Sept. 2012 starten met zwanger worden...!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloem85, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    Welkom terug bibo!!!!

Fijn dat je vakantie heerlijk was en veel plezier met.klussen hihi

2. Smurffin

Smurffin Bekend lid

11 sep 2012
    923
    0
    0
    zwemonderwijzeres
    NULL
    Sophie van harte heerlijk die roze kleur.

@bibo welkom terug hopelijk lekker genoten van je vakantie.

@hier heerst de rode wolk dus op naar de volgende ronde. Maar dat had ik alang verwacht. Kunnen we weer lekker oefenen:D

3. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    #1063 Raket78, 9 okt 2012
    Laatst bewerkt: 9 okt 2012
    Grappig Bibo, ik heb ook altijd 2 vensters open!

Zoals beloofd vertel ik nu hoe het vertellen van het piepkleine grote nieuws is gegaan.

7 Oktober: Ouders.
    We hadden een webcam-afspraak gemaakt, zogenaamd voor Thanksgiving, zodat ze dat een beetje zouden meekrijgen. Na wat praten over koetjes en kalfjes heb ik gevraagd of ze misschien zin hadden om volgend jaar naar Canada te komen. Kijken ze me schaapachtig aan, totdat ik ze oma en opa noem. Toen braken ze de tent zowat af! :D Ik ben hun enige kind en dit zou dus hun eerste kleinkind worden. Ze wilden alles weten. Hoe lang? (op dat moment 5w,3d) Had ik al gekotst? (nee) Had mijn man tijdens het moment supreme de ogen open of dicht? (geen commentaar)...
    En of ze het al mogen rondvertellen? Zo schattig :)

8 oktober: schoonouders
    Mijn man's vader is, na het overlijden van mijn man's moeder, hertrouwd met een weduwe die 4 kinderen heeft. Sindsdien heeft mijn man een stiefmoeder en 2 stiefbroers en 2 stiefzussen. Iedereen is inmiddels getrouwd en er zijn al 3 kindjes. De familiebijeenkomsten zijn dus gezellig, druk en lekker chaotisch. Dit even ter achtergrond-info. :)
    Mijn schoonouders hadden het druk en er was altijd weer iemand te veel bij, of een der schoonouders ontbraken. We hebben dus een uurje met ons nieuws rondgelopen terwijl we ze alleen te spreken probeerden te krijgen. Uiteindelijk hebben we ze, na veel gedoe, in de wijnkelder weten te belagen. Dat ging ongeveer zo:
    schoonpa: "Ik overweeg deze Merlot uit 2011, die is lekker"
    manlief: "Pap..."
    schoonma: "Wacht even hoor. Nee, de Merlot is geen goed idee, je kunt beter..
    manlief: "Luister..."
    schoonpa: "Momentje... Hoe bedoel je, dit is een prima Merlot, als je nou..."
    manlief:"STOP!!!"
    Toen we het eenmaal vertelden was de wijn even niet belangrijk meer! Ze waren dolblij, vooral schoonpa. Hij is dol op alle kleinkinderen, maar dit wordt zijn eerste biologische kleinkind. Ik heb hem erop betrapt dat hij een paar minuten later door het huis liep te neuriën en te zingen : "It's a beautiful day"... :D

8 oktober: de rest van de familie
    We hebben besloten het meteen maar aan de rest van de familie te vertellen. De eerstvolgende keer dat we bij elkaar zijn, is met Kerstmis, en dan zal er één koppel ontbreken omdat die dan bij de familie van de andere kant zitten. Omdat mijn man niet iemand is van grote aankondigingen, hebben we besloten dat ik dit varkentje zou wassen. Op zoek naar het juiste moment, werd het al gauw duidelijk dat dit erg lastig zou worden. We hebben zelfs in 2 ruimtes gegeten omdat we met zoveel zijn dat we niet aan de eetkamertafel passen! Toen ons nichtje Rose een kaarsje mocht uitblazen op een taart omdat ze overmorgen 1 jaar zou worden, was de hele familie bij elkaar, maar ja, dat ging om Rose en daar wilde ik niet tussen gaan zitten. Rose kreeg een paar lieve cadeautjes en een kaart, die ze meteen vakkundig uit elkaar haalde, en toen viel de groep weer uiteen. Gelukkig zou er om 3 uur een fotografe komen om de hele familie officieel op de kiek te zetten. Dan moeten ze wel allemaal present zijn, dacht ik. Ik heb gewacht tot de laatste officiële groepsfoto erop stond. We stonden nog allemaal netjes in een groepje bij elkaar, toen ik gewoon plompverloren zei "I'm pregnant." Iedereen gillen :D Er is me al een hoop advies beloofd van de 2 schoonzussen die vorig jaar zijn bevallen, en er werden zelfs al "hand me down's" aangeboden. Heel erg leuk!:)

Lang verhaal weer. Ik hoop dat jullie het een beetje een leuk verhaal vinden. En hopelijk mogen we snel allemaal zulk fantastisch nieuws aan onze families brengen..!

4. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    Leuk verhaal raket en super dat iedereen zo leuk en positief reageert!!! Heel leuk om te lezen.

Hier vadaag naar de internist geweest. Verteld van mijn wens en de donor en dat ik begonnen ben. Hij begreep het allemaal wel. Moet wat medicatie minderen voor mijn schildklier want zit iets te hoog. En verder weinig bijzonderheden. Over 3 maanden weer bloedprikken, over 6 maanden weer terug. Tenzij ik positief test, dan moet ik direct bellen. Dus laten we hopen dat het snel gebeurt hihi.

5. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Bibo, welcome back!

Raket, leuk verhaal!! Speciaal moment is dat he??

Smurfje, jammer meis!! Welkom bij de tweederondeclub!!!

6. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    raket leuk zeg dat iedereen zo enthousiast reageerd!!

bibo zwaai :) wb!

veel dames ronde 2 in dus...idd wie zal er in de 2e ronde zwanger raken!
    Hoop dat we allemaal elkaar mooi volgen!

ik heb het beetje druk deze week! wil ook nog zooooveel doen maarja!

er zijn er trouwens wel meer die ik al een hele tijd mis....

7. Breeze

Breeze Actief lid

1 sep 2012
    250
    0
    0
    Wat een leuk bericht Raket! Zie het allemaal helemaal voor me :)
    Vooral blijven vertellen wat je meemaakt en voel je niet schuldig.

Je ziet het Bibo, je kunt haast niet op vakantie vanwege de vele berichten ;)

Succes Tilaena, komt vast goed!

Hier sinds gisteren een knallende koppijn losgebarsten. En ik heb echt nóóit hoofdpijn. Vandaag thuis gebleven, nu nog aan het werk. Ik moet echt een afspraak doen morgen, grr.

Latersss

8. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    Balen van de hoofdpijn breeze hoop dat het snel over is.

9. Breeze

Breeze Actief lid

1 sep 2012
    250
    0
    0
    Thanks, hoop ik ook, ben nooit ziek (noknok, even afkloppen). Lijkt wel of mijn hele lichaam ontregeld is de laatste week.

10. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    #1070 tilaena, 9 okt 2012
    Laatst bewerkt: 9 okt 2012
    Balen zeg. Hier door de te snelle schildklier wat meer moe, af en toe hoge bloeddruk en snelle hartslag. Maar verder valt het mee. Hoop dat het snel minder wordt, want je schijnt ,minder vruchtbaar te zijn als je te langzaam gaat, maar dus ook als je te snel gaat. Dat laatste wist ik helaas niet.'ik dacht juist dat de snelle kant beter was. Maar niet dus. Dus de kans deze ronde is kleiner dan normaal helaas. Neemt niet weg dat ik het gewoon ga proberen.

11. Breeze

Breeze Actief lid

1 sep 2012
    250
    0
    0
    Gaan we schelden? (haha, lees je mail maar terug..)

Ja een schildklier is lastig op orde te brengen als deze uit balans is, heb ik begrepen. Je zal er vast al van alles aan gedaan hebben. Ik heb ooit voor iets een orthomoleculair (wat een woord) therapeut voor geraadpleegd, daar was ik erg over te spreken. Zij kijken vooral naar je voedingspatroon en kijken waar je wel en minder goed op reageert. Je woont ook in ZH toch? Kan je de site wel mailen van haar als je wilt.

12. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    Haha stomme tablet. Heb het verbeterd.

Ik was de afgelopen 3,5 jaar stabiel. Maar ik denk dat het verwijderen van spiral, weer sporten en de ozontank invloed hebben. Gelukkig voel ik het meestal goed aan en ga dan bloedprikken. Maar het heeft wel ruim 10 jaar geduurd om het stabiel te krijgen.

Orthomoleculair is duur toch? Althans wat ik mij ervan herinner toen mijn baas van de drogist daar mee bezig was en we wat spullen verkochten in de winkel. Maar ja een kijkje nemen op de website kan geen kwaad. Ik ga van de week even de verzekering bellen om te vragen wat precies wordt verstaan onder een gewichtsconsulente en of ik daar een verwijzing voor nodig heb, want dat schijnt in mijn aanvullende pakket te zitten.

