Sept. 2012 starten met zwanger worden...!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloem85, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Voor alle dames die er naar vroegen: Hoera!! Ongesteld geworden. Nou ja eerst de bruine rommel, maar helder bloed zal vast snel volgen nu.. :D:D

Op naar mijn eitje!! ;)

2. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Jeej!!! Joepie!!! Hoera!!! Hiephoi!!
    Mamalicious is ongesteld!!!

Haha....wie had dat nou gedacht dat je daar zooo blij mee kan zijn!!!??!!

3. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Haha.. Helemaal mee eens! ;)

4. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    September stoppers!

Wie is wie
    Bibo - 26 jaar - ronde 1 - 2e kindje
    Bloem85 - 26 jaar - ronde 1 - 2e kindje
    Breeze - 38 jaar - ronde 1 - 1e kindje
    Evergreen -35 jaar -ronde 2 - 2e kindje
    Joekie - 30 jaar - ronde 1 - 2e kindje (MMM)
    Mamalicious - 30 jaar - ronde 1 - 2e kindje
    o0Marieke0o - 22 jaar - ronde 1 - 1e kindje
    Raket78 - 33 jaar - ronde 1 - 1e kindje

NOD lijst
    27 september: Bibo
    28 (??) september: evergreen
    01 oktober: Breeze
    05 oktober: Bloem85
    05 oktober: Joekie

08 oktober: Mamalicious
    11 oktober: o0Marieke0o
    Zonder datum: Raket78

ZWANGER!

5. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Gefeliciteerd ;)

Ik heb vandaag de Astroglide in een la gestopt. Dat gebruiken we wel eens, maar schijnt een funeste uitwerking te hebben op mijn man's hoopvolle zwemmers. :D

Voor de mensen die vroegen of ik geen heimwee heb: Soms. Het valt over het algemeen erg mee. We hebben vandaag te horen gekregen dat we een financiele meevaller hebben, en waarschijnlijk kunnen we nu dus wel een reis naar Nederland plannen. En dat is toch wel nodig, na bijna 2 jaar..!

Qua kinderwens zitten aan onze situatie ook weer een paar andere kanten.
    Ik zou het bijvoorbeeld mooi vinden om deze reis één keer samen te maken, zonder kindje(s). Stiekem droom ik ervan om tijdens deze reis fantastisch nieuws te mogen mededelen aan mijn ouders... Maar daar moet je net maar geluk mee hebben, dat dat qua timing goed uitpakt. De kans is groter dat het anders loopt, maar dromen mag!
    Ook denken we nu al na over een tweetalige opvoeding (Ik verzamel informatie over de OPOL methode) en over namen. Ik wil namelijk dat onze toekomstige spruit (of spruiten) een naam krijgt die je in het Nederlands precies het zelfde uitspreekt als in het Engels. Stom toevallig zijn we een tijd terug tegen een leuke meisjesnaam aangelopen die aan de eisen voldoet, en enkele maanden later tegen een jongensnaam. We waren niet eens op zoek..! Dus dat ligt alvast klaar. :)

6. Linda12

Linda12 Lid

2 mei 2011
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow wat een meeschijvers ineens.. Super leuk!!
    Ik zal ook even nu niet individueel reageren, het waren zoveel reacties ineens. Maar nu ik weet dat er druk geschreven wordt, zal ik het beter bijhouden;).

Maar ik ben inderdaad nog druk met de voorbereidingen en het begint al echt spannend te worden!! We gaan daarna naar een luxe resort in Turkije op vakantie. Even lekker bijkomen en genieten samen. Ik zal na volgende week dan ook eventjes niet meeschrijven:).

Bij dezen de lijst met mijn gegevens erbij:
    September stoppers!

Wie is wie
    linda12 - 23 jaar - ronde 1 - 1e kindje

NOD lijst

07 oktober: Linda12

ZWANGER!

Mijn NOD is trouwens op de verjaardag van mn vriend. Zou wel een super kadotje zijn!!

Liefs Linda

7. Linda12

Linda12 Lid

2 mei 2011
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    ps: via de optie 'ontwerp tools' boven aan de pagina (onder de pagina nummers) kun je 'abonneren op dit onderwerp' aanklikken.
    Je kunt dan kiezen of je direct, dagelijks of wekelijks een email wilt krijgen als er berichten zijn.

