sept/okt/nov 2011 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @fmt: hier ook smeerkaas, leverpastei, boterhamworst, kaas, jam en soms (bij schoonmoeder) chocopasta. Maar dat wil ik liever zelf niet te vaak. Joël vind alles eigenlijk wel lekker.

@sahi: joël zat bij 9 maanden al in de grote auto stoel. Hij wilde echt niet meer in de maxicosi. Wat fruit betreft joël vind golden kiwi heel lekker en dat is makkelijk in stukjes te geven, zijn lekker zacht, rijpe peer, nectarine of perzik krijgt hij ook zo. Dat gaat hier allemaal prima in stukjes. Idd appel is nog niet te doen. Dat is het enige wat ik nog pureer. Maar dat krijgt hij niet zo vaak.

2. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Duurt nog wel een half jaar denk ik voordat Fae uit haar maxicosi is gegroeid.

Hier eten op brood, smeerkaas, kaas, boterhamworst, smeerworst op het kinderdagverblijf, jam en vandaag pindakaas geprobeerd.

Hoe gaan jullie overstappen van nutrilon/borstmelk naar gewone half volle/magere melk ?

3. Sunshine Mama

Sunshine Mama Actief lid

2 jun 2011
    395
    0
    0
    Verpleegkundige Ziekenhuis
    Eindhoven
    hallo Dames,

Bedankt voor alle beterschapswensen!
    Ik voel me inmiddels weer wat beter.
    Operatie is goed gegaan. Was niks ernstigs verder gelukkig.

Ik heb weer even bijgelezen. :)

Sahi, wat balen dat ze belletje lellen, misschien idd de bel eruit..?
    Fruit, ik stoom het soms van te voren eventje, dan is het wat zacher. En dan in stukjes. Een zachte peer anders?
    En de autostoel, Onze f is best groot en zwaar, maar zit nog in de maxi cosi... We zijn nu aan het kijken voor een autostoel. Zodat we een goede keuze kunnen maken.

@FMT, drukker dan toen je werkte, haha heel herkenbaar!!
    @Gold, fijne vakantie

Broodbeleg: Ham, boterhamworst, smeerkaas kids, appelstroop. En soms maak ik van fruit zelf jam.

Ons meisje is al bijna jarig! Vind het heel leuk, maar ook echt wel een nieuwe stap ofzo.. :)
    Hoe ervaren jullie dat..?

4. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hier alles op brood en eet nu van alles een hap mee ! gister voor het eerst alleen prak van mij .. ging super ! maar vanavond friet op en friet met een frikandel doen we nog maar niet haha

melk .. nog een paar dagen en dan is de poedermelk op en gaan we over op volle melk ! en dat doen we gewoon in een keer... op is op en lisa heeft meer aan volle melk dan die poeder lijkt het wel

autostoel .. zit ze al 2 mnd in ! mvr langerik zat al snel hoog in de mc ...
    Bekijk bijlage 270195 :D
    nouja ....zit

5. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Haha, Emma lekker dutje doen in de autostoel dat gaat dus wel goed. Hier net zo.

Hier eet de kleine man alles wat wij eten ook mee behalve frietjes idd.

Vanavond lekker een avondje ontspannen. Er is echt heel veel werk verzet deze week maar we hebben ook nog werk genoeg te doen van de week. En door het harde werk vergeet ik iedere keer om een foto te maken voor jullie. :)

6. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Haaaaai,

Kom ik ook eens aanwaaien :).

Druk dus.

Tibbe is ookj al een tijd over naar de grotere stoel. Dat was ook luiigheid. Mara ging over naar een grotere stoel dus was haar stoel vrij. Tibbe vindt het ook fijner ind e grote stoel.

Op brood: smeerkaas, smeerworst, appelstroop en soms jam.
    Fruit: naast potjes en de grote hit: knijpfuitjes, eet Tibbe ook banaan, mango, meloen, framboosjes en aardbeien. Hij vindt het de ene keer wel lekker en de andere keer niet...is niet helemaal te volgen.

Overstappen naar gewone melk doen wij ook in een keer denk ik. Of we beginnen met een flesje en dan zo verder wisselen zeg maar. Hij eet verder steeds vaker met ons een hapje mee. Maar dan meestal nog na zijn potje. Die jongen heeft honger 's avonds zeg. Hij krijgt ook frietjes met ons mee (dan heeft hij dus vaak ook al iets anders op) maar dan wel zoutloos. Dat is helemaal niet erg heb ik me laten vertellen.

Wij zondigen met Tibbe op waterijsjes. dat vindt ie zo lekker. Gelukkig heeft de AH van die hele kleine waterijsjes. Die zijn echt super. Dan kun je je kind nog eens een ijsje geven :).

Oja en we hebben voor Tibbe een leuke loopwagen gekocht: Werktruck - I'm Toy Loopwagen - Loopwagens - Altijd de laagste prijs bij Loopwagens.nl!
    Van opa en oma krijgt hij de duplotrein. Die is toch ook zo leuk.

