sept 2015 vroedkunde studeren in turnhout wie nog meer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Me312, 5 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me312

Me312 Actief lid

2 feb 2012
    272
    9
    18
    Genieten van de kids
    Velsen
    hoi allemaal,
    in september ga ik verder met mijn studie verloskunde/vroedkunde in belgie. ik heb hiervoor in sint-niklaas gestudeerd (nooit doen!) en wil nu naar turnhout.
    zijn er mensen uit de buurt van amsterdam die ook heen gaan? ivm carpoolen :D

2. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Nee hier niet, maar ik ben erg jaloers! Wou dat ik dat kon..... studeren voor verloskunde. :)

Heel veel plezier!

3. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lijkt mij echt een leuke studie maar 2 vriendinnen van mij zijn net afgestudeerd. De ene bijna een jaar geleden, de andere het jaar daarvoor. En die kunnen gewoon echt niet aan werk geraken. Eentje werkt nu als verzorgende IG...

4. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Waarom niet in Sint-niklaas? Ik weet dat er 1 locatie is dat met Nederland samen werkt waardoor je stage in Nederland kunt doen. Wil je in de praktijken werken dan is dit noodzakelijk! Succes!

Ik zou nu in 2e jaar verloskundeacademie zitten is iets tussen gekomen waardoor ik niet kon starten :( ik wacht nog even en wil dan gaan studeren.

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Zijn ze in Belgie afgestudeerd?

6. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Heb na aanleiding van jouw topic wel even geïnformeerd want het lijkt me geweldig!

7. Me312

Me312 Actief lid

2 feb 2012
    272
    9
    18
    Genieten van de kids
    Velsen
    Hoi allemaal,
    Leuk die reacties! De studie is ook echt geweldig!
    Sint Niklaas bied hele slechte begeleiding voor afstandstudenten. Als dagstudent schijnt dat wel beter te zijn hoor!
    Ik wil graag al mijn stages in Nederland lopen ivm later natuurlijk werken in Nederland. Dát is voor hun helemaal geen punt (is fijn dus) maar ze doen helemaal niks om stageplekken te zoeken of contact mee te onderhouden voor een volgende student. Dat interesseert ze namelijk niet. Ook heb ik al vaker gehoord dat ze je stagebegeleider bellen tijdens je stage en zolang rare vragen tot en misschien een minpunt uit komt en enkel daar zullen ze je natuurlijk op aanspreken en je cijfer op baseren.

Ik hoor over turnhout betere verhalen, het enige wat me tegenhoud is de meerdere dagen heen. Vandaar dat ik hoop dat iemand wilt mee carpoolen ;)

8. Me312

Me312 Actief lid

2 feb 2012
    272
    9
    18
    Genieten van de kids
    Velsen
    Leuk lizzy, ik ben benieuwd!

9. Ik heb helaas slechte verhalen gehoord over turnhout. Problemen met stageplekken. Geen mogelijkheden tot stage in nl omdat je in België studeert. Toesten en examens die niet helemaal gaan zoals het hoort. Ik hoop dat het er nu niet meer zo aan toe gaat! De begeleiding was ook teleurstellend.

Maar ik hoop echt dat het voor jou nu anders gaat, het is een mooie opleiding!

10. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja eentje wel (die al een tijdje afgestudeerd is), de andere weet ik niet waar. Maar die in België heeft gestudeerd heeft het geloof ik in Antwerpen gedaan.

11. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Helaas ligt daar ook het probleem. Nu kiezen ze in Nederland sneller voor iemand die in Nederland gestudeerd heeft. Heb zelf meegelopen met verloskundigen ed. Paar jaar geleden was dit nog niet zo. Je moet echt geluk hebben dat ze jou kwaliteiten ed zien zitten en vaak kom je er tussen als je de verloskundigen al kent als je in Belgie studeerd. Ik hoop voor je vriendinnen dat ze allebei hier werk in gaan krijgen. Dat zal zeker een keer gaan lukken :) (is alleen wat lastiger helaas)

Deel Deze Pagina