prutske: het vestje schiet niet zo op, maar dat geeft niet. Yanna is gelukkig weer helemaal beter ik denk dat het op deze leeftijd nog geen kwaad kan met het voetje sjoon: ik hoop voor je dat je niet ziek wordt! hier een beetje down, zit een beetje met mezelf in de knoop. We hebben het natuurlijk over onze relatie gehad en dat zit op zich wel goed, maar mijn vriend vindt dat het met mij niet goed gaat. ik ben me daar niet van bewust, maar het zal wel zo zijn, ik weet niet... gisteren dus weer een hele avond over van alles en nog wat gepraat en ik denk dat er heel veel van vroeger nog niet verwerkt is (moeilijk geweest thuis, beide ouders psychisch niet in orde en een autistisch broertje). Ik wil nu zoooooo graag dat Yanna het wel goed heeft, dat ik alles perfect probeer te doen. Maar alleen perfect doen ga ik geen jaren volhouden... Ik had het graag gewild, maar ik moet nu echt in mn gevoel duiken en ik zou niet weten hoe dat moet... dus mn vrije week geeft me niet echt rust
Dames, ben er ook nog. Lees de kleine beetjes die hier gepost worden wel maar ben druk met een zwaar verkouden dreumes die midden in een sprong zit en niet weet wat ze wil. Ik hoop dat het met kleine F beter gaat en dat FmT ook weer beter is. Fijn dat Yanna aan de betere hand is. Sahi, een therapeut is geen slecht in idee in jou (jullie) geval. Hulp van 'buitenaf' kan je vaak tot verhelderende inzichten laten komen. Ik spreek uit ervaring. Natuurlijk moet je doen waar jij je goed bij voelt. Succes in iig. Sjoon niet ziek worden hoor!
gold: thnx, je hebt gelijk hoor meid. mijn vriend en mn vriendinnetje weten ook niet meer hoe ze me kunnen helpen, die zitten er te dicht op. ik heb de ha gebeld voor een doorverwijzing en vanuit een gesprek of gesprekken bij een psych kijken we wel waar we komen. ik weet namelijk zelf ook niet eens wat er nou precies is... maar de laatste weken kan ik alleen maar huilen en komt er niks uit mn handen, dus dat er iets niet goed gaat lijkt me duidelijk.
Balen Sahi, maar idd is een psycholoog in jouw geval geen slecht idee. Heb er zelf ook gelopen, maar vond en vind het erg lastig om over mezelf te praten, dus heeft niet veel geholpen. Succes iig!! Sjoon, ai, niet ziek worden hoor, zou heel zonde zijn! Hier: ook in een flinke dip Vind t allemaal een beetje druk worden, 20 uur, flink huis om bij te houden, de kids, mn dieet waar ik geen zin meer in heb ... Liefst zou ik terug gaan naar 16 uur werken dat ik thuis niets anders hoef te doen dan het huishouden. Zit nu steeds op mn nek dat ik thuis moet werken. En dan is 5 uur voor mij best veel, aangezien ik toch al niet veel vrije tijd over hou. Manlief vond het een prima idee, alleen moet ik nog even over mn trots heen stappen dat ik wil minderen qua uren Denk dat ik een beetje last heb van de vallende bladeren
gejanne: zou het de tijd van het jaar zijn? Of de leeftijd van de kleintjes? ppffff ik ben zo bang om uit mn veilige zone te stappen en hard te werken aan mezelf. alles is nu zo onzeker en daar kan ik heel slecht tegen (control freak). maar ik zal wel moeten helaas Het liefst zou ik even helemaal niet werken, maar ik denk dat ik dan helemaal in een gat val. Vriendje zei al dat hij alles goed vindt, als het mij maar helpt. Maar hij wil dat ik het zelf doe en dat ik hem niet zo claim. Ik moet me nu ook echt inhouden om hem niet heel de tijd te bellen en te appen, ik heb zoveel te zeggen, maar ook weer niet... Ik ben zo bang om alles kwijt te raken. ik gooi hier maar af en toe even mn verhaal eruit ik hoop dat ik me wel open kan gooien bij zo'n psych. Voor mij is het ook mijn werk, dus het zal best confronterend worden en ik hoop heel vurig dat ik die persoon niet ken op professioneel vlak, want dan gaat het me echt niet lukken
