Gejanne, waardeloos als Dinand spuugt, ze zitten ook niet echt recht in die Bumbo dus het zal echt wel daardoor komen ... Hoe is het trouwens met zijn teennageltjes? Ik moet er nog vaak aan denken maar vergeet het je te vragen. Lolly, thx voor de kinderstoel info, ik heb hier een 'oude' stokke staan, die gooi ik weg (moet geschuurd worden en dan moet ik er ook nog een 'oud' riempje + beugeltje bij gaan zoeken, en daar heb ik dus geen zin in) heb net een nieuwe besteld met zo'n plastic zitje + kussentje. Duckertje, wat voor 'n dekentje hebben jullie? (of hadden, je zult het wel ritueel verbrand hebben ondertussen) Florine slaapt sinds de geboorte in een slaapzakje (eerst de piep) van Alvi en een lakentje en katoenen dekentje. Ik lees al maanden (echt hoor) dat die baby dat kan, en die van mij zus, en die zo, de mijne eet dit, die van mij eet zoveel, die groeit echt veel, die van mij is al echt groot etc 'zal allemaal wel' dacht ik bij mezelf. En ik dacht ook, huh?! Florine ligt alleen maar een beetje op d'r rug en drinkt echt weinig als ik het zo lees en hoor (FmT weet er alles van lol, haar F en mijn F kunnen elkaar de hand schudden geloof ik) Ik blijf het geweldig vinden hoe ieder mens verschillend is en vooral iedere baby En ik heb met mezelf afgesproken er niet zo onzeker van te worden als Florine iets nog niet doet wat alle andere baby's blijkbaar wel doen Ik geloof dat ik dat nog kwijt moest
Lolly, idd een heel eng en naar gezicht! Goldduke, Pepijn slaapt in een gewone katoenen slaapzak en zo'n velux deken in een overtrekje.... Blijkbaar kunnen ze er gewoon door ademen, maar dan nog, hij is idd al vertrokken! Als ik er geen goed gevoel bij heb doe ik het niet meer.... Beter dan ooit te moeten denken "had ik maar...." Enne, die stokke, goede keus! Wij hebben er echt veel plezier aan! Kwijt kun je hier alles! Ik vind het leuk te lezen hoe trots je op Florine bent! Je klinkt als een gelukkige, trotse mama! En terecht!
Gold: ja, is idd waarloos, maar wat doe je er aan Gaat goed met zn nageltjes, nog wel eens wat ontstoken, maar ze beginnen nu toch goed naar voren te groeien, zonder dat er iets aan gedaan hoefde te worden, kon ook niet overigens! Lief dat je er naar vraagt En wat jij opschrijft over wat alle baby's al kunnen, heb dan ook zoiets van: Dinand vind het heerlijk om rustig in de box te liggen, hij grijpt wat om zich heen en hij heeft wat vast en rustig is hij weer. Voor mn gevoel moet ik hem dan heel erg gaan helpen bij draaien e.d. Hoewel hij nu wel meer gaan wiebelen, dus zal ook niet meer zo lang duren denk ik voordat hij het snapt. Maar nu heb ik zoiets van: zal wel, iedere baby doet alles op zn eigen tijd hoor! Jarno trok zich bijv. met 8 1/2 maand op in de box, zie ik Dinand nog niet doen, maakt ook niks uit! Wij genieten van hem iig Laat hem nog maar lekker even klein blijven, het gaat toch al zo snel
Ik zie ook een groot verschil tussen lucas en fabian. Fabian draaide met 14 weken voor het eerst om. Lucas pas met een half jaar. Maar nu hij e smaak te pakken heeft rolt hij ook echt de hele dag. Wij hebben een kennis en die heeft echt een wonder kind haar kind kan altijd alles beter en eerder jaja beetje zielig vind ik dat van de ouders dan he.
Lolly: zielig? Hoogst irritant, kan er zo slecht tegen als mensen alleen maar op kunnen scheppen over hun eigen kind(eren). logisch dat je trots op je kinderen bent, maar dat betekend niet dat je niet naar het verhaal over een ander kunt luisteren zonder er altijd een schepje bovenop te doen!
Pff effe ego hoor, heb al even niet geschreven hier. Maar joël heeft het draaien in bed ook uitgevonden. Vandaag de aerosleep gehaald. Maat hij is zo onrustig in bed nu! Blijft maar draaien in zijn slaap en is dus dan wakker. Vind doodeng om zelf te gaan slapen nu.,en dat nu manlief nacht dienst heeft.
