Hee dames, ik voel me echt elke dag een beetje slechter...ik kan het niet goed uitleggen - zó bang dat het mis is (overtuigd eigenlijk) en kan nergens geruststelling in vinden. Het wachten is slopend, ik kijk de minuten weg en kom tot niets. Slaap amper en voel me een meer dan slechte moeder dat ik niet blij kan zijn. Overal zie ik een slecht teken in: klein vruchtzakje, borsten waren wat gevoeliger en nu weer totaal niet meer, ik ben nog steeds niet misselijk en bla, en als ik hier zo rondkijk zie ik dat anderen die even ver (of minder ver zelfs) zijn dat allemaal iig deels al wél hebben... Ik kan gewoon niet geloven dat het goed zou kunnen gaan en zie niets dan beren op de weg, vreselijk! Ik ken mezelf zo helemaal niet, vind mezelf zo ook alles behalve leuk. Ben zelfs een beetje boos op mezelf en denk dat als ik dit allemaal uitspreek mensen zullen denken dat het maar beter is indd als het een miskraam wordt omdat ik te negatief denk. Oh bah, wat is dit ellendig! Ben inmiddels via de gyn bij een psychiater geweest en het vermoeden van de gyn blijkt juist: lijkt erop dat ik in een prenatale depressie zak. Nog nooit van gehoord, nog nooit met zoiets te maken gehad...en nu dit? Nu allemaal keuzes mbt eventuele medicijnen, maar dat wil ik niet! Al weet ik dus ook niet goed hoe hiermee om te gaan. Mag ik niet van iemand hier een roze wolkje lenen?
Haha, kan niet testen, heb nog geen testjes. En ga ze morgen pas halen, dus zou ik zondag kunnen testen en dan kan ik net zo goed nog een dagje wachten tot maandag. Ml is ook het hele weekend weg en hij wil er wel bij zijn als ik ga testen... Ja, mijn plan blijft gewoon staan; ik test maandag pas! (En als ik het toch niet volhou dan zijn jullie de eerste die het horen ) @Wonnie: Heb je dezelfde klachten?
Jeetje Madeliefste; prenatale depressie? Daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Wat rot voor je meis! Vergeet niet dat iedereen een zwangerschap anders meemaakt en dat het geen zin heeft je blind te staren op de symptomen van anderen. Natuurlijk is het fijn als je herkenning kan vinden bij elkaar, maar ik heb hier nog van geen twee mensen gehoord dat ze alles exact hetzelfde voelen. Probeer je een beetje daaraan vast te houden. En neem maar van mij aan als ik je er van verzeker dat er niemand is die denkt dat je beter een miskraam kunt krijgen! Jij hebt hier ook niet om gevraagd en het feit dat je bezig bent je klachten aan te pakken vraagt oom een sterk persoon. Ik heb niets dan respect voor jou! Wat ik wel weet is dat ze tegenwoordig erg makkelijk medicijnen voorschrijven bij depressieve klachten, terwijl deze erg verslavend kunnen zijn. Ookal lijkt het nu misschien de makkelijkste weg, als je denkt dat je het aankunt zou ik toch eerst proberen door middel van gesprekken en therapie te kijken of je je problemen het hoofd kan bieden. Helpt dit niet voldoende dan kun je altijd nog nadenken over medicatie. Maar goed, dit is mijn mening. Doe waar je je goed bij voelt! Ik voel met je mee Madeliefste!
Hey Madeliefste, klim er maar bij mij op hoor! Ik herken het gedeeltelijk wel! Ik heb in het begin ook tegen een prenatale depressie aangezeten, ik dacht ook serieus na om het weg te laten halen of hoopte op een miskraam waarvan ik toen dacht het totaal niet erg te vinden! Dat kind boeide me totaal niet.. En ik voelde me daar zoooo ellendig door, want zo wil je helemaal niet denken! Nu is het bij jou natuurlijk een andere situatie aangezien jij tussen hoop en wanhoop leeft of alles goed is met je kindje, maar het gevoel opzich zal hetzelfde zijn en dan is zeker niet fijn!! Daarom een hele grote knuffel van mij! En hopelijk ga je je door de medicijnen wat beter voelen en na een goede echo helemaal! En vind jezelf niet raar dat je je zo voelt want zoiets overkomt je nou eenmaal! En dat maakt je geen slechte moeder.. Alleen maar menselijk..
