Dank je Er zijn een hoop worden die ik geleerd heb via zp en niet allemaal even leuk, sommigen zoek ik ook express niet op wat ze betekenen maar plakbeeb vind ik wel een grappige.
Hoihoi allemaal! Jeetje wat een hoop te lezen weer! @Tileana, normaal gesproken is het hoop doet leven maar in jouw geval zou ik zeggen 'Hartje doet leven' ... Het hartje klopt, zit vast goed! Niet te druk maken, is voor niemand goed @Madeliefste, wat een nare tijd! Hoop dat je snel duidelijkheid hebt en dat dit goed nieuws is! Met mij gaat het goed! Ga me deze maand niet vastpinnen op een eventuele positieve test...Is het zo dan is het zo, zo niet...Aan de klus de volgende maand!!
Maak je wel een mooie foto van je cb-testje Lely? Ben benieuwd! Hier ook wel een hoop vraagtekens hoor, haha! Heb verschillende kwaaltjes, maar weet niet waar ik het aan toe moet schrijven. Ben moe, heb pijnlijke tepels en beetje raar op mn maag af en toe, maar had ik vorige cyclus ook. Wel af en toe last van duizelingen nu (maar ben ook verkouden) en paar puisten terwijl ik die normaal nooit heb, maar kan ook nog van t ontpillen zijn. En heb af en toe krampen, maar kan ook op naderende ongi wijzen. Allemaal niet echt eenduidig haha . Nog maar even afwachten dus... Mijn NOD is verplaatst naar de 23e Kiraa, dus hier vast nog geen tuurstreepjes. Ga het ook pas proberen als ik de ochtend na mn NOD nog niet ongi ben. Heb ik me voorgenomen. Denk ik.
ik voel me eigenlijk wel goed. Heb niet zoveel kwaaltjes en ben niet overdreven moe. Morgen de vk maar eens bellen voor een eerste afspraak. Ik wil ook turen! Kom maar op met die testen!! Haha
Hihi onze bijna testers klinken allemaal heel overtuigd.. Ben benieuwd of jullie het ook daadwerkelijk vol gaan houden Oh en ik ben echt zoooo zenuwachtig voor morgen!!
goedeavond dames, @Madeliefste ohhh meid wat naar, hopelijk zegt het niet al te veel en zit gewoon goed. Mijn duimen draaien even over uren voor jou!!! @tilaena één en al prutsers daarzo volgende keer een echte vk/ gyn of anders ander ziekenhuis. Want ook ik denk dat je het gewoon niet goed kon zien op de echo omdat oa het gekantelt is. @Lely testje showen morgen hé!! @wachtbankje dames kom maar op met die testen want ik ben er klaar voor @ego eerste dagje weer aan het werk vandaag en ben net een half uurtje thuis. Kom ik op het werk, moest ik ook nog langer door pffff:x naja daarna even gegeten bij mijn zwager en nog even met ml naar hornbach voor verf spullen. Ga volgende week slaapkamertje schuren en verven en als ik daar geen puf voor heb alleen schuren. Dat moest nog altijd gebeuren dus wat er ook gebeurt het kamertje verven moest toch al. Ben weer helemaal klaar met ego berichtje en ga slapen want ben KAPOT slaap lekker allemaal
Kikker! Klinkt veel belovend spannend! Ik heb nog even een fotootje gemaakt. Links is van 2 weken geleden en rechts is van vanavond.... Heel m'n buik wordt dikker, ik wil ook n bolletje!
Haha die van mij begint nu ook in zijn geheel dikker te worden worden hoor! Dat bolletje is maar een darmenbuikje! w8 maar, over een paar maandjes zijn we tonnetje rond en kunnen we onze eigen voeten niet meer zien
Hè gadsie Madeliefste.. Wat super naar voor jullie..! Net als bij alle anderen, zullen ook mijn duimen voor je blijven draaien... Jeetje Tilaena, dat is natuurlijk niet waar je op hoopt als je daarheen gaat.. Gelukkig wel een kloppend hartje, hopen dat de twee weken snel voorbij zijn en kunt zien dat het verder ook goed zit... Oeehhh... Nog zo'n mooie buik erbij... Wauw... Hahaha.. Dat komt vast nog wel dat bolletje.. Wacht maar....... Haha! Spannend hoor Kira... Heeeeel veel plezier morgen.. Hier denk ik niet dat de 22e m'n nod is... Uitgaande van de laatste cyclus van 31 dagen... En dat ik heel miss donderdag m'n eisprong heb gevoeld, zou een cyclus worden van 33 dagen en dan zou ik pas de 27e kunnen testen... Mocht ik met Kerstavond nog niet ongi zijn, wil ik Kerstochtend gaan testen... Tot nu toe ook verder geen klachten of kwaaltjes............
