Ohja.. Sporten doe ik niet want ik moet eigenlijk aankomen en dan is sporten voor mij niet echt een optie. Ik doe wel veel lopen en ik zwem zo af en toe s'morgen zodat ik toch mijn spieren een beetje soepel hou.
Voel me best goed hoor, krij nu beetje last van mijn borsten en wat duizelig als ik buk en weer overeind kom. Vriendin van mij heeft vandaag positief getest! Vorige keer waren we ook tegelijk zwanger met 7weken verschil, maar nu zullen het slechts dagen zijn! Vind ik w el heel erg leuk!
Bloempie hij wordt mooi donkerder die test | is dus echt helemaal raak en wat leuk van je vriendin!! Het zusje van mijn ex-schoonzusje is gister bevallen van een meid, en mijn neefje en zijn vrouw verwachten de 2de (eigenlijk 3de , de eerste ging mis bij 7 maanden) in januari, dat wordt ook een meisje en ze hebben al een meid. Overal babies om me heen lol. Ik wil ook!!!!!!
Met de opkomst van het christendom werd de pijn een middel om de genade van God te verkrijgen. Vanaf de middeleeuwen worden barensweeën gezien als een rechtvaardige Goddelijke straf. Het verminderen van de pijn ziet men als een zware zonde! In 1591 wordt een vrouw in Edinburgh zelfs tot de brandstapel veroordeeld omdat zij iets inneemt om de pijn van de bevalling te verlichten. In 1847 publiceren Simpson en Channing een studie over het gebruik van diethylether tijdens de barensweeën. Deze studie blijkt een belangrijke doorbraak te zijn. Rond dezelfde tijd wordt in London een keizersnede met verdoving van ether uitgevoerd. Vier jaar later gebruikt men deze methode bij de bevalling van koningin Victoria. De eerste epidurale verdoving wordt in 1885 toegepast. Deze techniek wordt door de jaren heen verbeterd. Vanaf de jaren 60 in de vorige eeuw komen de verdovingstechnieken in een stroomversnelling. Bijna iedereen kan nu bevallen zonder pijn. Behalve in Nederland! Bron: Pijnloos bevallen verloskundigen Amsterdam Wie had het over moeder natuur?? haha.. Weet niet hoe ik erbij kom, maar was aan het zoeken over waarom een bevalling pijn geeft.. Wilde dit artikel even delen met jullie.. Hoe denken jullie hierover?
hahahah geweldig! nou ik ga helemaal nog niet zoeken over de bevalling... heb dat een keer gedaan en kreeg het al benauwd haah ik werk ook in de zorg, psychiatrie op een woonvorm. Erg leuk, mensen met een dubbele diagnose.
Hihi, nou ik ben christen en bij ons is het verhaal zo, dat "barenspijn" is ontstaan na de zondeval van adam en eva. Adam en Eva waren eerste mensen op aarde en toen ze niet meer gehoorzaamden aan God was dit 1 van de straffen Geen idee of het voor de zondeval ook al pijn deed want ze kregen hun eerste kindje pas na de zondeval haha Maar dat ze het verminderen van pijn zagen als zware zonde.. Dat hebben wij (gelukkig niet) want als ik er tegen die tijd behoefte aan heb, wil ik niet graag rekening moeten houden met of ik zonde doe haha. Pijn is fijn zeggen ze dan.. Nou weet niet of dat bij een bevalling ook zo is hahahaha!
Ik ben blij dat ik mijn bevalling zonder pijnstilling heb kunnen doen. Voelt voor mij alsof ik alles puur natuur heb kunnen meemaken. De volgende keer doe ik het weer op eigen kracht.
Wat knap.... Mij maakt het niet uit, maar vraag bij een gaatje vullen al om verdoving, dus wat mij betreft meteen pijnstiller haha dan maar niet puur natuur..
Sorry als ik niet meer op iedereen reageer, maar ik heb nu 3 topics bij te benen en die gaan alle 3 vrij hard. Ik heb dus besloten deze een beetje los te laten omdat ik per slot van rekening al zwanger ben. Maar ik kom zeker af en toe kijken hoe het gaat! Zoals altijd hoop ik dat jullie allemaal snel zwanger zijn! Hoe gaat het eigenlijk met Marieke? Even terug lezen... @Kiraa: Wat fijn dat het goed is met je schoonzusje en dat je weer tante wordt! @stoppen met roken: Ik weet dat het moeilijk is, maar is het een idee om alvast te stoppen, of in ieder geval sterk te minderen? Dan heb je de ergste ontwenningsverschijnselen gehad voordat je zwanger raakt, want geloof me, je lichaam gedraagt zich al vreemd genoeg als het zo ver is zonder afkicken! @gebrek aan roze wolk: Ik denk dat de meesten het eerste trimester niet als een roze wolk ervaren. Ik heb het al eerder gezegd: Eigenlijk is een prille zwangerschap vrij saai en vervelend. Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel blij en vind het ook heel bijzonder! Maar iedere keer op het toilet is het broekloeren en hopen dat er geen bloed is, en je leeft toe naar het moment dat je kunt vaststellen dat alles goed gaat (eerste echo). Dan heb je nog de vroege zwangerschapsverschijnselen die niet geweldig leuk zijn: Boeren, scheten, darmenbuikje, buikpijn, jeukbuik, vermoeidheid, pijnlijke boobs... ik heb het allemaal. Gelukkig geen misselijkheid of verstopping, maar veel anderen hebben dat wel. En als je nergens last van hebt hang je ook de vlag niet uit want dan maak je je daar weer zorgen over... Het is nooit goed! @hier: De auto is naar de filistijnen en er moet een nieuwe komen. Zomaar opeens. Versnellingsbak ontploft. Ook kaduuk zijn het kattenmeubel (brak een plateau af!) en het modem (werkt de helft van de tijd niet). En dat allemaal afgelopen zondag! Vandaag heeft de oudste kat op het koffer van mijn man (dat hier nog steeds onuitgepakt lag) gepiest. Koffer kunnen we weggooien net als de leren ipad cover (die heeft wel de ipad beschermd). We hebben dus veel pech en dit wordt alles bij elkaar een behoorlijk dure grap. Maar het belangrijkste gaat gelukkig gewoon goed en is nu ongeveer zo groot als een bosbes!
