Mooi lijstje zo! Ziet er lekker fleurig uit. @ joekie, zo dat lijkt me echt moeilijk om 5 jaar bezig te zijn voordat jullie de kleine konden verwelkomen. Wanneer gaan jullie nu weer beginnen met de MMM?
Ja die 5 jaren zijn wel echt lang maar je begint er op een gegeven moment gewoon aan te wennen dat het bij jou niet lukt.. Pas bij de start van de ICSI begon ik het weer spannend te vinden Heb net gebeld met het ziekenhuis en moet wat vragenlijsten invullen en terug sturen en dan wordt er een afspraak gemaakt voor een startgesprek ws eind september. Daarna mag ik gelijk beginnen met een terugplaatsing van een cryo in een natuurlijke cyclus dus ligt eraan of ik dan zal ik niet deze ronde maar de ronde erna een cryo teruggeplaatst krijgen denk ik..
Ha wat leuk, wat een berichten ineens! Kan nu niet heel uitgebreid reageren maar: Linda, wat leuk dat je gaat trouwen! Ook heel spannend zeg. Moet je nog veel regelen? Ik was van ons zoontje na 2 maanden zwanger (eigenlijk 1 maand, omdat vriend op de 'belangrijke dagen' in het buitenland was), echt heel fijn zeker omdat je vaak anders hoort. Breeze: snap het helemaal van je voorbereidende metingen! Je wil toch je kansen zo groot mogelijk maken. Fijn dat de follikelmetingen er tot nu toe goed uit zien hopelijk de 13de ook, zodat de 15de of 16de door kan gaan! Btw ik weet ook niet van die meldingen bij nieuwe berichten, iemand? Bloem: leuk dat je er weer bent, ik zag dat je ook schrijft bij de augustus dames mijn cyclus is best onduidelijk, was ook pas heel laat weer ongesteld na mijn bevalling (door de borstvoeding wrslk). Dus ben toch ook maar begonnen met testen, wil ovulatie ook niet mislopen natuurlijk . Raket: wat gezellig, zelfs vanuit Canada wordt er mee gekletst! Marieke: heb ik ook hoor, van die rust door het testen. Bibo en Joekie: leuk ook voor de tweede! Fijn dat er nog cryo's zijn, lijkt me lichamelijk (en geestelijk) heel pittig hoor allemaal. En mooie lijst! Ik vul ook meteen even aan. Oh help, volgens mij krijg ik de mooie kleurtjes niet goed?! September stoppers! Wie is wie Bibo - 26 jaar - ronde 1 - 2e kindje Bloem85 - 26 jaar - ronde 1 - 2e kindje Breeze - 38 jaar - ronde 1 - 1e kindje Joekie- 30 jaar - ronde 1 - 2e kindje (MMM) o0Marieke0o - 22 jaar - ronde 1 - 1e kindje Raket78 - 33 jaar - ronde 1 - 1e kindje Evergreen -35 jaar -ronde 2 - 2e kindje NOD lijst 27 september: Bibo 28 (??) september: evergreen 01 oktober: Breeze 05 oktober: Bloem85 05 oktober: Joekie 11 oktober: o0Marieke0o Zonder datum: Raket78 ZWANGER!
September stoppers! Wie is wie Bibo - 26 jaar - ronde 1 - 2e kindje Bloem85 - 26 jaar - ronde 1 - 2e kindje Breeze - 38 jaar - ronde 1 - 1e kindje Evergreen -35 jaar -ronde 2 - 2e kindje Joekie- 30 jaar - ronde 1 - 2e kindje (MMM) o0Marieke0o - 22 jaar - ronde 1 - 1e kindje Raket78 - 33 jaar - ronde 1 - 1e kindje NOD lijst 27 september: Bibo 28 (??) september: evergreen 01 oktober: Breeze 05 oktober: Bloem85 05 oktober: Joekie 11 oktober: o0Marieke0o Zonder datum: Raket78 ZWANGER!
