Sept. 2012 starten met zwanger worden...!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloem85, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Hi hi, 1 van de 14,2 miljoen vind vast en zeker jou ei leuk!

2. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Jammer tialenea dat het klussen niet door ging door de woordenwisseling. Hopelijk heeft ie toch raak geschoten!

3. Breeze

Breeze Actief lid

1 sep 2012
    250
    0
    0
    September (s)toppers!

Wie is wie

6lindsey - leeftijd - ronde 2 - 1e kindje
    Amely86 - 26 jaar - ronde 2 - 1e kindje
    Bibo - 26 jaar - ronde 2 - 2e kindje
    Bloem85 - 26 jaar - ronde 2 - 2e kindje ]
    Bloempie 1983 - 29 jaar - ronde 2 - 2e kindje
    Breeze - 38 jaar - ronde 2 - 1e kindje
    Evergreen -35 jaar - ronde 2 - 2e kindje
    Floor32 - 32 jaar? - ronde 2 - 1e kindje?
    Happy3 - 34 jaar - ronde 1 - 2e kindje
    Hitchke - 28 jaar - ronde 2 - 2e kindje
    Koeka90 - 22 jaar - ronde 2 - 1e kindje
    LadyD - 37 jaar - ronde 1 - 2e kindje
    Linda12 - 23 jaar - ronde 1 - 1e kindje
    LummieJ - 22 jaar - ronde 2 - 1e kindje
    Mama-in-love - 30 jaar - ronde 2 - 2e kindje (MMM)
    Mamalicious - 30 jaar - ronde 2 - 2e kindje
    Mamaserena - 28 jaar - ronde 2 - 2e kindje
    o0Marieke0o - 22 jaar - ronde 1 - 1e kindje
    Nouck85 - 27 jaar - ronde 2 - 1e kindje
    Poely - 29 jaar - ronde1 - 2e kindje
    Puk1987 - 25 jaar -ronde 2 - 1e kindje
    Raket78 - 33 jaar - zwanger - 1e kindje
    Rica - 26 jaar - ronde 2 - 2e kindje
    Rozientje - ? jaar - ronde 1 - 1e kindje
    Smurffin - 25jaar - ronde 1 - 1e kindje
    SophieJosephine - 28 jaar - zwanger - 1e kindje
    Sproettie - 22 jaar - zwanger - 2e kindje
    Tilaena - 35 jaar - ronde 2 - 1e kindje

NOD lijst
    14 oktober: o0Marieke0o
    22 oktober: Koeka90
    22 oktober: Bibo
    22 oktober: bloempje 1983
    24 oktober: Poely
    27 oktober: Tilaena
    29 oktober: Hitchke
    29 oktober: Amely86
    30 oktober: Rica
    01 november: Mama-in-love
    01 november: Breeze
    02 november: nouck85
    02 november: Rozientje
    03 november: Floor32
    04 november: LummieJ
    05 november: bloem85
    05 november: Mamalicious
    05 november: Smurffin
    zonder datum: 6lindsey
    zonder datum: Pouly

♥ZWANGER!♥
    Raket78 - Ronde 1 - 6 juni 2013
    Sproetie - Ronde 1 - half juni 2013
    SophieJosephine - ronde 1 - ? juni 2013

AFWEZIG / NO NEWS? / OPMERKINGEN
    Evergreen 10-9 voor het laatst actief geweest
    Linda12 10-9 voor het laatst actief geweest
    Happy3 18-9 voor 't laatst actief geweest

4. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    @Madeliefste: Wat mij betreft ben je welkom, al tel ik niet meer helemaal mee omdat ik al zwanger ben. Het is een leuke club hier dus ik blijf terug komen! :) Geef je nog even je gegevens door voor de lijst?

@Marieke: Misschien heb ik iets van je gemist, maar ik vroeg me af of je al een ander merk test hebt geprobeerd? En die huisarts van je mag wel gewoon eens bloed gaan prikken nu. Is zo gebeurd en dan ben jij uit je onzekerheid! Je klinkt zwanger... daar heb je wat aan zeg! Wil je huisarts niet bloedprikken, dan moet je maar dreigen met Raketzilla, grrr!