@Sjoon, niet ziek worden hoor. Lekker feesten van het weekend @Sahi, wat een "gedoe" allemaal. Ik denk dat het ook wel te maken heeft met de tijd van het jaar. Maar wel heel goed van je dat je al naar de ha hebt gebeld. En volgens mij kan je zelf wel iemand kiezen om mee te praten toch als het niet klikt werkt het ook niet. En hier je verhaal eruit gooien mag natuurlijk altijd. Daar zijn we voor toch @Gejanne, moeilijke keuzes allemaal. Als je nog graag wat af wil vallen zeg ik: zet het alsjeblieft nu door want anders komt het er niet meer van. En succes met je trots hopelijk kom je eruit wat je het liefste wil. @Gold, beterschap en succes met de sprong Hier naar het cb geweest. Voetje kan geen kwaad tot ze een jaar of drie zijn. Meneer was weer flink gegroeid: 10540gram en 79.5 cm
Ik denk alles bij elkaar, veel mensen hebben sowieso last van een 'herfstdepressie', maar ook de druk van alles goed willen doen. Ik herken jouw verhaal heel erg, wil ook het liefst tegen manlief zeggen hoe ik me constant voel, maar anderszijds hou ik het liever allemaal voor mezelf, wil hem er niet mee lastig vallen hoewel ik weet dat het enorm oplucht om het wel te zeggen. En misschien kan je je werk minderen, dat je gewoon wat minder gaat werken en iets meer tijd voor jezelf overhoud? Ik denk idd dat je wel in een gat zou vallen als je helemaal niet meer zou werken. Hoop ook echt dat het je gaat helpen bij de psych meis, knuffel voor jou!! Pfff lastig allemaal he!
Prutske: ik ga ook wel door met lijnen, er is nu 12 kilo af en ik wil echt heel graag nog 10 kilo. Maar heb nu wel afgesproken met manlief dat ik ondanks de shakes wel wat lekkers op de aankomende feestjes en verjaardagen mag nemen, anders ga ik het niet nog 2 maanden volhouden! Voor mij prima om het zo te doen! En de rest komen we ook vast wel uit
gejanne dat is nou precies wat ik ook lastig vind, en hij ook. Hij wil me steunen, maar hij vindt het zelf allemaal al lastig genoeg. En ik wil mn verhaal bij hem kwijt en het liefste me aan hem vast plakken, zodat ik dat in ieder geval niet kwijt kan raken, maar daarmee duw ik hem juist weg. Hij wil dat ik voor mezelf zorg en nadenk over de dingen waar ik mee zit. dus aan de ene kant wil ik heel de dag tegen hem praten, maar aan de andere kant wil ik juist in mn schulp kruipen en doen alsof alles goed is. mijn broertje komt vanavond mee eten, ik kan heel goed met hem praten en hij komt natuurlijk uit datzelfde verrotte gezin (dit is niet mijn autistische broertje). Ik hoop dat ik daarmee ook weer wat rustiger wordt. pff wat vermoeiend allemaal zeg
@prutske lief dat je het vraagt hoe het met me gaat! Wat ik me afvroeg, sluit jullie slager zodat de moslims bij jullie in het slachthuis kunnen slachten ? Wel een goed idee, zo gebeurd het wel schoon en hygienisch en verdwijnen er bij jullie geen diertjes uit de wei haha.. @sjoon ik duim heel hard dat jij niet ziek word. Met 1 kind is het al zwaar, laat staan met 2 kindjes en een leuk feestje! @sahi ik vind het echt rot allemaal voor je. Hopelijk breek je snel uit die cirkel. Advies psycholoog gaat vanuit de basis verzekering maar er zit een eigen bijdrage aan + je eigen risico. Bel ook zeker even met je zorgverzekering want niet elke psycholoog word vergoed. Mij heeft het niet geholpen, ik heb 1e lijns en 2e lijns psychologen gezien, eentje praatte me zelfs coeliakie aan, op zich niet gek maar poeh poeh... uiteindelijk ben ik er ook uitgekomen, hoe rot je je ook