Goedemorgen! Even vanaf de ontbijttafel op mijn phone reageren. We zitten in een heerlijk huis, alle baby faciliteiten voorhanden. Er lag zelfs een gewassen aerosleep in haar bedje. Het weer mag beter, maar tot nu toe hebben we iedere avond de bbq aangehad. Florine mokt de hele dag door.... Heb pctm bij moeten kopen. 2 nieuwe kiezen (boven) kondigen zich aan en geen enkele amberketting of gengigel die daar tegen opgewassen is. Princi, thx dat je knijpfruit hier even noemde, gisteren gekocht hier (zonder toevoegingen) en Florine is er gek op! Vandaag gaan we naar een schapenboerderij en geitenboerderij. Verder heb ik nog hele verhalen over varkens maar dat heb ik FmT al verteld hahaha (typ ik als ik thuis ben wel iets over) Ik ga Florine weer even entertainen voor ze het hele huis weer wakker schreeuwt....
Goeiemorgen! @AV meid ik begrijp je helemaal, we moeten der allemaal aan geloven . @gold haha @ALL misschien is het leuk om in jan/feb een nieuwe meeting te houden. Doen we de 1e verjaardag van onze kleintjes stilletjes en samen nog een keer? Misschien dat ballorig leuk is ? Ik hoor wel of er animo is . Ik ga mezelf voorbereiden op het sollicitatiegesprek van morgen. Ben best zenuwachtig...
Ja die knijpfruitjes zijn ideaal toch? Die met yoghurt of kwark zijn hier ook een hit . Als ze die zien stijgen ze bijna op haha. Voor onderweg vind ik ze echt super. Gold, Oh al die kiezen...vandaar dat Flo rammelaars eet haha. Tibbe slaapt twee keer op een dag en soms nog maar een keer. Onze rare kabouter slaapt 's ochtends lang (anderhalf tot 2 uur) en 's middags dan vaak nog een uurtje of zo. En soms slaat hij die van de middag dus over. Ongelofelijk hoe verschillend dat tussen het ene en het andere kind is. Mara sliep altijd veel en lang... Ja maf dat de kids nu allemaal al bijna een worden. Aan de ene kant had Tibbe wel wat langer klein mogen blijven en aan de andere kant heb ik erg veel zin in zijn eerste verjaardag. Lekker feest vieren. We doen gewoon een heel weekend feest anders is het voor de kinderen veel te druk. Meeting: Leuk!! Ballorig: prima! Zo, ik ben gisteren ziek naar huis gegaan van mijn werk. Ik voel me echt slap zeg. Mijn buik is ook van streek. Gisteren waren de kinderen gelukkig op het kdv maar vandaag niet. Mijn ouders komen zo Mara halen en gaan dan met haar, mijn nichtje en neefje iets doen. Dan heb ik alleen Tibbe thuis. Dat scheelt al. Ik hoop dat hij lekker gaat slapen.... Kan ik n beetje uitzieken. Bij Mara pakte ik de virusjes niet zo mee maar nu met Tibbe zijn we hier allemaal om de havenklap ziek. Bah.
fmt: tegen die tijd is ballorig wel super voor die kids! Goed idee! heel veel succes met je sollicitatie! Komt goed joh! princi: mijn vriend en ik waren allebei grote slapers, moesten op de basisschool nog echt het middagslaapje afleren, maar Yanna heeft vaak aan 2 korte slaapjes genoeg en slaat er soms nog 1 over ook. En ze gaat laat naar bed vind ik, maar tussen half 7 en 7 ligt ze te stuiteren in bed! oh jee princ, dr heerst griep! Hopen dat t jou overslaat! gold: ag gos die kiesjes ook En ik lees op t andere topic over de 11-maanden sprong, die schijnt t heftigst te zijn. Dus wie weet zit dat er ook nog bij? heerlijk dat de vakantie zo goed bevalt! Ik ben benieuwd naar je verhaal over de varkens hier weer hoofdpijn, bah Ik ga zo de ha eens bellen, krijg overal advies om bloed te laten prikken op ijzer en vitamines, dus zal dat eens even navragen (half 2 weer bereikbaar). t gekwakkel mag van mij wel over zijn...
@gold die Flo hopelijk zijn de kiesjes snel door. Enne varkens?! Iik ben benieuwd naar je verhaal. @fmt succes. @princi beterschap voor jou. Heb je nog een beetje kunnen bijslapen. @sahi en heb je de dr nog gebeld. @slaapjes hier 's ochtends van 9.30 tot 11.30 en 's middags van 14.30 tot 16.30 ongeveer dan he. @meeting jaaaaaaaa leuk. Ik heb vandaag de hele dag gewerkt. Lucas was bij oma maar hij had de hele dag koorts gehad. Net had hij 38.9. Hij is er niet vervelend van of zo alleen een beetje hangerig hij heeft ook gewoon gegeten.
