Sept. 2012 Gestart met de 1e ronde! deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rica, 28 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Kiss, fijn dat je schoon was en niet gecurriteerd hoeft te worden. Sterkte en succes in de volgende ronde!

Madeliefste: wat goed dat er actie is ondernomen en fijn dat je serieus genomen wordt! Ik hoop voor je dat het medicijn helpt tegen de misselijkheid en daardoor mentaal ook weer sterker wordt.

Kiraa:ik heb hier op het forum ook weleens gelezen over van die seabands. Volgens mij bij da te koop. Die schijnen ook te helpen tegen misselijkheid.

Mama in love: knap hoor dat spuiten. Lijkt me geen pretje!

Rica:hopelijk geen griep maar 2strepen!

Nouck:feli met je echo!! Ben benieuwd naar de foto!

Hier maandag voor controle naar de vk. Hopelijk horen we een mooi hartje!

2. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    @ Wonnie, ik was bijna 8 weken toen we het vertelden.. Toen voelde ik me zo beroerd dat het me allemaal niks meer kon schelen, ik wilde het gewoon vertellen :D en vorige week kregen we te horen dat we de babykamer van mijn ouders kado krijgen en toen heb ik een slabber gekocht met; "Opa is mijn grootste sponsor" erop :)

@ eten, hier ook patat! Lekker met speciaal en een frikandel! :D

@ Bloempie, leuk hartje luisteren! Die van mijn kindje staat een laar pagina's terug :D & kzal es kijken om die seabands.. Ben alleen niet misselijk maar alleen kokhalzen.. Maar misschien helpt het daar ook wel tegen.. Is vaak ook wel een psychisch stukje denk ik ;)

3. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Wonnie, dat is zon mooi moment!

mama petje af, volgens mij is het best zwaar.

madeliefste ooh hoop zo dat het helpt voor je!!!

eten bloemkool met een kippepoot, was heerlijk daarna voelde ik mij weer iets beter maar het begint nu weer.
    vrienden belden en 1 was er dus ziek, overgeven en griep...hmm dat wil ik niet horen! het moet niet heersen haha ik wil ook 2 strepen maar ben dr echt bang voor.
    Ml wil dinsdag pas testen maar dat ga ik dus echt niet doen he! desnoods doe ik het weer stiekem hihi

jeeee wat is het trouwens druk nu!!!!

4. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Sea-band tegen ochtendmisselijkheid / zwangerschapsmisselijkheid
    Miljoenen vrouwen worden ieder jaar zwanger. Meer dan 80% daarvan ondervindt min of meer het probleem van ochtendmisselijkheid.Het merendeel van de toekomstige moeders ondergaan die symptomen tot de 14e week van de zwangerschap, doch enkelen dragen die last van misselijkheid en braakneigingen tot het einde van de zwangerschap.Het is niet verwonderlijk dat de meeste vrouwen angst hebben om een behandeling tegen die ochtendmisselijkheid te ondergaan, uit angst voor de gezondheid van hun baby.Gelukkig hebben wetenschappelijke studies aangetoond dat het dragen van "Sea-Band" ochtendmisselijkheid kan voorkomen en dit zonder bijwerkingen.Een Italiaanse studie heeft aangetoond dat in 70% van de gevallen de ochtendmisselijkheid bij vrouwen was verminderd met het dragen van "Sea-Band". Een andere studie door Amerikaanse vroedvrouwen toonde aan dat de dragers van "Sea-Band" minder angstig, depressief of ongelukkig waren.

Deze info vond ik op het internet over de seabands.

5. Wonnie

Wonnie Actief lid

21 nov 2012
    235
    0
    0
    Juf
    Gelderland
    @Kiraa, waar heb je die slab vandaan? Vind ik echt wat voor mijn vader haha! Toen ik mijn scooter kreeg (jaja op mn 16e) moest er van mijn vader een sticker op 'sponsored by daddy' hahaha (nooit gedaan natuurlijk :p)!

6. Madeliefste

Madeliefste Niet meer actief

Bij mij werken die seabands helaas totaal niet :( Heb vandaag wel de cola ontdekt; het kalmeert mijn buik iets! Wauw! En ik krijg zelfs weer wat vocht binnen ;)

En even een themaatje voor iedereen hier: hoe denken jullie over prenatale screening? Wel of niet? En zo ja, waar kiezen jullie voor?

Heel erg leuk offtopic nieuws: na maaaaanden niets krijgen we nu ineens volgende week 2 kijkers voor ons huis en gaan we zelf kijken bij een huis waarbij inruilen mogelijk is. Wauw! Als mijn zwangerschap goed blijft gaan, gaan we misschien wel een huisje met tuin en babykamer hebben voordat hij/zij er is. Dat zou zo fijn zijn!! En: eindelijk weer iets positiefs voor mijn gevoel, erg fijn. Een huis kopen zou ook een leuke afleiding zijn ;)

7. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Madeliefste, hier hebben we het gister nog over gehad ;) Op pagina 33 & 34 hebben aantal van ons hun mening gegeven met onderbouwinig :) Supernieuws van jullie huis! Hopelijk is het iets :)

@ Wonnie; uit plaatselijke babywinkel hier in mijn woonplaats ;)

8. lely27

lely27 Niet meer actief

Madeliefste dat zou wel heel mooi zijn!
    Duimen draaien weer

Werkt de emesafene al?