voelt probeer aan de fijne dingen te denken dat maakt alles al een stuk makkelijker. @Gejanne knuffel voor jou hoor, hoe is het met de kleine mannen ? Respect voor dat lijnen volgens mij houden de meeste vrouwen het niet zo lang vol als jou. @altijdvrolijk hoe is het met C. dan bijna 1 jaar he ? Wanneer is de bruiloft @Gold gaat al beter hier. F. heeft vandaag alweer wat gegeten godzijdank.. Knuffel van F. voor F. @emma zitten de muren alweer in elkaar. Te druk op het werk om te chatten .. Okee ik wil hier ook ff me ei kwijt als dat mag van jullie. Weten jullie ook weer waar ik sta op deze wereld . F. heeft dus vandaag zo een boterham dubbel geklapt in haar hand opgegeten wel zonder korstjes maar goed nadat ze van de week eigenlijk niets gegeten heeft ben ik wel blij. De vlekjes verdwijnen weer langzaam dus hopelijk is ze naar het weekend weer de oude. Dan begin ik maandag eindelijk met 24 uur werken, ipv fulltime training. Ook is mijn eerste examen volgende week, even met mijn teammanager kortsluiten wanneer. Ik heb 3 kansen, haal ik het niet mag ik niet blijven. Dus goed studeren dit weekend. Verder loop ik ontzettend achter de feiten aan, een hoop strijk, mijn huis is een bende, vriend is nu ziek, maar ook alweer aan de betere hand. Rekeningen moeten betaalt worden, heb niet eens tijd om de post te openen, ja nu maar wilde eerst ff eindelijk hier wat typen. Dan het allerbelangrijkste waar ik ontzettend trots op ben, F trekt zich eindelijk thuis aan de tafel en vensterbank omhoog en blijft dan even staan. Ik denk als laatste van de club hier maar ik ben zooo trots, ook als ze lacht heeft ze een dikke spleet tussen der twee voortanden zo lief haha.
@Fmt, helemaal goed dat is precies de reden dat we sluiten. Wel werken onze slagers dan zij slachten de beesten echt de moslims staan er over het algemeen gewoon bij. (sommige willen wel zelf de nek door snijden maar dit mag pas als ze al dood zijn) Fijn dat het allemaal wat beter gaat daar. Succes met studeren. Hier vandaag lekker gaan lunchen, winkelen en daarna nog uiteten. Ook heeft mijn vriendinnetje mijn haartjes nog een beetje geknipt. Vorige week had mijn nichtje al een bob geknipt maar die was nog wat lang achter. Dus ze zou hem effe bijwerken aan de achterkant maar toen klopte het model niet meer heeft ze het nog helemaal moeten doen. oepsie
fmt: ik had inderdaad al verwacht dat er kosten aan zouden zitten, maar dat is dan maar zo denk ik... ik ben benieuwd of het me gaat helpen. fijn dat het met F alweer een beetje beter gaat Het is allemaal nogal wat zeg, roodvonk! en wat lekker dat ze zich gaat optrekken enzo Echt leuk Knappe F! Ik lees gewoon dat je geniet, ondanks dat je het zo druk hebt, heerlijk! prutske: wat een lekkere dag gisteren haha, bij ons stond gisteren een dierenambulance bij de moskee Maar het is gewoon een handige parkeerplek hoor, maar vond het zo cru na al dat nieuws over dat slachten nog even klagen hoor, ik ben gewoon alweer ongesteld geworden ik had pillen gekregen tegen t vloeien en er zat nu al 2,5 week tussen, in plaats van steeds een paar dagen en dan continu gerommel... dus eigenlijk moet die spiraal eruit en vriendje zei van de week nog dat 'ie misschien wel weer een baby wil en ik durf dat nu ook wel aan, maar met dit hele gedoe wat erbij is gekomen, lijkt het me nog niet handig... met of zonder spiraal zal ik me echt niet veel anders voelen, denk ik nu, maar ja... Ik vertrouw niet op condooms als we een stiekeme kinderwens hebben, terwijl het nog niet verstandig is. Dat is mij een te groot risico... pfff wat kan je allemaal aan je hoofd hebben he?
