sept/okt/nov 2011 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @stemmen ii heb echt nog geen idee. Ik moet de stemwijzer ook maar eens gaan doen.

@prutske wow wat een gave wagen. Veel plezier met feesten.

@fmt hey Fae wat goed van jou knap hoor.

@sjoon Elynn jij bent ook zo goed bezig ga je zomaar staan knap hoor.

Wij hebben gisteren een feestje gehad van het werk van manlief. Een stadswandeling door amsterdam, over de wallen en de jordaan. Daarna zijn we wezen eten. Ze hadden een dinerspel georganiseerd. Ik hou van holland quiz. Het was erg gezellig en we hebben nog gewonnen ook.
    Gisteravond was ik wel doodop toen ik thuis kwam. Fabian en lucas waren gezellig bij opa en oma dus die zijn daar lekker verwend.

2. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Lachen lolly! Wij hebben ooit eens een boottocht door de grachten daar gehad, ook leuk.
    Fijn he dat de kinders lekker verwend worden

3. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Leuk lolly, naar Amsterdam. Hebben wij eens in den Haag gehad, zo'n rondvaart en daarna een wijn/sterke drank proeverij. Was een beetje teut toen we door gingen met het programma haha, niks gewend!
    Ideaal zo, de kids bij opa en oma!

Rest: zwaai, laatste weken te druk om hier te reageren!

Mijn vader mag waarschijnlijk dinsdag (eindelijk) weer naar huis, genoeg meegemaakt afgelopen week maar nu lijkt hij eindelijk wat op te knappen. Helaas kreeg hij er wel trombose bij, die een paar dagen niet behandeld werd door een te lage bloedwaarde en ze waren bang voor een bloeding, maar nu lijkt het goed te gaan! Hoeven we iig niet meer zo vaak naar het ziekenhuis! Vanmiddag nog geweest, was toch wel even gezellig :)

4. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Hoi Meiden,
    Hier een klein dipje want we zijn voorlaatst geeindigd en ik heb hele zere voeten.

Nu lekker uitrusten en morgen er weer fris tegen aan. Oja nog effe mijn bierviltjes rokje afmaken.:D

5. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Prutske: oh voorlaatste, dat is wel heel jammer zeg :( maar het weer was fantastisch en t bier waarschijnlijk ook! :p

Fmt: jaaaa knappe F! Wat gaat t hard ineens he?

Sjoon: ja ik realiseer me steeds hoe hard het gaat en hoe groot de kindjes al worden, zo bizar!

Gejanne: jeetje wat een verhaal van je vader he? Gelukkig bijna naar huis!

Lolly: heerlijk weekend dus :)

Yanna zit aan haar second breakfast bij de oppas, ik had gedacht haar slapend te brengen, oppas had al een ontbijt voor dr klaarstaan, maar mevrouw vond 6.15 een betere tijd. Gelukkig moet ik op maandag om 7.30 altijd even een puber van werk naar school schoppen, dus we zijn maar opgestaan. Een 2e boterham ging er prima in bij Yanna nu ze goed wakker was ;)
    Yanna stapt soms per ongeluk langs de tafel als ze iets wil pakken dat net buiten haar bereik ligt. Zo bizar hoe hard ze die laatste weken is gegaan! Van voorzichtig schuiven en wiebelig zitten naar zelf zitten, optrekken, hele kamer doorschuiven en nu dus langzaam aan stappen!
    Ze wil ook aan t handje staan en lopen, maar dr voeten snappen t nog niet :p

Fijne dag vandaag meiden!

6. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Goedemorgen!
    Ik lees weer mee. Vrijdag zijn we teruggekomen uit de Ardennen.
    Het was een 'aardige' week, maar het voelt alsof ik die week harder heb moeten werken dan thuis .... Om maar niet in een klaagzang te vallen, houd ik het kort en het komt er op neer dat het stel waar we mee waren (al 20 jaar mee bevriend) luie varkens waren :p
    Zij is 33 weken zwanger en heeft nog geen glas water voor zichzelf ingeschonken (24 jaar)
    Florine werd om de haverklap door ze wakker gemaakt (deuren hard dichtslaan etc)
    En als je mijn meisje uit haar slaap rukt is ze chagrijnig net als haar mama ;)
    Florine heeft het verder wel prima naar d'r zin gehad, vroeger wakker dan thuis, doorkomende kiezen (12 tanden/kiezen heeft die kleine nu) en weinig slaap waren wat minder.

Ik kijk uit naar ons weekje met zijn 3'tjes in Italie einde van de maand. Mijn jurk is besteld :p

Sjoon, wat 'n mooie vakantiefoto's op FB!

FmT, spreek je wel via whatsapp;)

Gejanne, heel erg fijn dat je vader bijna naar huis mag.

