Sept. 2012 starten met zwanger worden...!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloem85, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    bloempie wat een leuk idee :D

2. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Nog steeds geen Marieke-nieuws. Marieke?! Meldplicht! :)

@Nouck: Nee als je alles "goed" hebt gedaan en je bent niet zwanger, betekent dat zeer zeker niet meteen dat je verminderd vruchtbaar bent. Een groot deel hangt van toeval en geluk af, en vergeet ook niet dat 50% van de succesvolle bevruchtingen wordt afgebroken nog vóór de innesteling. Met andere woorden: je had een bevrucht ei maar zult dit nooit weten, omdat je geen HCG aanmaakt (dat is pas na de innesteling) en gewoon op tijd ongesteld wordt. Dit gebeurt als er iets mis zit en is gewoon een goede oplossing van moeder natuur. Geen zorgen dus en gewoon lekker doorklussen, en denk ruim, doorheen de hele vruchtbare periode als dat kan!
    Bij mijn man en ik was het in ronde 1 raak. Dat is een uitzondering, bij de meesten duurt het echt wel langer. Zijn mijn man en ik supervruchtbaar of hebben we gewoon superveel geluk gehad? Wie zal het zeggen...

@Amely: Hoe krijg je nou een autodeur tegen je hoofd? Stond je gebukt? Hopelijk heb je nu geen groot ei op je voorhoofd, dat kan vrij pijnlijk zijn!

@Supersperma: Wat kunnen die mannen toch lekker arrogant zijn he :D

@Tandarts en bevallingen: Ik denk toch dat je de twee niet met elkaar kunt vergelijken. Bij de bevalling komt er een heel arsenaal aan hormonen vrij die -als het goed is -een flink handje helpen. Ik ben een held op sokken, en toch ga ik het zonder pijnstilling proberen. Lukt het niet, dan lukt het niet, maar ik wil het hebben geprobeerd!

*haalt ventilator uit broekzak en blaast roze wolk richting wachtbank zodat bijkletsen mogelijk blijft*

@Mezelf: Ik copy-paste even van het andere topic. Ik ben namelijk snipverkouden en heb koorts, dus nul energie, maar wil wel even laten weten hoe het is gegaan. Komt ie:
    Vandaag had ik de eerste afspraak met de verloskundige. Ik heb een tijdelijke verloskundige, omdat mijn uiteindelijke (Nederlandse) verloskundige nog met ouderschapsverlof is. Dat houdt dus in dat zij zelf minder dan een jaar geleden een kind moet hebben gekregen.
    Er werden vooral veel vragen gesteld over mijn medische voorgeschiedenis. Ik heb gelukkig een oninteressante voorgeschiedenis, maar heb wel even aangegeven dat mijn bloed Rh neg is en dat van mijn partner Rh Pos. Verder werd mijn bloeddruk gemeten (normaal) en hebben we even gekeken of we een hartslagje konden vinden, al was de kans klein omdat vóór 8 weken normaal het kataklopje nog achter het schaambeen zit en dus niet te vinden is met het apparaatje. Inderdaad hebben we nog geen hartslag gehoord. Was echter het proberen waard!
    Ik kan 2 echo's bestellen als ik dat wil, heb de formulieren hier liggen De tweede is nekplooimeting en de eerste is een zgn "dating" echo. Ik weet nog niet of ik de dating echo wel of niet doe, die was optioneel. De nekplooimeting moet ergens tussen de 11 en 13 weken plaatsvinden. Dan wordt ook mijn bloed getest. Als extra test heb ik de test voor toxoplasmose aangevraagd, aangezien ik veel met zwerfkatten heb gewerkt en dit nog doe. Als ik toxo heb gehad, zou ik het prettig vinden om dit te weten.

3. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Raket wat gaat het toch snel! Al bij de vk geweest. Klinkt wel gek trouwens echo's bestellen? Zijn dat extra echo's dan of zo? Je krijt toch wel de termijnecho met 10 weken en de 20 weken echo? Jammer trouwens dat ze niet ff een inwendige echo hebben gemaakt.

4. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    het is wel fijn om te weten of je toxo hebt gehad of niet, want als je het al gehad hebt, heb je al antistoffen en schijnt het geen kwaad meer te kunnen.

5. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Wow Raket, je bent gewoon alweer bijna 8 weken! Wat gaat dat ook vlug zeg! :) Krijg je al een buikje? (op die 10 cm extra darm na dan :D)

6. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Even snel reageren: ik krijg geen inwendige echo omdat ik dat zelf niet wil tenzij er een medische reden voor is. De verloskundigen hier doen zelf geen echo's; daar zijn speciale buro's voor. Ik " bestel" ook niet echt een echo: dat doet de verloskundige. Zij heeft 2 formieren ingevuld, goed voor 2 echo's. Ook de bloedtest is op die manier "besteld".
    Aangezien ik indien mogelijk alleen uitwendige echo's wil, zal echo 1 en echo 2 (die tussen 11 en 13 weken plaatsvindt) erg dicht bij elkaar komen te liggen. Zo dicht dat je je kunt afvragen of 1 echo niet voldoende is. De verloskundige zei ook al dat de eerste echo optioneel is en gaf me het formulier mee voor het geval dat ik hem toch wilde.
    Begrijp me niet verkeerd, ik wil de beeb ook graag zien, maar ik weet dat ik dit proces van zwanger zijn niet kan sturen en dus heb ik geduld.
    Overigens ga ik er wel vanuit dat er ook hier rond de 20 weken een echo plaats vindt. Want die vind ik dus wèl vrij belangrijk!

@buik: 20 cm darm inmiddels... Je ziet aan mijn banner dat de beeb ongeveer zo groot is als een bosbes (ik heb een groenten- en fruit banner, LOL) dus daar is het niet van. Desalniettemin loop ik al in een zwangerschapsbroek. Het voelt een beetje belachelijk vroeg, maar zit zooooo veel lekkerder dan mijn enige broek die nog enigszins dicht kan..!

Excuses voor de ego-post. Het woord is weer aan de klussers, de wachtbankers en de testers! Kom op, roze wil ik zien!:)

7. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Oowww.....is er nog n ienimini plekje op het nederige wachtbankje???? Hier nog een ongeduldige....

Raket, klinkt weer helemaal leuk!! Je moet dus nog ff wachten op de echo...heb je er een goed gevoel bij??

Marieke, idd waar ben je??? Wij wachten met smart op jou.....!!!JOEHOE!!!!

8. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Tilaena, wanneer ga je een testje wagen???
    Op de wachtbank zitten namelijk allemaal tuursters die erg van turen houden......!!Kom maar op!!

9. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    Toevallig heb ik er net 1 gedaan. Omdat ik straks endermologie behandeling heb, en weet niet of dat kwaad kan, omdat er toch behoorlijk wat afvalstoffen vrij komen in het lichaam. Maar het is nog vroeg. 4 a 5 voor NOD. En hij was dan ook omo wit. Volgende test wordt denk ik mandag of dinsdag mits ik dan niet ongesteld ben. Straks dus toch maar naar de endermologie.

10. Bibo

Bibo Actief lid

10 okt 2010
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend al die dames op het wachtbankje met symptomen!

@Supersperma, wat zijn mannen toch arrogant he ;) Hahaha, ze denken volgens mij allemaal dat ze wel even in 1x raak schieten. Was het maar zo'n feest voor iedereen!

@Amely, au autodeur tegen je hoofd is niet zo handig! Hoofdpijn al wat minder?

@Mamalicious, jij dus ook een natuurlijke bevalling? Zat je mannetje klem? En nog eklust gisteren? ;)
    hahaha ik was ook zo trots op mezelf na de bevalling :)

Wauw! Wat een comfi wachtbank!

@Tilanea, spannend hoor, vind de kwaaltjes wel herkenbaar klinken. Hahaha, ik lees dat je toch maar vroeg getest hebt. Jammer dat die zo wit is, maar is idd nog wel erg vroeg. Hoop dat je maandag een mooie positieve test hebt!

@ Mama- in-love, wat spannend. Dat zou mooi zijn zeg! Je hoort wel eens dat je na een bevalling vruchtbaarder bent toch, weet niet of dit ook echt zo is...

@Bloempie1983, hahaha zo'n t-shirt gaan wij ook doen :D Heb het zelf op strijkpapier geprint: geef me een kus, want ik word grote zus! Nog even een leeg shirtje kopen en strijken maar.

@Testen, vorige keer had ik in mijn eentje getest en mijn man 's avonds sokjes gegeven van I love papa. Dit keer hebben we samen getest.

Mooie roze wolk! Hoop dat het er snel druk op wordt en dan we moeten uitbouwen ;)

@Raket, hahaha jou bosbesje neemt al veel plek in beslag! Wat ik voige keer ook deed is een stiekje tussen mijn knoopsgat en knoopje, heb je net wat extra ruimte. Was altijd bang dat mensen gelijk zagen dat het een zwangerschapsbroek was.

Nou ik ga maar eens aan het werk. Jullie nog plannen voor vandaag?

11. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    Ooh jammer tilaena! Maar misschien is het inderdaad nog vroeg om te testen!