Zo we waren vandaag bij mijn zussen in Antwerpen. Ze hadden feest. Ik ben gesloopt (net als de kinderen...). Moregen weer werken en dan begint het weer volle bak. Dus ik duik snel mijn bed in :).

7. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    zo hier even een korte zwaai, had een werkverplichting om 7.30 waar Yanna al voor weggebracht moest zijn, nu even boodschappen doen en om 10u voor t echie werken.
    de grote autostoel uitgeprobeerd naar opa en oma gisteren (uurtje rijden) en ze vond het prachtig.
    zo leuk dat ze op de terug weg zat te zingen en naar buiten te kijken. Wel jammer dat het al na 21u was en dat ze nu dus om 7u slapend in de auto is geprakt... zat vanmorgen naast me, toen ze wakker werd was helemaal gelukkig :) Goeie zet dus, die grotere stoel :D

8. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Ik kom hier even trots melden dat Fae vannacht huilend wakker werd, dus ik kijk op de babyfoon, zit mevrouwtje in bed hahaha... ze probeert het beneden nu ook wel maar glijd weg met haar broekje op de houten vloer. Dus ik moet een majo of broek met antislip hebben hahahaha... Erg trots aangezien F. alleen nog maar op buik en rug draaide en de kamer door schuifelt.

Vanmiddag prikjes en alleen maar boodschapjes doen vandaag en een klein beetje strijk vanavond naar de fysio.

Sahi zou niets voor mij zijn hoor zo laat thuis komen en dan zo vroeg weer uit bed.

@princi leuk eens wat van je te lezen, ik heb veel aan je bericht :).

@emmy hier al weleens frietje gegeven hoor, en ook een runderknakworst :p.. ze is het waarschijnlijk alweer vergeten want ze vraagt er gelukkig niet om. Verder zie ik dat Lisa haar haar goed groeit, F heeft echt dun haar ik weet niet wat ik er mee moet doen haha...

@prutske druk bezig nog steeds... ik denk nog steeds dat we wel gaan kijken, gooi je hier een reminder op zodat we het niet kunnen vergeten ?

@sunshine hier loopt F ook tegen de 1 jaar aan. Ik weet nog zo net niet hoe ik me voel. Als ik een nieuwe baan krijg kan ik op haar verjaardag geen vrij krijgen :(. Gelukkig heeft F er geen weet van. Ja nieuwe stap zeker, onze kleine meisjes en jongens hier worden groot (al is F natuurlijk van zich zelf een klein meisje :) ) het jaar is ontzettend snel voorbij gegaan.

9. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Wauw, Fae wat ontzettend goed! Binnenkort lekker overal tegenaan gaan staan en lekker klimmen!

En Fmt, die reminder krijg je van de week nog wel regelmatig denk ik want het draait hier op het moment eigenlijk nergens anders om.

En natuurlijk ook lekker met Finn spelen. Die is op het moment wat jengelig. Volgens mij heeft hij nu heel goed in de gaten dat wij hem veel naar de oppas brengen de laatste tijd. Krijsen dat hij doet als we weg gaan. Gelukkig is mijn man van de week lekker veel vrij zodat ik naar de tent kan en mijn kleine vriendje toch niet weg hoef te brengen.

Oja, tandje nummer 5 is door hier.:)

10. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Zo daar ben ik ook weer. We hebben een lekker druk weekend gahd. Werken, verjaardagen, visite. Wel leuke dingen gelukkig.

@autostoel Lucas zit nog in de mc. Hij vind het nog steeds prima en het past nog zat. Als Lucas naar een grotere stoel gaat moet oma eigenlijk ook een stoel voor in de auto hmm eens kijken hoe we dat gaan aanpakken. Ik zie het niet zitten om onze stoel elke keer in en uit de auto te halen.

@princi wat een leuke loopauto zal het vanavond eens aan manlief laten zien. Jammer dat er een levertijd van 30 dagen op zit aangezien Lucas 30 sept al jarig is. die gereedschapskar is trouwens ook erg leuk.

@fmt hey wat goed van Fae. Weet je al wat meer over de baan.

@sm de eerste verjaardag zou ik het liefste zo lang mogelijk uitstellen. Het jaar is me zo verschrikkelijk hard gegaan niet normaal. We hebben het gisteren zelfs al even over de psz gehad. Moet er eerlijk gezegt nog niet aan denken hoor. Duurt gelukkig ook nog 1,5 jaar.

11. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @lolly jaaa goed, ik mag deze week op gesprek komen, dit vernomen van start uitzendbureau maar nog verder niets vernomen, dus morgen even achterna bellen.

@prutske ik zag op facebook nog 6 dagen, hopelijk mooi weer dan gaan we wel ff kijken denk ik.

12. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Spannenddddd!!!

13. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    fmt: jaaaaaa knappe F!! goed he, al die ontwikkelingen :D
    En ik ben erg benieuwd naar je baan :D
    ik vind die korte nachten ook erg pittig hoor, maar anders kan ik niks leuks meer doen op zondag, dus ik vind het wel best zo

prutske: helaas een hele vervelende fase, ik hoor van alles over 11-maanden sprong...

lolly: echt bizar hard gegaan ja!!!

princi: knijpfruit is ook een leuk idee!
    werken overleefd?
    hier eet ze ook aardig met de pot mee hoor! Maar wij eten ook veel aardappels/groente/vlees, dus lekker makkelijk

emma: heerlijke foto
    melk wordt steeds minder een echte voeding, meer lekker voor bij de maaltijden...

SM; geen idee hoe de bel er uit moet, ga t vriendje eens vragen
    ik vind het ook wel erg bijzonder, dat 1e jaar bijna voorbij! Heel gek

misja: yanna vond de mc nog wel prima, maar ze was ineens te lang, ze is als een gek gegroeid de laatste weken

@fruit: goeie tips allemaal, dit weekend weer lekker creatief doen :)

vanmiddag een uur liggen slapen, hoofdpijn, zo erg dat ik scheel zag en misselijk was! En na het slapen gegeten en nu gaat het weer. raar... nooit zoiets gehad, pfff
    yanna heeft in de box gezeten, want we waren hier met visite even druk bezig met tafel afruimen (t huis is niet zo groot), ze vindt het normaal niks, maar nu kon ze lekker staan en heel hard giechelen :) Echt stoer, ze heeft het nu echt door!a

14. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    @Sahi, Ik dacht al dat het door de tandjes kwam. (3 erbij de laatste 2 weken) maar het zal dan wel een combi zijn met een sprong. En ook nog dat ik nu veel weg ben enzo.

Hier keihard aan het werk in de corsotent voor diegene die effe een beetje wil zien wat wij doen: www.raamberg.nl en dan bij de foto's van het bouwen kijken. (ondertussen zijn we alweer veel verder natuurlijk) Nu lekker slapen en dan morgen eerst werken en dan weer bouwen. Nog maar 5 dagen bouwen en dan feestenj:D

15. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    leuke website pruts! op naar het feest :D
    ik denk hier ook een combo van tanden, een sprong en nieuwe dingen leren. ze is zooooo moe en lamlendig af en toe, maar verder wel gezellig ofzo, niet chagrijnig. Dus het zal wel weer goed komen :)

16. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    even een vraagje: Hoelang/ hoeveel slapen jullie kindjes nog?
    Hier namelijk nog 3 dutjes: van 9.00 tot 10.00, van 12.30 tot 14.15 en van 16.30 tot 17.15 en dan rond 19.30 de nacht in tot onngeveer 7.00 's ochtends.

Volgens mij wel veel maar hij heeft het echt nodig.

17. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @prutske te snel op de verzendtoets gedrukt :p

Fae doet 2 a 3 dutjes over het algemeen meer 2. Zeg van 10 tot half 12 anders iets later van half 11 tot 12/half 1. Smiddags altijd verschillend. Kan voor of na haar groentehap zijn.

Hier een klein meisje opgehaald van het dagverblijf vanmiddag, ze had koorts 38.5 en was een zielig musje hehe. Nu ligt ze lekker te slapen en ik ben maar weer eens door mijn schone huis heen gegaan. Gaat een stuk sneller als alles is opgeruimd en al schoon is hahah...

Donderdagmiddag heb ik sollicitatiegesprek :p. Ik moet echt een goede motivatie hebben en als ik dat daar goed doe dan heb ik gewoon een baan. Wederom een hele goeie baan dus duimen lady's.

18. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    @fmt, kleine man wil ook graag computeren;)

19. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Man, waar blijft de tijd toch... pffff.
    Heb het drukker dan dat ik werk.
    En ben heel de dag bezig alles weg te zetten voor Collin.. Boef is het.

@ Fmt: Spannend hoor, komt vast allemaal wel goed
    @ Prutske: Dat schiet al op zeg, hoop dat jullie het droog houden. Hier ook nog een mannetje wat 3 tukjes doet, welliswaar van een uur ooguit, maar toch.
    @ Sahi: Dat zou best eens kunnen, dat het een combi is hoor.. Komt allemaal goed...

Bijna alles is klaar voor zaterdag, de kleding en de laatste dingen gaan zaterdag ochtend in de tassen en in de auto..

Enne, vind het toch niet zo leuk dat Collin zijn eerste verjaardag zo snel dichterbij komt :(

20. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Av: gaat echt snel he? Ik moet ook slikken bij t idee.
    Fmt: ach arm meiske weer, weer koorts :( hopelijk is t nu niet zo erg!
    En succes donderdag!

Slaapjes: 's ochtends een klein uurtje, soms nog korter, 's middags een goede 2 tot 3 uur. Nu ze wat kwakkelt tussen t avondeten en de laatste fles een klein dutje, maar normaal die laatste niet.
    En dan de nacht van 20 tot 7 ongeveer.

Nou, weltrusten!

Deel Deze Pagina