Sept. 2012 Gestart met de 1e ronde! deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Rica, 28 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ja wat fijn zeg!! helaas is ons huis hier niet groot genoeg...maar denk niet dat ml het ook ziet zitten en eigelijk denk ik daar ook niet bij na....

ik vertelde toch over het koffieapparaat!??
    die klootzak hadden we nog gebeld of het ook om half 3 kon...nee zei hij , hij moest werken tot half 6...oke prima...krijgen we later een berichtje HIJ IS VERKOCHT
    op internet staat ook gereserveerd, huh!!! hij zou hem toch niet achterhouden!?????? en hij is aan het werk dus hoe kan iemand hem dan ophalen!!!????
    En dan knap ik helemaal he, heb hem op de wc van mn werk gelijk een mail gestuurd hahaha, Dat hij hem niet zou achterhouden en nu wel op gereserveerd staat en waarom hij niet gewoon even kon wachten tot ik hem ging halen gezien we allebeide uit ____ kwamen.... erg netjes!!!!

Nu heb ik dus weer niks!!

2. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    Balen rica!!

amely voor mij is de enige manier min of meer zelf kinderen krijgen, ik ben alleenstaand, in een momenteel klein huis, met een wajong. En al 36 dus ik denk niet dat ik voor adoptie in aanmerking kom. Wat pleegkinderen betreft zou dat misschien een optie zijn, maar ik denk niet dat ik het zou kunnen om een kind op te voeden, wat elk moment bij je vandaan gehaald kan worden, om wat voor reden dan ook, en ook daar denk ik dat ik als alleenstaande met een wajong niet echt in aanmerking kom. Dus dan blijft er maar 1 optie over. zelf een kindje krijgen.

3. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Pleegkindjes zou ik ook wel willen. Adoptie niet. Er wordt over de rug van de a.s ouders van adoptiekindjes ZOVEEL verdiend!!! Dat geld hebben we gewoon niet zomaar liggen...

4. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    Snap ik heel goed hoor! En vind het ook super stoer van je!
    Ik vind het niet egoïstisch van andere mensen om zwanger te raken hoor, maar ik vind het meer egoïstisch van mezelf.

Mijn vriend en ik hebben het er ook over gehad, pleegkinderen en adoptie. Wij willen na een kindje van onszelf ook misschien wel pleegkinderen. En als ik over een jaar nog niet zwanger ben willen we ons inschrijven voor adoptie. Ik vind adoptie wel iets moois, ten eerste omdat ikzelf natuurlijk geadopteerd ben. Ik ben zelf in een super warm gezin terecht gekomen en ik wil die kans ook geven aan andere kindjes.

Maar goed.....eerst nog maar even afwachten! :D

5. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    He Amely, mijn ouders zijn weekendopvang voor gezinstehuizen :) dus 1 x in de 2/3 weekenden 2 kinderen in huis van vrijdag tot zondag. Toen wij trouwden wilden manlief en ik dit ook doen maar met mijn onregelmatige diensten helaas niet haalbaar.. Pleegzorg is wel iets wat wij ook nog wel zouden willen doen maar dan als ons kleintje wat ouder is en ik huisvrouw ben of regelmatiger werk heb. :) Kan me wel voorstellen dat je zo denkt, maar ik vind het dan weer geen reden voor mezelf om dan zelf geen kindje(s) te nemen :) Maar we zien wel wat de toekomst brengt! Eerst ons eigen leven op de rit.. :D

Raket, ik had die linker-bil-pijn ook 2 weken terug haha, dat is toen overgegaan (thank god) maar nu heb ik snel last van me heupen/bekken en lage rugpijn.. Aldus mijn vk beginnende bi.. Dus bereid je maar voor :D Ik baal alleen wel dat dat bij mij zo vroeg is begonnen! O en mijn "frustratie-puntje" weet je vast wel, heb je zelfs nog heel boos over gereageerd.. Denk aan het skieen met 20 weken.. Gaat er een belletje rinkelen? :D (of ook last van zw-dementie? :D)

