lolly: ik heb niet meer gebeld, het is nu over. ik was gisteren een beetje bang dat als ik zou bellen, dat het dan weer over zou zijn, of dat ik juist Yanna uit bed zou moeten plukken om naar de HAP te gaan. dus ik had besloten dat als ik er niet van kon slapen, dat ik dan zou bellen. vriendje is ook zo'n doos: oh dan bel je morgenochtend toch even... ja op zich vind ik dat best, maar van de gyn mocht ik gewoon elk moment van de dag bellen... sjoon; zwaai terug!
Emma, leuk zeg dat Tim het naar zijn zin heeft op school! Hier gaat het redelijk op het moment. Begint toch alweer te kriebelen voor een tweede, dus we kiken waar het schip strand! Lolly, daar is Pepijn ook goed in. Lekker draaien op z'n buik en dan heeeeel hard mopperen! Leuk trouwens he, vandaag zijn onze mannen al een half jaar! Gejanne, welkom terug! Sahi, lastig zeg, die buikpijn! Denk je aan je spriraal of die cyste? Ik heb de laatste dagen ook heel veel steken, maar wacht het ook maar even af.... Sjoon, zwaai! FmT, ik krijg het ook benauwd hoor, als ik jouw verhaal over T. lees! Wat moet dat moeilijk geweest zijn, en nog natuurlijk.... Fijn dat het met Fae nu wel lekker gaat! Lekker genieten hoor!
@gejanne daar is het inderdaad zeker druk, ik vind het leuk dat je hier weer terug komt. Nog niet teruggelezen alleen vluchtig ik reageer vanavond weer. Fae doet het prima, probeert nog steeds haar weg te vinden in het in wil omdraaien land haha. Ik moet nog even een sollicitatie wegdoen en vriendjes zoeken voor castleville . Tot strakjes en voor de rest een fijn weekend.
Dank jullie wel! Was even helemaal vergeten hier een berichtje achtergelaten te hebben, dus vandaar niet meteen weer een berichtje geplaatst te hebben. Ik heb al een stukkie van het topic gelezen, zal vanavond nog een stukkie lezen als ik alleen thuis ben..
Nou om te beginnen heb ik een vrij goede bevalling gehad, deze heeft iets langer dan 12 uur geduurd. Helaas had had mijn meisje verhoging, dus hebben we 3 nachtjes in het ziekenhuis moeten slapen. Al met al vond ik het meteen geweldig en vind ik dit nog steeds! Ons meisje was 51 cm en 3800 gram bij de geboorte. De eerste maanden volgde ze heel mooi haar lijntje, maar na zo'n 4 maanden begon ze iets te weinig aan te komen. Naast BV zijn we toen wat bij gaan voeden met wat rijstebloem. Kort daarna ging het weer hartstikke goed. Nu is ze denk ik zo'n 65 cm en 6700 gram, grof geschat op gewone weegschaal. Heb volgende week een afspraak bij het CB en mijn boekje ligt nog daar! Ik las dat sommigen problemen hadden met BV, jammer, maar wat niet gaat gaat niet. Ik kon er wel eens heel onzeker van worden, maar ben gewoon gaan doen wat me goed lijkt. Ik deed sowieso niet voeden in het openbaar en nam dan wel eens afgeolfde melk of gewoon KV mee. Dit is steeds prima gegaan. Ik geef nu 3 tot 5 keer BV per dag, afhankelijk van of ik werk of niet. Sinds 2 weken geen zin meer te kolven (te weinig enzo), dus vul dit nu gemakkelijk aan met KV. Sinds een maand krijgt ze ook fruithapjes en sinds 2 weken groente. Nu wil ik langzaam met aardappelen gaan beginnen en vlees/vis denk ik pas met zo'n 8/9 maanden. @ iedereen, hoe zitten jullie nu met de voedingen? Verder is ze heel erg lief, net als al onze kindjes hier hihi, en is ze denk ik ook wel een makkelijk kindje. Heb overigens geen vergelijkingsmateriaal, dit is namelijk mijn eerste kindje!
