sept/okt/nov 2011 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    @Gold, gave jurk!

@Opvolgmelk: Wij maken hier ook alleen nog het pak 2 op en dan over naar 3 (volgens mij komen wij precies uit per ongeluk)

Hier echt een week vol leuke dingen.
    En veel tijd voor de hobby's. Ook weer het geocachen opgepakt. Lekker te voet met F in de buggy mee. Heerlijk. Zolang we wandelen is F stil en thuis is het op het moment klimmen en dan huilen. Of gefrustreerd boos worden omdat iets niet lukt

2. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Sahi: komt goed! Jij succes volgende week in je eentje met je kleine meid! Maar dat kan jij wel toch :)?

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    gejanne: ja komt zeker goed. En Yanna en ik zijn nog heel erg een 2-eenheid, dus we overleven t wel. En de planning lijkt er goed uit te zien, dus het zal wel goedkomen.
    En nu kan ik 's avonds niet werken, dus lekker alle avonden thuis rust, is ook niet erg soms ;)

prutske: geocachen; leuk! dat deed ik ook nog wel eens met een ploegje vrienden, echt leuk!

4. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @gold wow mooie jurk hoor. En idd niet duur.

@opvolgmelk wij hebben net nr 3 opgehaald dus over ong. 2 weken gaan we over.

@prutske geocachen doen onze buren ook. Schijnt erg leuk te zijn.

@fmt morgen gaat Fae voor het eerst naar de opvang? Ik denk dat ze het erg leuk gaat vinden. En jij hoeft haar niet zo veel meer te missen.

Wij gaan morgen lekker een dagje zwemmen met z'n allen, heerlijk.

5. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Meiden, hier weer terug van de korte vakantie.

Lees vanaf nu weer mee!

Gold had je foto gezien. Mooie jurk!! Is het wt om via lightinthebox te bestellen? Heb ook eens op het punt gestaan maar deed t niet uiteindelijk

Deze week drie daagjes werken en dan weer weekend.... Hopelijk weer mooier weer. We zullen zien

6. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Yo!

Opvolgmelk nr3 .... die krijgt Florine al een week ofzo, ze drinkt nog 300ml ongeveer op een dag dus ik vond het wel best.

Lightinthebox en bestellen, is prima te doen. Je betaald alleen btw of invoerdinges als het pakje afgegeven wordt. Daar weet AV alles van geloof ik ;)

Sjoon top dat het camperen in Valkenburg zo leuk was! Of las ik dat nu op FB of hier?

Sunshine, hoe is het met F vandaag?

Vandaag ga ik een groot vloerkleed halen bij Ikea, dan heeft Florine meer grip op haar knietjes, op de houten vloer is het schuiven en glijden.

7. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kom straks ff via de laptop online, maar gold, vergis je niet hoeveel je straks nog extra moet betalen hoor.
    Op textiel zit een hoge invoer prijs. Zal straks ff kijken of ik kan thuis hoeveel dat kan zijn. Anders wordt dat donderdag.
    Op die site staat een hele mooie trouwjurk, maar wil zelf nl ook ff weten wat de invoer rechten zijn.

8. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    AV, heb al eerder galajurken daar besteld, ik moest altijd circa 25euro bijbetalen voor jurken van ca. 150 euro....
    Helaas verpakken ze het niet als kado ;) Dan betaal ik helemaal niets.....
    Ach, het is en blijft goedkoper dan een op maat gemaakte jurk hier in 0031.
    Maar ik ben wel benieuwd naar het % invoer.

9. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar valt inderdaad mee ja. dat klopt, wel jammer hè dat ze dat niet doen..

10. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    HE BAH!!!! Net de kleine in bed gelegd en ik denk waarom begint hij nou weer te huilen na een paar minuten. Dus ik toch maar effe kijken. Alles maar dan ook alles onder de poep! Kind, romper, slaapzak, lakentje, hoeslakentje, aerosleep. Dus bad aan kind uitgekleed en zo in bad gezet bed verschoond. Hopelijk gaat hij nu wel slapen.

En ik weet het het manneke kan er niks aan doen maar toch zelfs mijn kleren zaten na het uitkleed gevecht onder toch effe jammer

11. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Prutske bah .... en zielig, voor jou en de kleine (afkloppen, dat is hier nog nooit gebeurd)

12. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @prutske ah nee bah en wat zielig.