Ik moet eigenlijk zeggen dat ik me sinds 2 dagen kiplekker voel! Heb 2 dagen terug gigantisch lopen kotsen en sindsdien een enkele keer kokhalzen maar voel me veel energieker! Niet meer beroerd tussendoor.. Dus ik ben helemaal happy! Madeliefste, er is hoop! Het kan echt zo van de 1 op de andere dag beter zijn! ;)

6. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    @Madeliefste: Hè, die nadruk op Down Syndroom ook altijd... Ik heb het mijn man zojuist gevraagd. Volgens hem is het geen kwestie van wat ze kunnen, maar van wat ze willen. Het is namelijk mogelijk om zelfs de kleur ogen van je kind met 100% zekerheid vast te stellen als ze dat willen. Met andere woorden: Het is het beste om direct contact op te nemen en het te vragen. Stoute schoenen aantrekken! Vraag of ze een gehele genoomanalyse (google dat woord!) doen of enkel zoeken naar specifieke afwijkingen. En laat ze weten dat je wilt weten of je kindje hemofilie heeft aangezien dit erfelijk in de familie voorkomt.

@ Tilaena: Die angst voor het vasthouden van pasgeboren baby's had ik dus ook tot voor kort. Mijn moeder had me vroeger gewaarschuwd dat het kindje dood kon gaan als ik het verkeerd deed. Ze zal het wel goed bedoeld hebben, maar een gevoelig kind krijgt meteen een trauma van zo'n waarschuwing... Vorig jaar hield ik mijn pasgeboren nichtje vast en die was zo relaxt, ze keek me echt aan met zo'n gezicht van: Ik ga jou leren hoe het moet, maak je geen zorgen! Dat was ook het einde van mijn angst, en stiekem ook het begin van een lichte voorliefde voor mijn nichtje. :)

@ Mama-In-Love: Bedankt voor het afmaken van mijn dansje! Volgens mij is mijn meisje ook een dansje aan het doen, ik voel haar momenteel weer bewegen!

@ Kiraa: Oh, DAT frustratiepuntje ja! Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt, zei ik toen volgens mij! :D
    Beginnende bekkeninstabiliteit? Ik hoop het toch niet hoor! Ik ben in ieder geval voor de zekerheid helemaal gestopt met tillen (ik tilde al geen zware dingen meer) en probeer mijn lichamelijke activiteiten te spreiden, dus na het stofzuigen even rustig aan doen en zo. Af en toe speelt die bil op, maar verder gaat het prima hoor! :)
    Doe jij ook rustig aan?

@ Amely: Ik snap je wel hoor. Er zijn veel kindjes op de wereld die heel hard liefde en verzorging nodig hebben. Maar om zo'n kindje te adopteren ga je door een procedure van minstens een paar jaar en leg je aardig wat geld op tafel. Dat is ook de bedenking die mijn man en ik hebben; Wij zouden eigenlijk best een kindje zelf willen maken en een kindje willen adopteren, maar ik betwijfel of adopteren voor ons haalbaar is.
    Overigens is het bewust maken van een kindje m.i. altijd een egoïstische (doch instinctieve) keuze. Je krijgt geen kind om het kind, want je kunt niet denken in het belang van een kind wat nog niet bestaat. Overigens vind ik dat geen reden om er dan maar niet aan te beginnen, zoals jullie gemerkt hebben. Ik omarm mijn "egoïsme" en de natuur, die me influistert dat ik me voort moet planten! :D