Volgens mij is de lijst zo weer in kleur Heb nu even lunchpauze, dus kan ook wat uitgebreider reageren. @ Bloem85: leuk dat jullie al zo snel voor een tweede gaan! Sinds onze dochter een maand of 8 was kreeg ik weer kriebels, maar mijn man was er nog niet aan toe. @ Breeze: echt knap dat je de stap in je eentje gaat wagen. Het lijkt me inderdaad een moeilijk traject. Gaat zoiets dan via het ziekenhuis? @ Evergreen: ook al een kindje van een jaar, leuk zeg. @Linda12: leuk dat je bijna gaat trouwen! Al ver met de voorbereidingen? Pfff ik vond dat allemaal zo spannend toen. Waar gaan jullie naar toe op huwelijksreis? Ovulatietesten ga ik nu nog niet gebruiken. Bij de eerste was ik na een maand of 3-4 zwanger, heb het toen niet zo precies bij gehouden. Ben nu wel wat meer aan het kijken wanneer ik ongeveer mijn ei-sprong heb. @Raket: wauw Canada, dat ljk me echt heerlijk wonen. Zijn jullie geemigreerd of komt je man daar vandaan? @ Marieke: zou leuk zijn als je rond je verjaardag al een positieve test zou hebben. Leuk ook om zo jong moeder te worden, wilde ik ook graag, maar mijn man was er nog niet aan toe. @Joekie: het hele mmm voortraject is nu dus een stuk korter? Fijn dat je zo snel kunt beginnen aan de behandelingen. Al helemaal opgeknapt na de bevalling? Ik begon me pas na ruim 4 maanden weer een beetje mens te voelen. Ik was trouwens ook na 9 maanden pas weer ongesteld. ( dat was wel heerlijk trouwens). Nou ik ga weer snel verder werken....
Nou, ik voelde me na 1 maand weer de oude Het voordeel in het ziekenhuis is nu inderdaad dat er geen wachttijden zijn en je hoeft het ook niet eerst een jaar zelf te proberen. We kunnen na het startgesprek eind september dus gelijk starten hebben ze me verteld. Eerst gaan we dan 2x een cryo terug laten plaatsen (hopen dat ze goed ontdooien, anders geen terugplaatsing) en als die niet aanslaan opnieuw een ICSI behandeling starten. Je bent dan al snel een aantal maanden verder dus vandaar.
Hallo, Leuk leuk! Mag ik meedoen? Wij gaan voor een 2e wondertje vanaf deze maand. Ik ben 30 jaar en mama van een prachtige zoon van 1 jaar. Helaas moet ik eerst wachten totdat ik ongesteld ga worden. Kon er altijd de klok op gelijk zetten en net nu we voor een 2e willen gaan wordt ik maar niet ongesteld. (nee niet zwanger haha ) Even spannend dus nog. Liefs..
September stoppers! Wie is wie Bibo - 26 jaar - ronde 1 - 2e kindje Bloem85 - 26 jaar - ronde 1 - 2e kindje Breeze - 38 jaar - ronde 1 - 1e kindje Evergreen -35 jaar -ronde 2 - 2e kindje Joekie - 30 jaar - ronde 1 - 2e kindje (MMM) Mamalicious - 30 jaar - ronde 1 - 2e kindje o0Marieke0o - 22 jaar - ronde 1 - 1e kindje Raket78 - 33 jaar - ronde 1 - 1e kindje NOD lijst 27 september: Bibo 28 (??) september: evergreen 01 oktober: Breeze 05 oktober: Bloem85 05 oktober: Joekie 11 oktober: o0Marieke0o Zonder datum: Raket78 ZWANGER!
Hoop inderdaad dat ongi snel gaat komen want dit is niets.. Gatsie. Altijd stip op tijd en net nu.... Na ja.. Afwachten maar. Jullie horen het zodra wij beginnen met tellen haha. Vorige keer was trouwens 5 rondes vanaf pilstop. Ben wel benieuwd hoe snel het nu zal gaan gezien ik niet opnieuw aan de pil ben gegaan sinds de bevalling.
Poeh wat een verhaal. En wat stoer van je dat je zo snel weer gaat voor een 2e wondertje! Hoop voor jullie dat het snel raak mag zijn! Gun het je van harte.
@Joekie: fijn dat je zo snel weer opgeknapt was, met de kleine ook alles goed? Zijn die cyo's dan nog van het vorige traject 'over' als het ware? Hopen dat die aanslaan, anders zal het zeker weer een stuk langer gaan duren. @mamalicious: welkom, ook gaan beginnen voor de tweede. Leuk! Echt vervelend dat je precies nu niet ongesteld wordt, wanneer had je het eigenlijk moeten worden? Ik ben na de bevalling ook niet mee aan de pil gegaan, ben benieuwd of dat nog verschil maakt... Valt me op dat degene die hier voor een tweede gaan een nog vrij jong kindje hebben. In mijn omgeving gaan de meeste pas weer beginnen als de jongste 2 is.