@ Kikker, jammer dat je nog geen testen hebt! Haha! Ben zo benieuwd! @ Madeliefste, Heb je nog steeds krampen en bloedverlies dan? Zo niet, dan zou ik me niet teveel zorgen maken. Ik heb ook vrij weinig klachten hoor!! Ik ben ook niet misselijk ofzo. Ik heb dan wel gevoelige borsten, maar ik las ook ergens dat iemand dat pas na 13 weken ofzo kreeg! Voor iedereen is dat anders. Sommigen hebben helemaal geen klachten. Dat schijnt niets over het verloop van je zwangerschap te zeggen. En je vruchtzakje zag er toch goed uit? Ik zou geen medicijnen gaan nemen en toch proberen om er niet teveel aan te denken tot 31 december. Dan heb je de volgende echo en duidelijkheid toch? Of misschien is het een optie om nog iets eerder een echo te krijgen? Ik weet zeker dat als alles goed zit, je snel weer op die roze wolk komt!
@Kikker, Ja! @Madeliefste, wat vervelend voor je! En zoals hierboven al gezegd is...Niet iedereen heeft dezelfde klachten, sommige zelfs geen! Hoop dat je voor jezelf een goede keuze kan maken wat betreft wel of geen medicatie... Doe wat je hart je ingeeft!
Madeliefste vervelend dat je je zo voelt. En de onzekerheid is heel herkenbaar. Wat symptomen betreft, mijn moeder had er ook geen. Kwam er ook pas bij 16 weken of later bij mij achter dat ze zwanger was door een echo want de Hcg piek was al weg dus testen werkten niet. En ik ben toch heel gezond ter wereld gekomen. Dus focus niet te veel op klachten. Want die zeggen niet zo veel. En een slechte moeder ben je niet. Integendeel. Je maakt je juist zo druk door alles wat je meemaakt in de achtbaan en wil.juist het beste, daarom is het zo moeilijk. En je hebt hulp gezocht!!! Wat medicijnen betreft, doe wat goed voelt voor jóu. Al kan ik me voorstellen dat je de volgende echo wil afwachten. Wie weet draai je 180 graden om als je straks een kloppend hartje ziet. Hier om me heen zegt iedereen ook, je hebt toch een hartje gezien, maak je niet druk. Het komt goed. Maar ook ik kan niet wachten door de opmerking van de vk om dat hartje te zien en dat het gegroeid is en ik het bewijs zie dat het goed is. Wat mij helpt is praten tegen het vruchtje. Allemaal positieve dingen als groei maar lekker en laat dat hartje maar sterk kloppen en gebruik van mijn lichaam wat je nodig hebt om sterk en gezond te zijn enzo.
Hey meiden, Ben inderdaad druk aan het werk, nog paar uurtjes en dan 5 dagen even niks. Hey Madeliefste, wat vervelend! Zoals al geschreven, zolang er geen bloed is zou ik toch proberen moed te houden. Er zijn vriendinnen van mij die probleemloos door de zwangerschap zijn gegaan. Sterker nog: een kennis kwam er bij 7 maanden pas achter dat ze zwanger was! En nu bevallen van een prachtige zoon. 7 maanden heeft ze niets gemerkt, niet misselijk of andere rare klachten, dus het kan echt! Probeer een beetje te ontspannen en te genieten van de feestdagen, dat komt de zwangerschap ook ten goede. Plan anders wat leuke dingen, stap even van het forum af voor een weekje, ga wandelen of lekker shoppen. Dan kijk je er hopelijk binnenkort anders tegenaan, goed eten en goed voor jezelf zorgen, dat is nu belangrijk! Nou uiteraard witte test vanmorgen. Ik ga lekker een paar dagen naar o.a. Eindhoven en daarna kerst vieren, dus even stil op het forum. Heel veel plezier allemaal en als er wat te turen valt, zal ik me melden! Succes allemaal met klussen, wachten of wolk-zitte. Kikker en Kiss zijn nu aan de beurt om te testen geloof ik, succes, ben zo benieuwd!!! Ik probeer af en toe wel even bij te lezen. Doei
@madeliefste wandelen is idd een hele goede tip van breeze, dat wordt mega vaak aangeraden bij mensen die depressief zijn, omdat je dan wat meer goede stofjes aanmaakt en het vaak wat rust brengt. Ook zou ik misschien even mijn vit D laten controleren. Klinkt stom, maar in nederland heeft vrijwel iedereen in de winter extra vit D nodig en ik kan me voorstellen dat als je multivitamine slikt je deze wel extra binnen krijgt, maar mocht dat toch niet genoeg zijn, dan kan je van dat gebrek heel depri worden. (hoeft niet, maar kan wel). breeze geniet lekker van de kerst en de vrije dagen, jammer dat die wit was, maar 6 voor nod is ook nog wel erg vroeg
@Wonnie; spannend! Wanneer kun jij testen dan? @Breeze; geniet ervan, lekker ontspannen en dan hopelijk snel op die roze wolk!
