En, allemaal een leuke avond (gehad)? ik wel, onverwacht nog allerlei cadeautjes En mijn nieuw-Sinterklaas-jaar voornemen is dat ik écht op 'dieet' ga vanaf morgen. Nu echt, ik groei harder dan tijdens een zwangerschap :')
Dat probleem heb ik hier ook... Ben wel aan het opletten. Er moet eigenlijk nog 10 kilo af voor de zwangerschap haha weet niet of dat gaat lukken... Haha maar hoeft niet perse, dus dat maakt het nog moeilijker..
Hier hetzelfde! Door jullie berichtjes besloten morgen absoluut te gaan sporten, wat er ook gebeurd haha!
Gelukkig hoef ik daar niet (meer) op te lette ! Mac is toch niet doorgegaan.. Weer hele avond kokhalsneigingen gehad, bah! We waren bij schoonzusje geweest die pas bbz had gehad en nog steeds geen felicitatie/vragen enz van haar kant! Baal daar vanavond even reuze van, wss omdat ik me ook niet lekker voel, maar snap het echt niet! Denk dat ze hier echt spijt van gaat krijgen als ze zelf een kindje gaat krijgen *klaaaaaag* Hormonen..
@ lely ik heb besloten morgen vk te bellen heb ook nog paar vragen aangezien ik in de minder opvang werk
Hier ook teveel gegeten, ik mag van mijzelf inmiddels zoveel "troostvoer" na iedere ronde dat het niet echt goed is... Vanavond uit eten geweest met carpaccio, crème brulee en wijn, van de week naar de sauna geweest..vanmiddag (veel) chocola.. nu het allemaal nog kan, haha.
@Denise: Wel gefeliciteerd allereerst! 4 november laatste menstruatie zeg je? Dat telt dan officieel als de eerste dag van je zwangerschap. Je leest het goed; toen was je nog gewoon ongesteld! Omdat het erg moeilijk is om de "leeftijd" van een vrucht precies vast te stellen, gaat men uit van de eerste dag van je laatste menstruatie. Dat betekent dus dat jij vandaag, 5 december, 4 weken en 3 dagen zwanger bent. Dat is dus wat iedereen hier bedoelt met een paar weken cadeau krijgen! Je laatste menstruatie was anders dan anders: 2 dagen en maar heel weinig zeg je. Het zou eigenlijk zelfs wel kunnen - al hoeft het niet- dat je toen al zwanger was! Dus dan zou je al meer dan 8 weken zijn! Nogmaals, het hoeft niet, maar kan wel. Om die reden zou ik toch contact opnemen met een vk en bovenstaande melden, al was het alleen maar om even te overleggen. Het zou kunnen dat zij het verstandig vindt om een termijnecho te doen. Dat lijkt mij zelf althans wel een goed idee. Nu hoeft dat misschien nog niet, maar over een week of 2, hooguit 3 dan toch. @Mama-in-love: Wat vreselijk balen zeg! En dan waren het ook nog de laatste cryo's! Ik kan me voorstellen dat je dan even bij de pakken neer zit! Waaraan ziet men dat je een miskraam krijgt? HCG gedaald? Of is er sprake van bloedverlies? @Madeliefste: Jij mag altijd je hart uitstorten hoor! Dat doet iedereen toch? Ik blijf voor jullie duimen dat het traject snel aan het rollen komt! @Amely: Wat balen dat je cyclus zo van slag is. Je hebt het misschien al eens eerder in dit topic geschreven maar: ben je al bij een dokter geweest? @Kiraa: Wat een super nieuws dat je je beter voelt! Maar wat een moeilijke situatie met je schoonzusje. Was de bbz erg recent? Het kan zijn dat ze gewoon dichtklapt als het over jouw zwangerschap gaat. Erg moeilijk, maar ik denk dat je alleen maar ruimte kunt bieden momenteel, en het later misschien eens ter sprake brengen. Ego: Ik ben tot de ontdekking gekomen dat ik waarschijnlijk gewoon te weinig calorieën binnen krijg, en met name te weinig proteïne. Ik wordt momenteel misselijk van de meeste verschijningsvormen van varkensvlees en rundvlees moet al goed doorbakken zijn... Verder zit ik gewoon snel vol en was ik erg bezig met gezond eten; yoghurt, fruit, sla, cherrytomaatjes, cashewnootjes... Maar een baby heeft meer nodig om van te groeien, en waarschijnlijk is de vraag naar eten ook wat groter aan het worden nu ik het tweede trimester heb bereikt. Er ging mij een lichtje branden toen een collega mij zei dat ik was afgevallen in mijn gezicht. Ja, op mijn gezicht heb ik niet zo gelet, ik was te veel met mijn buik bezig! En ik voel mij inderdaad al zeker een week slapjes, toch weer erg moe en soms zelfs misselijk! Een dag later voelde ik mij opeens veel beter na het eten van een apple fritter (een soort oliebol maar dan wat minder vet). Dus vanaf nu ga ik wat minder op verantwoord eten letten en wat meer op eh... nou ja, eten in het algemeen! Ik kan het wel zo nodig allemaal goed willen doen, maar het moet natuurlijk niet averechts gaan werken!
