Sept. 2012 starten met zwanger worden...!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloem85, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smurffin

Smurffin Bekend lid

11 sep 2012
    923
    0
    0
    zwemonderwijzeres
    NULL
    #4321 Smurffin, 16 dec 2012
    Laatst bewerkt: 16 dec 2012
    Breeze ik denk dat jij het goed zegt. En inderdaad soms even afstand nemen als je denkt dat je het even nodig hebt.

Ik was ontzettend blij dat wij ook vrij snel zwanger waren. Was bang dat het lang zou gaan duren, aangezien mijn zus een ernstig vorm van endometriose heeft en het erfelijk is. Wat de % is weet ik niet zeker aangezien ik mij daar niet op wou richten. Maar de kans dat een zus het heeft was redelijk aanwezig. Ik had voor mij zelf een termijn gesteld van een jaar en dan zou ik mij laten onderzoeken, daarom kon ik er rustig over zijn. En ik hoop dat jij mama-in-love in februari weer zwanger bent en dat jullie nu niet weer zo lang hoeven te wachten. En af en toe hier je gal spuwen mag hoor (alleen figuurlijk dan want letterlijkt is beetje vies) Maar voor nu hopelijk ben je snel weer boven op je "slechte" bui bent.

2. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik wilde even een kritische noot plaatsen: Ik heb het gevoel dat de nog-niet-zwangeren in dit topic wat worden ondergesneeuwd. Dat vind ik jammer, want hoewel we allemaal in september gestart zijn, is het begonnen als een zwanger worden topic. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het dolgezellig dat iedereen blijft meekletsen, ik doe het zelf ook (ik was overigens de eerste zwangere, iedereen hier blij maar ook stikjaloers, weten jullie dat nog?). Topics vol mensen die even ver zwanger zijn als ik vind ik zelf oersaai, heb ik onlangs moeten vaststellen. Ik vind het hier veel leuker, er is zoveel meer variatie en invalshoeken.

Misschien kunnen de zwangeren in dit topic de niet-zwangeren iets meer in het oog houden. Ik las bijvoorbeeld een paar pagina's vol opmerkingen over "wortels" (wederom: ik bedoel het als opbouwende kritiek, niet als aanval naar wie dan ook) en andere zwangerschapslusten. Leuk voor even als grapje, maar het was op een gegeven moment misschien wat veel van het goede. Zodra dit topic het karakter krijgt van een chat, is het misschien het overwegen waard om msn/skype/google talk adressen uit te wisselen en daadwerkelijk gezellig aan de chat te gaan. :)

Het is een dun lijntje waar wij op balanceren. De zwangeren zijn hormoonbommen die opgaan in alle veranderingen in hun lichaam en de niet-zwangeren willen zo snel mogelijk zelf ook een obsessieve hormoonbom worden. ;)
    Over een x aantal maanden komen we daadwerkelijk in de fase dat het voor de niet-zwangeren pijnlijk begint te worden. Voor mensen met miskramen, moeilijke cycli of al vastgestelde vruchtbaarheidsproblemen is het zelfs vast al pijnlijk.
    Ik denk dat het goed is als we er met zijn allen naar streven om zo lang mogelijk op een gezellige manier door één deur te kunnen gaan.

Ik hoop dat iedereen hier begrip heeft voor deze kritische noot. Misschien nodigt het wel uit tot een open discussie. :)

Goed, en dan ga ik nu even alle nieuwe bijdragen van vandaag lezen!

3. Breeze

Breeze Actief lid

1 sep 2012
    250
    0
    0
    Eens Raket, daarbij wil ik nog toevoegen dat niemand zich verplicht moet voelen om op alles te reageren. Als ik een dag of 4 niet online ben geweest, voel ik altijd de noodzaak om op iedereen een reactie te geven (overigens wel een gemeende reactie). Maar dat is bijna niet te doen.

En alle zwangerschapskwalen vind ik prima, net als alle ovukwalen :)

4. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    @Mama-in-love: In de ogen van veel mensen die redelijk makkelijk zwanger lijken te kunnen worden, is het inderdaad snel, na 6 maanden voor een tweede gaan. Maar ook mensen met een gemiddelde vruchtbaarheid doen dit wel eens. Sommigen vinden het gewoon gezellig om 2 kinderen te hebben die weinig in leeftijd schelen. :)
    Dat het bij jou anders ligt is logisch. Jullie zijn natuurlijk bang dat het nog eens jaren gaat duren. Begrijpelijk. En de wens voor een tweede kan net zo sterk zijn als die voor een eerste. Bovendien, ik weet niet hoe oud je bent, maar 5 jaar is nogal een tijd. Ruim plannen is in jullie geval verstandig.
    Niet weghollen uit dit topic hoor, dappere Dodo! Er is oog en oor voor je, en er zijn zat mensen in dit topic die nog niet zwanger zijn. En wij juichen allemaal dubbel zo hard als jij zwanger wordt, juist omdat we weten hoeveel bloed, zweet en tranen jouw traject kost! :)