@Breeze: Ik vind het geweldig om te lezen hoe jij het allemaal beleeft. Geweldig ook dat je donor superzaad blijkt te hebben! Ik lees ook echt dingen die ik niet wist. Bijvoorbeeld: Bij de eisprong heb je een ei van 20 mm = 2cm? Ik dacht echt even dat je ons voor het lapje hield en heb het gegoogled, maar het schijnt echt te kloppen. Maar wat ik dan niet snap, is dat mijn spruitje momenteel een grootte heeft tussen een erwtje en een bosbes in. En dat is toch wel minder dan 2 cm. Is de eisprong dan het ei + iets er omheen, en is dat iets bij mij nu opgevreten door de embryo of veranderd in de placenta? Ik heb geloof ik een biologielesje nodig! :)

@Tilaena: jammer van de woordenwisseling. Maar toch geen verloren ronde lijkt me, er is namelijk al een voorraadje aanwezig. :)

@Bibo: Ik bedoelde te zeggen dat ik vermoed dat ze de echo rond de 10 weken gaan plannen. Is alleen gebaseerd op het feit dat ze de echo niet zelf doen en ik al bijna 8 weken ben als de echo gepland gaat worden. En 10 weken is een goed moment voor een zgn. "dating ultrasound" waarbij ze dus vaststellen of je uitgerekende datum klopt. Wat ze testen met bloedprikken weet ik niet, maar volgens mij sowieso HCG en bloedgroep (ik ben negatief, man positief dus dat is wel van enig belang) en ik denk dat ze ook kijken naar een eventueel vitaminegebrek. Lijkt me ook wel verstandig, want in een poging om "veilig" te eten kookt de zwangere vrouw tegenwoordig haar vitamines kapot! Ik ga er vanuit dat me wat extra pitamientjes uit een potje worden aangeraden.

Qua bevallingsverhalen: Als jullie het willen vertellen, mag het, hoor! Ik zal toch onder ogen moeten zien dat ik zelf ook ooit een keer moet, en dat erin prettiger is dan eruit... :$

Even een crosspost van mijn verhaal in het bevallingslijst-forum, want ik kon hem jullie niet onthouden...

5. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Nog even reageren op deze post van Breeze:

Ik heb het gelezen en ook het filmpje gezien. Ik weet alleen niet zo goed wat ik van deze beoordeling moet vinden. Kijk, bij het beoordelen van bijvoorbeeld een braadpan zijn meerdere elementen belangrijk: Prijs, braadt ie fijn, grootte, vormgeving... Maar bij een zwangerschapstest vind ik eigenlijk maar één ding belangrijk: Is ie betrouwbaar? Enh hoewel de -blijkbaar redelijk onbetrouwbare- Romed Midstream terecht op de laatste plek eindigt, lijkt het er toch verdacht veel op dat er op meer dan betrouwbaarheid is beoordeeld hier.
    Bovendien zouden voor een goed testpanel vrouwen uitgenodigd moeten worden die in hun eerste trimester zitten. Na ongeveer 10 weken daalt de HCG waarde namelijk weer.

Haha, ik lees hem nu pas! Ben inderdaad benieuwd waar mijn vader volgende keer mee aan komt. De wens om opa te worden is bij hem volgens mij groot, want hij heeft normaal nooit dromen die hij zich kan herinneren. :)

6. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ja 2009 is dat onderZoekje, kruidvat is ook niet meer als toen als ik dat hier zo lees maargoed ik heb ze allemaal (naja bijna) wel gehad maar ik merk weinig verschil behalve datcde 1 wat meer hcg nodig is dan de ander.

jeeeeee raket wat een apart geval zeg! doe je toch ook niet!? ik had voor straf gezegt. het is een kado graag alles apart inpakken hihi

7. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Bibo: ik ben 2 september gestopt met de pil en alle remmen gingen los hahah Daar waar ik de afgelopen jaren helemaal niet meer heb gedacht aan kinderen en zelfs heb gezegd ik wil ze niet, ging ik nu alles noteren en slijm bekijken en maar over baby's praten hahaha Ik kreeg alle klachten die je maar kan hebben, krampjes, misselijk was er van overtuigd dat het de eerste ronde meteen raak kon zijn haha
    Gelukkig nu wel wat minder geworden. En we zien wel, mag ook volgend jaar pas komen. Dat was ook de eerste insteek haha Stoppen met de pil en ontpillen, kijken loopt mijn cyclus goed en dan zwanger raken, is het meteen raak ook goed, maar duurt het langer ook goed.