8. Breeze

Breeze Actief lid

1 sep 2012
    250
    0
    0
    wow wat een lijst opeens, leuk! We missen alleen Linda nog in het lijstje, die is natuurlijk druk in de weer met haar trouwdag :)

Om nog even op een paar vragen terug te komen, mijn traject loopt idd via een donorbank in het buitenland. Daar zelf de donor uitgezocht (althans zijn dossier) en alles is nu gereed via een kliniek in Nederland. Bewust gekozen om moeder te willen worden, niet bewust gekozen om het alleen te doen. Maarja je kunt niet alles plannen en nog langer wachten vond ik te riskant. Het betreft een "open" dossier, dit is verplicht in NL, dus de kleine (en mamma) kan pas over 18 jaar contact opnemen. Donderdag follikelmeting en daarna eerste behandelplan, wat overigens enkel een IUI behandeling inhoudt zonder hormoonstimulatie oid (voorlopig). Beetje klinisch, maar de wens blijft gelijk.

Nou, iedereen veel klusplezier (kijk, dat mis ik dan weer!) en voorlopig is Bibo de eerstwachtende.

PS. heb inmiddels gevonden waar je de notificatie aan kunt zetten zodat je een berichtje krijgt

9. Breeze

Breeze Actief lid

1 sep 2012
    250
    0
    0
    Haha, we zitten tegelijk te mailen Linda, goed zo, de lijst is compleet!

10. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    #50 tilaena, 11 sep 2012
    Laatst bewerkt: 11 sep 2012
    Hallo dames,

Ik wil me graag aansluiten hier.
    Ik ben tilaena, 35 jaar en ik denk dat mijn NOD 10 september was.

Ik ben alleenstaand en ga voor een eerste kindje via een prive donor het komende half jaar.
    Mijn spiraaltje is 27 augustus verwijderd, zo rond mijn ei sprong als het goed is.Dus gelijk ff de donor zijn werk laten doen. 2 dagen later een onttrekkingsbloeding gehad van 6 dagen en daarna direct een acute urineweginfectie die ik normaal nooit heb. Gister zou dus , afgaande van mijn cycles tijdens de mirena, mijn NOD moeten zijn.
    Ik moet deze ochtend bij de huisarts even mijn urine laten strippen om te kijken of mijn urineweginfectie over is, dus ga maar gelijk vragen of ze uit voorzorg gelijk een test kunnen doen.
    Heb wel een beetje een menstruatiegevoel, of eigenlijk meer een gevoel alsof mijn spiraaltje niet lekker zit, maar die heb ik niet meer haha, maar nog geen bloed te zien. Dus vingers kruizen en als het negatief is maar wachten en uit voorzorg aan de ovulatie testen voor het geval het lichaam de onttrekkingsbloeding toch als menstruatie ziet.

Ps. Typ op mijn tablet en dat gaat niet altijd even lekker dus let aub niet te veel op de 'spelvouten' ;)

11. Bibo

Bibo Actief lid

10 okt 2010
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    :D Goedemorgen iedereen!

@ Raket78, dat lijkt mee een spannende stap. En lees ik goed dat je sinds je daar woont niet meer naar NL geweest bent? Fijn dat je ook gewoon werk hebt. Hoe zit het daar met zwangerschapsverlof enzo? Oh ja en idd kind tweetalig opvoeden. Spreek je met je vriend altijd engels?

@ oOMariekeOo: zou fijn zijn als je dit jaar af kan studeren zeg! Scheelt denk ik een hoop druk. Zijn er veel vacatures in de pedagogiek op het moment?

Ik werk gewoon in loondienst bij een maatschap. 3 a 4 dagen kan ik niet echt zelf plannen, hangt gewoon van het patientenaanbod af. Gelukkig hebben wij een flexibele gastouder en is dinsdag mijn vaste vrije dag.
    We hebben ook 2 katten als huisdier, geweldige beesten. Maar 6 in huis zou me toch een beetje veel lijken :$ Al zullen d ehuizen in Canada misschien wat groter zijn dan ons rijtjes huis :D

@ Bloem85, hahaha vind het idd super spannend om voor een tweede te gaan! Lijkt me zo leuk als er tussen die 2 frummeltjes niet te veel leeftijdsverschil zit, maar dat valt niet te plannen/ kiezen he.

@ Mamalicious: joepie ongesteld! :cool: Nu kunnen jullie er echt mee beginnen.

Leuk he als je zo tegen de perfecte naam aan loopt. Dat hadden wij een aantal jaar terug al, toen nog zonder concrete kinderwens. De meisjes naam hebben we inmiddels gebruikt ;) De jongensnaam staat nog, als is er pas wel bij kennissen een jongetje geboren met die naam :( Moeten we dus nog even over nadenken....

@ Linda12: oh heerlijk zeg naar Turkije, nog even het mooie weer op zoeken! Wanneer is jullie trouwdag nou precies?

@ Breeze: spannend zeg, follikel meting en opstellen van het behandelplan. Vind het echt een stoere keuze! :cool: Maar een kinderwens kan ook zo allesoverheersend zijn he!