@ Mijn vorige bericht: Het lijkt erop dat ik niet de enige ben die deze dingen heeft opgepikt. Topic splitsen zou ik jammer vinden. Een extra topic voor degenen die extra behoefte hebben om dieper op typische zwanger-dingen in te gaan (zoals "wortels" :D ) is misschien wel een idee. Zelf voel ik die behoefte niet zo, ik kom gewoon af en toe eens bijkletsen en kijk dan rond wat iedereen zoal meemaakt. :)

Zorgen over de vruchtbaarheid: Hebben jullie die ook (gehad)?
    Ik ben nu 34, dat is akelig dicht bij de magische 35, en ik heb een tante die op haar 37e zwanger wilde worden maar gewoon te laat was. Ook de overgang van mijn moeder was ietsje (alhoewel niet dramatisch) aan de vroege kant. Bovendien heeft mijn man in zijn puberteit iets gehad (ik wijd hier niet over uit, want privé) waardoor artsen dachten dat hij mogelijk onvruchtbaar was geworden. Ze wisten niet eens precies wat hij had en na een serie verkeerde diagnoses zijn de symptomen uiteindelijk vanzelf weggegaan. Maar het woord onvruchtbaar is toen wel gevallen. Kortom, ik was er beslist niet gerust op en was ook redelijk voorbereid op het idee dat het wel eens een tijdje kon gaan duren. Natuurlijk weten jullie allemaal hoe die voorspelling heeft uitgepakt... :D

5. Breeze

Breeze Actief lid

1 sep 2012
    250
    0
    0
    Wat betreft het laatste: een dikke JA! Ik zit pas in ronde 4, maar heb elke keer een stemmetje dat me influistert dat er iets met mijn hormonen is. Het eerste deel is goed tot de eisprong, daar ben ik blij mee! Regelmatige cyclus, baarmoeder mooi dik, een mooi ei en een eisprong. Maar daarna... ik heb al vier keer het gevoel gehad van een bevruchting (voor zover ik weet hoe dat zou voelen), maar geen innesteling of hcg kunnen traceren.

Ik sta open voor natuurlijke geneeskunde (als aanvulling op de reguliere) en ben afgelopen woensdag naar een orthomoleculair therapeute geweest, twee jaar terug ook al. Super interessant! Nadat mijn huisarts mij afwimpelde met "niks aan de hand, kom maar terug als je klachten erger worden, dan gaan we wel bloed testen".. bleek ik bij de metingen van deze arts wel degelijk gegronde klachten te hebben; uitgeputte bijnieren. Ik zal niet het hele verhaal hier neerzetten, maar raad deze arts echt aan als je hormoonschommelingen hebt, vermoeidheidsverschijnselen, enz. Zij pikt ze er zo uit en geeft je met natuurlijke producten, in mijn geval zink, magnaat en extra folium, een oplossing. Heb het twee jaar geleden al eerder ondervonden met een afwijkend uitstrijkje en binnen drie maanden (!) heeft ze me ervan af geholpen met: frambozen extract. Mijn gynaecoloog stond versteld.

Mocht iemand meer willen weten, stuur me dan even een privebericht, nogmaals enkel als aanvulling op huisarts of ziekenhuis. Baat het niet, dan schaadt het niet, denk ik altijd maar.

6. Smurffin

Smurffin Bekend lid

11 sep 2012
    923
    0
    0
    zwemonderwijzeres
    NULL
    Je hebt inderdaad gelijk, hopelijk blijven de nog niet zwangere wel in deze topic. Want nu ik niet meer test en niet testjes kan turen, wil ik graag mijn tuurbril opzetten voor een ander:cool:

7. Breeze

Breeze Actief lid

1 sep 2012
    250
    0
    0
    Komt goed Smurffin. heb zojuist een pakket van 15 zwangerschapstesten (dipsticks) bij Zwanger & Kids besteld. Dus poets die tuurbril maar op van je :)

8. lely27

lely27 Niet meer actief

Ik vroeg me af waarom mama-in-love zo snel was, niet vanwege het feit dat ik het raar vind dat het snel is, maar om de practische dingen, en gewoon omdat ik benieuwd was.

Een klein kindje kan best zwaar zijn, en helemaal als je dan al wel zwanger bent. Dat je snel weer voor een tweede wil gaan, als het niet vanzelf gaat snap ik heel goed.
    het was ook niet als kritiek bedoeld..

9. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    @ Raket; de wortels waren bedoeld voor degenen die lijnden ;) niet voor zwangeren ofzo.. ;)

10. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Maak je niet druk, zo bedoelden ze het ook niet :)

11. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    Jup, hier hetzelfde geval. Voelt soms beetje als falen (onzin natuurlijk!)....maar bij iedereen lukt het wel om zwanger te worden en ik heb niet eens een eisprong. Daarom schrijf ik de laatste tijd veel minder...