13. o0Mrkk0o

o0Mrkk0o Niet meer actief

@Sophie, gefeliciteerd!! Wat super zeg, nu lekker genieten!!

@Bibo, wat klinkt dat heerlijk! vakantie kan dan echt ff goed doen he, vooral met veel zon :D Dat zijn echt de lekkerste vitaminen;)

En wat een slim idee om zo te reageren, ik ben het meteen aan het proberen en het werkt idd super! :D

@Raket, wat super lijkt het me om het zo te kunnen vertellen. Nu hopen dat je ouders volgend jaar overkomen, dat zou wel super zijn! Mis je ze nu niet erger dan normaal? Of ben je inmiddels gewend aan de afstand, mijn ouders wonen een uurtje weg, en dat vindt ik soms al ver...:$ Ik beloof, ik zal niet meer klagen, want het is natuurlijk maar een uurtje ;)

@Smurffin, jammer!! Nu op naar ronde 2!!!

@Tileana, succes met alles, heb echt bewondering voor je vastberadenheid, zo knap!!

Hier is alles goed, ik heb nog steeds kwaaltjes en hoe harder ik probeer ze te negeren, hoe erger het lijkt te worden. Ik voel me ook zo anders..heel gek...als dit inderdaad tussen m'n oren zit dan baal ik flink van m'n lichaam :(

Afein, zaterdag is m'n NOD, maar we hebben besloten morgenvroeg de eerste test te doen, we kunnen echt niet meer wachten..:D

Voor de meiden in ronde 2: heeeeeeeel veeeeeel succes en plezier met klussen ;)

Zodra ik iets weet dan horen jullie het uiteraard!

14. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    Welkom terug bibo!

@raket, wat een mooi verhaal! Is een bijzonder moment!
    @ breeze hopelijk voel je je snel beter!
    @ smurffin, jammer meis!
    @ tilaena, Hopelijk is snel weer stabiel!

Even een vraagje aan iedereen, misschien is het al gevraagd maar slikken jullie al foliumzuur? En zo ja, welke? Ik slik nu alleen foliumzuur maar twijfel of ik een combipil foliumzuur/vitaminepil zou nemen.

15. Chavern8783

18 sep 2012
    48
    0
    0
    @SophieJosephine Gefeliciteerd:)

Burgelijke staat:
    Wij zijn 6 jaar samen en wonen 1 jaar samen.
    Trouwen? misschien ... een eerst een baby!

16. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    Marieke spannend. Veel succes morgen.

Ik ben toen mijn spiraal eruit ging begonnen met omega 3 capsules en een multivitamine met foliumzuur slikken. Beide van kruidvat. Lekker goedkoop. Daarnaast heb ik 1x per week een b12 injectie en 1x per maand een vit d boost van de internist wegens een aangetoond gebrek.

17. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Ik slik de zwanger worden pillen van etos. Moet zeggen dat ik het weleens vergeet.

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    o0Marieke0o SPANNEND!! Ik hoop dat jullie positief testen!

Amely86 Ik slik nu puur mama van VSM maar heb als deze op is nutrilon zwangerschap en borstvoeding liggen.

tilaena balen dat je schildklier uit balsns is :( Hopelijk snel weer op orde.. Vriendin had het ook maar voelde zich daardoor emotioneel ook erg uit baland.. :(

19. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    gelukkig zit ik altijd aan de hoge kant dus valt het wel mee nog nu. Het is alleen af en toe een wat hoge onderdruk en wat last van snellere hartslag en vermoeidheid en lastig inslapen. Dus het komt allemaal goed.

20. Bibo

Bibo Actief lid

10 okt 2010
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle enthousiaste welkom terug reacties, Het is idd bijna niet te doen om een week terug te lezen. :D

@Raket; superleuk om zo te lezen hoe jullie het verteld hebben! Lijkt me erg moeilijk om je ouders al zo lang niet te zien, vooral met zulk nieuws.

@Tilaena, lastig dat je schildklier weer niet goed staat afgesteld, maar is idd niet gek met al die veranderingen voor je lichaam. Hoop dat het snel weer goed is afgesteld.

@Breeze, is je hoofdpijn al weg? Vervelend joh!

@Marieke, spannend bijna testen! :cool: Wat voor kwaaltjes heb je allemaal? Hoop idd dat het niet gewoon bij je normale cyclus hoort.

@Amely, ik slik foliumzuur, gelooof huismerk van de AH ofzo. Vergeet t nog wel regelmatig ;)

@Joekie, spannend dat het terugplaatsingsgesprek al dichterbij komt. Al kan ik me voorstellen dat je misschien niet veel tijd hebt om ermee bezig te zijn met zo'n klein frummeltje.

Deel Deze Pagina