@ Tilaena: Ik zou het bij "niet goed hebben kunnen zien" houden. Er is een hartje dat klopt, dat is in ieder geval al heel goed. Twee weken wachten lijkt me niet fijn, zeker met de Kerstdagen er tussen niet, maar ik heb goede hoop voor je. Ik denk ook dat jouw mams gelijk heeft; vroege echo's geven de illusie dat je het proces kunt controleren, wat natuurlijk niet het geval is. Het is mooi dat vroege echo's bestaan want soms zijn ze hartstikke nodig, maar geloof me, die frummel van 12 weken is zoooo enorm schattig, het was het wachten gewoon meer dan waard voor mij! @ Floor: Ik denk dat het niet zozeer een kwestie van last hebben van is. Denk gewoon dat we moeten opletten dat we aandacht voor elkaar blijven houden en elkaar niet per ongeluk ondersneeuwen. @Madeliefste: Poeh, ik kan me voorstellen dat je in de put zit! Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat het me niet heel hoopvol in de oren klinkt. Maar als het mis gaat, gaat het nìet mis omdat het te mooi was! Denk dat alsjeblieft niet! Als je zwanger wordt, lijkt het net alsof je in een soort Russisch roulette zit: meestal gaat het goed, soms niet. En je begint er niets tegen, ook niet met gezond eten, veel testen en bezoekjes aan de gyn/verloskundige. Dat is nou juist het moeilijke. Maar... je bent zwanger geworden, en dat betekent dat die maffe artsen het bij het verkeerde eind hadden. Het kan dus! Enne, ik duim gewoon nog even door voor een goede afloop, want de hoop is nog niet gevloegen! Over de Hemofilie A: Het is moeilijker in kaart te brengen dan B, dus daarom zijn ze met B begonnen hoewel 80% A heeft. B is namelijk minder lastig in kaart te brengen. De tests voor B met genentherapie zijn zonder meer veelbelovend; meer dan de helft van de testpersonen hebben al 2 jaar geen symptomen van hemofilie meer gehad, de rest heeft nog wel behandeling nodig maar minder, maar het moet nog worden goedgekeurd en dat duurt nog wel jaren. Men moet immers ook uitzoeken of deze oplossing geen nare bijwerkingen heeft. A is veelbelovend getest op muizen en schijnt in de pijpleiding te zitten voor testen op mensen; het duurt waarschijnlijk nog een paar jaar voordat die tests er komen. Eerdere pogingen voor type A zijn mislukt, maar het feit dat ze voor type B zo ver zijn gekomen biedt hoop voor type A. Het zal even duren, maar de vooruitzichten zijn zeer zeker niet hopeloos! (Bovenstaande met veel dank aan mijn man tot stand gekomen) @Kiraa: Heb je een echo morgen? Hoe dan ook, veel plezier! Hoe werkt dat eigenlijk met die ovutesten? Is het een kwestie van iedere dag een stripje in de urine roeren en kijken wat eruit komt, en dat een paar maanden lang? Lijkt me overigens ook wel een duur grapje, of heb je ook van die spotgoedkope, weinig glamoureuze superbetrouwbare? ZP-woordenlijst: Tuurstreepje - een amper zichtbaar streepje op een zwangerschapstest, zichtbaar alleen voor diegenen die hun tuurbril op hebben Tuurbril - Een hypothetische bril die men kan dragen bij het turen naar een tuurstreepje Broekloeren - Het obsessief staren in de onderbroek op zoek naar substanties die daar liever niet gezien worden NOD - Niet-Ongesteldheids-Dag. De dag waarop de ongesteldheid wordt verwacht maar waarvan wordt gehoopt dat deze uitblijft Ei - Korte aanduiding voor eisprong. Wondertje - Zwangerschap/baby Plakbeeb - Een zwangerschap die voorspoedig verloopt Nu nog even ego: Ik heb last van zwangerschapsmisselijkheid! In het eerste trimester vrijwel nergens last van gehad, in het tweede trimester begon het. Ik heb tot nu toe 2 keer overgegeven, 1 keer na het eten van 5 cashews, en 1 keer na het eten van een schijfje gedroogde abrikoos. Ging echt direct van prima naar hangen boven de wc-pot in 2 minuten. En daarna wel gewoon eten, heel raar fenomeen dit.
Goedemorgen dames Iedereen vanacht goed geslapen,, @kiraa heel veel plezier vandaag!!! @madeliefste ik hoop dat allemaal meevalt en ik ga voor je duimen!
Dat is balen Raket hopelijk ben jij er weer snel van af. @kiraa ben benieuwd ik hang vandaag tot 18:00 op zp kan ik jou beeb dus ff bewonderen gisteren weer aan het werk geweest viel me zwaar heb nu overal spierpijn naja nu eerst maar even lekker bank hangen.
Precies Wonnie, we gaan het gewoon volhouden tot na onze NOD! Kiraa; veel plezier bij je echo straks! Ben benieuwd! Dat ziet er uit als een goed groeiend buikje Sophie! Hoop dat je misselijkheid snel weer over is Raket! En bedankt voor de woordenlijst; lol Madeliefste; snap dat dit verwarrend is zeg! duim voor je meis!