Sept. 2012 starten met zwanger worden...!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloem85, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozientje

Rozientje Actief lid

13 okt 2012
    449
    1
    18
    Vrouw
    Verpleegkundige ~ Buschauffeur
    Hooglede, België
    Ik ben op 10/9 gestopt met de pil, op 12/9 ongesteld geweest en vanaf dan aan het klussen voor ons 1e ukje.

2. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    @Marieke: Vreemd van die testen. Misschien eens een ander merk proberen? Ik kan je de eenvoudige dipsticks van harte aanbevelen. heel betrouwbaar, gevoelig en kost geen drol! Hoe dan ook, gefeliciteerd met je verjaardag!

@Bibo: Mag een hittepit kussen dan gewoon? Vorige week wilde ik in bad. Mijn man had opgezocht hoe warm het mocht. Conclusie: zolang ik er maar niet bij stilstond dat het warm water was, mocht het, zodra ik daar stil bij ging staan was het te warm. Vage omschrijving, ik heb me er maar zo goed mogelijk aan gehouden. Te warm water e.d. schijnt namelijk voor ernstige afwijkingen te kunnen zorgen in verband met oververhitting en dat wil je ook niet. Nou, ik ging dus in bad en had het na 2 minuten al ijskoud! Na 5 minuten ben ik uit bad gevlucht en, nauwelijks afgedroogd, bibberend onder het dekbed gekropen. Ik ga denk ik maar gewoon niet meer in bad de komende tijd. Er is geen lol aan zo en douchen mag blijkbaar wel wat warmer, dus dat doe ik dan liever.
    Ik dacht dat ik misschien in een bad zou willen bevallen, maar als ik het de hele tijd ijskoud heb, dan lijkt me dat eerder pijnbevorderend dan pijnstillend, dus daar kom ik ook van terug nu. Vraag me af of ik gewoon zo'n koukleum ben? :(

@Herkenbaarheid: Mensen die mij persoonlijk kennen, zullen best kunnen achterhalen dat ik het ben (Ik woon in Canada, bijna 34 jaar oud en mijn avatar is mijn eigen oog). Ik zit er niet zo mee. Mensen die hier komen hebben allemaal dezelfde vragen/zorgen als ik en willen zelf ook niet dat hun alias aan iedereen wordt onthuld. Dus je houdt elkaar toch wel anoniem.

3. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    September (s)toppers!

Wie is wie

6lindsey - leeftijd - ronde 2 - 1e kindje
    Amely86 - 26 jaar - ronde 2 - 1e kindje
    Bibo - 26 jaar - ronde 2 - 2e kindje
    Bloem85 - 26 jaar - ronde 2 - 2e kindje ]
    Bloempie 1983 - 29 jaar - ronde 2 - 2e kindje
    Breeze - 38 jaar - ronde 2 - 1e kindje
    Evergreen -35 jaar - ronde 2 - 2e kindje
    Floor32 - 32 jaar? - ronde 2 - 1e kindje?
    Happy3 - 34 jaar - ronde 1 - 2e kindje
    Hitchke - 28 jaar - ronde 2 - 2e kindje
    Koeka90 - 22 jaar - ronde 2 - 1e kindje
    LadyD - 37 jaar - ronde 1 - 2e kindje
    Linda12 - 23 jaar - ronde 1 - 1e kindje
    LummieJ - 22 jaar - ronde 2 - 1e kindje
    Mama-in-love - 30 jaar - ronde 2 - 2e kindje (MMM)
    Mamalicious - 30 jaar - ronde 2 - 2e kindje
    Mamaserena - 28 jaar - ronde 2 - 2e kindje
    o0Marieke0o - 22 jaar - ronde 1 - 1e kindje
    Nouck85 - 27 jaar - ronde 2 - 1e kindje
    Poely - 29 jaar - ronde1 - 2e kindje
    Puk1987 - 25 jaar -ronde 2 - 1e kindje
    Raket78 - 33 jaar - zwanger - 1e kindje
    Rica - 26 jaar - ronde 2 - 2e kindje
    Rozientje - ? jaar - ronde 1 - 1e kindje
    Smurffin - 25jaar - ronde 1 - 1e kindje
    SophieJosephine - 28 jaar - zwanger - 1e kindje
    Sproettie - 22 jaar - zwanger - 2e kindje
    Tilaena - 35 jaar - ronde 2 - 1e kindje