Hallo Hallo, Hier ook weer een berichtje! Ik heb net alles weer even doorgelezen..en wat hebben we een mooie lijst Dat de lijst onder 'zwanger' maar snel gevuld mag worden Vind het ook heel leuk dat we zoveel variatie hebben...van een bewust één-ouder gezin (wat ik heel knap en stoer vind) tot eerste en tweede kindjes met of zonder mmm...echt vanalles wat... Meteen even een brutale vraag aan jullie...wat doen jullie eigenlijk in het dagelijks leven? Ik werk 4 dagdelen op een kinderdagverblijf/peuterspeelzaal en daarnaast studeer ik in de avonduren pedagogiek. Ik ga snel weer wat doen, want m'n boeken roepen me Groetjes
Ik had vorige week maandag ongesteld moeten worden. Maar volgens mij krijg ik wat krampjes dus laten we hopen dat het in aantocht is.. Nooit gedacht dan je zo blij kon zijn als je ongesteld gaat worden haha
De cryo's zijn inderdaad nog embryo's van de vorige ICSI behandeling die "over" waren. Deze gaan we nu eerst 1 voor 1 terug laten plaatsen. Hopelijk ontdooien ze goed want anders gaat de terugplaatsing dus niet door. Ik ben zelf Intensive Care verpleegkundige van beroep. Heb al even niet gewerkt want vanaf 1 mei verlof gehad en nu 2 maanden extra ouderschapsverlof er achteraan geplakt dus pas per 1 nov weer starten Eerst een paar dagen "overgepland" om de draad weer een beetje op te kunnen pakken. Anders zou het een patiënt zijn leven kunnen kosten
Inderdaad echt een mooie lijst tot nu toe. En september is pas net begonnen, dus wie weet hoeveel dames er nog bij komen. Ik hoop ook dat er snel veel mensen naar het kopje zwanger mogen verhuizen! @oOMariekeOo: pittig hoor, nog een studie in de avonduren erbij. Klinkt wel leuk. Heb je ook vaak les of is het meer vanuit huis? @ Mamalicious: hahaha waarschijnlijk is nu een van de weinige keren dat je echt blij bent als je ongesteld wordt! Maar je kan echt niet zwanger zijn? Kapot condoom ofzo? @Joekie: pfff zou niks voor mij zijn verpleegkundig op de IC, krijg je wel veel heftige dingen te zien zeker? Zelf ben ik fysiotherapeut, ik werk 3 a 4 dagen in de week, hangt een beetje af van de drukte.
Ik vind de lijst met de kleurtjes mooi! Hopelijk komt er al snel een hele waslijst te staan onder "zwanger"! Inderdaad is er veel variatie qua leeftijd en situatie. Dat moet haast wel gezellig worden! Ik vind het overigens niet zo heel gek om voor een tweede te gaan als de oudste nog jong is. Het duurt 9 maanden om een baby te bakken als het meteen raak is, en dat is meestal niet het geval... Dus een kind van ruim een jaar is dan toch al rond de 2 of ouder. Minder ideaal is om met een dikke buik achter een ondernemende peuter aan te moeten sjouwen lijkt me. Maar als er bij ons 2 kindjes komen zullen die ook niet zo veel in leeftijd schelen. Heeft ook een reden: Ik word volgende maand al 34... @Mamalicious: Ik zie dat je banner inmiddels op dag 1 staat. Mag ik daaruit opmaken dat oma in de rode volkswagen is aangekomen? @ Breeze: Wat bijzonder, jij gaat dus BAM ouder worden! Ik weet er eigenlijk weinig van, van dit traject. Wat heeft jou deze beslissing doen nemen? Ik zag je leeftijd, ik neem aan dat dat een rol heeft gespeeld. Heb je een vaste donor? En welke gegevens worden er verstrekt van deze man? @ Linda: Oh wat leuk, jij gaat trouwen! Wie weet komt er wel een heel speciaal huwelijkscadeau... @Joekie: Poeh, de kinderwens heeft bij jullie toch wel al wat jaartjes in beslag genomen, en dan nu nog een keer... Moet je een stevige ruggegraat voor hebben, lijkt me. Wel fijn dat je nu een hele hoop tijdrovende rompslomp van de eerste keer kunt overslaan! Over mezelf: Mijn man is een geboren en getogen Canadees. Toen we een relatie kregen en dat al vrij snel serieus was, hebben we een keuze moeten maken voor Canada of Nederland. Omdat het voor mijn man moeilijk zou zijn Nederland binnen te komen (tegenwoordig is dat heel lastig voor iemand die niet uit de EU komt) hebben we voor Canada gekozen. Ik woon hier inmiddesl 1½ jaar en sinds een half jaar mag ik ook werken. Ik werk bij een outsourcingbedrijf op een nieuwe afdeling en ben onlangs teamleider geworden. Gaat vrij goed dus! Hiervoor werkte ik in Nederland als klassiek zangeres. Iets heel anders dus. Wellicht ga ik dit t.z.t. ook in Canada weer oppakken. Hebben jullie huisdieren? Wij hebben 3 katten en we vangen nog 3 katten tijdelijk op voor een cat rescue. Echte kattenfreaks dus!