@ Tileana: welkom! Ook een BAM- moeder. Niet via een kliniek, maar zelf een donor gezocht als ik het zo lees?

Oh er ligt boven iemand mama te roepen, ik ga iemand uit bedje plukken!

12. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    September stoppers!

Wie is wie
    linda12 - 23 jaar - ronde 1 - 1e kindje
    tilaena - 35 jaar - ronde 1 - 1e kindje

NOD lijst
    07 oktober: Linda12
    08 oktober: tilaena

ZWANGER!

13. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    tilaena ik heb je toegevoegd. Ben even uitgegaan van een cyclus van 28 dagen klopt dat?

Welkom trouwens :) Hopelijk lukt het je om snel zwanger te raken ;)

Goedemorgen iedereen! Vanmorgen verwacht ik een mail van het ziekenhuis met de datum van het start gesprek.
    Spannend :)
    Gisteren weer allerlei formulieren ingevult en opgestuurd die we de vorige keer ook al in moesten vullen. En geen kleine formuliertjes hoor... Wat een gedoe..En bij de huisarts een verwijzing geregeld (via de telefoon haha) en ook opgestuurd..

Hopelijk is de wachtlijst voor een afspraak niet te lang! Was de vorige keer maar zo 2 maanden.

Oh de kleine begint te huilen...Even wat voeding geven..

14. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    @bibo klopt bewust een bam maar dan niet via een kliniek maar gewoon zelf thuis aan de slag met een prive donor het komende half jaar.

@joekie uhm voor mijn spiraal 3,5 jaar geleden was het netjes 28 dagen, laatse cyclus tijdens mijnspiraal was dacht ik 27, maar sinds ik nog geen echte ongesteldheid heb gehad is het even afwachten. Vandaag zou nod zijn met 28 dagen en gister met 27. En door de onttrekkingsbloeding en het verwijderen van het spiraaltje, heb ik geen idee of ik daar van uit moet gaan. Dus laat hem maar op 28 staan voorlopig tot ik meer weet.

@iedereen dank voor het welkom

15. Bibo

Bibo Actief lid

10 okt 2010
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    en Joekie, al een mail gehad van het ziekenhuis? Het lijkt me inderdaad een hoop geregel allemaal. Wel fijn dat je nu dingen sneller kan regelen, zoals de verwijzing via de ha.

@Tilaena: even afwachten wat voor cyclus je krijgt, hopen dat het gelijk weer regelmatig is.

16. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja deze :D

"Dank voor uw mail en voor het toesturen van de gegevens, wij hebben het in goede orde ontvangen. Wij hopen u zo spoedig mogelijk te kunnen laten weten wat de vervolgstappen zullen zijn.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik dat graag."

Hoop dat ik vandaag wat hoor :)

17. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    #57 tilaena, 11 sep 2012
    Laatst bewerkt: 11 sep 2012
    hoop met je mee joekie, spannend hoor!!

de assistente van de huisarts belde net, mijn urineweginfectie schijnt over te zijn en de zwangersschapstest was negatief, maar zei ze erbij je bent pas 1 dag overtijd dus dat zegt nog niets. Het is nu dus wachten op of een positieve test, of een posittieve ovu-test of mijn menstruatie lol. En ik ben niet zo geduldig met dat wachten, wat mij betreft had het al gemogen op het moment dat ik de moeilijke beslissing nam haha.... Maar dit is een goede test om mijn geduld te testen hihi.

18. Bibo

Bibo Actief lid

10 okt 2010
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Joekie, leuk zo'n standaard reply mailtje... Hoop dat je snel wat te horen krijgt!!

Tilaena, fijn dat de urineweginfectie in ieder geval over is. Jammer dat de zwangerschapstest negatief was, wachten duurt altijd zo lang! Als je een positieve ovulatietest hebt moet je dan met de donor afspreken?

19. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    tilaena fijn dat de blaasontsteking over is! Jammer dat je niet precies weet waar je in je cyclus zit... Hopelijk heb je snel duidelijkheid!

Hier:
    Helaas, heb nog even gebeld en het kan nog twee weken duren voor ik een mail met afspraak krijg!

20. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    @bibo ja zodra ik een positieve test heb, dan stuur ik hem een berichtje en komt ie vervolgens langs om even wat af te leveren en omdat het een prive donor is, is het niet 1x maar hebben we afgesproken dat het 2 a 3 dagen achter elkaar is om de kans te vergroten. Voor een periode van 6 maanden, dus ik hoop wel dat het binnen 6 maanden raak is.

@joekie oww das balen dat je nog 2 weken misschien moet wachten voor je wat hoort over een afspraak. Hoop dat ze snel zijn en je niet lang hoeft te wachten

Deel Deze Pagina