Nu wel weer aan het klussen al gaat het heel erg vanzelf haha Ik voel me veel fijner zonder pil en klussen is dan ook bijna niet klussen te noemen, maar echt gewoon fijn en heb ook gewoon zin om te klussen. Zal vl wel blij mee zijn hahaha |Dat was met pil wel wat anders.
    Als mijn cyclus het zelfde is als afgelopen maand heb ik over twee dagen ongeveer mijn ei. Dus het klussen is ook nog eens functioneel haha

Raket: Geweldig verhaal in de boekenwinkel hahaha Lijkt me wel frustrerend ...

8. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Jemig wat een muts zeg, van de boekenwinkel!

9. Koeka90

Koeka90 Lid

15 sep 2012
    90
    0
    0
    Noord Brabant
    Hahahahahahahahahaha:p wat een leuk aanknoop gesprek zeg!!!! Ik zou ook weg gevlucht zijn uit de winkel....

Hoe is het verder met iedereen??
    Hier rustig aan het afwachten..... Wachtbankje duurt wel lang... Maar ben er minder mee bezig dan vorige maand....

10. nouck85

nouck85 Niet meer actief

@ raket, haha.. wat een verhaal van die cassiere! En spannend je eerste gesprek binnenkort. Lijkt mij echt zooo spannend de eerste echo.

@ Tilaena, jammer van de woordenwisseling. Hopelijk is het toch gelukt!

@ Floor, Heb ik ook hoor, meer zin in sex nu ik geen pil meer slik. Ik voel me alleen emotioneel minder stabiel dan toen ik de pil nog slikte. Heb nu echt het gevoel dat ik soms in een achtbaan zit ofzo.

@ hier: nog steeds druk met de ovulatietesten. Zaterdag en zondag had ik een heel licht tweede streepje. Sinds die tijd helemaal geen tweede streepje meer. Vreemd.. Nou, ja, het ei moet vast nog komen. We klussen maar braaf om de dag. Haha

11. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    Lastig om op iedereen te reageren zeg, gaat echt snel met al die reacties. Maar goed, leuke verhalen!
    @Raket: leuk verhaal!
    @Tilaena: jammer dat het klussen niet doorging!
    @Breeze: Gaaf dat je zulk superzaad heb uitgekozen!
    @nieuwe septemberstoppers: Welkom!
    @zitters op het wachtbankje: Hopelijk komen we snel van het wachtbankje af en hebben we dadelijk een mooie roze lijst!

@hier: al paar dagen ovulatietesten aan het doen. Vandaag had ik een heel licht streepje, gisteren nog niet! Dus als het goed is komt mijn ei bijna! Zag wel bij het temperaturen vanochtend (doe ik sinds november 2011) dat mijn temperatuur 0.2c gezakt was (Was de afgelopen dagen netjes 35.6 en vanochtend 36.4). Klopt het dat je temperatuur zakt wanneer je een eisprong hebt? Anyway......wachten duurt lang! Haha!

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Gelukkig is mnbovutest nu iets lichter...vanavond nog klusse en dan ben ik er wel ff klaar mee ;):)
    vanmiddag was hij nog posi namelijk....

marieke hoe is het nou? happy jou nod bijna, hoe voel je je

13. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

zo jeetje.....jullie zijn wel erg actief hoor...!!
    Probeer elke dag in ieder geval ff bij te lezen, maar om elke dag te reageren lukt me niet...!!

Maar Breeze, super joh....als of je dr n oogje voor hebt!! Hopelijk werpt het zn (letterlijke) vruchten af...

Marieke, ben idd ook wel nieuwschierig hoe het met jou gaat....nog getest of ongesteld geworden?? Hopelijk mooi nieuws...