Leuk die shirtjes, had ik ook gedaan als ik een tweede zou verwachten! Hor gaan jullie het aan jullie omgeving vertellen als je zwanger bent? Ik ben nog aan het verz
    Met mijn hoofd gaat het alweer beter. Geen hoofdpijn meer maar heb wel een beurse plek op mijn hoofd, haha!

@ vandaag, heb weer cursus van mijn werk in utrecht, duurt gelukkig maar tot 15.00 uur dus ga daarna even shoppen voor sinterklaassurprise!:p

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    en bibo was hij toen erg verrast of was het deze keer leuker??

tilaena jammer maar idd het is nog vroeg dus kan nog alle kanten op!

zwangerschapsbroek oh die zitten echt heel lekker he, ik zou ze zelf nu wel aan willen! zitten veel lekkerder dan deze dingen :)
    ik draag altijd veel leggings, ook zo heerlijk!
    Ik ben benieuwd of ik nu ook sneller zou groeien als bij de eerste, toen was ik best bescheiden!! Zou wel graag willen pronken nu, ook gezien het de laatste keer zou zijn wil ik er echt van gaan genieten! Bij mn dochter zeiden ze zelfs tegen mij, oh was je zwanger dan??? terwijl ik daar toch echt 1 keer in de 2 weken kwam haha ( of t mens is gewoon blind :))

13. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    @Bibo: Ja zoontje zat klem, wat gedraait op het laatste moment en dat heeft de verloskundige niet ontdekt thuis. Pas in het ziekenhuis kwamen ze erachter dat er iets niet goed was en dat ik hulp nodig was. Achteraf gezien had ik een keizersnede moeten hebben, maar tja, dat was te laat want zoonlief zat al in het geboortekanaal. Dus hebben ze de verlostang erbij gepakt.. En als je die ziet als je daar ligt.... :$
    Maar dat hebben wel gehad en nu ben ik alles vergeten ;) en gaan we voor de 2e... Denk dat ik mezelf nog wel even achter mijn order krab als ik mag bevallen en denk: Ooooh jaaa.. :)

Was de vraag trouwens al gesteld wie er thuis of in het ziekenhuis wil bevallen?
    Ik wil graag in het ziekenhuis aangezien de vorige bevalling niet goed verliep en dus met loeiende sirenes naar het ziekenhuis ging.. Maar ik weet niet of dat "mag" als je geen complicaties hebt. Volgens mij moet je dan zelf wat betalen. Thuis lijkt me ook erg fijn, maar ja... die vorige keer he... ;)

14. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Hier moet ik in het ziekenhuis bevallen. Heb bij de eerste een fluxus gehad. Moest naar de ok om de bloedstolsels weg te laten halen. (heerlijk na een bevalling om 12 snachts en daarna je benen nog 2 uur niet kunnen gewegen.....fantastisch!!!)
    Maar als ik geen indicatie had dan wil ik het ook! Voor mijn gevoel toch veiliger! Mocht er iets gebeuren dan is alles bij de hand....!!

Tilaena, Jammer meis!! Waarschijnlijk gewoon te vroeg en op de volgende staan gewoon 2 streepies!! *duim, duim*

15. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Mamalicious....wat een leuk bevallingsverhaal heb jij;) Maar je kijkt er wel met een goed gevoel op terug?? Naderhand was ik erg blij toen de kleine eenmaal op m buik lag en alles goed ging!!
    Dan besef je dat pas weer!!

16. o0Mrkk0o

o0Mrkk0o Niet meer actief

Ha meiden,

ff snel tussendoor. Ik mocht vanmiddag op voor een bloedtest, want alle testen bleven negatief.
    Nu ben ik vanmorgen toch nog ongesteld geworden na 14 dagen overtijd te zijn geweest (berekend nav mijn eisprong). Ben wel al even bij de huisarts geweest, zelf dacht ze aan een vmk..maar ik ga er eigenlijk vanuit dat ik gewoon ongesteld ben geworden. vl en ik zijn verder niet zo teleurgesteld gelukkig, althans om het zwanger zijn. We hebben de tijd en beseffen ons heel goed dat het pas de eerste ronde is. Ik ben wel teleurgesteld in m'n lijf...heb me zo zwanger gevoeld..

Nu op naar ronde 2! Ik zet geen nieuwe NOD in de lijst, ik wacht het wel even af..!

