@Sahi, Ja F haar naam is ook te vinden op google. En dat is opzich nog niet het ergste. Maar ik wil hier gewoon lekker kunnen meekletsen. zonder bang te zijn dat mensen me herkennen of gaan meelezen. Soms schrijf ik dingen op t forum die nogal uhm ja onaardig of gewoon ''prive'' zijn Maar haha je vriend zal wel heel trots en gelukkig geweest zijn.. Maar daar gaan je goede voornemens... Hyves, facebook, twitter, heeft F ook niet idd. vrienden kunnen bij mij op facebook gewoon meelezen hoe het gaat. jammer van de borstvoeding. Maar dat je het geprobeerd hebt is toch ook al heel goed! En ze groeit goed van de flesvoeding zie ik! Wat balen van het scouting uitje! dat is niet leuk! En dan geef je het een keer uit handen en dan zul je dat altijd zien idd.. :x Lekker een avond rustig even bijkomen..?
Heerlijk gesport. Was in de veronderstelling dat het tot 9 open was, maar was dus 8 uur haha. Was om half 8 binnen, en is dus maar een half uurtje! Wordt nu ook benieuwd naar de naam sunshine mama, maar snap je goed hoor! Ik zie dat je uit ehv komt ik heb 20 jaar in asten gwoond, en mijn ouders wonen er dus nog steeds.
@duckertje lucas slaapt gemiddeld op een dag van 9.00 tot 10.30 en van 13.30 tot 16.30. 'S avonds wisselt het nog wel eens soms valt hij na het eten in slaap en soms blijft hij wakker tot de laatste fles. @fmt leuk leuk zo shoppen. @gold ja wat leuk de eerste tand. @sunshine mama wat leuk dat je ook in de zorg werkt. Ik werk op een pg afdeling. Vandaag een heerlijke dag gehad. Fabian was jarig vandaag. We zijn met ons viertjes naar de dierentuin geweest. Vanavond zijn opa en oma nog op de koffie geweest en m'n schoonzus en zwager. Vrijdag avond komt er ook nog bezoek. Lucas was vanavond wel wat van slag na zo'n lange dag. Hij slaapt echt weinig in de kinderwagen hij wil alles zien. Alleen als hij heel moe valt hij eventjes in slaap voor hooguit 30 min. Morgen maar even een dagje rustig aan doen.
sunshine: ow op die manier. ja ik ben nogal een direct persoon en als mensen meelezen, zullen ze geen dingen horen die ze niet van mij direct hebben gehoord. en anders pech maar snap m wel die bv, veel om gehuild, maar nu kijk ik er ook zo tegenaan; ik heb het geprobeerd en het is niet gelukt. sjoon: ook jammer, ben je zo enthousiast en moet je zo snel weer weg... maar toch weer een half uur gesport! ja wel even lekker ge relaxed, niets bijzonders gedaan hoor, beetje laptoppie op schoot en ondertussen tv zappen, lekker hersenloos. vriendje komt net weer thuis met lief Yannaatje. Ze is zo ontzettend schattig als ze zo slaperig is
@lolly, gefeliciteerd met fabian! Leuke dag hebben jullie dus gehad! en zo'n lekker weer! heerlijk joh.. een ''collega'' uit de zorg dus @sjoon, ah dat is jammer, maar een half uurtje sporten is ook lekker toch? @sahi, jaa.. ik ben opzich ook wel direct, en probeer altijd eerlijk te zijn.. maar schoonfamilie heeft nog wel eens een bord voor hun kop.. haha sorry! vandaar eigenlijk! hahaha.. Ja ik baalde ook flink van de borstvoeding, maar bedacht me toen dat F er niet veel aan had als ik me daar zo druk om zou maken. ik dacht; Ze voelt wellicht die spanning en frustratie ook.. En nu krijgt ze voeding tegen haar reflux. Lekker nog even knuffelen zometeen met een klein lief slaperig meisje!
Hallo allemaal.. Ik wil wel mee kletsen als het kan? Ik schrijf nu even snel een berichtje en ga zo even een beetje het topic doorlezen. Ik heb heel kort met september mama's meegeschreven, maar dat was al heel lang een hechte club.. Ik heb een dochtertje, geboren in september en ze is geweldig!
Sahi, is maar een half uurtje curves, is vrouwenfitniss. Ideaal dus en snel thuis. Sunshine, hoe lang kan reflux duren? Missxx: welkom!!
sunshine: hier ook een 'collega' uit de zorg. ik werk ambulant bij mensen met een verstandelijke beperking. die vorm van zorg gaat erg op de schop, dus ben benieuwd hoe lang het blijft gaan zoals het gaat... sjoon: ah, nou lekker toch, half uurtje sporten. missxx: welkom!