NOD lijst
    14 oktober: o0Marieke0o
    22 oktober: Koeka90
    22 oktober: Bibo
    22 oktober: bloempje 1983
    24 oktober: Poely
    27 oktober: Tilaena
    29 oktober: Hitchke
    29 oktober: Amely86
    30 oktober: Rica
    01 november: Mama-in-love
    02 november: nouck85
    02 november: Rozientje
    03 november: Floor32
    03 november: Breeze
    04 november: LummieJ
    05 november: bloem85
    05 november: Mamalicious
    05 november: Smurffin
    zonder datum: 6lindsey
    zonder datum: Pouly

♥ZWANGER!♥
    Raket78 - Ronde 1 - 6 juni 2013
    Sproetie - Ronde 1 - half juni 2013
    SophieJosephine - ronde 1 - ? juni 2013

AFWEZIG / NO NEWS? / OPMERKINGEN
    Evergreen 10-9 voor het laatst actief geweest
    Linda12 10-9 voor het laatst actief geweest
    Happy3 18-9 voor 't laatst actief geweest

Rozientje kloppen zo jou gegevens?
    Welkom!!!

4. Bibo

Bibo Actief lid

10 okt 2010
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou ook niet graag herkend willen worden. Zet op het forum toch dingen die niet iedereen hoeft te weten... Vond het zelf ook echt niet leuk dat je trots gaat vertellen dat je zwanger bent en dat mensen het dan al weten.

@Smurffin, en al een beetje bijgekomen van je drukke week?

@Bloem85, fijn dat je verjaardag geslaagd was, jammer van de taart ;)

@Rozientje, welkom!!

@Raket, van mijn verloskundige mocht een hittepit gewoon. En ook in een lekker warm bad, niet kokend heet natuurlijk. Zolang je dat al regelmatig deed en je lichaam dus er aan gewend is kon het volgens haar geen kwaad. Ik ben ook deels in bad bevallen, tot de echte persweeen, maar geloof me dan heb je het al warm genoeg. ;) In het begin tijdens het opvangen van de weeen gewoon regelmatig warm water erbij gedaan.

Iedereen een goed weekend gehad?

5. Breeze

Breeze Actief lid

1 sep 2012
    250
    0
    0
    Hallo allemaal,

Bloem en Marieke nog gefeliciteerd!! Jammer Marieke van de testen, maar het kan allemaal nog. Ik testte met CB ook een lichte streep (zowel een normale digitale test als een uit-elkaar-gesloopte). Ik hoop dat die van jou snel richting donker kleurt.

Is even spannend geweest Raket. Zeker bij een eerste kindje lijkt het me dat Google overuren draait, zeker de eerste maanden. Gelukkig voel je je verder goed.

Hier rustig weekend gehad, wat klusjes in huis gedaan, lamp opgehangen en zelfs een elektriciteitskabel verlengd. Tsja die alleenstaande vrouwen van tegenwoordig :D

Morgen afspraak bij de kliniek voor ronde 2, ben benieuwd hoever ik ben in mijn cyclus. Werk ze en Marieke niet te druk maken. Ik zag trouwens dat we na jou een week moeten wachten voor de volgende nod's.

Trusten ;)

6. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    succes morgen dan breeze!

Hier probeer ik er minder mee bezig te zijn, lukt me ook wel. Alleen nu komt mijn ei weer dichterbij hahah en ML komt morgen terug van een weekend weg met vrienden dus die mag aan de klus haaha Ik heb eigenlijk helemaal niet getempt of ovu testen gedaan. Was ik wel van plan.
    Maar wie weet hebben we het ei zonder hulpmiddelen te pakken haha

7. Smurffin

Smurffin Bekend lid

11 sep 2012
    923
    0
    0
    zwemonderwijzeres
    NULL
    goedemorgen,

Heb een heerlijk relax weekendje gehad echt even helemaal niks gedaan:D

@tilaena hoe gaat het met het sporten houd je het nog steeds vol?

Hier begint de werkweek zo weer, dus maar even snel omkleden tas inpakken en op de fiets. fijne dag allemaal

8. Bibo

Bibo Actief lid

10 okt 2010
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook weer begonnen met werken na de vakantie, pff is weer even wennen hoor!

@Breeze, zo jij bent handig! Wel lekker dat je het gewoon zelf kan en niet telkens hulp hoeft te vragen. Succes vandaag bij de kliniek, ben benieuwd wat ze zien op de echo.

@Floor, had je het gevoel er te veel mee bezig te zijn? Leuk dat de klusperiode er weer aan komt en da je man dan weer thuis is.

@Smurffin, lekker zeg, zo'n weekendje niksen! Moet je tot laat werken vandaag?

9. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    bloem jij ook gefeliciteerd nog!

hier ook eindelijk een weekend waarin niks geplant stond dus we hebben als "gezin" ons eigen plan getrokken... heerlijk relaxt!

marieke ga je nog weer testen? je zit nu 1 dag na je nod toch?? nog geen ongie te bekennen zeker?

raket hoe gaat het met je?? al misselijk?;)
    in bad bevallen ja het lijkt mij niks, maarja ieder zn ding he.
    Ik was tijdens mijn bevalling nou niet bepaald een prinsesje maar meer een heks dus tja een bad zou bij mij wel overlopen ;)
    Ik stond tijdens mijn heftigere weeen wel onder de douche, maar zelfs dat was mij niks...het enige wat ik kon was overgeven en janken hahahaha pff als ik eraan terug denk sjeetje :)
    maar het is zeker de moeite waard voor een 2e keer haha.
    ik ga zowieso op pufcurcus heb ik mij gezegt, bij de eerste wou ik niet en dat had ik best kunnen gebruiken tijdens de bevalling!
    raket wanneer kon je nou naar de vk? ik ben het even kwijt neem mij niet kwalijk, zijn echt nog restjes zangerschapdementie! hou mn hart vast bij een 2e...ben nu al zo erg!

hoe gaat het verder met de dames?
    ik heb mn ei vandaag dus vanavond ben ik niet aanspreekbaar hahaha ;)

10. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Succes met klussen vanavond Rica;).
    Hier weer op t wachtbankje, nog een weekje en dan testen! Heb op een paar steekjes in de borsten na nog nergens last van, maar goed had ik bij de eerste ook niet, dus zegt ook niks.
    Tja de bevalling van de eerste, was bij mij behoorlijk heftig. Heb 2 uur mogen persen, maar ze wilde er niet uit. Uit eindelijk met tangverlossing gehaald. Het was behoorlijk zwaar, ook de kraamweek, maar heb het er allemaal weer voor over voor een 2e! (Zeg ik nu, maar tegen de tijd dat ik weer moet bevallen piep ik misschien anders haha). Nou nog ff was vouwen en strijken en dan is alles weer klaar voor vandaag. Hopelijk blijft de kleine nog ff slapen!

11. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    welkom rozientje

@breeze en hoe is het gegaan vandaag in de kliniek?

@marieke hoe is het nu met je? ongi er al of komt er weer een test aan?

Hier gaat het goed, sporten ook, vandaag weer geweest, maar had tijdens sporten steekjes krampjes, dus dacht dan komt vast mijn eisprong eraan. Net getest en idd positief dusse loverboy mag vandaag morgen en overmorgen aan de slag haha.. gelukkig was ie zaterdag al geweest voor de fun dus dat verhoogd de kansen. Denk dan dat ik toch nu een cyclus van 28 dagen ga hebben. Vorige was dan 32 dagen en kwam mijn eisprong 1 dag nadat de app aan gaf. Nu had ik 28 dagen ingevuld en komt mijn eisprong weer precies 1 dag na wat de app aangeeft. Dus dan heb ik mijn NOD gewoon goed ingevuld op de lijst hihi. Merkte ookal aan het slijm dat het er aan kwam, dus ik denk dat mocht het deze maand niet raak zijn, ik hem volgende keer sowieso 2 dagen voor mijn eisprong laat komen, als het vruchtbare slijm begint om de kansen te verhogen :) Over een dag of 2 dus weer op het wachtbankje :D

12. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Mijn bevalling was uiteraard ook geen pretje maar ik bleef zelf wel heel erg rustig. Je hoorde me alleen wat zuchten.

Ik heb wel in bad gelegen maar ik had geen persweeén en kon niet genoeg druk zetten in bad dus moest op het laatste tussen twee weeën door het bed weer in :D Volgende keer zeker weer in bad! Was heerlijk!! Kon écht ontspannen tussen de weeën door! Vriend moest wel mijn hoofd boven water houden want dat lukte mezelf niet :D

De bevalling van de placenta was véél pijnlijker!!
    Hij wilde niet komen en ze gingen met zijn allen zo'n beetje op mijn buik staan en trekken aan de placenta. Toen kon ik de vk en gyn wel voor hun kop slaan:D Snapte ze gelukkig ook wel, ik bleef normaal met ze praten, zou nooit uit mijn dak gaan naar anderen die me helpen..

Gelukkig kwam de placenta na weeënopwekkers na twee uur toch vanzelf. De OK mannen stonden al met het bed in de handen om me mee te nemen...

