He gatver, hoop dat hij toch wat voor je kan doen. Succes! En als je er zoveel last van hebt nu, is het wel belangrijk om dat te kunnen delen. Misschien kun je het je moeder vertellen??
Hey madeliefste, Geef de moed niet op hoor meid. Mijn zus haar eerste was er zo uit, maar dat bleek later een lucky beeb te zijn. Ze heeft endometriose is van zkh in zkh uit gestuurd en uiteindelijk kwam dat er uit. Het enige wat ze nog konden doen was proberen de verkleving weg te halen (die er voor zorgde dat ze niet zwanger kon worden). Ze hebben 10cm aan darm weg gehaald en geconstateerd dat 1eierstok niet meer functioneerde en de 2e niet goed kwamen bijna geen goede eitjes. De natuurlijke weg zou heel moeilijk worden en ze moesten het toch proberen voor ander half jaar. En net op het punt dat ze zouden starten met ivf (6 1/2 jaar na mijn neefje) was ze zwanger van mijn nichtje. Als je even afstand wil hebben van zp moet je dat vooral doen, maar zoals eerder hier gezegd blijf er wel over kletsen. Gefelicteerd zwangeren!!!!!!!!!!! Hier merk zoals gewoonlijk helemaaal niks ach jah we shall see het kan nog steeds. Mijn nod is pas 4dec
Jullie zijn lief, knuffel voor jullie! En een extra knuffel voor Kiraa, wat onwijs vervelend dat je je zo voelt meis Hoop dat de HA een beetje lief deed en je verder kan helpen. Weet dat er eventueel speciale POP-poli's zijn voor bv mensen die zwanger zijn en een depressie hebben/krijgen, daar weten ze heel veel van medicatie enzo!
madeliefste daar dacht ik gelijk al aan maar zie het nooit. Ik heb met mn dochter ook met 2 clubjes meegekletst en ja veel worden zwanger maar er komen ook miskramen en vruchtbaarheids problemen. Uiteindelijk wel allemaal zwanger geraakt hoor maar soms gaat dat niet van een leien dakje. Dus ik begrijp wat je bedoelt hoor!! Maar uiteindelijk gaat het ons allemaal lukken!!! ovutest bijna knal maar durf niet meer aan mn ei te denken, aangezien hij schommelde. Hij is alleen nu een twijfelgeval tussen posi of net niet. dus wij gaan flink aan de klus! helaas heeft manlief alleen nachtdiensten dus wordt het een beetje lastig maar mn ticker klopt dan wel een beetje, denk dat morgen mn ei er wel is. Ik beschouw hem als posi Ben blij!!! nu weer 14 dagen afwachten!!!!! tilaena heb je nog getest!??? mama jeetje als het er 2 zijn dan ben je onze enige echte (als het goed is ) tweelingmama!! gister ben ik gependeld maar ik ga daar niet in geloven, want anders komt er geen brusje voor mn prinsesje kira jeetje begint goed zeg!!!! hoop dat je straks na die 16 weken wat rustiger bent en je ook ff kan genieten!! op die roze wolk jij!!!