Ow ja, ze kan kort zitten zonder hulp en al heel goed zitten met een beetje ondersteuning, krijgt haar 4e tandje.. Maar ik heb haar echt nog geen 1 keer om zien draaien (ze ligt altijd op haar rug of zij). Ze schijnt het wel enkele keren gedaan te hebben volgens vriend, maar zelf heb ik het nog nooit gezien.. Is dit raar?? Nu verschillen de kindjes hier natuurlijk wel relatief veel in leeftijd, dus kan ook moeilijk te zeggen zijn.. @ iedereen, werken jullie of blijven jullie thuis? Hoe doen jullie het huishouden met een kindje erbij? Misschien een heel domme vraag, maar hier verloopt dat dus waardeloos aiaiai..
ik ben een werkende mama, waarbij de BV inderdaad mislukt was. na 8 weken fulltime kolven (ze kon niet zelf uit de borst drinken) was ik er klaar mee. Uiteindelijk nu wel vrede mee, maar het was erg moeilijk. Yanna vraagt nu zelf om 4 flessen en een fruithap en deze week zijn we ook groente aan het introduceren. net heeft ze aardappels gepureerd gekregen en komkommer alla rapley (stukje, zelf vastpakken en in de mond stoppen). Maandag gaan we weer wegen en meten, denk dat ze op de 67/68 cm zit en zo'n 7 kg (als het niet meer is). Yanna kan enigszins zitten, het is nog echt hangen. mijn vriend heeft de baby-set op de tripp trapp geintroduceerd en nu gaat ze brullen in de newborn set (daarin ligt ze meer...) maar ik laat haar niet te lang zitten en zodra ze moe wordt of zeurderig haal ik haar eruit (na een minuut of 10 uiterlijk) ik ben er niet heel blij mee, is niet goed voor de rug, maar goed... het huishouden; ik heb op vrijdag altijd vrij en dan vlieg ik er even doorheen. Moet zeggen dat ik een klein huis heb en geen poets-freak ben En de wasjes doe ik in de ochtenden als het nodig is. maar moet er nog best wel mn draai in vinden met mn werk erbij. en dat ze nog niet actief rolt is niet gek hoor! Hoeven ze pas met 9 maanden echt een beetje te kunnen. en ieder kind volgt zn eigen lijntje hoor Yanna kan best rollen, maar ze doet het niet vaak. het is blijkbaar nog niet belangrijk genoeg. Al het speelgoed in de box ligt binnen handbereik en ze vindt zelf altijd een mooi alternatief als het andere te moeilijk is Beetje lui dus en veeleisend, haha!
Hallo Dames, Hier een hele drukke dag gehad! Wel meegelezen. Maar geen tijd om te reageren. En nu ben ik stiekem wel heeel erg moe. Dus ga zo lekker slapen.. Morgen kom ik weer even mee kletsen! *zwaai zwaai*
@ Sahi Bedankt voor je antwoorden. Wat jammer dat het niet gelukt is bij je. Maar 8 weken fulltime kolven, respect hoor! Lijkt me enorm pittig, eerst kolven dan voeden. Dus vind het knap! Ging het eten van komkommer goed? Aan de meetgetallen te zien doet ze het erg goed, lijkt me wel fijn! Zelf twijfel ik steeds een beetje of het wel goed gaat enzo, kan wel eens erg vervelend zijn! De tripp trapp, I love it! Ik heb hem sinds een week (newborn set nooit gebruikt dus), en ben er echt zo blij mee en zij zo te merken ook! Maar waarom ben jij er niet zo blijn mee dan? Omdat ze eigenlijk nog niet echt mag zitten, of omdat ze nog hangt? Vanaf 6 maanden mag het toch wel (hoop ik!)? Vrijdag het huishouden, is zij er dan ook? En lukt het dan gewoon? Ik ben 2 dagen vrij, maar lijkt alsof ze aanvoelt dat ik van alles wil doen, want krijg hier dus echt geen tijd voor! Hahaha! Vind je het trouwens niet sowieso al moeilijk te combineren met werk? Ik moet toegeven dat ik het erg pittig vind, en eigenlijk liever niet werk *bloos*.. Ik werk 2 dagen plus 1 dag school, dus valt natuurlijk nog reuze mee!!