13. Bibo

Bibo Actief lid

10 okt 2010
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Bevallen, ik was juist heel rustig, had ik niet van mezelf verwacht. Op haptonomie goed leren omgaan met de pijn. Wel ook veel overgegeven door de pijn en veel rugweeen gehad. Persen vond ik ook het ergste, heb 3,5 uur geperst. Mijn dochter zat met haar armpje naast haar hoofd, au! Maar als ik erop terug kijk heb ik een fijne thuisbevalling gehad.

@Rica, succes en veel plezier met klussen!

@Bloempie, ik zie dat we onze NOD tegelijk hebben. Wachten is maar saai he ;). Pff klinkt heftig zo'n tangverlossing.

Hebben jullie nog veel klachten na de bevalling/ zwangerschap?

@Tileana, ook jij veel plezier met klussen!

@Mama-in-love, jeetje dat klinkt ook heftig met die placenta, gelukkig kwam die toch nog vanzelf!!

Nou ik ga snel weer aan het werk...

14. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    @Bibo: bedankt voor de feedback! Ik zit erover te denken om een waterthermometer aan te schaffen. Is toch ook handig voor als de kleine er is. Want ik vermoed zelf ook dat ik mijn bad te koud heb gemaakt...

@Breeze: Google draait zeer zeker overuren soms! Maar er zijn ook momenten dat ik er even totaal niet mee bezig ben, en zelfs "vergeet" dat ik zwanger ben!
    Succes met je afspraak in de kliniek!

@Floor: Moeilijk he, er minder mee bezig zijn! Ik geloof zelf niet in die praatjes dat je het tegenhoudt als je er veel mee bezig bent. Ik was er zelf ook heel veel mee bezig. Ik noemde het voorpret, mijn man noemde het een obsessie! :D
    Als jullie om de 2 dagen of zo lief voor elkaar zijn, dan is de kans groot dat er wat sperma klaar ligt als het ei springt. :)

@Smurffin: lekker, weekendje niks doen! Ik ben jaloers! :D

@Rika: Niet echt misselijk, wel iets gevoeliger. Ik zorg ervoor dat ik regelmatig iets eet, heb gelezen dat dat goed is en ook misselijkheid kan voorkomen. Soms heb ik geen zin om te eten, maar als ik eenmaal bezig ben smaakt het me toch wel.:) Vanochtend bijna gekotst, maar dat kwam omdat ik kattenkots was aan het opruimen. ;)
    In bad bevallen: Het idee kwam bij me op omdat een warm bad bij mij vaak wel helpt en ontspant als ik pijn hebt. Je weet toch nooit hoe je op een bevalling reageert, wie weet word ik wel Raketzilla! :p
    Ik mag trouwens de 23e naar de VK.
    Veel plezier met je ei! :D

@tilaena: Veel klusplezier! Ik blijf het apart vinden dat je iets als een eisprong gewoon kunt testen. Handig ook in jouw geval! :)

Gaan we nou allemaal bevallingsverhalen plaatsen? Ik zit nog in de ontkenningsfase hoor! *rent hard weg*:$:$:$

15. Bibo

Bibo Actief lid

10 okt 2010
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha Raket, je begon zelf over een badbevalling he ;)
    Fijn dat je je redelijk goed voelt. Blech kattenkots!! Fijn dat je de 23e naar de verloskundige kan, spannend hoor de eerste echo.

16. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Nog geen echo, wel intake en bloed prikken. En de afspraak voor de echo wordt dan wel gemaakt. Ik heb ergens het vermoeden dat ze die rond de 10 weken laten vallen mits mijn HCG goed stijgt. :)

17. SophieJosephine

SophieJosephine Actief lid

24 sep 2012
    187
    0
    16
    Leiden
    Leuk om jullie verhalen weer te lezen!

Vanaf gisteren gieren de hormonen door m'n lichaam, ben de hele dag misselijk en heb enorme hoofdpijn....
    Vraag me echt af hoe ik normaal ga functioneren voor de klas :) vandaag gelukkig een kort dagje en t ging best goed! Alleen wat sneller geprikkeld naar leerlingen toe ;) niet heel erg, ben nu tenminste wat strenger

De bevallingsverhalen hoeven nog niet zo hoor ;)

Heb me trouwens opgegeven voor moeders voor moeders, gaan jullie dat ook doen?

2 november voor het eerst naar de VK, zo spannend!

Succes met 'klussen' :) voor de meeste van jullie, geniet er maar goed van, ik ben sinds n paar dagen allergisch voor aanrakingen, heel irri.

Marieke, hoop dat je morgen 2 mooie streepjes hebt op je test!

