Tja, als je al die verhalen gaat betrekken op jezelf, zul je nooit genieten van je zwangerschap .. Want dan kan er zoveel gebeuren! ik zeg gewoon: GEFELICITEERD! En schuif lekker aan op onze wolk! leuk is dat he? Een eerste positieve test! Weet je man/vriend het al? Wat was zijn reactie? Die van mij geloofde het niet tot we een echte knaller hadden haha, die heeft wel 10 x gebruiksaanwijzing doorgelezen en internet afgespeurd of zo'n licht tuurstreepje wel een zwangerschap kon betekenen.. Maar het is er toch echt hoor! Hihi
Gefeliciteerd !!! Madeliefste, wat een verhaal zeg, hopelijk raak je gauw zwanger van een gezond kindje!
@Kira en Bloempie 1983 Bedankt @Kira mijn vriend weet het ook al, hij zei ik zie duidelijk een streepje ja, laten we maar rustig wachten tot dat het wat donkerder is verder was hij heel cool terwijl ik echt zenuwachtig ben. Typisch.
@Chavern: Ik zag direct iets; een streep die misschien meer op een schaduw lijkt, maar het is toch echt niet de lichtinval, dus ik zeg streep! Volgens mij ben jij heel pril zwanger! Als je aan de sensitest twijfelt, koop dan eens van die dipstick testen. De minst glamoureuze test ever, maar gevoelig, betrouwbaar en kost geen drol. En dan doe je die morgen met ochtendurine. Je kunt ze waarschijnlijk niet eens per stuk kopen, zo weinig kosten ze, maar dat is op zich niet erg aangezien je vast nog wel een paar keer zult testen.
@ Madeliefste: Poe hee, wat een verhaal! Allereerst wil ik je bedanken voor je openheid! De hoofdreden waarom ik toch steeds naar dit topic terugkeer, is dat er zoveel mensen met verschillende achtergronden komen en verschillende verhalen. Voor al die verhalen moet ook ruimte zijn, dus laat het vooral weten als je je ei kwijt moet! Ik besef terdege hoe mijn man en ik boffen dat het bij ons direct raak was. Het kan inderdaad zijn dat wij supervruchtbaar zijn, maar het is ook goed mogelijk dat wij gewoon veel geluk hebben gehad! Ik probeer ook niet te veel door te draven over mijn zwangerschap hier omdat er zo veel mensen zijn die nog niet zwanger zijn, maar ja, mijn leven draait nu eenmaal om mijn zwangerschap, ik kan er niet veel anders van maken! Dus probeer ik te delen hoe het voelt als het eenmaal zo ver is en wat je dan meemaakt. Want ik blijf er vanuit gaan dat wij allemaal uiteindelijk zwanger worden! Madeliefste, de statistieken die jij opnoemt, kloppen. 50% Na 3 maanden, 70% na 6 maanden. Volgens mij is het na een jaar 80% en niet 85%. En dan heb je na 2 jaar 90%. Er zijn ook nog zat mensen die er langer over doen en toch nog zwanger worden na meer dan 2 jaar, maar die vallen buiten de statistieken. Nog meer percentages: gemiddeld is er maandelijks een 15% kans op zwangerschap. Op zich gek dat dat na 3 maanden neerkomt op 50%, daar kan mijn wisknundig hoofd geen chocola van maken. Want 15x3=weliswaar 45, maar het is steeds slechts 15% van de nog niet zwangeren, dus na een maand heb je al een berekening 15% van de nog niet zwangere 85%. Het uiteindelijke percentage valt dus veel lager uit dan 45. Aangezien dit niet te rijmen valt met 50% binnen 3 maanden, is het misschien toch beter om de statistieken wat meer los te laten. Ik snap in jouw geval absoluut dat de moed je soms in de schoenen zinkt, ook al ben je pas 3 maanden bezig. Iedereen hoopt om bij de extreme bofferds te horen die het vrijwel meteen lukt, maar aangezien jij per zwangerschap 25% kans hebt dat het kindje een ernstige afwijking heeft, heb je natuurlijk extra haast. 