@Floor, kan het geen innesteling zijn, of is dat te vroeg? Wanneer heb je ongeveer je eisprong gehad? @Bloempie, succes met stoppen, jammer dat het nog niet lukte! @Kiraa, fijn dat het HCG van je schoonzus gestegen is. ZOu leuk zijn als jullie straks samen zwanger zijn! Ik ben fysiotherapeut werk 30-34 u/week @Sophie, balen dat je zo'n rotdag had. Hmmm, 9 maanden lang op een roze wolk komt helaas niet vaak voor denk ik, het wordt denk ik ook echter als je eenmaal een echo hebt gehad. En idd als je straks de baby voelt bewegen, dat is zo heerlijk en bijzonder! @Tilaena, hoop dat je zaadjes lang genoeg hebben geleefd voor je eitje!! Hahaha ik ga vandaag ook even een digitale test halen ter bevestiging. Maar bloempie, je streepjes zijn hartstikke duidelijk hoor! @Mamalicious, zou leuk zijn als je samen zwanger bent met een vriendin! @Bevalling, ik heb ook geen pijnstilling gehad, wilde graag natuurlijk bevallen. Bij de tandarts ook nooit verdoving, ik hou niet van medijcijnen enzo in mijn lijf. Maar als het nodig is, dan is het gewoon nodig. Vind dat ze hier in NL wel wat makkelijker mee moeten worden! @Rajet, balen dat ineens alles tegelijk kapot gaat, zul je altijd zien!!
Raket jammer meid!! Maar die zwanger topics zijn inderdaad altijd al erg druk dus kan me voorstellen dat je deze op een laag pitje wil zetten! Maar wel af en toe even komen spieken hoor! Over een tijdje zijn we natuurlijk allemaal zwanger hier of worden er al kindjes geboren en het is toch wel leuk om contact te blijven houden toch? Balen dat er ineens zoveel kapot is Duur grapje..
Raket dat zijn idd dure grappen! Ik moet ook een andere versnellingsbak, kan niet meer in de vijf rijden.. Tis gelukkig maar een boodschappen auto, maar moet wel gemaakt worden. Bibo ik heb geen idee wat het was. Het was er.. we zien wel op nod wat het was hihi
dat artikel, ik ben totaal niet religieus dus ach ik lees het hel luchtig tijdens mijn bevalling wou ik graag pijnstilling, na een weeenstorm trok ik het echt niet meer maar toen ze eindelijk ermee klaar waren mocht ik al persen dus mijn bevalling zonder pijnstilling gedaan hier ook elke avond voor/rond en na mn eisprong geklust maarja of het heeft gewerkt
Hier denk ik ook wel genoeg geklust... Ik weet mijn ei niet exact dus het is toch een beetje gokken. Mijn banner zei dat ik drie dagen terug mijn ei had en mijn telefoonapp zei gisteren. 6okt ongi geworden en nu op15, 16, 18, 20, 22 geklust. Lijkt me netjes dus nu kijken of het gewerkt heeft. Voor de zekerheid morgen en twee dagen later weer klussen hahah Nu kan het wachten weer beginnen op de mooie fijne wachtbank. Ik ben blij dat ik het zo druk heb haha en veel dingen gepland, dus deze periode zal sneller gaan als de vorige toen ik vakantie had en nergens heen ging hahaa wat een crime was dat zeg. En maar voelen en testen en wachten hahah Succes voor allen op de wachtbank!
@raket dat is flink balen zeg, maar inderdaad belangrijkste gaat goed. @bloempie ziet er goed uit hoor. @zelf zijn wij ook christelijk, maar als ik verdoving nodig heb gebeurt dat ook. heb ook verdoving bij gaatjes vullen. Maar komt omdat ik een erg grote hekel aan de tandarts. Maar ben ook over gevoelig op dat gebied, als iemand anders aan het tandenpoetsen is krijg ik al kippenvel *nu we er over hebben ook al*. Voor de rest klaag ik nooit ergens over dus we zullen wel zien mocht het ooit zo ver komen.
Maar ik wil ook altijd verdoving bij de tandarts hoor! Vind het eigenlijk niet te vergelijken met bevallen
raket balen van de reparaties en begrijpelijk dat je hier wat minder bent, maar zou het wel leuk vinden als je af en toe komt buurten en even laat weten hoe het met je gaat. smurffin welkom op het wachtbankje @bevallen daar wil ik nog niet aan denken, eerst maar eens zwanger worden van een gezonde plakbeeb