@sahi fijn dat de buikpijn nu over is. @missxx lucas draait hier ook pas sinds afgelopen dinsdag hoor. Voedingen wij zitten nu op 3 voedingen en frurithapje ong. 135 gram en groente ook 135 gram ( 6 mnd potje) Werken ik werk 24 uur per week en dan wisselende diensten. Ik bekijk per week wat ik wanneer ga doen en daar probeer ik me aan te houden . Maar dat lukt niet altijd hoor Gisteren een leuke verjaardag gehad van fabian. Vandaag weer een dagje werken en morgen ook trouwens. Fijn weekend iedereen.
MissXX, ik werk niet.... Maar heb daar wel een goede reden voor, ben zeg maar arbeidsongeschikt wat mijn eigen beroep betreft... Een dierenarts die allergisch is gaat niet heel goed! In de toekomst nog eens kijken wat ik wil, in ieder geval niet meer studeren! En het huishouden.....Heb hier redelijk een ritme in. Vooral 's morgens als Pepijn slaapt. Is natuurlijk makkelijker als je gewoon thuis bent. Maar ook leren loslaten en niet te veel willen plannen! Dan kan het alleen maar meevallen! Pepijn draait eigenlijk al een tijdje, en probeert ook steeds meer te zitten. Hij zit nu op 3,5 fles en groente en fruit. Fijn weekend!
Misxx ik zit thuis omdat ik werkloos ben, het huishouden is hier altijd nog een bende hahah, zeker omdat mijn handen pijn doen laat ik dat dus liggen. Hier weinig te melden, wel jammer dat het echte mooie weer voorbij is. Nog een kleine 2 weken dan lekker naar centerparcs ik heb er zin in. Moet alleen nog op pad voor een bikini hehe.
missxx: het is niet dat de tripp trapp niet mag, maar doordat ze nog niet echt zelfstandig zit, schijnt het niet goed te zijn voor de rug. Maar ja, ze eet beter en is er zelf wel blij mee, dus we doen het er maar mee. als ik de keuze had zou ik natuurlijk minder of niet werken, maar dit is financieel het beste voor ons. en ik moet zeggen dat het met niet tegenvalt tot nu toe. Ik ben een bezige bij en heel de dag alleen maar met Yanna thuis lijkt me ook niks. ik doe huishouden als Yanna slaapt. En die slaapt over het algemeen vrij veel, zeker na 4 dagen weg te zijn geweest. Bij de oppas en KDV slaapt ze amper en thuis op vrijdag haalt ze alles in, lijkt het wel. lolly: veel plezier met de verjaardag van Fabian! duckertje: maar dan krijg je toch geen wia ofzo? lijkt me... fmt: die handen zijn echt balen he logisch dat je dan niet altijd aan de slag kan thuis. ik merk wel dat ik alles nu beter kan loslaten thuis. Yanna heeft echt geen last van een dag langer wachten met bed verschonen of een haartje meer. En ik ben op zich geen poetser, maar een aantal dingen moeten gewoon aan kant zijn. Hier ochtendje scouting weer gehad, ging gelukkig goed. Helaas moeilijk loslaten voor mij, die jongens die het van me overnemen moeten het nog leren. En het komt heus goed, maar ik heb die kids gewoon beter onder de duim dan zij. en dat is niet om te pochen, dat is omdat ze mij al 10 jaar kennen en ik dus nu gewoon overwicht en status heb en bij mij lopen ze dus niet uit te proberen. En bij de jonge jongens wel. komt wel goed, maar ik moet nog leren loslaten En ik vind het gewoon nog wel heel leuk. we hebben vanmorgen 'scheikunde-proefjes' gedaan. peper laten drijven op water en afwas middel. en bellen blazen op een bord en proberen daar weer bellen in te blazen, dat soort dingetjes. Heerlijk, zo lekker rommelen met die kids
Jeetje heftig zeg! Vreselijk.. heeft je kindje toen nog wel geleefd? Mijn kleine meisje niet.. ze was er gewoon ook nog niet klaar voor. Hier idd ook harde buiken, wat weeen bleken te zijn. Ik ging in bad in de hoop dat het wat zou afnemen. Maar niks bleek minder waar. Toen ging het ineens heel snel... (ook ik was nog jong). Heftige ervaring he? Merkte dat ook heel erg tijdens de bevalling van F. Was zeer emotioneel.. Hoe ging dat bij jou..?
