FmT, ja tibbe is ook moe na een dagje spelen op het kdv. Hij vindt het er erg leuk. Hij krijgt zijn potje hier om 6 uur als wij ook eten. Daarna krijgt yoghurt als toetje. Afhankelijk van hoe moe hij is breng ik hem dan meteen naar bed of laat ik hem het huis nog ff op stelten zetten. Tibbe krijgt 's avonds alleen nog een fles als hij na het avondeten nog wat hongerig lijkt. Hij drinkt verder 's ochtend en 's middags bij de boterham een fles. Van ongeveer 120/150 cc. Dus je zou eens kunnen kijken of F. zonder fles wil gaan slapen. Het is het beste volgens het Cb om de laatste fles af te bouwen. Tibbe vond dat prima. Mara niet trouwens. Die heeft tot 1,5 voor het slapen gaan melk gedronken. Oh en tanden, Tibbe heeft er twee. Ik heb die amberketting ook besteld. Ben benieuwd of Tibbe er baad bij heeft: Amber / Barnsteen kettingen voor moeder en kind | Little shop around the corner Duckertke, leuk een jongen en een meisje!! Misja, wat fijn dat je meteen het vertrouwen had dat het wel goed zou zijn na je bloedverlies!!
Hier s het 6de tandje in aantocht. Zometeen naar mijn broertje toe. Is gister jarig geweest en heeft ook gelijk de intrek in zijn huis gevierd. Maar ik moest werken tot 6 niet echt handig dus...
Princi die heb ik ook ik heb wel het idee dat het helpt! Het is lang zo heftig niet als de ondertandjes. En het staat ook wel erg stoer. Ik heb een armbandje trouwens omdat hij niks om zn hoofd of nek wil ivm de kiss. Hier heeft hij 4 2 boven 2 onder. En nu komen er 1 boven en 1 onder naast door. En het lijkt wel op 1 kies die ook aan het doorkomen is...
Heel bericht getypt blijft me internet hangen kon dus niets meer behalve afsluiten en opnieuw opstarten... hehe... @cos hele mooie foto's hoor en die ene is wel eng.. Fae ligt ook weleens gek maar niet zo gek.. F. heeft nu 3 tandjes, 4 is bijna door. @sjoon gefeliciteerd met je broer zijn verjaardag en nieuwe huis. @tibbe hmm fae krijgt op het dagverblijf rond 4 uur eten normaal zou ze dan thuis eventjes bed op gaan en dan rond 8 laatste fles. Zonder fles wil ze niet slapen dan is het dikke drama. Wel ben ik achtergekomen hebben wij haar toetje vergeten mee te geven op het dagverblijf dus misschien mist ze die gewoon deze week. Ik zie wel hoe het gaat, we moeten misschien gewoon allemaal in ons ritme komen. Vriend ligt lekker op bed, die heeft een chronische slaaptekort door mij steeds te laten liggen afgelopen maanden voordat ik werkte maar ook omdat hij dus donderdagnacht heeft overgeslagen ivm zijn werk. F. heeft vandaag voor het eerst zelf haar fles melk vastgehouden en gedronken, super leuk om te zien. Nu speelt ze lekker met de balletjes van de poes, vanmiddag lekker gefietst, F. zwaait naar iedereen en er zijn dus zelfs mensen die terugzwaaien erg leuk haha..
Cos, ja ik snap dat je dan geen ketting wil. Ik had ook nog gedacht over een armbandje omdat dat minder gevaarlijk voelt zeg maar. Maar ik denk dat Tibbe die nooit laat zitten... Ja ik heb de donkere stoere besteld. Ik ga ook even kijken of mijn dochter hem past. Ze heeft vaak last van groeipijn en daar zou het ook tegen helpen. FmT, ja gewoon ff ritme zoeken. Komt vanzelf. Ja bij Mara hoefde we ook echt niet te denken dat we haar zonder fles naar bed konden sturen ;-P. Ik was deze week strenger geworden met de speen en Mara....zit ze op de bank tv te kijken en te duimen.......grmblh....dus de speen mag ook op de bank als ze tv kijkt.... FmT, wat leuk dat F. zwaait :-D.