Goedemorgen dames! Allemaal goed kunnen slapen? of zijn er kleine boefjes aan het spoken geweest? @missxx Welkom, gezellig! @Sjoon, Dat ligt er (volgens de kinderarts) aan wat de oorzaak is van de reflux. Onze F heeft een trage spijsvertering, dit komt doordat haar darmen te traag werken. Doordat haar ontlasting dus in haar darmen blijft, kan haar maag niet goed legen. Waardoor het eten dus gewoon terug komt. Omdat het niet de goede weg opkan zeg maar. Al sinds december krijgt ze laxeermiddel. En sinds vorige week een extra dosis. Ze groeit gelukkig goed, maar we blijven onder controle van de kinderarts... Heeft jou dochter ook een reflux? @Sahi, Oh dat is leuk werk! Heb ook lang in de gehandicapten zorg gewerkt. Ja, jammer dat er zo op bezuinigd wordt he? Ohw en misschien een idee om bij het lijstje van onze kindjes. onze forum naam bij te zetten. Dan weet ik ook wie bij welk kindje hoort
F. 08/09/2011 Sunshine mama 4300 gr - 56 cm - geboorte 5000 gr - 58 cm - 1 maand 6000 gr - 60 cm - 2 maand 6620 gr - 61,5 cm - 3 maand 7180 gr - 65,5 cm - 4 maand 7380 gr - 67,5 cm - 5 maand 7800 gr - 70 cm - 6 maand ********************* Lisa 18-09-2011 Emma 3360 gr - ?? cm - Geboorte 4040 gr - 54 cm- 4 weken 5140 gr - 58 cm - 9 weken 5800 gr - 60 cm - 3 maand 6850 gr - 64 cm - 4 maand 7550 gr - 70 cm - 6 maand ******************** Fae - 21/09/2011 Fmt 2650 gr - 47 cm - geboorte 3720 gr - 52 cm - 1 maand 4400 gr - 56 cm - 2 maand 4950 gr - 58 cm - 3 maand 5460 gr - 60 cm - 4 maand 6380 gr - 63 cm - 6 maand ******************** Lucas - 30/09/2011 Lolly 3960 gr - geboorte 5166 gr - 56 cm - 6 weken 5555 gr - 58 cm - 2 maand 6108 gr - 61 cm - 3 maand 6758 gr - 64 cm - 4 maand ******************** Pepijn - 30/9/2011 Duckertje 3764 gram - geboorte 6800 gram - 68 cm - 4 maand ******************** Florine - 09-10-2011 Goldduke 3150 gr - 52 cm - geboorte 4030 gr - 54 cm - 4 weken 4795 gr - 56 cm - 8 weken 5480 gr - 59 cm - 3 maand 6325 gr - 62 cm - 4 maand ********************** Yanna - 14/10/2011 Sahi 2580 gr - 46 cm - geboorte 3025 gr - 50 cm - 2 weken 3600 gr - 51 cm - 4 weken 4395 gr - 53 cm - 8 weken 5385 gr - 57 cm - 3 maand 6190 gr - 62 cm - 4 maand ******************** Elynn - 12-11-2011 Sjoon 4370 gr - 53 cm - geboorte 4760 gr - 54,5 cm - 4 weken 5730 gr - 57,5 cm - 8 weken 6660 gr - 60,5 cm - 3 maand 7085 gr - 62,5 cm - 4 maand ***********************
@sunshine mama ik begrijp wel dat je dat niet hier wilt neerzetten, in het begin deed ik het ook niet, maar werd er gewoon paranoïde van op een gegeven moment haha. Hier ook vele problemen met darmen en verstoppingen gehad ook lactulose maar gelukkig nu helemaal alles goed. Ik zal even de namen van de mama's toevoegen in de lijst. @lolly ik had Fabian gefeliciteerd via onze poes. Snap je hem nog haha... @welkom misxx gezellig dat je mee komt kletsen, hier is het nog niet zo druk. Ik probeer ook mee te kletsen met een ander oktobertopic maar je merkt inderdaad dat de rest elkaar al wat langer kent, ook vind ik het moeilijk om zoveel namen uit elkaar te houden. Hier lukt het nog aardig haha. @sahi kon je yanna niet ophalen dan? Wat een gedoe zeg. @gold joehoeeeeee eerste tandje haha, mooi zo. Op naar de 2e tand. Hier nu dag 2 dat we nieuwe schema aanhouden, we zitten nog gewoon op 3 flessen. 7 uur fles 180/6 10 uur fruit 3/4 6 maanden potje half 1 fles 180/6 3 uur rijstenwafeltje (kleintje van de babyafdeling) 5 uur 4 happen zalm/aardappelen + fles 9 uur fles We gaan dan eerst maar de 4e fles afbouwen rond 5 uur met warme maaltijd. Daarna kijken we weer verder. Ik heb in ieder geval hoop en rust bij dit schema. @gold die rijstewafeltjes zijn klein (babyschap supermarkt) ik houd ze vast en Fae likt eraan. Iemand nog ideen voor verantwoorde tussendoortjes, heb nu een lange vinger gedaan en een rijstewafel maar goed geloof dat er in beide niet zo hele gezonde dingetjes zitten haha.
@sunshine mama zomaar spontaan ineens, poeh nou dat was bij mij ook wel spontaan hoor, bij 20 weken had ik weeen en iedereen zei me dat hoort er bij harde buiken rond deze periode, ik lag half dood te gaan. Uiteindelijk mijn moeder gezegd als zij me niet naar het ziekenhuis bracht dat ik dan zelf wel zou rijden. Nou bleek dus niet goed te zijn, korte baarmoedermond die open stond. Bedrust maar na 5 weken uiteindelijk nog ons zoontje geboren. Ook een dubbele placenta bleek ook nog losgescheurd te zijn. Hartverscheurend allemaal. Ik was pas 21..