Sahi, zo goed zeg! Yanna loopt (oh d'r voeten snappen het nog niet?) !!! En zit, en kruipt!! Wat 'n kanjer!!

Stemmen? Ik stem wat het voordeligst is voor mijn portemonnee ;) Wat weet ik nog niet.

7. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @gejanne fijn dat je paps naar huis toe mag.

Hier weinig vandaag, druk met Fae en wat administratie bijwerken. Wel door de weinige slaap van vannacht pijn in mijn bovenarmen, dus ik houd het bij dit vandaag!

8. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    gold: ja sommige mensen zijn anders he, hoe lang je ze ook kent. wij hebben ook een bevriend stel waar we trouwens super close mee zijn, maar op huishoudelijk gebied verschillen we nogal. en dat respecteren we tegenwoordig van elkaar ;) En we proberen ons er niet aan te ergeren :p
    gelukkig was het verder een goede week :) En jeetje al 12 tanden en kiezen!! Yanna heeft er nog steeds 2 :p :D Maar er drukken er nu wel 4 boven
    haha, ja Yanna wil dan meelopen, of iets pakken wat net buiten haar bereik is, maar dan doen haar voeten niet wat ze wil, raakt ze gefrustreerd en dan kan ze ineens wel stampvoeten. dus óf haar voeten snappen t niet, óf zij zelf niet :p haha

fmt: balen dat je pijn in je boven armen hebt :(
    Lekker rustig aan doen joh!

zo, komende maanden af en toe wat daagjes vrij gepland, nu uit opdracht van de baas. Ik heb te veel uren over (hoe kan dat nou met 3 vakanties!) en ik kan af en toe wel een dagje rust gebruiken.
    ik vind het zelf zo lastig om dan een dagje vrij te plannen, want dan moet ik voor de clienten van zo'n dag weer wat regelen en dan voel ik me een beetje lullig enzo, maar nu kreeg ik min of meer de opdracht ;) Dus gewoon lekker doen :)

9. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Ik hoor niemand over de 11 maanden sprong, zijn jullie kindjes dan allemaal poeslief ?? Echt ik dacht lekker een dagje met F. zingen spelen dansen lezen. Nou mevrouwke is de hele dag al aan het huilen/mopperen/klagen... en dan die pijn in me bovenarm, blij dat ik morgen weer naar de fysio kan.

10. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ow in t andere topic klaag ik me een ongeluk over yanna, ik denk aan de 11 maanden sprong, maar ze heeft ook last van tanden en ze is wat ziekjes geweest.
    de 11 maanden sprong schijnt het ergst te zijn. Yanna kan zich nu ook maar 5 minuutjes vermaken.
    ik heb er hier nog niet over geklaagd, omdat ik hier toch ook meer over andere dingen praat dan alleen baby-dingen. daar gaat alles echt alleen maar over de kindjes, hier kan ik toch ook meer mn ei kwijt over de rest van mn leven ;)
    Yanna is verder ook een prima tevreden baby hoor, dus ondanks dat ze wat mopperig/hangerig en klagerig is, mogen we nog niet mopperen ;)

11. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Hier ook gewoon neerzetten Sahi haha, het voelt echt alsof ik de enige ben, maar dat is hier dus ook 5 minuten spelen en dan is het weer brullen. Herkenbaar dus! Gelukkig ben ik niet de enige.

Gold het is rustig op de whats up!

Hier nog ff snel gestofzuigd en gedweild, (alle) strijk is nu weg... ben nu maar weer aan het wassen mag het riedeltje weer van voor naar achter beginnen.

Vanavond GTST :) wie kijkt er nog meer ? En boer zoekt vrouw ??

12. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    @Fmt, effe terug kijken dan want ik heb vorige week of de week daarvoor heel wat geklaagd over F:). Ook hangerig, een soort van verlatingsangst of zo. Niet zelf willen spelen. enz. Hier gaat het nu weer wat beter. Kreeg van de week ook de mail van oei ik groei. En die komt hier meestal als de sprong weer ver voorbij is.

Hier totaal uitgeput in de bank. Ik had vanavond nog verder willen feesten maar mijn lijf wil niet meer mee. ;)

13. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    fmt: ja Yanna kan soms behoorlijk mopperen, vooral uit frustratie, maar ik vind haar verder vrij makkelijk ;)
    en nu ze wat meer uit de voeten kan, zijn er ook weer minder frustraties
    oh voel je je soms ook zo'n slaaf van de huishouding, pffff
    ik kijk GTST, maar mis het vaak doordat Yanna dan precies naar bed gaat of doordat ik moet werken. Dus ik volg alleen de grote lijnen ;)
    verder volg ik Grey's Anatomy en Private Practice, maar ook dat vergeet ik wel eens te kijken of komt er niet van

prutske: hihi, de mail altijd net na de sprong, lekker handig ;) Ik let niet heel erg op de sprongen, maar ik lees het dus vaak op de topics en dan denk ik; oooh daarom is Yanna zo vervelend :p