@gold precies zoals jij het beschrijft, geen enkel kindje is gelukkig hetzelfde en het is fijn dat we elkaar kunnen helpen met sommige onzekerheden (draaien, welk brood, welk koekje, tandjes etc). @Misja wij hebben de aerosleep ook, voor het geval dat. Heb je je gezicht zelf al in dat ding gedrukt en dan echt drukken en proberen te ademen, lukt zonder problemen., dit heb ik ook gedaan en daarna was ik wel wat zekerder erover/. Zo ff verder teruglezen haha
hier ook even een ego. heb zo'n kl*&&%^$te dag gehad 8.30 Yanna op KDV gebracht, zou nog even naar huis gaan, wat dingetjes doen en om 10u gaan werken tot 13.30 en daarna 15.30 tot 20.30. werd in de auto terug van t KDV gebeld dat een client vannacht naar het ziekenhuis is gebracht en op sterven ligt. Ik moet dan allerlei protocollen in gang zetten, dat gedaan en om 10u naar mn afspraak gegaan. Om 13.30 maar eens gebeld hoe het met mn client was, daar langs geweest, naar familie gegaan en mn afspraak van 15.30 maar afgebeld en om 20.30 gezet. Werd ik tussendoor door t KDV gebeld dat Yanna flinke koorts had en dat ze denken dat het van de tanden is. Ze was verder niet vervelend en ze wilden haar vandaag wel daar laten, maar 38.5 is wel hun grens en daar zat ze boven. Ik voelde me heel schuldig dat ik haar niet kon ophalen, maar ze vonden het niet erg. Vriendje had nog extra aan ze gevraagd of hij haar echt niet hoefde op te halen, maar dat vonden ze niet per se nodig. Dus we mochten ons echt niet schuldig voelen. eenmaal bij mn afspraak van 20.30 bleek dat de vrouw van die client een hersenbloeding had gehad vorige week en nu in een ziekenhuis ligt om zeker 3 maanden te revalideren. Man helemaal overstuur, zo zielig! En dan was ik dus al aardig gestressed doordat ik bij een man heb staan waken... om 21.30 eindelijk thuis, lekker gedouched en zo mn bed in. Laat het forum de komende dagen even voor wat het is, want het worden zware dagen... Yanna morgen thuis met papa, die ga ik nu niet weer brengen onder het mom van 'proberen'. zo, in ieder geval even lekker kunnen spuien.
@gejanne ik speel castleville met mijn poes, staat ook bij lolly in der lijst, en bij sjoon hahah.. En als je dan vriendjes zoekt, bijna iedereen die daar bij de vriendjes staat speelt behalve Sjoon. Zijn ook buitenlanders enz haha. Dus als je me vriendje wil worden mag je me wel uitnodigen. En vriendjes heb je echt nodig, heb er nu een stuk of 40. Het leuke eraan is, is dat je je stadje bouwt zonder dat je moet nadenken hahaha, hidden c. kreeg ik op een gegeven moment wel genoeg van het nadenken en kon ondertussen niet echt iets anders doen. (zo heel verhaal over castleville, ben echt niet verslaafd ofso haha). @bumbostoel ik had juist geen zin om voor 30 euro te gaan jagen op marktplaats haha, ik dacht dan koop ik zelf wel een nieuwe, bieden ze er zo schandalig weinig op dan ? Wat wil je ervoor hebben ben ik dan ook wel weer nieuwsgierig naar. Sorry voor deze lap tekst . @duckertje natuurlijk schrik je je rot dan, ik haal het dekentje ook weg zodra Fae gaat draaien als ik het zo lees. Gelukkig als ze in haar bedje ligt heb ik altijd mijn oog op haar via de cam. Jij bent ook lief hoor . Ik moet toch ook eerlijk bekennen dat ik nog steeds moeite heb om een ritme te vinden, de nachten vallen me nog steeds zwaar, vannacht der nachtlampje (bol van chicco) bij vriend naast zijn kussen gegooid, boos omdat ik die *&^% tut dus niet kon vinden in het pikkedonker. (zelfs met nachtlamp niet) dat hij maar ging kijken. Lag die tut gewoon in der nek.. pffff ben al 10 minuten aan het voelen, maar blijkbaar voelen me handen het dus niet ? Maar goed dan zit ik dus overdag eigenlijk de hele dag in pyama omdat ik het nut er niet van inzie om me aan te kleden als ik toch niet naar buiten ga. (douche wel hoor ). Ik ontbijt slecht want brood smeren ja pijn pijn pijn dus van uitstel komt afstel... Als Fae slaapt moet ik eigenlijk klusjes oppakken maar ja ik zal ze daarna ook weer uit der bed moeten pakken en bovenop die commode komen kijken dus beter rusten maar je hebt toch overal je armen bij nodig. Sorry voor dit ellelange zeur verhaal weer (ook niet goed voor mijn armen) maarja moet het gewoon ff (weer) van me afschrijven. Ben er ook best verdrietig van. Fae vrolijkt me wel ontzettend op natuurlijk dat is het alles wel waard maar god ik heb er alles voor over dat die pijn verdwijnt. (kan het eigenlijk niet eens omschrijven als pijn maar tis net of ik mijn handen soms niet meer heb, terwijl ze der toch echt zitten dus een soort verdoofd gevoel, de pijn trekt vanuit mijn pols naar mijn nek/schouder. Pfff ik maak me toch ook wel zorgen....