Wij zijn vandaag lekker wezen zwemmen heerlijk. Ik ben alleen behoorlijk schrokken toen Lucas in het water viel, achterover. Hij lag helemaal onder water op z'n rug. Het was maar 20 cm maar hij lag helemaal onder. Gelukkig kon manlief hem snel pakken.
    Lucas zelf vond het helemaal niet spannend die proeste een paar keer en toen was het weer over.

iedereen krijgt de groetjes van fmt zij is druk aan het werk met fae gaat alles goed.

13. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Lolly ... al zit je er naast, toch vallen ze soms. Wij schrikken soms sneller dan die kleintjes. Gelukkig was er niets aan de hand.

Wij hebben opgeruimd! :D
    Berging opgeruimd, en daar vond ik mijn babydoos, allemaal spulletjes van mij als baby.
    Armbandje, speldje met zo'n heilige, bestek, bordje en bekertje (melamine met sneeuwwitje en de 7 dwergen) mijn melktandjes, doopjurk, doopkaars (half aangevreten door ondergetekende toen ik 2jr was) dagboekjes van mijn moeder, eerste oorbelletjes (lieveheersbeestjes) eerste ringetje (weer een lieveheersbeestje) echt super leuk.
    Ik wist dat ik die doos had, maar ik durfde het eerst niet aan om hem uit te zoeken (hormonen/emoties)

Ook heb ik eindelijk een album gevuld met alle kaartjes die we kregen bij de geboorte.

En vanochtend was mijn nightcrawler er al weer om 05:30 uur .... dus ik zat haar versuft een boterham te geven en melk.

Wij gaan morgen naar limburg, naar familie en vrienden en komen zondag weer terug. Ik hoop dat Florine daar wat langer slaapt :p

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    zo ik kom even zwaaien, druk druk druk hier!
    Vriendje gaat morgen op kamp, 1e nachtje slaap ik met Yanna bij hem, omdat er dan nog zat ruimte is voor 2 mensen extra. T weekend ga ik naar mn vader en naar een vriendinnetje, zwemmen met de kids, dus lekker genoeg te doen. ik hou niet van alleen thuis (nou ja, met Yanna dan).
    nu ook gekkenhuis op werk en vriendje heeft kamp-stress, dus ik denk dat ik vanavond even niet ga laptoppen, maar even iemand ga ontstressen ;)
    Maar deze keer heb ik mama-power en zelf geen stress, t is een wonder :D
    Dus dat was mijn ego-zwaai!

15. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Zwaai terug Sahi :D

Ok, FmT had net al de primeur... maar FLorine heeft gewoon een kies door! Dat kan toch niet? Ik bedoel is toch veel te vroeg? Ze was al erg vroeg met al haar tandjes .. maar een kies? Ik dacht dat ze (weer) papier had opgegeten, dus ik kijk... en voel... ik voelde iets hards..
    Ze draagt sinds 2 weken de amberketting, geen rode wangen, geen kwijl, niets van dat.

16. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Kiezen zijn ind al heel vroeg ja, maar goed, het zijn maar het gemiddelde zijn maar richtlijnen toch?

Sahi veel plezier!

Hier weer gewerkt tot 6 morgen weer tot 6 werken en dan weer weekend.

17. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Wauw, nu al kiezen das lekker op tijd en super dat ze er niet veel last van heeft! Hier nu 2 tandjes en volgens mij wel het een en ander op komst. Gezien de vele poepluiers per dag.

Sahi, veel plezier en succes zo alleen met Yanna

Fmt, gaat het nog steeds goed? Met F wel zag ik net op FB

Hier nog steeds lekker aan het genieten van de vakantie. oa uit eten, bbqen, bijkletsen met vriendinnen, geocachen, naar de corsotent en heel veel kroelen en spelen met F. Ik begin helemaal te relaxen.

Ik voel me geestelijk ook uitrusten nu ik lekker ander werk heb dus ook wat minder zorgen.

18. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede morgen dames,

Gisteren de gaatjes van het plafond dicht gemaakt. Van het weekend schuren en dan kan de strictuurverf erop. Dan is het eindelijk klaar :D

Het fietsstoeltje zit eindelijk op mijn fiets, dus nu maar wachten tot het droog is, dat we het ff uit kunnen proberen.
    Even wat info op de hele vroege morgen!

@ Gold: Moest ff goed zoeken, maar het is afhankelijk hoeveel de totaal prijs is.

Voorbeeld 1: waarde ontvangen goederen niet meer dan € 22

U koopt buiten de Europese Unie (EU) 2 cd's voor € 21.
    Tabel: Waarde ontvangen goederen niet meer dan € 22

Omschrijving
    Bedrag
    Prijs van de 2 cd's
    € 21
    Verzendkosten (bijvoorbeeld € 25,-)
    € 25
    Verzekeringskosten (in dit voorbeeld € 10)
    € 10
    Douanerechten
    U betaalt geen douanerechten omdat de waarde niet meer is dan € 150
    € 0
    Omzetbelasting
    U betaalt geen omzetbelasting omdat de waarde minder is dan € 22
    € 0
    Totaal (prijs, kosten, belastingen)
    € 56

U betaalt geen belastingen bij invoer voor de 2 cd's.