@ Raket; ja haar bbz is 26 okt verwijderd en ik testte 31 okt positief.. Aangezien haar vruchtje nog erg jong was, hadden we nu dus ongeveer even ver kunnen zijn.... Maar ze ontloopt me gewoon, nog niet eens dat ze dichtklapt.. Ze ontwijkt het ook dat ik het tegen haar kan zeggen.. Al zou ik dat vanuit mezelf sowieso niet doen! En gezond eten lukt hier nog niet erg.. Veel zin in ongezond eten en gezond eten krijg ik er niet in haha.. Maar wij zijn ook liefhebbers van pasta's en schotels uit de oven en vaak bestempelen ze dat toch al als "ongezonder" maar het is niet zo makkelijk om zo even je eetstijl om te gooien Probeer wel wat meer fruit te eten maar ben gewoon niet zo'n "gezonde eter"
Heb ik besloten de vk te bellen kun je alleen maar bellen op maandag,-woensdag en vrijdag ochtend,, hmm word dus wachten tot maandag wand morgen moet ik werken van half 8 tot 2 ,, en kan moeilijk bellen met collega's erbij! Haha
kun je niet even naar een andere kamer lopen? of de wc ofzo ? ik bedoel telefoontje lijkt me niet een half uur te duren...
@nic helaas kon dat maar werk in kinderopvang en daar zijn geen aparte kamertjes en mijn collega's zijn altijd ontzettend nieuwsgierig dus ik zie ze dan gerust afluisteren ,, jammer genoeg ,, @tilaena die kon ik niet vinden wel waar je ze vragen kon mailen Maja anders bel ik maandag gelijk om half 9 ! Haha dan heb ik ook de tijd wand ben smorgens lekker vrij!
Ja die paar dagen maakt dan ook niet uit Hier tel ik de dagen af naar 17dec en de eerste echo. Moet alleen eens gaan rondshoppen voor een zh en kraamhotel en ervaren gyn. Hier in het ziekenhuis hebben ze wel 24/7 een gyn in huis, wat ik ook wil, maar weet niet hoe ervaren ze zijn mbt mensen met extreem overgewicht. En hier in het ziekenhuis mag je je kindje alleen de eerste 24 uur bij je op de kamer hebben volgens mij, maar ik wil het kindje continu bij me hebben denk ik. En als het kan wil ik een paar dagen langer in het zk of kraamhotel verblijven. Aangezien ik alleen ben en het de eerste is, denk ik dat ik me daar veiliger bij zou voelen. Maar goed, ander ziekenhuis, houdt waarschijnlijk ook weer andere gyn in. Van de week de verzekering maar een sbellen hoe het zit en wat de mogelijkheden zijn.
Geweldig he?! en dan ben je waarschijnlijk toch 4á5 weken zwanger anders had hij wel 3+ aangegeven (ook bij deze testen moet je 2 weken optellen ) En nu lekker genieten meid!
Ik heb me er inmiddels bij neergelegd want het is gewoon niet anders maar wel balen natuurlijk. Ze zagen het aan het HCG wat veel te laag was en mijn testen werden lichter. Heb nog steeds geen lichamelijke tekenen van een miskraam. Geen krampen en geen bloedverlies. Dinsdag weer bloedprikken.. Heb geen testen meer in huis en doe ze ook niet meer. Had nog 1 ovu test vanmorgen en daaraan zie ik dat er nog steeds hcg in mijn lichaam zit wat hij is nog reuze positief al wel iets lichter dan de vorige ovu test. Nu is alles op en wachten we het af. Ik heb genoeg uitgegeven aan testen en ben daar even helemaal klaar mee
Goedemorgen allemaal! Fijne Sinterklaas gehad? Wij hebben vanavond nog surprise, zonder geknutsel en gedichten...Vind ik wel jammer maar ach Gisteren deel 2 van mijn wortelkanaalbehandeling gehad, ging super tot de verdoving uitgewerkt was Nu maar flink aan de paracethamol en aan de poets hier in huis! xx