@Fmt, heel veel succes morgen! @Meeting: Ja leuk hopelijk kan ik nu wel Verder reageer ik volgende week weer (nu effe geen tijd voor)
lolly: ja ik heb gebeld, hij wil me eerst zien voordat ik meteen ga bloedprikken. hij zat nu al vrij vol, ik wist nog niet of ik morgen kon, maar dat zit inmiddels ook vol, dus volgende week maar. zoveel maakt die ene week dan ook niet meer uit. wat balen dat lucas koorts heeft Gelukkig heeft hij er niet te veel last van. Hoe is het nu? pruts: zwaai! hier een dagje vrij, wel bereikbaar, ook wat werkdingetjes geregeld. Wel lastig met zo'n kleine om je heen, dus dit ga ik niet te vaak doen
@fmt succes meid zet'm op. @sahi ja met lucas gaat het goed. Hij lijkt helemaal weer te zijn opgeknapt. Gisteravond had hij nog 39.1 en vanmorgen 37.4. Hij heeft goed gedronken en hij was speels genoeg dus we zijn ook gewoon wezen zwemmen. Hij is nu wel heel erg moe hoor. Goed dat de dr je nog wil zien. en idd 1 weekje maakt niet zo heel veel uit. Thuis werken met een kleintje thuis lijkt mij ook echt niet te doen. En dan ook nog op je vrije dag. Petje af hoor.
ja normaal heb ik geen vrij op donderdag En het waren een belafspraken en een paar mail-dingetjes, dus het viel mee, met een uurtje was ik klaar. De rest komt maandag weer (heerlijk om te zeggen!) Yanna is chagrijnig zeg, sjonge jonge, gezellig zo'n extra dagje samen... Maar zo is ze dus ook vaak bij de oppas op donderdag, gewoon moe na 2 dagen KDV denken we. En op t KDV krijgt ze om 10u altijd drinken en een koekje, terwijl ik de koekjes probeer te beperken. Als het aan Yanna ligt eet ze continu door. Maar mopperen om 11u, niet willen slapen, half uurtje toch een beetje geslapen en nu eet ze zo 2 boterhammen weg (incl. korst). 's ochtends krijg ik er echt niet meer brood in, maar dat koekje tussendoor vind ik ook niet echt fantastisch... fruit krijgt ze altijd in de middag...
Sahi, een tussendoortje in de ochtend is wel normaal voor een baby is me verteld. Ons kdv geeft twee keer fruit. Maar een rijstewafel, soepstengel of een cracker (cracottes zijn hier een hit) kan toch geen kwaad? Van ontbijt tot lunch is toch best een lange tijd anders? Tibbe wil ook echt om een uur of tien iets. Drinken en een tussendoortje. Anders wordt hij ook heel sacherijnig. Oja en de kids hier zijn ook echt moe na een dag kdv.
@sahi: hier voor de tweede dag op rij een sjago kind! Word er zelf ook helemaal gehumeurd van! Dat gooi ik dan maar op me hormonen! Heb hem rond half 1 op bed gelegd en hij slaapt nog. Heerlijk even rust!
Hey meiden, hier weer back home. Dus vanaf nu weer bij lezen..... Nog iets gemist in de tussentijd?? Liefs, en voor iedereen natuurlijk een zwaai!!
Hehe, volgens mij heb ik het gesprek echt verkloot, ik kan er weinig over vertellen hahaha want ik weet het niet meer. Echt balen gelukkig krijg ik morgen al iets te horen. Ik heb overigens wel goede punten genoemd hoor.. dus het was niet alleen maar slecht volgens mij... Ik ga ff in de bank hangen. Heb verder weinig te vertellen behalve dat F. eindelijk naar maatje 4 luiers is. Maandag begint GTST weer dames daar word ik blij van., @princi vandaag ook knijpfruit gekocht, hopelijk snapt F het @tussendoortjes kdv geen idee ga het morgen meteen vragen, heb dat wel besproken maar zie er nooit iets van terug dat ze dat ook werkelijk heeft gehad.
FmT, houden ze bij jullie niet bij wat F heeft gegeten en gedronken? Ik ben benieuwd hoe zij het gesprek ervaren hebben. Waarom denk je dat je het verkloot hebt? En F snapt het vast. Ik kneep eerst altijd het zakje leeg met beetjes in zijn mond. Nu kan hij het zelf (en word woedend als hij dat niet mag) en hoef ik alleen bij het laatste stukje te helpen (als meneer dat wel goed vindt...). Sjoon, haaaai, wat een mooie foto's op FB. Knapper kinders heb je! Misja en Sahi, ja sacherijnige kinderen....daar word ik zelf ook zo sacherijnig van. Dan kan ik ze wel achter het behang plakken. Meestal ga ik uiteindelijk maar met ze weg. Dat helpt eigenlijk altijd. Man, ik heb een nieuwe bril en ik word me een partij wiebelig van die nieuwe glazen. Ik moest het een paar dagen geven om te wennen maar ik heb hem nu een week op en ik word er nog steeds gaar van. Zaterdag gaan ze opnieuw meten. Het is toch ook elke keer zo'n gedoe!