He dames, Ik heb even 2 vraagjes aan jullie, ben nl op zoek naar 2 dingen.. Ik kan nergens warme winterslofjes vinden voor Collin waar het lopen niet belemmerd wordt. Dus geen harde zool. En ik ben tevens op zoek naar een goeie buggy, die kan liggen, niet van die shit plastic wieltjes heeft en in de lengte opklapt. ( en ook nog een boodschappending eronder) We hebben nu de Mura 3 wieler, maar we vinden het een verschrikkelijk ding. Dat voorwiel gaat steeds de verkeerde kant op als je een stoepje af gaat. Daarbij neemt hij verschrikkelijk veel ruimte in beslag en past daardoor ook niet in mijn auto. @ Fmt: Fijn dat jullie weer aan de betere hand zijn, dat valt niet mee allemaal ziekjes zijn. De bruiloft is 21 juni volgend jaar, duurt nog even, maar toch.. Ja nog een weekje maar ik heb helemaal nog geen cadeau gekocht voor hem, zou nl echt niet weten wat we moeten geven. Wat goed van F zeg, daar moet je ook trots op zijn. En dat examen haal je echt wel, komt goed. @ Lolly: Hier ook een mannetje die alleen alle nieuwe dingen met papa wilt doen. Maar wel super dat hij dat al doet! @ Prutske: Ik vind dat wel een goede oplossing van je baas om voor hun dan open te zijn. Dan gebeurd het tenminste goed. Zo jeetje, wat een grote knul is ie al zeg.. @ Sahi: Spannend zeg dat ze dan het geslacht weten Nu is het ook wel de tijd van het jaar en het weer dat je je down gaat voelen, maar in jouw geval denk ik dat het geen kwaad kan om met iemand te gaan praten. Kan nooit kwaad.. Komt allemaal wel goed hoor, heeft alleen tijd nodig. Zou dat je steeds ongesteld bent ook niet te maken hebben dat je niet zo lekker in je vel zit? @ Sjoon: Hoe voel je je nu? Hoop inderdaad niet dat je ziek gaat worden. Gefeliciteerd met je moeder. @ Gold: Succes met Flo, kan me voorstellen dat ze dan geen raad met zichzelf weet. @ Gejanne: Vind het sowieso erg knap dat je dat lijnen al zo lang vol houd zeg.. Mij lukt het nog geen week, hoe graag ik die 5 kilo kwijt wil. En als die 16 uur jouw meer rust geven, zou ik dat echt doen. En ja, je trots, dat is ff moeilijk. @
AV: ik heb slofjes van kruidvat, niet heel warm, maar wel praktisch tegen het uittrekken van de sokken. En ze zijn helemaal flexibel. een buggy hebben wij vlak voor onze vakantie gescoord bij Aldi in de aanbieding. Het is een Hauck en we zijn er erg tevreden over. ik denk dat mijn hele toestand de combinatie van alles bij elkaar is. Er is niet 1 ding aan te wijzen, want alles speelt een rol.