En hier geen screening.. t maakt voor ons geen verschil, dus willen we het niet weten

9. Madeliefste

Madeliefste Niet meer actief

Och jee, dat heb ik niet meegekregen dan - excuses. Kan ik zwangerschapsdementie al als excuus aandragen? :')

En die slab is leuk! Kan ook hier aangeschaft worden :D

10. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Oh geeft niet hoor haha, bedoelde het niet bot! ;) maar heb zo'n lang verhaal opgehangen :D geen zin om nog es te schrijven hihi :D

En je mag je zwangerschap te pas en te onpas gebruiken als excuus haha :D

11. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    Ik heb 14 januari de combinatie test met 10 weken. Dit omdat ik 36 wordt in de eerste 18 weken en dan adviseren ze dat. De rest van de testen laat ik alleen doen als er een slecht resultaat uit de combinatie test komt.

12. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Hier de triple test gedaan, dat is zeg maar de Noordamerikaanse versie van de combinatietest. Gezien mijn leeftijd (34) vonden we dit toch wel een goed idee. Rond 12 weken is er een uitgebreide echo gemaakt (40 minuten!) compleet met nekplooimeting, en is er een bloedtest gedaan. Dan rond 15 weken opnieuw een bloedtest. De uitslag van de 2e bloedtest hebben we nog niet, en dan wordt de officiƫle kansberekening pas gedaan, maar we weten wel al dat de echo en de eerste bloedtest keurig waren. Dus wij maken ons niet echt zorgen. :)

Tweede bloedtest was trouwens een beetje apart; ik bloedde amper nadat het buisje bloed was afgenomen, dus pleister erover, vest aan en vertrekken. In het halletje voelde ik de mouw van mijn vest nat worden. En ja hoor: Ik bloedde flink vanonder mijn pleister vandaan. Manlief maakte zich zorgen om mijn gezondheid, ik zelf was eerder chagrijnig omdat ik uitgerekend die dag een wit vest aan had... Het bloeden was trouwens zo opgelost maar ik heb daarna nog een kwartier op de wc mijn vest staan wassen...

@ Madelief: Ik heb in je topic al een bericht achtergelaten. Wat fijn dat er kijkers zijn voor het huis! Hopelijk worden ze er helemaal verliefd op!

Ook wij hebben woon-nieuws: We gaan waarschijnlijk in maart verhuizen naar een appartement met 2 slaapkamers! Is hard nodig ook, een gezin met een baby in een klein appartementje met slechts 1 slaapkamer vind ik toch maar niets, ook al zal de spruit dan in de eerste instantie bij ons op de kamer komen te liggen. En dan kan ik over 2 maanden ook eindelijk mijn nesteldrang kwijt! Wordt tijd ook want dan ben ik bijna 7 maanden zwanger. :D

13. Smurffin

Smurffin Bekend lid

11 sep 2012
    923
    0
    0
    zwemonderwijzeres
    NULL
    Madeliefste spannend hoor hopelijk kunnen jullie snel verhuizen!!
    Raket nesteldrang hihi hier ook aanwezig kamertje is al leeg wou vandaag beginnen met schuren etc hihi hopelijk gaat het allemaal door en mogen jullie snel in het nieuwe huisje zitten:D

ben aan het bijkomen van gisteren vierden verjaardag van mijn broertje waren laat thuis. En uitgerekend gisteren moest ik weer extreem misselijk worden, gelukkig stond er genoeg lekkers op tafel;)

14. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik ben goed wakker... :(

Het is nu bijna 4 uur 's-nachts en na bijna 2 uur wakker liggen ben ik mijn bed maar uit gekomen want het wil echt niet. Een deel van het probleem is dat ik moeilijk een comfortabele houding kan vinden.

Dus nu verveel ik mij dood onder het genot van een banaan en het lezen van dit forum! :D

15. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    nou ik ben weer aan het kokhalzen!
    ik heb net even een ovutest gedaan...die hebben het bij mij vaak goed of er een zwangerschap is of niet.
    en die is positief!!! OOOH ik ben zo zenuwachtig...
    als mn ongi vandaag uitblijft ga ik misschien morgen testen.
    wil mezelf niet gekker maken...mocht hij negatief zijn is het balen maar nu ben ik ff gek hhah
    ben ook zo misselijk!!

16. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Rica, waarom niet gewoon een zwangerschapstest doen? Ik heb de indruk dat je jezelf veel "gekker" maakt als je het niet doet. Doe je een zwangerschapstest dan heb je tenminste redelijke zekerheid. Al zit je nog wel voor je NOD... Ach, ik denk dat ik er in jouw geval gewoon een dipstick test tegenaan zou gooien. Die kosten toch geen drol, dus als je er over een paar dagen nog eentje moet doen dan is er zeer zeker geen man overboord! :)

17. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    nee weetik maar ik ben bang dat hij nu negatief is omdat ik geen ochtend urine meer heb en die dipstick bij mij heel vroeg amper een streepje geven en ik voor mn nod zit. betwijfel of hij dan posi zou zijn. Daarom bescherm ik mij.
    maar jehebt gelijk hoor. maak mezelf gek. ik weet er alles van maar ik kan het niet laten. haha

morgenvroeg doen ze dames maar even hun brilletje op

18. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Maar je doet wel een ovu-test. En die zijn toch minder geschikt voor het vaststellen van een zwangerschap. :)
    Tja, de kans is aanwezig dat je negatief test, hetzij omdat het te vroeg is, hetzij omdat je gewoon niet zwanger bent. Maar dat is dan ook zo als je niet test!
    Anyway, je moet natuurlijk gewoon doen waar je je prettig bij voelt, ik word ook veel te bemoeizuchtig van mijn slaapgebrek/verveling! :D

19. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja ze zijn er niet voor nee maar ik doe het altijd lekker door...bij de vorige zwschappen was hij ook zo.
    nou goed je bent niet bemoeizuchtig, ik kan heel wat hebben hoor en vind het fijn tegen je aan te kletsen ookal is het onzin hahaha

en kans bestaat dat hij nega is ja, maar dat geeft dan niet...

Deel Deze Pagina