Nou bezoekje HA weer gehad, rotvent.. Kwam erop neer dat ik het er maar gewoon mee moest doen, hoorde bij zwangerschap en er kwamen elke maand wel 100 vrouwen bij hem met dezelfde klachten.. Op aandringen toch zover gekregen dat ik bloed mag gaan prikken gelukkig.. Ook het depressievere gedeelte hoort erbij aldus hem.. Nou had bijna de neiging om hem een klap voor zijn gezicht te geven.. Had echt zoiets van; dan zul je es voelen hoe erg ik het hier meen! Maargoed had het stiekem al wel verwacht.. Akelige HA.. Hij zei ook dat ik er niet vanuit moest gaan dat er iets uit bloedonderzoek komt dus ik hoop dat ik echt een ernstig tekort ergens aan heb en dan stap ik gelijk over op een andere HA! Maar morgen om 8 uur kan ik bloedprikken! Zo dat is er weer even uit, hihi en mijn moeder heb ik meegekregen want die weet al poosje dat ik me absoluut niet goed voel.. Ik denk dat ze stiekem ook wel wat vermoed. maar waarschijnlijk gaan we het vanavond vertellen! ik moet er gewoon met iemand over kunnen kletsen, en hoewel manlief superlief is en heel bezorgd, hij snapt er toch niks van haha.. maar jullie horen dus v/d week wel wat er uit is gekomen dikke knuffel voor jullie meiden omdat jullie altijd naar mijn klaagzangen en egoberichten luisteren! @ rica: tilaena heeft al een mooie cb online staan hoor, haha
Jeetje meis, wat belachelijk! Hij zou juist hartstikke goed voor jou moeten zorgen omdat jij nu een leventje in je draagt! Zou je niet naar een andere HA willen? Een gynaecoloog? Of zo'n POP-poli? Laat je niet zomaar afschepen hoor! En lijkt me fijn voor je als wat mensen in je omgeving het weten, kun je steun krijgen van hen
ach jeetje, zit de hele tijd te kijken en zie ik dat gewoon over het hoofd!! DOM jaaaaaaaaaaaaaaaaa gefeliciteerd tilaena!!!!! en de donor???
Succes! Lijkt me erg vervelend om er idd niet over te kunnen praten met iemand buiten je man. Nu ben ik iemand die al snel met mensen praat hahah
@ Madeliefste; andere ha is best een gezeur want dan moet je eerst in gesprek met je ha enz, en daar heb ik nu ff geen kracht voor haha, maar mochten de bloedtesten iets uitwijzen wat niet goed is, dan ben ik gelijk weg.. en POP-poli moet ik nog even onderzoeken of die hier in de buurt zit.. @ Floor; ja ik ook! Heb ook al paar keer bijna mn mond voorbij gepraat haha, helemaal vanmorgen in de auto.. Dan heb ik zo de neiging om te zeggen waar het aan ligt maargoed, mijn man wilde het liever nog stil houden maar ziet nu ook wel in dat dat niet fijn is voor mij!
Madeliefste ik begrijp je hele maal en ik vind dat er ruimte moet zijn voor alle verhalen, ook de niet leuke. En ik snap dat je je klote voelt, en er een hoop op je af komt, en het totaal niet leuk is om dan iedereen zwanger te zien raken. Maar zet dat gewoon lekker neer. Praat het van je af. En als je afstand nodig hebt dan neem je die gewoon. Kiraa jeetje wat een gedoe daar bij de huisarts zeg, dat ging vandaag wel even anders hier... Ok vandaag naar de huisarts, kreeg mijn eigen (zitten er meerderen in 1 praktijk). Normaal begint ze direct over mijn gewicht te zeiken enzo. Nu niet. Toen ik zei dat ik vandaag positief testte en de test liet zien, vroeg ze heel voorzichtig of ze me mocht feliciteren. Dus ik ja want het is heel erg welkom, want ik ben met een prive donor bezig. En toen was ze helemaal enthousiast. Gelijk formulier uitgeschreven voor de toxoplasmose test. Ze ging gelijk een mapje halen met folders van moeders voor moeders, gegevens van verloskundigen in de buurt en een folder over eten en bewegen tijdens de zwangerschap en een blad 9 maanden ofzo om te lezen. Over de donor vroeg ze alleen maar of hij ook een vader rol ging spelen. Verder begon ik over de verhoogde kans op miskramen met mijn gewicht en toen zei ze dat ze dat in de praktijk helemaal niet zag, dat zwanger worden het grootste punt was maar dat als ze eenmaal zwanger waren het net als bij niet mensen is met overgewicht. Dat was wel een lichte geruststelling. Verder vroeg ik wat ik moet