Fmt, lekker hoor weer wat minder werken. En succes met je toetsen! Wat goed van F dat ze zich op trekt tot staan. En wat dan nog dat ze het later doet dan een ander, ieder zijn tempo en misschien kan zij wel iets wat onze kindjes nog niet kunnen. Zo zie ik ook veel verschil met Chiel en Elynn wat Chiel eerder kon dan Elynn en juist andersom. Ook kruipt Elynn zoals "het hoort" dat heeft Chiel nooit gedaan. Zo hebben we bij een tweede ook eerste keren Gold, vervelend dat Flo'tje niet lekker in haar velletje zit. Sahi meid, probeer idd ff met iemand te praten die ver van je afstaat. Baat het niet dan schaad het niet. En al helpt het iets is natuurlijk ook goed! Succes en dikke knuf Prutske, gezeelig hoor! Ff een dagje uit geweest. Wel tevreden met je kapsel nu? Lolly, misschien ben jij over een tijdje wel weer belangrijker dan papa Gejanne, knap hoor dat lijnen van je. En ik moet zeggen 16 uur werken is heerlijk. Precies genoeg om er "ff" uit te zijn. Ik zeg DOEN! Av, ik heb geen idee. Maar een vriendin van me had een koelstra gekocht en is daar tevreden over. Ik weet niet zeker, maar volgens mij zijn het geen plastic wielen. Hier net even een taart voor mijn mams gemaakt. Neem ik morgen mee. Voorals nog ben ik niet ziek geworden, gister ging het mwa op mijn werk en vandaag voel ik me een stuk beter.... Alleen poepie verkouden dus hoor dan stuk slechter
@Sjoon, ja mijn kapsel is nu echt zoals ik het eigenlijk al meteen wilde. Stiekem denk ik wel dat mijn haar nu weer van lang naar heel kort gaat de komende keren dat de kapper langs komt. @AV, Hier geen pantoffels want meneertje loopt/ kruipt het liefst rond op blote voeten. En buggy wij hebben er een van "van Asten" maar das geen super buggy. Gelukkig gebruiken wij hem eigenlijk nooit. Hier past de combiwagen in beide auto's dus nemen we die meestal mee. Finn wil namelijk niet in die andere zitten Vandaag op pad geweest met mijn moeder en Finn. Eerst even langs mijn werk gereden, jeetje wat een drukte daar, we zijn maar snel weer verder gegaan. Even langs de kringloopwinkel. Hadden we geluk daar begon vandaag de speelgoedverkoop voor Sinterklaas. Ik denk dat mijn moeder nu al klaar is voor het grote feest (sint of kerst weten we nog niet). Morgen is mannetje ook vrij dus misschien even lekker naar het bos.
ik kom ook weer langs waaien. Ik kreeg geen melding meer via de mail heel raar hopelijk van af nu wel weer. Ik zit al lekker in m'n badjas op de bank. Fabian had deze week vakantie dus dat is een drukke week voor mama. Hij is ook een paar dagen wezen logeren dus had ik even lekker tijd voor Lucas. Vandaag met Fabian naar de dierentuin geweest als afsluiting van de vakantie en Lucas is lekker verwend door oma. @sahi een dikke knuffel voor jou. met hulp van een psych en van je vriendje kom je er vast uit heeft even tijd nodig. @av Voor Lucas heb ik geen sloffen. Voor Fabian had ik ze toen altijd van de ter stal. Buggy wij hebben de x-adventure vibe. @sjoon Lucas zal vast ook bij mama wel gaan lopen hoop ik toch. Veel plezier morgen maar dat gaat vast wel lukken. @fmt die fae-tje toch gewoon roodvonk. Hoe gaat het nu met haar? @gold Florine ook al niet zo lekker of gaat het inmiddels alweer wat beter. Lucas is ook super verkouden. Heel z'n bedje zit elke dag weer onder het snot. Yakkie. Ik heb deze aangegeven dat ik liever wat minder wil werken. Ik heb echt het gevoel dat ik meer thuis moet zijn bij m'n kindjes. Ik heb nog ouderschapsverlof staan en dat ga ik nu gebruiken. Ik neem 4 uurtjes per week op dan werk ik 20 uur per week.
Leuk om hier weer wat van jullie te lezen, heb wel meer rust in me kont nu om ff gewoon rustig bij te lezen. @AV wij hebben alvast buggy's getest bij de prenatal en de koelstra simba t3 vonden wij het fijnst, kan ook in ligstand, volgens mij heeft gold hem ook. Schoentjes was ik ook op naar zoek, ik denk dat het gewoon ordinaire uggs laarzen gaan worden voor als we naar buiten gaan en binnen lekker op der blote voetjes als ik dat zo lees bij prutske, gewoon maar de verwarming een graadje hoger dan maar. @prutske veel plezier in het bos morgen. @Sjoon, dove haha ik weet precies wat het is, ik hoorde een tijdje geleden ook helemaal niets, zo lastig. @av die bruiloft duurt nog wel ff zul je zien dat ik het over 3 maanden weer vraag hahaha, zo kan ik het niet vergeten. @Lolly Lekker dat ouderschapsverlof, die ben ik helaas kwijtgeraakt bij mijn ontslag.
