Oh, en een toevoeging wat niet iedereen wellicht weet hier: ik draag een ernstige, erfelijke aandoening. Ik heb eigenlijk twee opties: of ik probeer het op de natuurlijke weg en als ik dan zwanger word, heb ik 25% kans dat het kindje ziek is - en volgt een abortus. Het alternatief is een traject met pre-implementaire genetische diagnostiek, soort IVF waarbij enkel gezonde kindjes worden teruggeplaatst. Het PGD-traject is enorm zwaar, met een kans van 15% per poging, mits geen over- of onderstimulatie. De wachtlijsten zijn enorm ook, anderhalf jaar nu... Ik heb zelf de vooronderzoeken al gehad, vriendlief moet nog (heb het voortraject een hele tijd geleden met mijn ex doorlopen, zodoende)... Ik ben 'gezond voor IVF bevonden' dus neem aan dat alles bij mij ok is? Maar goed, wij hebben dus gekozen voor de natuurlijke weg, iig tot een eerste zwangerschap. Maar nu lijkt dat dus niet makkelijk te gaan lukken en dan zit je met de vraag: toch maar het PGD-traject ook starten, gezien die enorme wachtlijsten? Ik denk dat het mede hierom zo oneerlijk voelt: ik weet al heel lang dat zwanger worden van een gezond kindje niet gemakkelijk gaat zijn voor mij. Als het dan juist bij mij ook nog eens langer duurt...hoe moet dat dan als ik uiteindelijk zwanger raak en het kindje is aangedaan? Voelt gewoon extra oneerlijk...denk ik. Moeilijke kwestie zeg (Sorry weer voor het ego gedoe!)
madeliefste jeetje dan begrijp ik je verhaal nog beter.. heel veel sterkte, hoop dat het gevoel snel afneemt, dat het snel raak mag zijn en super gezond
Jeetje madelief. Dat is echt wel heftig. Ik hoop als je zwanger word Dat t een gezond kindje is. En je reactie dat iedereen zwanger is, ik ken het. Me schoonzus, vriendin, en oud klasgenoot. Plus ik werk in de Etos en t lijk wel of iedereen bezig is.. En dan hoor ik ook nog al die Verhalen aan.... Ik snap jou helemaal! En wij willen dat ook Allemaal ook, positiefe test, mooie buik, en een gezond kindje!! Meid zet hem op, probeer je gedachten op wat anders te zetten. Makkelijk gezegd van mij, bij mij lukt t ook niet. . Wil t te graag denk....
Jeetje Madeliefste, heel begrijpelijk en ik wens je heel veel sterkte! Hopelijk ben je snel zwanger van een super gezond kindje! Enne je mag hier gewoon spuien en "zeuren". (Doe ik ook hoor) is toch niks mooier dan een forum om je verhaal te vertellen!
@Madeliefste wat vervelend. Ik hoop dat alles goed komt. Ik heb trouwens een vraagje. Ben zo ongeduldig, dat ik vanmorgen een sensitest midstream zwangerschapstest heb gedaan 4 dagen voor mijn NOD. Zie foto wat vinden jullie? Ik vind het heel vaag en ik moet goed kijken vooral in het licht.... Hoop dat het streepje velen malen donkerder wordt overmorgen...
weet niet of het mogelijk is om de foto wat dichterbij te nemen, want nu weet ik niet of ik echt een streep zie of schaduw :s Maar ik ga voor je duimen dat het gewoon een streep is.
Als ik de foto dichterbij haal lijk ik een streep te zien, maar nog wel onduidelijk. Zou toch super zijn!
Nog drie dagen tot eisprong! Volgens de banner haha weet niet of dat klopt. Vanavond weer klussen altijd leuk hihi Zou wel leuk zijn als ik met kerst kan vertellen dat ik zwanger ben lol! Als ik het voor me kan houden zolang.
Chavern, ik zie toch echt wel duidelijk een streepje hoor! Of ik zie schaduw ofzo haha, maar ik duim voor je!
Ik probeer het donderdag nog een keer kijken of het wat donkerder is geworden ik houd jullie op de hoogte
Echt wel! Hopelijk kom je er lekker bijzitten op de roze wolk! Maar moet wel zeggen datk wel negatieve verhalen lees over de sensitest midstream. :S
Hij is gewoon positief hoor!!! Je bent zwanger! Streep=streep en kan niet anders dat licht zijn als je vroeg test! Hij wordt vanzelf donkerder!