princi: ja blijkbaar is van ontbijt tot lunch te lang voor Yanna, dus toch maar wat tussendoor geven, bij de oppas en thuis eet ze vaak al om 11.30 haar lunch en dan is de middag weer zo lang. kiezen of delen dus een nieuwe bril is wennen inderdaad! stom gedoe he ik wilde hier gaan fietsen, maar vanmiddag ging het hozen, echt jammer... misja: ik hoor ook steeds over de 11-maanden sprong dat ie zo heftig kan zijn, dus daar gooi ik het maar op... en hormonen werken ook niet mee nee Hoe gaat het met je zwangerschap? sjoon: pfoe kan niet echt wat nieuws bedenken... Het loopt allemaal wel hier, behalve dat Yanna heerlijk chagrijnig is fmt: ben heel benieuwd dan! en eindelijk maatje 4, jeeeeee F krijgt ook spekbillen hier haalt mijn vriend Yanna altijd van t KDV, dus ik krijg soms ook weinig hoogte van wat daar allemaal gebeurt, haha ze schrijven hier geen schriftjes, te veel gedoe, ze geven gewoon bij t ophalen globaal door hoe het ging en bij bijzonderheden bellen ze direct. oh de lieve schat is weer wakker, ligt te lachen en te kletsen, ging net het hondje van de overburen nadoen en heeft nu net haar muziekdoosje aan gezet. Ik laat haar wel even rustig wakker worden, voor we weer tegen elkaar gaan chagerijnen zo maar eens lasagna in elkaar zetten. Mn dag is voorbij gevlogen zeg, ongelofelijk! Misschien dat een dag minder werken helemaal niet zo gek is! Komende tijd gewoon nog een paar keer proberen, zo'n dagje vrij tussendoor. en terwijl ik dit typ is Yanna weer in slaap gevallen, lekker ding. Ze heeft vanmorgen maar kort geslapen, dus die is echt versleten, ze lag er pas om half 4 in net.
Hier ligt F op bed tot morgen als het ff meezit. Ze word dus af en toe driftig en weet niet zo goed hoe te reageren. Ik pak een speeltje af onder de douche omdat we gaan afdrogen en dan gaat ze dus gillen, met haar hoofd achter overgooien en dan heel erg driftig. Ze doet dit al een paar dagen, is dit dan die 11 maanden sprong ?? Ook wil ze niet meer op haar aankleedkussen liggen dan duwt ze zichzelf achteruit waardoor ze dus elke keer bijna van haar ledikant afvalt. Erg gevaarlijk. Nu geef ik haar haar zin maar dat wil ik vanaf morgen anders hebben. Op het kdv ligt ze gewoon rustig op de commode. Iemand tips voor mij en F? We krijgen juist wel precies door op papier hoe ze geslapen heeft en gepoept/plast en gedronken/gegeten maar het tussendoortje staat er niet bij. Net is vriend F op gaan halen en die is het uiteraard vergeten te vragen hehe...
fmt: ik wil ook altijd precies weten wat ze op heeft, maar ik laat het tegenwoordig maar een beetje los Yanna is ook zo driftig en ongeduldig, vooral met aankleden inderdaad. Ik kleed haar nu grotendeels zittend aan met een speeltje in de hand. Maar de luier en broek is natuurlijk drama. Ik probeer zo min mogelijk drama en ruzie te maken, maar gewoon haar maar een beetje te volgen, wil ze zitten, dan maar zoveel mogelijk zittend. En ja, soms is dat toch brullen, 'ruzie', en heel veel frustraties bij ons allebei, maar ja... Yanna ligt op het KDV ook niet rustig op t aankleedkussen, ze proberen daar ook maar zoveel mogelijk zonder strijd en met afleiding en speeltjes om te kleden en te verschonen.
Weinig geschreven ! Hier F vanochtend al om half 8 naar het kinderdagverblijf gebracht, ik had amper geslapen en toen was het al kwart over 6 dat F zich melde, ik dacht dus ja een halve dag kdv is ook duur als ik ze maar 3 uurtjes breng (doe ik normaal). Dus vandaag gaat ze van half 8 tot half 2. Dus toen ben ik heel schandalig teruggekropen in bed, ff lekker balen dat ik me sollicitatiegesprek verkloot had (geen idee meer wat voor onzin ik heb gerateld daar, ik klapte in het begin dicht, en ik was ook nog eens negatief nee/niet.. ) werd ik net dus gebeld... en er werd gezegd : SPRING MAAR VAN DE TAFEL AF WANT JE HEBT EEN NIEUWE BAAN! Emma collega bedankt voor al jouw geduim en positiviteit, over 2 jaar zie je wel een sollicitatie tegemoet hahahaha,... Gold echt serieus bedankt voor alle sollicitatie trainingen die ik gratis bij je mocht volgen tijdens je vakantie nog wel. Alle andere dames, ook bedankt voor jullie support!