Net bij de VK kregen we eindelijk de resultaten van de prenatale screening. Ik heb vooraf nog tegen mijn man gezegd dat ik het echt een wassen neus vind: Ik ben 20 weken zwanger en heb de echo ook al gehad. Ze denken toch niet dat wij nu nog afscheid gaan nemen, tenzij ze iets mankeert dat niet met het leven verenigbaar is?! Kom nou, ze heeft zelfs al een naam! :x
    Gelukkig is alles goed, de uitslag was voor iemand van mijn leeftijd zelfs ronduit uitstekend te noemen. Maar op het formulier stond dus ook enkel de uitslag voor downsyndroom (1 op 6900) en onderaan terloops nog iets van spina bifida (geen verhoogd risico). Toch typisch, die nadruk de hele tijd op downsyndroom. Maar goed, mooie uitslag. Toen bleek dat de analyse van mijn 20wekenecho nog niet binnen was. Dus gebeld en gewacht op de fax. Alles was goed, zei de VK blij terwijl ze het vel papier las. O, maar er is wel wat met de nieren... Toen viel een oorverdovende stilte, manlief en ik hielden onze adem in. Toen zei ze dat met de nieren alles goed is, maar dat erin stond dat ze bijna buiten het normale gebied viel. Bijna. En schijnbaar zijn praktisch baby's die enigszins buiten het normale gebied vallen ook nog gewoon kerngezond. Maar men had het nodig gevonden er een aantekening van te maken. Vond de VK zelf ook belachelijk.
    Kortom: alles is goed, maar manlief en ik hebben er nu al een paar grijze haren bij! :p

7. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    Fijn dat alles goed is raket!!! Ik krijg dinsdag na de nekplooimeting de uitslag van de combinatie test. Met mijn leeftijd is de kans op een levend kindje met downsyndroom 1 op 268 geloof ik en bij een leeftijd van 36 1 op 200. Heb besloten als mijn getallen niet onder de 200 ofzo liggen, geen verder onderzoek te doen, behalve dan de 20 weken echo.

8. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Ik heb echt wel een ruime week last gehad, en echt alleen de linkerbil. Gaan zitten of opstaan of draaien deed echt pijn al kreeg ik er meestal een lachbui van :D je lijkt zo een oud wijf haha. Maar het ging weer over maar nu dus wat gevoeligere heupen en rug.. Hoop dat het gewoon iets tijdelijks is, ik bedoel, alles moet daar groeien dus lijkt me ook wel normaal.. :) Ben alleen best een bezige bij en werk is ook veel lopen, traplopen enz.. Dus zou echt niet handig zijn :) als ik thuis ben hou ik me wel verbazend rustig, want dan ben ik gewoon lui haha :D

Super dat alles goed is met jullie kleine meid!

9. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    #1189 tilaena, 17 jan 2013
    Laatst bewerkt: 17 jan 2013
    Kiraa krijg je een 16 weken echo? En als dat zo is, ga je dan al vragen of ze het kunnen zien wat het wordt? Of krijg je pas met 20 weken weer een echo?

Hier last van obstipatie. Vannacht weer wakker met mega baarmoederkrampen. Althans zo voelt het maar het zijn mijn darmen. Was dan ookal weer een dag of 2 niet geweest, maar nu gelukig weer wel. Was blij dat ik vannacht al warme kruiken bij mijn voeten had liggen, kon er mooi 1 omhoog naar mijn buik haha.. slaap met dit weer al 2 nachten met kruiken rond mijn voeten/onderbenen. Niet omdat ik het heel koud heb, maar omdat ik bang ben anders kuitkrampen te krijgen met deze kou. Precies met dit soort weer heb ik toen ook mijn trombose been gehad. En het is gewoon lekker haha.... vinden de katjes ook.

10. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    Oww internist belt net, hartfilmpje, bloed, urine en urine op kweek allemaal goed. Over 4 weken weer prikken voor mijn schildklier en even laten weten wat ze allemaal controleren in het erasmus zodat ie geen dubbele dingen gaat doen.

11. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Nee geen 16 weken helaas.. Ik wilde zelf zo'n geslachtsbepaling laten doen met 15 weken maar dat wil manlief niet, vind ie zonde geld :D Heb 25 feb de 20 weken echo :) en dan weten we dus eindelijk het geslacht :)

12. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    Ik heb denk ik rond die tijd de 16 weken echo denk ik. Hoop dat het er dan goed voor ligt en ze het dan al kunnen zien, maar ik hoor dat dinsdag of en wanneer ik de andere afspraken heb. En of ik idd 16 weken echo krijg.