ik heb overigens ook een oude schoolvriendin die bij de eerste dacht dat ze een blinde darm ontsteking had op haar werk, met de ambulance werd afgevoerd en bleek dat ze lag te bevallen, door de pil heen, nooit wat gemerkt, alles gedaan wat god verboden had en toch gezond ter wereld gekomen. Bij haar 2de had haar vriend tegen zijn moeder gezegd dat ze wat was aangekomen, dus haar schoonmoeder zei, laat haar eens naar de ha gaan want straks ligt ze weer te bevallen. nou ze ging, zeiden 5 maanden zwanger, maar ze was al 7 en ruim een maand later lag ze weer te bevallen. Weer door de pil heen, en weer totaal niets gemerkt, en weer een gezond kindje. Dusse niet alle vrouwen hebben klachten. En krijgen toch hele gezonde kindjes!!!
waar is die lijst trouwens met mensen op het wachtbankje? wonnie, kikker, breeze, rica en wie nog meer?
@Kikker, ik zou over 4 dagen kunnen testen (voor NOD) maar ik ga wachten tot de dag na NOD... Heb ook totaal geen testdrang momenteel, heb het idee dat het deze maand niks wordt
ja hier nog iemand op het wachtbankje, maar ook ik geen goede hoop. Geen idee waar het door komt. Net schreef ik in een ander topic nope geen testdrang en nadat ik wat te drinken had gepakt dacht ik ineens, ach wat maakt het uit ik doe het gewoon heb er toch nog 8 liggen hahaha Dus test gedaan en wat me opvalt is dat de ruimte naast de controle streep wit wordt en de ruimte naast de test streep roze.. als ik nu al positief zou kunnen testen zou de streep heel ligt zijn, maar dat kan ik nu niet zien. Zie wel door het roze heen waar de streep hoord te zitten, glans is anders. Maar nu 10 min erna is de test nog steeds voor de helft roze grrrr Had ik het nu maar niet gedaan
Vreemd probeer er een drupje water op te doen ofzo, klinkt een beetje als te veel urine waardoor het roze niet wegtrekt. En ach anders over 3 dagen een nieuw testje floor
wel frusti hahaha Nu wil ik eigenlijk weer testen... slecht!!! haha Ik heb nu de test disk van z&k heb ze nog niet eerder gebruikt, maar vroeg me af of het altijd is dat je de test streep duidelijk ziet? Als het negatief is hoor je toch geen streep te zien? Heb echt het idee dat je verschil ziet in glans zeg maar, lastig uit te leggen
heb trouwens wel teveel urine verbruikt, normaal is het een keer vol, maar ik deed er nog een aantal druppels bij, wist niet dat dat de test kon verpesten. Ik moet spontaan weer plassen hahaha zal vast van alle koffie komen
Ja bij kv casettes is het echt maar 4 druppels en niet meer.... uhm bij kv had ik daar geen last van. Dus spannend!!!!! Misschien is het wel al een tuurtestje hihi