29 Is trouwens een mooie leeftijd om te beginnen met zwanger raken, dus over dat aspect zou ik me het hoofd niet breken. Ik vraag me af of een combinatie niet mogelijk is: Alvast op de wachtlijst voor het PGD traject gaan staan en terwijl jullie wachten het op de natuurlijke manier proberen? Dan hoef je in ieder geval geen wachtlijst van 1½ jaar meer door als je toch PGD nodig hebt. Ken je het programma Babyboom? Vorig jaar stonden er een aantal stellen centraal waarvan je er 2 misschien wel interessant vindt en een reden om het programma terug te kijken. Annemieke en Guido gingen een PGD traject door tijdens de opnamen van het programma, vanwege een ernstige erfelijke darmafwijking bij Guido. Complicerende factor was dat Guido in zijn jeugd een zware operatie aan zijn darmen had ondergaan waardoor zijn vermogen om een zaadlozing te krijgen werd vernietigd. Op een natuurlijke manier zwanger worden was voor hun dus überhaupt niet mogelijk, en ook zaadcellen verzamelen voor het PGD traject was een lastige kwestie, want de zaadcellen kwamen in zijn blaas terecht. Susanne en Han hadden al een zoontje, die een dodelijke, erfelijke spierziekte had. Lukas zou niet ouder worden dan een jaar of 2. Een vurige wens van hun was een broertje of zusje voor Lukas en Susanne was inmiddels weer zwanger. Maar er was wel 50% kans dat dit kindje de ziekte ook had, in welk geval Susanne en Han de moeilijke beslissing zouden nemen om de zwangerschap af te breken. Ook hun verhaal wordt verteld. Ik durf wel te verklappen dat beide stellen een gezond kindje hebben gekregen en dat ook Lukas nog leeft en het goed doet! Hij is inmiddels 3 en zijn levensverwachting is bijgesteld, al blijft het feit dat hij niet oud zal worden. Mocht je interesse hebben om het terug te zien: Babyboom . Ik hoop dat je toch een beetje iets hebt aan deze bijdrage, ook al ben ik dan zwanger en heb ik natuurlijk makkelijk praten
Chavern: Gefeliciteerd! Streep is een streep! Raket: wat een mooie stukjes schrijf je toch! Al die wijsheden, heerlijk om te lezen! Hoe is het op de loungebank dames?
Hey meiden hier nog steeds geen 2e streepje dus niet zwanger maar er zijn ook nog geen rode duiveltjes te bekennen dus denk dat ik een langere cyclus heb
Balen kiss hopelijk blijven de duiveltjes heeeeeel lang weg en ben je gewoon zwanger. een zwangere erbij ik zag streepje direct gefeliciteerd. even kijken wanneer bij weer klussen, denk dat mijn eitje maandag komt (ongeveer) ik voel dat nooit en testen doe ik ook niet
Drankje smurffin ik hoop het ook maar ben toch bang dat m'n cyclus langer is maar ga nog even afwachten tot vrijdag als ik dan nog niet ongi ben doe ik nog maar een test met hopelijk 2 streepjes
Hey Meiden, Ik ben ook in september gestopt met de pil.. Oktober was helaas niet raak, opzich prima, is de pil in ieder geval uit mn lichaam. Ik heb vandaag mn NOD dag.. last van buikkrampen af en toe, dus ben bang dat ik weer ongesteld word. ( we wachten het af!
hoi rooi.....niet getest op je nod??spannend... mama knuffel! wat een verhaal..en gewoon alles hier neerkwakken hoor. Bij het zwanger worden en zijn horen ook ups en downs, hier moet je juist lekker alles kwijt kunnen dus ga je gang!!! maar geef de moed nog niet op. ronde 3 is nog niet zo lang...wie weet komt het snel!!! Ik snap je helemaal hoor...als ik die buiken zie kan ik mijzelf ook wel voor mn kop slaan. ik wil zo graag maarja... wat ik wel een slik moment vond, is dat ik het nr skyfall via de boxen hoorde....nou kennen jullie de begintekst??? This is the end etc etc... toen zat ik dus vol spanning bij de vk...in de hal (meerdere complexen.organisaties in 1 gebouw) hoorde ik dit nr...naja goed niet te intensief naar luisteren! maar toen kwamen er dus 2 zwangere meiden in de wachtenkamer...ze wreven over hun buikjes en hadden het over namen.. dan voel je je pas rot.... elke keer als ik dit k-nummer hoor denk ik daaraan terug, stom he!!! chavern spannend!!!! ben benieuwd donderdag...maar ziet er goed uit meis!! ik ben ongie denk ik...ja schreeuw het wel vaker deze week maar nu lijkt er er écht op!! ben blij want dat betekent dat ik dus over 12 dagen een ei heb. tenzij mn cyclus echt verstoord is. ben daar beetje bang voor, gek he! toch zet ik mijn nod op 9 dec! wij gaan er weer met een frisse moed tegenaan...