@Misja & FmT; ook hier een aerosleep, mocht Florine het ooit in haar hoofd krijgen om met slaapzak en al te draaien dan kan ze wel ademen (ik heb het ook getest ) Sahi, meis, iedere keer lees ik weer dat je zo van slag bent als er plotselinge dingen gebeuren. Dat is echt niet leuk. Goed dat Yanna vandaag thuis is en ik hoop dat haar koorts weg is. En ik hoop verder ook dat jij in wat rustiger vaarwater komt vandaag en morgen en de rest van de week. Knuffel voor jou. FmT ........ welk mens zou niet verdrietig worden van die pijn? En dan midden in de nacht haar speentje niet kunnen vinden, boos worden op je vriend, geen zin hebben om je aan te kleden.... ik snap dat echt hoor. Waardeloos. Toch lijkt het op een beknelling, zenuwpijn of zoiets, kan me niet voorstellen dat de neuroloog echt niets kan vinden. Ben je al voor een 2nd opinion ergens geweest? Gewoon je zorgverzekering bellen en zij maken elders een afspraak voor je hoor. Misschien wel weer een heel gedoe, bellen, afspraak maken, er heen gaan etc. maar het gaat niet alleen om jouw gezondheid ook om die van je gezinnetje. Vergeet deze ongevraagde tip als je die 2nd opinion al hebt gedaan En net als ik, gewoon lekker spuien hier, als je eenmaal op de 'reactie versturen' knop hebt gedrukt voelt het vaak al beter. Altijdvrolijk, (wederom) welkom! Ik moet trouwens Florine haar tandjes al gaan poetsen (!) op advies van het CB Ter grote van haar pinknageltje moet het kwakje tandpasta zijn en dat mag gewoon op een washandje of op mijn vinger. Vandaag maar eens tandpasta kopen voor babies en vanavond gaan we lachen.
Misja, ook hier de aerosleep en nu meneer dus niet meer onder de dekens ligt begint hij ook op zijn buik te draaien, en mopperen! Gelukkig weer pas vanochtend! ' s Nachts gelukkig nog niet! FmT, ik heb idd ook een cam, maar naar de w.c. neem ik hem natuurlijk niet mee..... Er is ergens een grens.... En net toen verdween meneertje onder de dekens.... Ik heb het wel met je te doen hoor. Heb ook zo'n last gehad van m'n handen tijdens de zwangerschap. Ben het wel met Gold eens, wie weet is een 2opinion iets? En als ik je dan 1 tip mag geven, ga naar Antwerpen! Naar het UZA. Hier ben je nog mens ipv. nummer. Hier in Nederland konden ze mij niet meer helpen met mijn eczeem. Moest maar leren leven met altijd jeuk.... Toen de stap naar Antwerpen gezet en echt geen seconde spijt gehad. Gebruik nu zelfs bijna geen medicijnen meer! Denk er eens over na.... Je zou toch lekker van je meisje moeten kunnen genieten nu, lekker samen een boterhammetje eten enzo.... Jezelf niet "vergeten" hoor FmT!! Sahi, ook jij niet! Ik heb idd ook het idee dat je erg met je werk in kan zitten... Ik heb hetzelfde. Ook een goede reden waarom ik geen actieve dierenarts meer ben. Ik nam al die emoties mee naar huis, was echt niet prettig..... Maar je hebt het volgens mij wel ontzettend naar je zin op je werk, maar ook van jezelf houden hoor!! Altijdvrolijk, welkom terug! Gold, veel plezier met poetsen!