@Mamalicious Hoera..lang leve de menstruatie...ik ben ook aan het aftellen en kan voor het eerst ook niet wachten om ongesteld te worden Ben jij inmiddels ongesteld geworden? @Joekie Spannend hoor..nu hopen dat ze inderdaad goed ontdooien..zie je niet heel erg op tegen het traject? Je lijkt me er heel sterk in staan, echt knap! Het werken op een IC is ook echt niets voor mij..je wordt met zoveel dingen geconfronteerd en ik heb altijd het beeld voor me dat je op tv altijd ziet, al die hectiek enzo...misschien klopt dit helemaal niet hoor haha... @Raket78 Hoelang je tussen de oudste en de jongste wacht met opnieuw proberen kan inderdaad beïnvloed worden door je leeftijd..maar waarschijnlijk is het ook een gevoel.. nu denk ik dat ik best lang tussen de eerste en de tweede zou willen, maar wieweet veranderd dat nog 10X Natuurlijk moet het natuurlijk ook nog maar lukken... Superspannend lijkt me om in een ander land te gaan wonen..had je niet heel veel heimwee?! Echt knap hoor! @ Bibo Werk je als zelfstandige? Of kun je je werkdagen gewoon gemakkelijk aanpassen aan je drukte?! Ik werk overdag en volg op dinsdag en donderdag van 18.00 uur tot 22.00 uur les. Gewoon op hogeschool Rotterdam. Het is wel zwaar, maar ook superleuk!! Eigenlijk (even afkloppen) voel ik altijd pas vrijdag om 16.00 uur dat ik moe ben.. Ik probeer mijn huiswerk altijd door de weeks te plannen zodat ik het weekend echt voor m'n mannetje heb..dit werkt voor ons erg goed! Het is leuk, maar ik vind het misschien nog wel leuker dat ik dit jaar ga afstuderen hahaha!! Ik ga lekker eten, pastaschotel uit de oven! Hhhmmm lekker!!
Wat gezellig dat hier zo gekletst wordt!! In het andere topic waar ik mee klets is dat wat minder!! Maar ik werk als leekracht in het basisonderwijs!! Een erg leuke baan!!! Hiervoor als gymleerkracht! Ik heb f niet zo veel tijd om op iedereen te reageren dus doe ff de dingen die me zijn bijgebleven: Bibo, leuk jij ook 26 en voor n 2e kindje!! Vind je t ook weer net zo spannend? En fysio, ook erg leuk!! Zelfstandig? Breeze, ben erg benieuwd naar je verhaal, las net dat iemand t zo stoer vond en daar ben ik het helemaal mee eens!! Joekie, jij heb ook weer een spannende tijd voor de boeg!! Onderhand lekker aan het genieten van je kleine wondertje? Je heb nog heerlijk verlof..oh daar kan ik wel jaloers op zijn!! Raket, Canada ligt ook niet echt naast de deur!! Mis je je familie dan niet? Lijkt me soms wel zwaar....!!Maar vind t super om te zien dat mensen voor de liefde zoiets over hebben!! Hebben jullie ook het plan om daar te blijven voor altijd?? Hier eigenlijk totaal geen dierenvriend!! Ben dr maar bang voor.... Marieke, knap dat je met n avondstudie bezig bent. Hier hetzelfde gedaan betreft de pabo. Kan jij je er echt toe zetten om voor school te werken 's avonds?? Das hier wel n probleem geweest hoor... Mamalicious, das ook ff vervelend (netjes uitgedrukt he) dat de cyclus zo lang is....zal je altijd zien! Hopelijk snapt je cyclus t snel weer... Ik heb t toch best uitgebreid gedaan (sorry als k iemand heb overgeslagen..) Vind t trouwens ook een erg gemeleerd groepie zo!! Gezellig!! Had ook echt niet gedacht dat er nog mensen zouden reageren op mn oproepie!!!