Zag een aantal nieuwe namen voorbij komen...WELKOM!!! En veel succes met zwanger worden! Met hopelijk snel resultaat!

Amely, volgens mij gaat je temperatuur na je eisprong met ong. 0,5 omhoog. Dus waarschijnlijk heb je je eisprong nog niet gehad...(succes nog ff;))

Las nog wel vanalles, maar ineens ben k het vergeten, dus bij deze excuus als ik je oversla....is niet bewust!!

Hier nog geen eisprong.....waarschijnlijk dit weekend of er net na...dus we zijn druk bezig met klusjes doen......

14. Breeze

Breeze Actief lid

1 sep 2012
    250
    0
    0
    Haha Bloem, het is wel elke keer dezelfde man hoor. Maar blijkbaar had ié bij deze donatie een goede dag..

@Amely: ik heb gisteren bij de kliniek het volgende meegekregen: Voor je eisprong komt daalt de temperatuur, maarrrrr het ei (de follikel) is pas gesprongen als er 0,5 graad verschil tussen zit! Ik combi met vruchtbaar slijm kun je het op een gegeven moment herkennen. Kan dus wel even duren na je temperatuurdaling. Volgens de arts die ik gisteren had, zijn ze vorige maand te vroeg geweest bij mij met de inseminatie. Dat kon hij aan mijn temperatuurstaatje zien. Ze gebruiken daar de dipsticks van Sensitest (met groen labeltje) Deze werken voor mij ook het beste.

Sensitest ovulatietest dipstick sensitive vanaf € 13.49 | Sensitest

15. Breeze

Breeze Actief lid

1 sep 2012
    250
    0
    0
    Nu we toch in het biologielokaal zitten.. speciaal voor Raket (ik ken deze theorie ook pas sinds drie maanden):

De eerste fase van de menstruatiecyclus, de groei van de follikels
    In de eerste fase van de menstruatiecyclus groeien en rijpen de eiblaasjes of wel follikels in de eierstokken. De follikel is het geheel van de eicel en de omringende cellagen, die de eicel van voeding voorzien. Gemiddeld rijpen er 20 follikels verdeeld over beide eierstokken. De groei van de follikels wordt ingang gezet door het follikelstimulerend hormoon ofwel FSH. De follikels maken het vrouwelijke geslachtshormoon oestrogeen aan dat ervoor zorgt dat de baarmoeder zich gaat voorbereiden op de eventuele innesteling van de eicel. De baarmoeder bereidt zich voor door in de wand van de baarmoeder een extra stevige slijmlaag te vormen.
    Wanneer de follikels groot genoeg zijn, wordt er minder van het FSH hormoon geproduceerd waardoor het merendeel van de follikels weer afsterft. Slechts één follikel blijft doorgroeien en wordt uiteindelijk zo groot als een kers. Ongeveer rond de 11de dag van de menstruatiecyclus geeft de overgebleven follikel extra veel oestrogeen af waardoor de hypofyse luteïniserend hormoon (LH) gaat produceren. De LH piek is zowel in het bloed als in de urine waarneembaar en geeft je lichaam de laatste prikkel voor de eisprong.

De tweede fase van de menstruatiecyclus, van eisprong tot menstruatie
    De tweede fase van de menstruatiecyclus begint bij de eisprong. De follikel die de eicel heeft uitgestoten, gaat grote hoeveelheden van het hormoon progesteron aanmaken. Dit hormoon is geel van kleur waardoor de follikel vanaf nu geellichaam heet. Progesteron zorgt ervoor dat het baarmoederslijmvlies dik genoeg wordt zodat de eicel zich erin kan gaan nestelen. Ook zorgt progesteron ervoor dat er geen nieuwe follikels gaan rijpen en dat de lichaamstemperatuur van de vrouw bijna een halve graad stijgt.

Vindt er na de eisprong geen bevruchting plaats, dan sterft de eicel af. Een deel van de bekleding van de baarmoederwand, waar de bevruchte eicel zich had kunnen innestelen, wordt afgebroken. Die bekleding van de baarmoederwand is in feite wat je verliest tijdens de menstruatie. Gemiddeld duurt de menstruatie 3 tot 7 dagen. Vanaf de eerste dag van de menstruatie begint weer een nieuwe menstruatiecyclus.