En natuurlijke geneeskunde, ik ben helemaal voor! Naast het reguliere natuurlijk want niet alles is met natuurlijke geneeskunde op te lossen. Ik doe het naast elkaar, slikte nu ook wat kruiden om te kijken of ik mijn cyclus kon verkorten. (niet dus) Wil begin volgend jaar kijken of acupunctuur helpt bij mij....schijnt te helpen bij pcos.

12. Smurffin

Smurffin Bekend lid

11 sep 2012
    923
    0
    0
    zwemonderwijzeres
    NULL
    *poetst tuurbril even op* dan ligt die alvast klaar:cool:

@amely zoals je het ook al schrijft is natuurlijk onzin dat jij faalt, hopelijk vindt jij je eitje snel en krijg je kortere cyclussen en dus ook meer kansen.

@zo mijn buikgriepje is weer voorbij en koorts is weg, voel me nog niet helemaal top. maar ga morgen toch maar weer aan het werk. Nog 1 week en dan 2week kerstvakantie;)

13. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Ik vind het soms wel minder, meestal in de eerste twee weken van mijn cyclus. Verder geen last van. Nu vind ik het wel weer fijn om hier mee te kletsen, maar dan hoor ik graag ook alle ovu kwalen. Dus niet zwangere gewoon weer mee kletsen.

Hier rustig vanavond misschien weer klussen, gisteren avond niet gelukt. Maar ben ook weer moe dus wie weet ook niet zie wel. Nu bankhangen

14. Smurffin

Smurffin Bekend lid

11 sep 2012
    923
    0
    0
    zwemonderwijzeres
    NULL
    gistermorgen had je toch ook geklutst?? dan kan je best vandaag overslaan en er morgen weer tegen aan. Tenzij jullie in de mood zijn natuurlijk hihihihihi

15. nic25

nic25 Actief lid

15 okt 2012
    431
    0
    16
    invalleerkracht basisonderwijs
    Limburg
    Yes!!!!! keb me ei gevonden!!!! het was wel 2 dagen geleden blijkt nu dankzij de ovutesten maar ik hem gevonden!!! Ben zo blij!!! Nu weet ik hoe de testen werken en hoe mijn pies reageert op de dipsticks ahhahaha ohhhhh ik ben blij dat ik nu eindelijk nog maar 12 a 14 dagen hoef te wachten op mijn ongi of heel misschien wel mijn positieve test!!!! Waarschijnlijk was vrijdag namelijk mijn ei der en we hebben helaas alleen woensdag geklust... t zo theoretisch kunnen, en ml zegt, dan doen we vanavond ook nog ff voor de extra!! ik was gister en eergister er nie lekker aan, vrijdag heel moe en zaterdag enorme koppijn. Nu ik weet dat mijn ei was geweest baal ik der wel een bietje van... maja dan weet ik dat voor de volgende ronde!!!ohjhhhhhhhhhhhhh kan jullie nu nie uitleggen hoe blij dat ik ben dat er ook maar een kleine kans bestaat dat het deze maand gelukt is hahaha en tuurtestje komen er zekers aan! Dus houd de bril aub op reik afstand!!
    Keb nu nog genoeg ovutesten over dus het gaat helemaal goed komen yes yes yes.
    momenteel wel buikpijn af en toe, gaat weg en komt weer... zou t misschien al kunnen? pfff ben helemaal van de kaart hahahaha

16. Smurffin

Smurffin Bekend lid

11 sep 2012
    923
    0
    0
    zwemonderwijzeres
    NULL
    Gefeliciteerd met je ei!!!!!! en ja theoretisch kan het hoor.

17. lely27

lely27 Niet meer actief

Oehhhh ei gevonden! Hoeraa!!
    Fijn zeg!

18. nic25

nic25 Actief lid

15 okt 2012
    431
    0
    16
    Limburg
    idd heel fijn, dan weet ik weer ik aan toe ben! en dan lijkt het erop dat mijn cyclus 2x 62 gaat worden. Niet heel handig maar wel constant...
    nu baal ik ook wel weer een beetje want dan moet ik weer gaan opletten met alcohol vind ik dan. Ik ga nu 2 weken zker niet drinken.. dat wordt weer bobben vanavond...
    gaan strax ff bij vriende op bezoek..

19. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Gefeliciteerd! Ik heb mijn ei nog niet echt duidelijk gevonden helaas misschien morgen

20. nic25

nic25 Actief lid

15 okt 2012
    431
    0
    16
    Limburg
    ik wist het eerst oo kniet zeker. KAd steeds 2 streepjes 3 dagen lang. en die werden steeds donkerder en nu had ik een die en stuk lichter was dus nu weet ik dat mijn ei geweest is. beetje omslachtig maar nu weet ik het wel zeker. Ik wel handig zo;n ovutest. Dan weet je het zeker :) ik zou ze echt wel aanraden! alleen de eerste keer is dus erg lastig! Suc6 floor , ik hoop voor je dat je je ei snel vindt!

Deel Deze Pagina