Meestal moet u wel inklarings- en afhandelingskosten betalen aan het post- of koeriersbedrijf.
    Voorbeeld 2: waarde ontvangen goederen € 22 of meer, maar minder dan € 150

U koopt buiten de Europese Unie (EU) een fotocamera voor € 149.
    Tabel: Waarde ontvangen goederen meer dan € 22, maar minder dan € 150

Omschrijving
    Bedrag
    Prijs fotocamera
    € 149
    € 25
    € 10
    Douanerechten
    U betaalt geen douanerechten omdat de waarde niet meer is dan € 150
    € 0
    U moet omzetbelasting betalen omdat de waarde van de camera meer is dan € 22.
    U betaalt 19% omzetbelasting over: € 149 + € 25 + € 10 = € 184
    € 34,96
    € 218,96

U betaalt in dit voorbeeld dus € 34,96 aan belastingen.

Meestal moet u wel inklarings- en afhandelingskosten betalen aan het post- of koeriersbedrijf.
    Voorbeeld 3: waarde ontvangen goederen € 150 of meer

U koop buiten de Europese Unie een handtas van kunstleer, van € 199.
    Tabel: Waarde ontvangen goederen € 150 of meer

Omschrijving
    Bedrag
    Prijs handtas van kunstleer
    € 199
    € 25
    € 10
    U moet douanerechten betalen omdat de waarde van de handtas meer is dan € 150.
    U betaalt 3% douanerechten over € 199 + € 25 + 10 = € 234
    € 7,02
    U moet omzetbelasting betalen omdat de waarde van de handtas meer is dan € 22.
    U betaalt 19% omzetbelasting over: € 199 + € 25 + € 10 + € 7,02= € 241,02
    € 45,83
    € 286,85

U betaalt in dit voorbeeld dus € 52,85 aan belastingen.

Het is dus het voordeligste om onder de 150 euro te blijven.

Dus mijn trouwjurk ga ik ook bestellen :)

@ Sahi: Leuk dat Yanna al doorheeft wat nu wat is, vwb de poes. En dat komt wel goed toch, als vriendje weg is? Beetje laat, maar ik denk dat het geen kwaad kan om die paar daagjes eerder op de andere melk over te gaan.
    @ Lolly: Haha, tuurlijk is dat speelgoed leuker. Is jouw man dan vrij op maandag? Aangezien je dan uit de nacht komt. Of blijf je dan wakker? Hoe was het zwemmen? Oe, dat is inderdaad ff schrikken. Wel een bikkel!
    @ Emma: Ach, de waterpokken. Misschien van dat littekencreme smeren van biodemal?
    @ Gold: Vind die jurk erg mooi, maar hoe kort wordt hij dan? Leuk toch, zo’n doos met dingen van vroeger? Ik heb dat ook nog en ben dat ook wel van plan te maken voor Collin.
    En een kies?? Dat is inderdaad wel vroeg, maar ach, hij kan maar door zijn. Amberketting????
    @ SM: Denk dat ze te druk bezig is met dingen en daar worden ze wel moe van. En slapen = groeien toch?
    @ Gejanne: Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien!
    @ Prutske: Zo, jij bent ineens weer lekker bezig met alle dingen. Leuk hoor. He, bah, dat is inderdaad niet echt prettig nee..
    @ Sjoon: Was het bevallen, kamperen? Ik weet niet hoe het weer word van het weekend, is altijd een verrassing.

19. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Hoii Meiden, Ik heb jullie echt onwijs verwaardeloosd. Zo druk bezig geweest met de kleine man die zich niet helemaal happy voelde door het KISS Syndroom. Gelukkig gaat het nu stukken beter !

Wat gaat het hard allemaal he ? Hier hebben we 4 tanden 1 kies die bijna door is. Hij kan overal op en in klimmen. Gaat zonder moeite de trap omhoog. Zit soms ineens midden op tafel (oepssie) Staat zomaar op zonder ergens aan vast te houden. Begint echt te praten en duidelijk ook. GEweldig !

Ik ga weer proberen mee te schrijven.

20. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Cos: Welkom terug.. Ja jouw mannetje is echt vlot met alles..Heb alles via fb wel gevolgd

Deel Deze Pagina