Yanna ging net ineens overstappen van de bank naar de tafel :D Is niet een hele grote overstap, maar ze was megatrots en ging heel hard giebelen en roepen om ons te laten merken wat ze aan het doen was. En nu vermaakt ze zich dus al zeker een uur zelf. Ze kan nu ook beter uit de voeten en komt dan zelf naar ons toe voor een kus of een knuffel en speelt dan weer verder.
    zou de sprong langzaam weer voorbij zijn?
    En ze heeft een berg eten op, niet normaal! Zo'n beetje een zelfde portie als wij op! Nu zijn wij aan het lijnen, dus eten we wat minder dan normaal, maar ze eet echt een goede groente-lepel aardappel en groente (dus in totaal 2 lepels) en dan een paar hapjes vlees
    gisteren hadden we een bbq en toen had ze een hamburger, een stuk kipfilet, een worstje, stukjes brood, komkommer en tomaat op, ongelofelijk!
    Wat een vreetzak :p De oma van mijn vriend zegt steeds dat we dat moeten afleren, omdat ze anders later dik wordt (ggrrr). Hier mag ik gewoon zeggen dat ik haar een gek mens vind, mijn vriend vindt het niet leuk als ik dat zeg ;) Ook al vindt hij het ook stom dat ze dat zegt.

14. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    11 mnd sprong?
    Hier niet dat ik weet, voor mijn gevoel zit Florine sinds haar geboorte in een grote sprong :p
    Weken geleden meldde ik hier dat Florine in alles beet (door tandjes maar ook uit frustratie) en ik weet nog heel goed dat ze 5 minuten (eerder 2 minuten) met iets bezig was en toen ging brullen, luier verschonen was (en is soms nog steeds) een drama. Dikke krokodillentranen.... midden in de nacht wakker worden, slecht slapen etc.
    De hele dag door 'mopperen' (een understatement) ik werd af en toe serieus gek van dat 'mopperen' (lees: zeiken/zeuren)
    Maar ik heb haar altijd serieus genomen, in hoeverre ze dat dan ook begrijpt, en getroost en aandacht gegeven. En plots was het over.
    Dit was een maand geleden of zelfs iets langer.

15. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Gisteren hebben we trouwens de box opgeruimd. Wat een sta in de weg was dat zeg. Op 2 handen te tellen dat ze erin heeft gelegen/gezeten

16. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @gold, herkenbaar hahaha.. geduld hebben dus :). De box word hier eigenlijk sinds ze naar het dagverblijf gaat goed gebruikt, eerst vond F het niet leuk om erin te liggen, nu zit ze lief erin te spelen als ik stofzuig, naar de toilet of even naar boven moet.

Hier zojuist naar Fysio geweest, rechts is pijnvrij (Jippie) en links auw auw wat doet die behandeling toch pijn zeg. Vandaag weinig doen dus, eerst even een lekker biefstukje bakken voor bij de lunch (niet op het terras in de zon ;):):p) en dan denk ik dat ik ff ga uitbuiken in mijn bed haha... oooh wat erg hahahaha

17. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Hier wil elynn wel in de box...
    Gelukkig. Ze heeft ook de lades ontdekt, dus die gaan steeds open haha

Fmt smakelijk eten!! Klinkt heeeeel goed :)

18. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Gold: wie weet was dat wel de sprong van Flo ;) En natuurlijk neem je het serieus want voor je kindje is het toch een heel drama hoor!
    Jij volgt lekker je gevoel en dat is gewoon hartstikke goed voor lief Flo'tje ;) :D
    ik zit er ook aan te denken om de box weg te doen, maar op zolder staat 'ie net zo goed in de weg, want doordat er een enorme lade in zit, kan hij niet klein worden weg gezet...
    dus we zijn nog in dubio ;)

fmt: lekker toch, zo'n relaxed dagje :)

sjoon: wij hebben gisteren op de lades iets gezet waardoor die niet meer open kunnen ;) Tenminste, Yanna kan dat niet open maken, maar wij wel ;)

Yanna was weer lekker vroeg vanmorgen, maar ze was nu lekker in bed aan het spelen, dus haar maar lekker even gelaten. 6u is voor mij echt een rottijd, dan kan ik echt niet opspringen en Yanna ophalen. Om 7u lukt dat ietsje beter.
    net even gewerkt en straks weer even en vanavond vrij :D

19. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Sahi, bij chiel hadden we gewoon een lange veter dicht geknupt door de hand vaten van t dressoir en bureau. Ik denk dat we dat binnenkort hier ook maar weer doen hihi

20. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    bij ikea hebben ze van Katrull een lade-/kastsper. Zijn 1 euro voor een zakje met 6 stuks. Wie weet is dat handig? ;)

Deel Deze Pagina