Nee niet getest.. Ik ben er een beetje zenuwachtig voor. Zou een teleurstelling zijn als het niet zo is.. Dus denk dat ik nog even 1/2 dagen wachten als ik niet ongesteld word. Pff waren jullie ook allemaal zo onzeker of je zwanger zou zijn? Dit zou ons eerste kindje worden en hoe voelt het allemaal, t is zo nieuw en spannend!!!
nee had een slecht gevoel bij deze ronde, misschien terecht maargoed dat terzijde... Ik werdt die dag niet ongie dus denk ik ga testen...zie me zo zitten..zo nuchter als wat haha daar wastie een vaaaaag streepje op de dipstick! mn ogen rolden uit mn kassen hahaha ik vond nu (2e kindje) spannender dan de eerste omdat ik toen zooo hotel de botel was en ik nu meer besef wat het is en dat je het kan verliezen. helaas gebeurde dit ook nog eens...zo vaag. dus ik ben nu nog onzekerder maar voor een eerste kindje is zeker spannend, ook omdat de vragen "kan ik eigelijk wel zwanger worden" en "gaat het bij ons ook zolang duren" door je hoofd spoken dus tja ik begrijp je helemaal!
September (s)toppers! Wie is wie Amely86 - 26 jaar - ronde 3 - 1e kindje BabyR - 25 jaar - ronde 1 - 2e kindje Bibo - 26 jaar - ronde 2 - zwanger - 2e kindje Bloempie 1983 - 29 jaar - zwanger - 2e kindje Breeze - 38 jaar - ronde 3 - 1e kindje Chavern8783 - 25 jaar - ronde 1 - 1e kindje Floor32 - 32 jaar? - ronde 3 - 1e kindje? Kiraa - 22 jaar - ronde 2 zwanger - 1e kindje Kiss2012 - 25 jaar - ronde 2 - 1e kindje Koeka90 - 22 jaar - ronde 3 - 1e kindje Love2011 - 25 jaar - ronde 2 - 1e kindje Madeliefste - 28 jaar - 4e ronde - 1e kindje Mama-in-love - 30 jaar - ronde 3 - 2e kindje (MMM) Mamalicious - 30 jaar - ronde 2 zwanger - 2e kindje o0Marieke0o - 22 jaar - ronde 2 - 1e kindje Nic25 - 25 jaar -ronde 4 - 1e kindje Nouck85 - 27 jaar - ronde 3 - 1e kindje Puk1987 - 25 jaar -ronde 2 - 1e kindje Raket78 - 34 jaar - zwanger - 1e kindje Rica - 26 jaar - Ronde 3 - 2e kindje Smurffin - 25 jaar - ronde 2 - 1e kindje SophieJosephine - 28 jaar - zwanger - 1e kindje Sproettie - 22 jaar - zwanger - 2e kindje Tilaena - 35 jaar - ronde 3 - 1e kindje NOD lijst 11 november: Koeka90 12 november: Kiss2012 17 november: Chavern878 20 novemer: Love2011 23 November: BabyR 25 November: Tilaena 28 November: Nicole 29 November: Breeze 2 december : Floor32 2 december: Mama-in-love 4 december: Nouck85 4 december: Smurffin 9 december: Rica 10 december: Madeliefste 17 december: Amely86 ? November: o0Marieke0o ♥ZWANGER!♥ Juni 2013 6 juni: Raket78 - Ronde 1 12 juni: SophieJosephine - Ronde 1 15 juni: Sproettie - Ronde 1 30 juni: Bibo - Ronde 2 juli 2013 1 juli: Bloempie 1983 - Ronde 2 14 juli: Kiraa Ronde 2 15 juli: Mamalicious - Ronde 2 Vlindertjes: Rica - ronde 2 Bloem85 - ronde 2 madeliefste, wij gaan er samen voor 9 of 19 december! Mijn duimen draaien overuren haha
hee smurfinn, spannend. ik ook precies hetzelfde! maandag heb ik mogelijk me eisprong.. ik ga ook niet testen ik heb de biologische klok van predictor die geeft precies de dagen aan wanneer je moet klussen erg makkelijk!! wij hebben gister geklust. vandaag kom t er niet van morgenavond gaan we ons best weer doen.
Streep is streep! spannend voor je chavern.. anders moet je de digitale test van clearbleu doen die geeft ook aan hoe lang je zwanger ben en of je zwanger ben! erg makkelijk vin ik hem...... hoef je ook niet te twijfelen bij een streepje!