zo ik kom ook weer even buurten. fmt: eet F zo vroeg op het KDV dan? Want hier krijgt Yanna tegen half 5 nog wel eens een koekje als ze trek heeft. heel fij, dan heeft ze om half6 geen trek... Maar anders loopt ze daar te mopperen, is ook niks natuurlijk. maar ze begint nu ook weer wat te rommelen met het ritme. ik laat de fles nu weg bij de lunch, tenzij ze echt nog trek heeft. ben ik gisteren mee begonnen en tot nu toe vindt ze het goed. Cos: weet niet welke foto het over gaat. @ketting: heb even gegoogled wat het is, maar hier denk ik niet echt nodig, Yanna is meestal erg tevreden en laat zich niet zo op haar kop zitten door baby-kwaaltjes (gelukkig!). We beseffen ons maar al te goed hoe een geluk we hebben hoor! fmt: grappig he, zelf die fles vast houden Yanna wil dat altijd per se, die wil altijd alles zelf doen, maar vind het met de fles een gek gezicht Net bij mn vader wezen eten, das altijd een beetje ingewikkeld, is een moeilijke man zeg maar (is nog een understatement). Mijn vriendinnetje en haar gezin wonen daar dichtbij, dus daar ben ik nu. Ze is zelf nog niet thuis, maar ik kon de sleutel bij de buren halen, dan blijf ik hier lekker slapen met Yanna. Yanna was bij opa niet blij en ik snap het wel. Ik probeer mijn stemming niet op haar over te dragen, maar blijkbaar gebeurt het toch. Of zij steekt mij juist aan, weet het ook niet, maar bij mijn vader was het allemaal lastig. De vloer was niet zo fris, dus Yanna zat onder het stof en pluizen. het eten zou pas om half8 klaar zijn, dus ik ben om half6 direct gaan koken, want Yanna trekt dat absoluut niet zo lang! hij wilde de wijnflessen niet van de grond halen, sjoge jonge. Yanna heeft bijna heel de tijd in de buggy gezeten, maar dat vin dt ze ook niet leuk natuurlijk. Dus was snel weer weg, jammer dan voor opa... En Yanna was papa kwijt, heel de tijd roepen. Nou die ziet ze pas donderdag weer, pfff Maar nu gaat alles wer goed komen
@sahi dat is ook niet gezellig, gelukkig nu bij je vriendin.. wijnflessen op de grond is niet echt bepaald kindvriendelijk.. Valt wel mee er is niets met schema van Fae veranderd.. 7:00/8:00 fles 180/6 9:00/10:00 vers fruit geprakt 11:30/12:00 boterham + (diksap/water (sinds een week) middag tussendoortje soepstengel/koekje 16:00 groente + toetje/yoghurt Normaal 20:00 fles 180/6 naar bed... maar dit red ze dus niet meer. Als ze thuis komt van het dagverblijf is ze ook echt moe. Naar bed zonder fles accepteert ze niet, maar als ik ze om 18:00 in bed leg met fles, komt ze tegen 11/12 uur nog een keer voor melk... terwijl het toch de bedoeling is dat ik die melk afbouw al vind ik tot 1 jaar 2 flessen per dag wel oke. Ik zag trouwens ook in de winkel nutrilon standaard 6 ???? Hoelang gaan jullie door dan met die melk.. en wanneer mag ze gewone melk ? Al die veranderingen, loop een beetje achter de feiten aan geloof ik.
Tje cos, die foto is best even slikken ja! Vooral met het verhaal erbij en de foto van erna, jeetje zeg! Ben blij dat ik hier even het gal over mn vader kon spuien
Fmt, als ze 1 jaar zijn geweest mogen ze geheel over op koemelk. Deed ik bij chiel ook, en heb dus ook geen andere opvolgmelk meer gehad, ik vindt het geldtrekkerij met die opvolgmelk producten na 1 jaar maár goed....
Wij zijn bij Jarno rond de 11 maanden over gegaan op koemelk, ga het bij Dinand ook binnenkort introduceren. Vind het persoonlijk sowieso niet langer dan 1 jaar nodig om opvolgmelk te gebruiken.
Ja hier ook met 1 jaar over naar koemelk. Dat scheelt geld!! Cos, ja haha dat is een idee natuurlijk om alleen 's nachts om te doen...duh . Sahi, ja jammer is dat dan he. Wij hebben dat met mijn schoonouders. Daar is het wel heel schoon maar het hele huis staat vol met glazen beeldjes en dingetjes. Die vinden de kinderen heel mooi maar je loopt dus de hele middag als een beveiliger rond. Doodmoe word je er van. Dus daar blijven we vaak ook niet lang. FmT, oh dat is jammer ja dat als je haar vroeger in bed legt ze dan tegen elven ook nog eens komt.... Wij hebben bij Mara dat ook wel gehad trouwens dat ze ineens weer een late fles nodig had. Dat was dan een paar weken en ook niet elke nacht. Daarna was het weer voorbij....