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel

pff hier nog zo 1!! "Zonde van het geld" dan is het nog maar 4 weken wachten!
    Ik heb zoiets van nou en dit is de laatste keer!! Maarja nog ff over hebben haha

tilaena fijn zeg alles goed!! voel je je ook goed verder?

raket wat een goed nieuws!! haha je man zn grijze haren worden straks wel weer wat duidelijker zodra de bevalling begint.
    Mijne was zo lekker klungelig (zenuwachtig) maar geen grijze haren ;)

gaat er nog iemand naar de huishoud of 9 maandenbeurs verder?
    Ik ga de laatste dag...24e geloof ik naar de huishoudbeurs en zal vast nog even gratis hebbedingen van de 9maanden beurs meepikken. alhoewel het woord gratis tegenwoordig ver te zoeken is..dat wordt steeds minder.

breeze nog ff!! en nic jij ook!!??

weg met die nod lijst!!
    Floor en amely vind het ook super spannend voor jullie, heb mn duimen gekruist!! mochten jullie zwanger zijn is het dan september uitgerekend?

14. nic25

nic25 Actief lid

15 okt 2012
    431
    0
    16
    invalleerkracht basisonderwijs
    Limburg
    jup jup nog ffjes w88.... Duurt zoooo lang.... voel nog niks... maja is pas 3 dage na ovulatie....volgens mijn ovutest dan, banner klopt dan net niet...

Voor mij geen 9 maanden beurs, komt wel later misschien.
    Ook voor mij geen bad, jakkie...
    Kiraa is wel fijn dat het nu eindelijk goed met je gaat, geen kokhalze meer !!jeeej :D
    Amely zou wel leuk zijn om in dit topic ook een tweeling te hebbe!! :D
    Ben benieuwd wie de eerste jongen krijgt hahah. Heb zo'n voorgevoel dat ik een jongen krijg als ik ooit zwanger wordt hahaha. Kom wel uit een familie van meiden maja hahah gevoel is gevoel

15. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    het maakt mij echt niks uit, jongen of meid...het is mij om het even.
    Tuurlijk is het ook leuk om een jongen te krijgen, van allebei het geslacht 1...de kleertjes zijn ook zo stoer en gaaf!!
    Maar ik heb ook zoooveel meidenkleren en troep dat het fijn zou zijn als ik dat gewoon weer kan gebruiken, en mijn dochter is zo leuk!! Echte meid en dat vind ik heel leuk!!
    Dus heb geen voorkeur en ook geen voorgevoel eigelijk..
    als ik bereken, denk ik een jongen maar puur vanwege het snelle zaad :)

oh nic 3 dagen na ovu nee das nog vroeg...maar je hebt je ei gehad...nu is het wachten. Duurt lekker lang ;)

16. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    ik heb eigenlijk nooit nagedacht over adoptie. Moet eerlijk bekennen dat ik voorheen alleen maar dacht ik wil zwanger raken, daarna 8 jaar heb gehad dat ik dacht waarom zou ik nog een kind op deze wereld zetten en dacht ik ga er niet aan beginnen. sinds bijna 4 jaar een stabiele relatie en samen wonen, vaste contracten, tja dan gaat alles borrelen weer hahah

fijn om te horen dat het goed gaat met de zwangere! en kira fijn dat je weer wat beter bent. Nu madeliefste nog! En dan zullen de volgende wel ziek, zwak en misselijk worden hahah tis niet echt makkelijk die zwangerschappen.

als ik nu zwanger raak is het volgens mijn rond 7 okt de bevalling, spannend!!!!

17. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Spannend! En er zal vast nog wel iemand volgen die ook zo ziek word, maar dat wens ik niemand toe :) Helemaal niet net als Madeliefste want die heeft het nog flink erger als dat ik had..Bij mij was het echte depressieve maar 2 weken.. Daarna in vlagen en daarna alleen nog het kokken wat nu ook zo goed als over is.. Maja, achteraf kan ik met volle overtuiging zeggen dat het het allemaal waard is! Toen die kleine uk naar ons zwaaide was ik verkocht, en die hartslag, geweldig!.. ;) ik voelde me vanavond zelfs zo goed dat ik zelfs weer een keertje meegetraind heb met volleybal, dat was heerlijk zeg! Had echt energie voor 10 al was ik in het begin wel wat bezorgd want me buik was echt zo een waterballon maar het is me eigenlijk dik meegevallen! Enige probleem is dat ik nogal fanatiek ben dus mezelf flink moest indammen :D en zal het morgen vast wel voelen want heb 8 weken geen klap uitgevoerd en nu weer 1,5 uur gesport.. :D Maar ben blij datk het gedaan heb, toch beetje conditie te houden en ter compensatie van al dat snoepen :)

@ tilaena; je kan ook de nub laten bekijken hier he, als je 12 weken echo krijgt... Toch? :D Dat lijkt me ook wel grappig om te kijken oft klopt :)

@ rica; ik wil wel graag naar de 9 maandenbeurs maar moet nog even een slachtoffer strikken :D Denk met me moeder of me nicht die ook zwanger is, is 3 weekjes minder ver :)

Ik vind dat het weer tijd word voor een tuurtestje.. Wie is de eerste? Amely ging zondag voor 't eerst testen toch?

18. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    Lijkt me wel leuk de negenmaanden beurs maar eerst even afwachten deze maand. Anders is het zo confronterend!
    Ik ben ook heel benieuwd wie de eerste jongen krijgt, ik heb zelf vanaf kinds af aan gezegd dat ik 2 meisjes krijg en Vl heeft ooit een reading gehad en hij zou 2 dochters krijgen (niet dat ik daar heilig in geloof :D)

Als ik deze maand zwanger word dan ben ik 4 oktober uitgerekend, leuk op dierendag! :cool: Heb met Vl afgesproken dat we zondag gaan testen, id 4 dagen voor nod. Is wel vroeg denk ik. Vl is nu al zenuwachtig, echt lief!

19. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    nee idd ik hoop ook niet dat er meerdere zo ziek worden.
    als het erfelijk is dan maak ik wel een redelijke kans... moeder en oma waren enorm ziek.. ook wel veel afgevallen. Dus duimen maar.

Ik weet niet presies wat mijn cyclus gaat doen, gemiddeld 30 dagen dus de 31ste mijn nod. Mocht ik mijn ei echt op dag 14 hebben gehad iets eerder de 28ste. hahah toch weer iets eerder. Heb de gevoelige testen van zwanger en kids dus iets eerder kan ook nog hahaha tuurtesten komen eraan! nog even 8 tot 10 dagen wachten haha

Ik zou het ook erg sonde vinden van het geld om een extra echo te doen, maar denk eerlijk gezegd dat ik het wel zou doen.... maargoed eerst zwanger raken.

20. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    Ziekenhuis is niet scheutig met echo's meegeven, je krijgt er 1 en dat is vaak van een afstandje zodat je het hele vruchtje ziet.'plus dat nub kijken is heel onbetrouwbaar. Ik heb begrepen dat het vanaf 16 weken pas echt mogelijk is mits het er goed voor ligt. Enne die 12 weken echo is dinsdag alleen is het meer mijn intake echo lol. Dus zal niets speciaals zijn. Met geavanceerdere echo dan later die ochtend de nekplooimeting. Ach die 4,5 week kan ik nog wel wachten hoor. Mits het er dan goed voor ligt haha.

Mams had een zak gratis knuffels gehaald, op haar bed uitgestald om te fotograferen. Ze was weggelopen, heeft de boefdoeldel de enige plasticknuf te pakken, elmo. En daar loopt ze nu mee door het huis. Oftewel ik ben mijn elmo kwijt en ik vond elmo het leukste wat er tussen zat haha..... ze wist wel precies wat ze eruit pakte lol.

Deel Deze Pagina