Voor degene die er graag een beeld bij hebben ;) (let op, verre van romantisch). De eisprong: http://www.newscientist.com/data/images/ns/cms/mg19826604.200/mg19826604.200-2_567.jpg

Het follikel wordt inderdaad zo'n 2 cm inderdaad, als je erop gaat letten, kun je het ook voelen.

Zo einde biologieles. Nu weer over op de roze foto's, die zien er prettiger uit! :)

16. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik wil slapennnn waarom luisteren kindjes dan niet naar hun mama ...

morgen is mn batterij op denk ik :)

17. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik vind het verhaal heel interessant. Op de foto reageer ik anders dan ik gedacht had. Ik heb dezelfde- schijnbaar heel unieke - foto een paar maanden geleden ook gezien. Wow, dat is interessant! dacht ik toen. Nu zie ik dezelfde foto opnieuw, maar nu is mijn reactie: Dat lijkt wel een mini-bevalling! :$
    Geef toe, het heeft er zeer zeker wat van weg...

Terug naar je verhaal Breeze, want hoewel het allemaal bijzonder interessant is, mis ik toch iets. Je eicel is bij de ovulatie dus zo groot als een kers. Bij de bevruchting komt er een slechts microscopisch zichtbare zaadcel bij. Die twee worden samen één cel en dan begint het avontuur.
    Ik ben nu 5 weken voorbij de bevruchting en morgen 7 weken zwanger. Mijn kleintje is morgen volgens de fruit chart (die ook in mijn handtekening staat) ongeveer zo groot als een bosbes.

Bosbes versus kers... Waar is de rest van de kers gebleven? :(

Nu ik dit verhaal zo herlees denk ik dat ik follikel en eicel met elkaar verwar. De eicel komt dus uit de follikel? En hoe groot is een eicel dan? Licht mij voor please! :D

18. o0Mrkk0o

o0Mrkk0o Niet meer actief

Ha meiden,

Even kort een berichtje van mij, voor ik naar mijn werk ga..
    Vanmorgen weer getest en WEER omo wit...ik wordt er echt moe van..Maargoed, geen bloed geeft moed!!

Mijn huisarts wil pas een bloedtest doen als ik 10 dagen overtijd ben, omdat de kans natuurlijk nog steeds bestaat dat ik toch nog ongesteld word..maargoed, ik ben nu 5!! dagen overtijd en dat is nog noooooit voorgekomen, ik ga straks toch nog maar eens bellen :p

Sinds gisteren heb ik een opgezette buik en m'n darmen lijken wel een feestje te vieren daar..ppff....ik wil gewoon duidelijkheid!!

Vanmiddag ga ik er weer voor zitten om op iedereen te reageren, nu eerst lekker werken!! Fijne dag allemaal!!

X

19. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    werkse marieke en het blijft toch spannend. Fijn dat je ons toch af en toe even op de hoogte houdt.

20. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    @Breeze: Echt super die informatie en erg leerzaam! Moet wel zeggen, Heb die link bekeken, best leuk om te zien, al vind ik het wel een beetje ieeeewh! (kan geen ander woord bedenken, haha!). Echt wonderlijk hoe het lichaam werkt!

@Marieke: Spannend meid! Wachten duurt lang he, zeker als je geen duidelijkheid hebt! Ik duim voor je!

@hier: Vanochtend was mijn temperatuur 35.8 gisteren 35.4 (zag typefout bij mijn vorige berichtje) Ik meet elke ochtend op hetzelfde tijdstip (5.00 uur). Maar of mijn ei nu gesprongen is of gaat springen? Mijn ovu-testje had net als gisteren een vaagstreepje... we wachten het gewoon lekker af! Ik gebruik trouwens de ovi-testjes van kruidvat en zwangerenkids. Die van kruidvat is trouwens gevoeliger, heb daar een iets duidelijker streepje dan bij zwangerenkids.

Deel Deze Pagina