*een stem uit het verleden*.....ja druk hier. Mijn oma is vanacht overleden. Dat zat er al een tijd aangekomen en ze is gewoon steeds dieper in slaap gevallen. Iedreen is er afgelopen week veel bij geweest dus ze is echt op een mooie manier gegaan. Nu is mijn opa alleen. 91. Zijn verdriet en dat van mijn vader vind ik het moielijkste geloof ik. Verder, ik ga vanaf 1 januari dus ook minder werken. Die 24 uur is echt te veel. Ik heb er zin in. Nog twee maanden volhouden.... Gejanne, als praten niets is, misschien heb je dan wat aan haptonomie. Dat is een lichaamsgerichte therapie/coachingsvorm. Ik heb in de zwangerschap haptonomie gedaan en toen vond ik dat heerlijk. Sahi, oh relatiestress is zo vervelend. Neem jezelf en je gevoel ook serieus hè. Niet meteen vinden dat je lastig bent en zeurt (als ik je verhaal lees krijg ik het idee dat je dat een beetje van jezelf vindt...). Je voelt je niet voor niets zo. En die hormonen en ontzwangeren helpen er ook niet bij. Praten met iemand kan echt helpen. Mij hielp het. En ik dacht ook dat dat raar zou zijn om als therapeut naar een therapeut te gaan maar ik vond het juist fijn. Dat die persoon er was om naar mij te luisteren en me te helpen hoe ik me beter kan voelen. En dat het toen eens over mij ging en dat ik niet voor de therapeut hoefde te zorgen enzo (begrijp je wat ik bedoel?). Ik werd er ook nog eens een betere hulpverlener van, door te ervaren hoe het is om op de andere stoel te zitten. En ik zou gewoon iemand kiezen die je niet kent en je in je werk niet tegen gaat komen. Dat moet te doen zijn lijkt me? Ik hoop dat je je snel beter voelt. Ik voel me ook nog steeds niet de oude trouwens.... AV, leuk man huwelijksvoorbereidingen . Wij hebben een maclaren. We hebben hem van mijn schoonzus gekregen. haar zoon heeft er ingezeten en nu Mara en Tibbe en hij rijdt nog steeds als een tierelier. De leuning kan helemaal plat en het zitgedeelte kan je verlengen waardoor Tibbe er nu nog steeds helemaal recht liggend in kan slapen...........als hij zou slapen in de buggy dan.... Hij klapt inderdaad recht op en heeft geen plastic wielen. Het is de Maclaren techno. Ze zijn niet goedkoop. FmT, roodvonk? Naja zeg ik vind het stom. Roodvonk ga weg!! NU! Heerste het op het kdv? Lolly, oh erg hè als ze iets bij de een wel doen en bij de ander niet. hier ook een vaderverering. Door Mara dan. Ik word er soms echt niet goed van. Dan word ze 's ochtends wakker en begint ze al met ik wil pappa knuffelen. En dan wordt ze boos. Dan zeg ik dat ze opnieuw wakker moet worden en dat ik dan wel terug kom. Dat werkt gelukkig en dan staat ze toch nog vrolijk op. Ik heb van die lere slofjes voor Tibbe. Oxxy of zo. Als het echt koud wordt dan koop ik voor buiten in de bakfiets en zo wel schoentjes met soepele zool. Nou en dan klimgeit Tibbe. Daar gaat het prima mee. Hij heeft afgelopen week bij mijn zus gelogeerd. Mijn nichtje (5) liet de deur openstaan en 3 minuten later zat Tibbe boven aan de trap (halverwege het plateautje met bocht had hij ook maar genomen was het tweede gedeelte ook opgeklommen). Ik ben blij dat ik er niet bij was. Tibbe stort zichzelf nog eens glimlachend in een ravijn. Hoort dat bij jongetjes? Van Mara ken ik dit helemaal niet.... Zo en nu naar bed.....ik zit te treuzelen .