Alle meiden op het wachtbankje: Succes!!!
    @Tileana, ik duim mee hoor, je weet maar nooit! *duim, duim!!*

17. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    @Bloem: Ja hoor, dat klopt helemaal.. Ik wil niet zeggen dat ik alles vergeten ben, maar je krijgt er iets heel moois voor terug en dat maakt niet alles, maar wel heel veel goed.. Jij hebt trouwens ook een bijzonder verhaal hoor.. ;)

Ik ga trouwens de kraamweek wel helemaal anders doen de volgende keer.. Ik heb echt een hel van een week gehad op 2 dagen na.. Dit doe ik de volgende keer wel anders dat heb ik wel geleerd.

@Tilaena: Meid het is toch nog veel te vroeg.:( De vorige zwangerschap had ik ook 3 negatieve testen en op de dag voor mijn nod een positieve dus maak je nog niet al te druk. We duimen voor je en geen test meer doen de komende dagen.. ;)

@ Rica: Ze zeggen wel he dat het bij een 2e sneller gaat.. Wat jammer zeg dat je het de vorige keer niet goed kon zien. Ik hoop dat je deze keer een kanon van een buik krijgt haha.. ;) Kunnen ze er gewoon niet omheen..

@ Amely: Succes met je cursus.. Waar gaat die over? (of heb ik wat gemist?)

@ Vertellen: De vorige keer hadden wij een fotolijst aan mijn ouders gegeven met een gedicht:
    Je kan me nog niet horen,
    Je kan me nog niet zien.
    Maar als ik straks ben geboren,
    Mag ik dan in dit lijstje misschien?
    Schoonouders gewoon verteld want het was voor hun het 5e kleinkind dus die zijn wat nuchterder.
    Deze keer hoop ik het met kerst te kunnen vertellen. Ik wil dan een pakje onder de boom leggen met een fopspeen en slofjes voor opa en oma en uiteraard bestel ik ook een shirt voor onze kleine schat.

@ Testen: Vorige keer samen gedaan op nieuwjaarsdag. Dat was wel grappig om de 1e dag van het nieuwe jaar zo te beginnen. Nu denk ik dat ik me niet kan inhouden want ik heb net een berg testen thuis gekregen dus ik denk dat ik niet kan wachten tot manlief thuis is.. :):)

@ Marieke: Waar zit je toch? Kom op met die positieve test!! :)

Zijn er ook mensen die vantevoren willen weten wat het gaat worden? Misschien leuk om er ook bij te zetten in de lijst? Wij willen het wel graag weten, hebben we de vorige keer ook gedaan. Maar nu wil ik wel een 2e echo erbij laten maken want een vriendin van mij zou een meisje krijgen en is vorige week bevallen van een jongen.. :$:$ Dat was voor hun even schrikken want ze waren dus echt van een meisje uitgegaan. gelukkig hadden ze wel 2 namen klaar voor het geval dat...

Ben ook wel benieuwd wie er flesvoeding wil geven en wie borstvoeding?

18. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Aaahh.. Marieke jammer meid.. :( Was er echt vanuit gegaan dat je zwanger was. Nou ja, je weet het nu in ieder geval dus op naar ronde 2. Hoop voor je dat je snel een normale cyclus zal krijgen want die onzekerheid is ook niet prettig.. **knuffel**

19. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    marieke jammer zeg, maar inderdaad positief blijven en hopelijk de volgende ronde raak

Hier zal ik in het ziekenhuis moeten bevallen omdat het een "risico" zwangerschap zal zijn ivm leeftijd/overgewicht/trombose been.

Ik denk dat of het vergoed wordt af hangt van je aanvullende verzekering zonder indicatie. Maar als je bij de eerste eigenlijk een keizersnee nodig gehad zou hebben, is het misschien via huisarts of verloskundige wel te regelen dat ze de tweede een risco noemen en dus wel een medische indicatie voor je af willen geven?

ik wil wel weten wat het wordt en dat mag iedereen ook gewoon weten

borstvoeding of flesvoeding is iets waar ik nog over aan het nadenken ben en wat afhangt van wat bloeduitslagen. De voorkeur heeft borst maar er is een grote kans dat het fles wordt.
    Ik moet nl na de bevalling bloedverdunners gaan spuiten/slikken ivm in het verleden een trombose been. Dus ik weet niet of mijn borsten het dan zo leuk vinden als er een baby hard aan zuigt en of borstvoeding uberhaupt mag/kan met die medicatie. Verder heb ik een aangetoond vit b12 gebrek. Ik had geen antistoffen, maar antistoffen tegen de antistoffen. Dat wil ik opnieuw laten controleren, want mocht ik antistoffen hebben dan kan de moedermelk die doorgeven aan de baby waardoor deze geremd kan worden in de opname van vit b12 met alle gevolgen van dien. Dus 75% kans dat het hier helaas flesvoeding gaat worden.

20. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Jammer Marieke!

Deel Deze Pagina