doen als het mis gaat. Ze zei dat als ik een klein beetje bloed had, het waarschijnlijk geen kwaad kon, maar mocht ik echt gaan vloeien dan moet ik overdag ff de huisarts bellen of 's avonds naar de huisartsenpost. En omdat de meeste dingen via de internist lopen zei ze dat ze er van uit gaat dat die de rest regelt. Ze was wel verbaasd dat ik in ronde 3 al zwanger was, en ze was volgens mij blijer dan ik haha.... zo had ik haar nog nooit gezien. Toen door naar de bali van de internist. Wat blijkt, internist de hele week op vakantie haha... oeps... maar de assistente gaf een bloedprikformulier mee voor mijn schildklier, en gaat de waardes deze week aan een andere arts voorleggen. En dan moet ik volgende week denk ik even bellen om de rest te bespreken. Toen naar mams, die feliciteerde natuurlijk gelijk en die zei dat ze het al wist. Ik zei huh?? hoe wist je dat dan? Nou wist ze wel dat ik vandaag de digi ging doen en dat ik gister niet ongesteld was, maar voor zaterdag laat in de middag had ik nog niets gezegd, en ze wist het donderdag of vrijdag al. Ze voelde het blijkbaar aan haha... Mijn broertje stapte binnen en die feliciteerde gelijk. Mijn andere broertje heb ik het via whats app laten weten want die zit nu in marakech en die komt morgen terug. Waren even een lang weekend weggegaan. En mijn vader heb ik geprobeerd te bellen maar die neemt niet op... Zo is iedereen weer bij
Oh, ik ben wel eens van HA veranderd en hoefde mijn oude HA dan niet meer te zien hoor! (was ivm verhuizingen, maar dan nog)
Tileana, wat een fijne HA heb jij, zo hoort het! En wat fijn dat er wat onzekerheid mbt een verhoogde kans op een miskraam is weggenomen. Nu genieten hoor jij Zeker met zo'n fijne reactie van je familie erbij. Het is echt zo: JE BENT ZWANGER en over 8 maanden heb je een minimensje in je armen <3
Ja heeft dan mss met de verhuizing te maken? Maar als je niet tevreden bent over je ha, moet je eerst in gesprek.. Is mij iig verteld anders krijg je dat mensen om niks van ha gaan wisselen..
Kan me zo voorstellen dat je nieuwe HA dat indd vraagt, ik heb ook intakes gehad bij mijn nieuwe HA namelijk...maar dat hoef je je oude HA niet te vertellen hoor, zeker als je naar een andere HA gaat en aangeeft dat je je niet prettig voelt bij je huidige, Heeft je vriend niet toevallig een andere? Heb je nog een goede 'link' ook
Jeeej! Gefeliciteerd tileana en mama!! Echt super!! Madeliefste: ik begrijp je helemaal hoor. Bij mij is ook nog maar de vraag of zwanger worden gaat lukken aangezien ik niet altijd een ei heb. Maar goed, ik merk ook dat ik het lastig vind, niet dat ik het anderen niet gun ofzo maar heb zoiets van waarom ik nou niet? Waarom zijn anderen al zwanger ze er nog maar naar.kijken en loop ik elke maand maar te tobben... Achja... Probeer nu ook minder te kijken op zp. En er over praten helpt ook! Neem aan dat anderen het niet erg vinden als ik loop te z*ken...athand ik vind het niet erg als anderen dat doen! Maar goed, zit op mijn werk dus ga maar weer eens verder! Fijne dag iedereen!
madeliefste dank je, betekent veel van jou komend! is het misschien een ideetje om samen met de mensen een gesloten clubje te maken op het forum gedeelte van de zwangeren en dat we daar uitgebreid alles bespreken en dan hier wel mee lezen en meekleppen maar het misschien wat minder uitgebreid doen? Om de meiden die nog niet zwanger zijn wat tegemoet te komen? Dus niet dat we verdwijnen of niets meer vertellen ofzo, maar gewoon iets minder uitgebreid? is maar een ideetje...
nogmaals ik ben niet zo van de gesloten clubjes. ik vind het juist leul om ook van de zwangeren te lezen. we zijn ook allemaal tegelijk begonnen. anders wordt het hier zo stil.. denk niet dat het dan nog "leuk" blijft hier. waarom blijf je niet hier EN maak je een augustus mama topic aan ? nougoed pas mij wel aan hoor maar vind dit juist zon leuk cluppie en de zwangeren kletsen ook al elders en dat gaat proma zo toch? nogmaals hetbis maar wat jullie willen hoor. ik volg wel