Raket, vind je verhalen top!

18. o0Mrkk0o

o0Mrkk0o Niet meer actief

Ha meiden,

Bedankt voor de felicitaties, het was een erg geslaagde dag!! We hebben een honing-noten taart gemaakt en een lekkere vanille tulband. Ik ben super verwend!! Heerlijk zo'n dag..:D

Nog even de uitspraak van de dag...mijn moeder zei tegen mij dat als ik zwanger zou zijn, ze dat meteen zou zien..Zij weet alleen niet dat het misschien al wel zo is..;) Vond het heeeeeeeeeeeel lastig om niks te zeggen.. :p :D

@Bloem85, super dat het zo'n leuke dag is geweest, ondanks dat de taart niet naar je zin was. Heerlijk he, dat ze dan ff zo lekker verwend worden, hoort er helemaal bij vind ik ;)

@Rozientje: Welkom hier!! :D

@Breeze, tot nu toe nog geen ongi, of iets wat daaraan doet denken, dus ik houd hoop.. Ondertussen wordt ik gek van mijn gespannen borsten en de vermoeidheid, als ik niet aan het werk ben komt er gewoon niks uit m'n handen. Gelukkig hoef ik vanavond lekker niks, behalve bankhangen dan ;)

@Tilaena, heel veel plezier en succes...ik duim met je mee voor deze ronde. Supergoed dat je lekker blijft sporten! Doe je vooral toestellen of bijvoorbeeld een groepsles?? Ik voel me op die toestellen altijd zo onhandig, moest het een tijdje doen bij de fisio, maar echt makkelijk vond ik het nooit. :p

@Mama-in-love, klinkt heftig allemaal. Gelukkig kun je nu lekker genieten!!

@Raket, de 23ste...superleuk..!! Nog even aftellen, spannend hoor. :)

Zelf zou ik heel graag in bad bevallen. Ik ben echt een badfan en bij stress kan ik me in bad helemaal ontspannen..Ik weet al heel lang dat ik dat wil..maarja...eerst maar eens zwanger zijn..

Verder gaat het hier goed, nog geen ongi en nog steeds veel kwaaltjes, morgenochtend gaan we weer testen, mocht hij dan nog negatief zijn en mocht de ongi uitblijven houden we het testen om de dag aan. Ik maak me vet veel zorgen, maar heel gek...niet over het feit of ik wel of niet zwanger ben, het is de eerste ronde en we hebben alle tijd...maar ik maak me wel druk over m'n lijf..Ik voel vanalles en voel me de avonden echt beroerd van vermoeidheid, om maar niet te spreken over mijn borsten..en eten...dat gaat alleen omdat het moet, maar echt eetlust heb ik niet (terwijl ik echt wel een lekkere eter ben..) Ik ben zooo bang dat mijn lijf me in de maling neemt, en dat zou ik zo erg vinden..

Dit klinkt vast heel gek..:(

Natuurlijk hoop ik zo dat ik gewoon zwanger ben en dat mijn lijf gewoon doet wat het moet doen, morgen testen we maar weer ;) Hopelijk krijg ik dan wat duidelijkheid, in goede zin natuurlijk :D

Fijne avond allemaal en jullie snappen wel dat ik het ff spannend hou zodat we niet zo lang hoeven wachten op de volgende NOD :p ;) (duimen jullie mee?!)

X

19. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    @bibo: jeetje 3,5 uur persen! Dacht dat dat niet eens zolang mocht! Jemig!
    Tangverlossing was idd heftig, maar op het moment zelf was ik goed verdooft en blij dat er iets ging gebeuren,aangezien bij mij de persweeen ook afnamen. Na die tijd wel veel last gehad. Heb ook 10 dagen kraamzorg gehad, ik was bont en blauw en een flinke knip. Maar gelukkig is alles goed gekomen. Heb nergens meer last van! Trouwens ook rugweeen gehad, zeker geen pretje. Denk erover om bij de volgende ook een badbevalling te doen, maar misschien toch ook gewoon uit voorzorg naar het ziekenhuis, daar ben ik nog niet helemaal over uit.
    @breeze, succes bij de kliniek!
    @tilena, veel klusplezier;)

20. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Ow, sorry ff niet bij stil gestaan bij de bevallingsverhalen.

Goed dat je meedoet met mvm Sophie Josephine! Kun je een beetje tegen de stank van de flessen?

Marieke, spannend. Ben heel benieuwd wat de test morgen zegt. Klinkt echt wel of je zwanger bent!

Deel Deze Pagina