Nou ik las jou bericht dat pepijn dus onder de dekens lag en schrok daar ook enorm van! Dus heb ze ook weggehaald! Maar uiteindelijk ook weer terug gedaan! Want hij ging echt niet meer slapen gisteravond! Uiteindelijk is hij om kwart voor twaalf in slaap gevallen op zijn rug en heeft tot een uur of zeven zo gelegen! Heb wel de vellux deken! Dus die schijnt ook te ademen!
Misja, ik vond het ook eng hoor, maar heb het zeker niet gezegd om je bang te maken! Maar wel iets om rekening mee te houden..... Misschien eerder een idee om het overdag dan eens zonder deken te proberen? Ik dacht gister ik probeer het gewoon overdag al. Het is voor die kleintjes gewoon ook weer even wennen zonder dekentje natuurlijk. Al stond mijn buurvrouw mij raar aan te kijken. Hun meisje is 3 weekjes ouder en had nog nooit onder een deken gelegen. Ze vond eerder dat ik het vreemd deed... Zij ligt altijd in een slaapzakje en klaar.... Blijkbaar al vanaf de geboorte.
@Duckertje: Ja zo word er overal andere adviezen gegeven! De kraamzorg en vk vonden het heel normaal dat Joël onder een dekentje sliep! Ook omdat ze zich de eerste week nog niet goed op temperatuur kunnen houden! En daarbij vind ik zonder dekentje eigenlijk sneu en zielig! Moet er zelf namelijk niet aan denken, want weet zeker dat ik het koud heb! Zelfs zomers met hitte heb ik nog wat over me heen liggen! Maar goed, blijven lastige dingen en begrijp helemaal dat je het niet schreef om me bang te maken! Maar vind de gedachte van een baby onder de dekens echt angstaanjagend! Dat heb ik dus ook met buikslapen! Pfff wat schrok ik! Maar heb de aerosleep getest en je kunt dan echt nog steeds goed ademen!
Misja, leuk he al die tegenstrijdige adviezen.... Ik heb ook graag iets over me heen hoor! Misschien doe ik het dekentje ook nog wel terug.... Nog even kijken hoe het gaat. Die aerosleep is denk ik zeker wel fijn, heb ik ook een goed gevoel bij! Lastig he, moeder zijn!
Hey dames, Vandaag voor de 2de dag groente geprobeerd, nou dat vind Collin niet zo lekker. Hahahaha. Wel vind hij drinken uit de drinkbeker met diksap erg interessant en ook erg lekker. @ Gold: Dat tandenpoetsen in inderdaad een leuke klus, succes. Ik zag dat jij een lijstje hebt met alle gewichten en lengtes van de kleintjes, mag Collin daar ook in? @ Misja: Kan me voorstellen dat je dat eng vind, dat hij ineens op zijn buik slaapt. Collin ligt nog in de babysleep, op zijn zij. Maar ze hebben wel een instinct dat ze hun hoofdje draaien als de op hun gezicht liggen. @ Duckertje: Het kleintje van de buren al vanaf de geboorte in een slaapzak??? Dat mocht hier echt niet. @ Fmt: Ohohoh, verkeerde knopje?? Ik typ het eerst in het kladblok
@fmt dikke diggi knuffel voor jou. Hoe gaat het met F? @sahi hoe gaat het met Y heeft ze nog koorts? @dekentjes vs slaapzak lucas ligt nu overdag in de slaapzak en slaapt dan op de buik. 'S nachts slaapt hij onder de dekens en rond 5.30 gaat manlief naar het werk en dan legt hij lucas in de slaapzak. Morgen mag lucas weer naar het cb ik ben benieuwd wat de cijfers zijn. Lucas draait nu ook echt de hele dag. Ik leg hem ook vaak op de grond op een kleed zo heeft hij wat meer ruimte om te draaien. Hij echt de hele kamer door zo leuk