Hallo Allemaal, Ben ik weer even snel.. Mag zo mee naar PSV. Dus heb een beetje haast.... Jah, ik heb de newborn set er nog op.. Maar F tilt steeds haar hoofdje helemaal op. Ze wil er echt in gaan zitten. Ik twijfel nog of ik hem er nu al af ga halen. Of dat ik het nog even uit zal stellen.... Ze is ook vrij lui in het rollen. Vind het wel prima op haar rug. Ze kan het wel. doet het heel soms. Maar het kan haar nog niet zo boeien.. Huishouden, werk, baby, relatie.. Het is wat he? Ik werk maar 10 uur in de week. Dat zijn 2 avonden voor mij. Waardoor ik eigenlijk tijd genoeg heb. Maar door alles wat er dan bij komt kijken, zit je soms nog krap. Ik heb de lat voor mezelf vrij hoog liggen. zeker wat huishouden beteft. Omdat ik vind dat ik daar tijd genoeg voor heb.. Dus ik maak het mezelf ook wel lastig soms. En verder denkt iedereen altijd dat ik tijd genoeg heb voor een bakkie thee enzo. Maar merk dat dan mijn planning vrij snel in de knoei komt. én F slaapt maar heel licht. Zodra ik boven begin met poetsen wordt ze wakker.. Dat is echt een nadeel... En sinds een paar weken is ze helemaal bang van de stofzuiger Goed ik ben er snel weer weg van! Als ik meer tijd heb, kom ik wat persoonlijker op jullie reageren... Fijne avond! Groetjes
Ha dames, Even snel, zo druk hier, dus heb wel kort eea bijgelezen, maar reageren lukt even niet! Bedankt voor jullie welkom (opnieuw ) Even snel een vraagje aan Lolly/FmT, beetje off topic, maar kunnen jullie bij Hidden Chronicles nog wel vragen van buren goedkeuren? Ik krijg dat scherme niet meer dat je je kado's kan accepteren e.d. Nou, niet echt een gezellig berichtje, maar hoop snel weer mee te gaan schrijven ... als het weer rustiger is haha Fijne avond nog verder (als is die niet zo heel lang meer )
FmT, het zonnetje gaat vast wel weer schijnen hoor! Leuk he, die voorpret voor centerparcs! Wij willen ook wel weer eens op vakantie, maar we hebben hier een hele kinderboerderij die nog eten moet.... Sahi, ik krijg idd geen wia ofzo. We zijn getrouwd en kunnen het allemaal goed doen op het salaris van m'n man. Is dan een eigen keuze om het zo te doen. Ik denk zoiezo dat ik thuis blijf tot de jongste naar school gaat..... Sunshine Mama, hier wordt Pepijn juist stil als ik stofzuig! Gejanne, doe maar lekker rustig aan! Fijne zondag nog! Ben hier druk aan het opruimen... Even profiteren dat we vandaag 4 handen hebben! Groetjes!
Wat is het rustig hier. Je kunt goed merken dat het weekend is. Ik ben er net weer van een dagje werken. Ben nu lekker twee dagen vrij. Vraagje hoe slapen jullie kindjes 's nachts? In een slaapzak of onder de dekens? Ik vind lucas 's ochtend svaak door het hele bed heen in vraag me nu af wat wijsheid is.
Lolly, vraag ik me ook af. Pepijn ligt in een slaapzak onder de dekens. Tenminste, zo leggen we hem weg..... Als manlief rond 6 uur vertrekt ligt hij nog zo, maar ik vind hem de laatste tijd rond 8 uur dwars of op z'n kop in bed.... Was ok al aan het bedenken wat nu een oplossing hiervoor was....