Princi hoe kwam jij bij de barnsteen dan ? Wel grappig hier is het niet zo bekend maar in Duitsland, Amerika en heel veel andere landen lopen bijna alle kindjes met een ketting. Ik ga wel over naar een ketting hoor. De kiss moet nu over zijn. Wij gaan lekker zwemmen zo !
@gold, misschien dat hier ook een ketting gekocht gaat worden, ga nog op zoek, is er zoiets ook in het wit of roze ? Tandje 4 moet nog doorkomen hier... Hier vandaag een heerlijke dag gehad, vanochtend met F. gespeeld tot een uurtje of 11, daarna lekker gefietst naar de geitjes en herten met kippen, toen even met de auto doorgereden naar Willemstad, daar een ijsco met frietjes gegeten een maal thuis F eten en naar bed, nu rust haha...
Hey, heerlijk weekendje zuid limburg zit er weer op. Barnsteen is alleen van licht geel tot zeer donker bruin/zwart te verkrijgen. Niks roze of wit, helaas pindakaas FmT Ik ben er mee opgegroeid, ik heb bijna geen enkele babyfoto waar ik die ketting niet zie. Florine heeft hem trouwens 24/7 om, alleen bij het douchen doen we hem af. En inderdaad, in Duitsland, Hongarije, Oostenrijk, Polen etc. hebben baby's standaard die ketting (of arm/enkelband) om voor de tandjes. Of het helpt?? Geen idee, Florine is tevreden en de ene na andere tand komt er aan. Kies nr2 is er ook al weer bijna.
Zo, even via mn telefoon reageren. Wat lees ik toch een heerlijke weekend verhalen hier uiteindelijk ook een geslaagd weekend gehad, met het gespuis van mn vrienden gaan zwemmen, zo leuk! Yanna ook een lol in t zwembad, fantastisch! Ze zat in zo'n band en had door dat ze met dr benen kon trappelen om vooruit te komen en in het ondiepe kon ze met die band goed stappen. Nu eens kijken off ze stappen dan ook doorkrijgt op t droge. @ketting: amerika hoor je t veel, ik kende t niet, tot ik wat artiesten erover las. Ben wel overtuigd van de werking, maar vind het hier niet nodig (nu niet in ieder geval). @melk: hier met een jaar ook naar koemelk denk ik en t liefst dan niet meer te veel. Mensen hebben melk helemaal niet nodig na die leeftijd, dus als Yanna t niet bijzonder lekker vindt, ga ik niks stimuleren. Als ze t graag heeft is t wel prima hoor, maar t hoeft dus niet per se (zoals ik nog wel vroeger). Nou morgen weer werken en bij de oppas eten, luxe wel fijn hoor, want zo'n week allen vind ik best druk! Respect voor de alleenstaande mama's! Weltrusten!
Hier ook weer een super weekend gehad: Corsobouwen, braderie, buurtbbq en gisteren verjaardag van mijn beste vriendinnetje. Nu nog genieten van mijn laatste vakantie dagje. De kapper komt nog even. Kunnen we alledrie weer netjes de deur uit. En heel de week wandelen in de avonden want het is avondvierdaagse. Wat hebben we het weer slecht! Gisteren was F zo enthousiast dat hij mee mocht gaan feesten dat hij s middags niet wilde slapen. Maar zolang hij er gewoon bij was was hij superlief maar als we hem probeerde op bed te leggen brak de paniek los. Uiteindelijk heeft hij nog een uur geslapen in de wagen. En daarna ook heerlijk meegegeten van de chili con carne. (hij heeft volgens mij het meeste gegeten van alle kindjes daar) Melk: Hier ook rond een jaar over op gewone melk. Ik heb met de kruitvat vip avond een aantal pakken kv2 en 3 gekocht dus die moeten nog op. eind van de week beginnen we met 3. Ketting: ik denk niet dat dat hier nodig is. Hier alleen last van heel veel poepluiers maar het humeur blijft wel goed.
prutske, lekker zeg, dat F zo genoten heeft! en Chili con carne?? hoe gaan die luiers ruiken?? hihi hier verschilt het nogal met doorkomen van tandjes of ze er last van heeft of juist niet. Gisteren ochtend even wezen wandelen in het bos. heerlijk! vriendje had een oude digitale camera aan Chiel gegeven zodat hij ook foto's zelf kon maken, en dat deed hij erg goed! zo grappig om te zien hoe het kereltje met de fotocamera om zijn nek door het bos loopt.