Hahaha ik zag het dank je wel. Tussendoortjes doen we nog niet aan. Maar misschien kun je oefenen met een stukje brood? Zo nog even naar de winkel maar ik heb er totaal geen zin in. Maar zal wel moeten anders staat er vanavond geen eten op tafel.
Lolly ja dat wil ik bij die 12/12:30 fles doen later, misschien dan toch een broodkorst als tussendoortje went ze er ook aan. Fae draaide hier dus bijna om net haha, ben benieuwd.. Vind het wel leuk dat het hier weer lekker loopt haha
Lolly, nog gefeliciteerd met Fabian! MissXX, welkom! Gold, leuk he.... die tandjes! Pepijn heeft er onder twee en een puntje. Echt zo leuk als hij lacht! Heb er trouwens niet veel aan gemerkt bij hem, dat ze op komst waren.... FmT, ik geef nog niet veel tussendoor. Hij heeft nu een paar keer een berenkoekje gehad, maar dat is meer even "sabberen".... Sahi, balen zeg op de scouting. Lijkt me een grote teleurstelling voor die kleintjes!
hey meiden Lolly van harte met fabian !!! zo te zien een leuke dag .. en mag hij va volgende week naar school ? hier vind tim het nu super leuk ! was een zware start maar kwam omdat hij ook ziekjes was en nu hij opgeknapt is vind hij het leuk Fmt blijf kippenvel krijgen bij het verhaal over je lieve T hoor !! lisa krijgt nog niks tussendoor .. we krijgen er net een 4 mnd potje in dus eerst dat maar eens miss xx welkom bij het clubbie sahi .. oh bah dat het gelijk zo gaat lopen dat je kids teleurgesteld zijn ! he ... zonde hoor .. zou ik ook niet tegen kunnen duckertje hoe gaat het meissie .. zag dat je ff de tijd gaat nemen .. is allemaal niet niks hoor meis .. nogmaals dikke knuf hier gewerkt en weer snot snot verkouden bah !
zo daar was ik weer. nu gaat het apenheul-uitje misschien alsnog door, pfoe ik weet het ook niet meer hoor sunshine: hier gaan de nachten goed hoor fmt: had Yanna wel kunnen ophalen, maar ze sliep alweer en ik was weer thuis. dus dan moest ik weer heen en weer rijden, terwijl vriendje haar gewoon weer meenam na de vergadering. ik geef soepstengels, gewoon naturel enzo. lange vingers zit suiker op, rijstwafels zijn wel gezond en broodkorstjes zijn ook prima. Wat goed dat Fae gaat draaien! @engeltjes: vind jullie verhaal zo heftig :S Echt een nachtmerrie! lolly: vreselijk he, boodschappen doen. heb ze vandaag tussen het werk door gedaan, dan hoef ik morgen met Yanna niet die drukke winkel in emma: oh nog steeds verkouden oh alweer ! bah gejanne: gezellig als je weer mee kletst! Nou ligt Yanna op bed druk te kletsen, wat een lolbroek heb zelf sinds vanmiddag verschrikkelijke buikpijn, twijfel steeds om de HAP of gyn te bellen (denk dat het mn baarmoeder is). ik weet zeker dat het over is als ik gebeld heb, maar ik vind nu dat het wel erger wordt. ik weet het niet hoor :S Ben altijd zo bang om een aansteller te zijn...
@missxx welkom hier. @emma fijn dat Tim het zo leuk vind op school. Fabian is nu 5 keer wezen wennen maar het is echt nog wennen. Hij moet duidelijk z'n plekje nog zien te vinden in de groep. Morgen gaat hij nog een keertje wennen en dan vanaf maandag de hele week naar school. @sahi he gatsie wat akelig hoe gaat het nu met je? Heb je de hap nog gebeld? Lucas heeft het draaien nu echt ontdekt hij draait als je hem neer legt gelijk op de buik en dan maar mopperen als hij niet terug kan rollen hahaha. Morgen een dagje werken en 's avonds het feestje van Fabian dus ik denk dat ik hier morgen niet te vinden ben. Zaterdag moet ik ook werken misschien kom ik zaterdagavond nog even langs.
Sunshine: nee, hier geen reflux, maar omdat ik dacht dat het alleen in de eerste maanden voor kwam. Maar kan dus ook langer duren. Tjee wat lastig voor f dat ze trage darmpjes heeft. Heeft ze er veel last van? Of doet de lactulose goed zijn werk. Lolly, nog gefeliciteerd. Veel plezier morgenavond met de verjaardag. Gejanne welkom terug Emma, wat fijn dat tim het zo leuk vind, ik denk dat chiel er ook wel aan toe is inmiddels. Lijkt me toch wel raar om dan vaker de oudste niet thuis te hebben. Fmt duckertje en sahi, ff een zwaai naar jullie!!