sept/okt/nov 2011 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    @Sahi en Fmt, veel plezier met Grey's vanavond ik keek dit ook altijd maar ben er 2 seizoenen terug tussen uit geweest dus ik probeer nu dvd's te scoren voor een mooi prijsje.

@Fmt, leuk dat je er ook weer bent:p

Hier vandaag een ongelofelijke baaldag.
    Er is heel de dag nog niks uit mijn handen gekomen:)
    Dadelijk na gtst maar lekker naar bed boekje lezen.

Oja ik ben vrijdag voor het eerst in alle tijd de pil vergeten en stiekem vind ik het niet eens erg:):p

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    fmt: hihi, ik zou gewoon alvast lekker eten :p
    Heel erg bedankt voor je knuffel en inderdaad, complimenten incasseren zou niet moeilijk moeten zijn. En voor een ander denken moet ik ook niet doen, klopt, dat leer ik anderen juist ook altijd. Zo stom dat mn hoofd ineens zo'n loopje met me neemt.
    Ik weet gewoon hoe zoiets werkt, puur op papier gezien, maar nu ervaar ik zelf (als je snapt wat ik bedoel).
    maar het komt vast wel weer goed ;)

prutske: ik zit lekker greys te kijken hoor :)
    Heb jij misschien stiekem baby-kriebels :p :D ;)
    balen van je dag, lekker op tijd naar bed, morgen weer een betere dag :)

3. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @sahi: ik heb vaak de neiging.om bij complimenten te zeggen, o maar dat heb ik al jaren of o vindje dat? Ik helemaal niet. Terwijl het idd heel simpel is om gewoon bedankt te zeggen.

@prutske: wie weet een baby'tje op komst! Je weet nooit.

@fmt: al gegeten inmiddels? Ik ging ook vast eten.hoor.

4. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een trotste mama hoor!
    Collin loopt 5 stapjes!!!!

Zo, dat was even mijn blije bui, hahah.
    Wou heel de dag al reageren, maar we kregen een gezellige bhv oefening. Was zo heerlijk war buiten en vervolgens werd het stervens druk. Wat niet zo raar is, want we stonden bijna een uur buiten.
    Ben zaterdag geslaagd voor slofjes, bij de ter stal (oude hans texiel) Super schattig en maar 6 euro.

Qua buggy, ik kwam zelf ook uit op de koelstra en de maclaren. Vind die maclarens zo duur alleen. De koelstra moet ik nog wel in het echt bekijken, heft geen haast, geld gaat een beetje te hard L

@ Sjoon: Hoe was het feestje van je moeder? Gefeliciteerd, ze heeft wel lang gewacht met komen. Wat dubbel zeg, ook gecondoleerd.

@ Lolly: Lekker dat je daar je ouderschapsverlof voor kan gebruiken. Hoeveel uur werk je nu als ik vragen mag? Oh wat spannend die echo, lijkt voor ons zo lang geleden he?

@ Fmt: de dag van de zomer ;) Daar kan je het misschien aan onthouden, hahaha. Hebben ze baby uggs??? Lol, die complimenten cursus.. Dat is moeilijk om te zeggen hoor, dank je wel..

@ Princi: Beetje laat, maar nog gecondoleerd met het verlies. Sterkte. Ow Tibbe, gewoon ff de rap opklimen… Wel stoer en goed van je ;)

@ Prutske: Beter hoor, dat je nu weer lekker in je vel zit. Oooooohhhhhh, :D

@ Sahi: Ja dat lijkt me ook ontzettend moeilijk, maar wel goed dat je gaat praten. En ja, vaak kom al het "slechte" ff tegelijk, maar daarna ben je er gewoon weer ff vanaf :)

@ Gejanne: Heerlijk als ze ineens die eigen wil gaan krijgen.

@ Misja: Alleen thuis zijn is ook niets he, bah. Hier ook vaak alleen ivm wisselende diensten. Wow, alweer 22 weken?? Al een mooie buik gekregen?

5. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Wat knap dat Collin loopt! Yanna durft het absoluut niet, is ook nog niet stabiel genoeg. Komt vanzelf wel.
    Ja al het slechte komt nu allemaal tegelijk, pff...
    Dat eigen willetje; jemig Yanna is ons aan het uittesten! Dus we zijn nu heel pedagogisch bezig, goed gedrag belonen en gillen en piepen zoveel mogelijk negeren en anders zo kort en streng mogelijk op reageren. Want het is alleen maar gillen wat eruit komt. Gisteren lagen er boontjes voor dr neus, maar ze wilde per se de aardappelpuree eten. Ze kan dat met mama of papa zeggen en wijzen vragen, maar dat geduld is er sinds gisteren niet meer.
    Nu liggen er korstjes voor dr neus en zachte stukjes brood nog op de plank waar ze niet bij kan en dat denkt ze op te lossen met gillen.
    Ik wijs nu zonder woorden naar de korstjes, dat ze eerst dr portie voor dr neus maar op eet, en dan krijgt ze de rest. Inmiddels negeer ik haar dus omdat ik hier reageer en nu is het weer stil en zit ze braaf te eten.
    Zo fijn dat mijn pedagogische kennis ook in de praktijk werkt :p

6. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    @av, wauw wat goed dat hij loopt, hier alleen aan de hand en achter zijn loopwagentje.

@sahi, hier ook dat soort gedrag. Meneertje wil het liefste alleen vlees eten maar das niet de bedoeling. Verder hier ook goed gedrag belonen en klieren en zeuren proberen te negeren.

Hier een kleine man waar het snot heel de dag uit loopt. Vanmorgen was zijn luier zo vol dat zijn romper tot de oksels nat was dus ook de pyama en slaapzak. Vond het echt zo zielig voor hem dus voorlopig maar effe rond onze bedtijd nog effe verschonen.

7. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    nou vandaag is het weer eens bevestigd dat het bij Yanna gedrag is hoor. Wij eten op dinsdag altijd bij de oppas mee, omdat we daarna weer allebei de deur uit moeten. Yanna had zich goed gehouden vandaag, dus we dachten dat ze weer in dr hum was, maar zodra papa en mama in beeld waren, was het weer zeuren. Wij hebben haar genegeerd en even de oppas tot 'aanspreekpunt' gebombardeerd en na heel lang zeuren ging het aan tafel weer prima. En na het eten was ze gewoon weer moe, dan merk je dat het zeuren anders is.
    ik ben een pedagoog, dus ik moet stiekem wel erg lachen hoe dit soort dingen werken. Wat in de boekjes staat klopt echt ;) Helpt me wel om door te zetten met onze leuke opvoedkundige aanpak ;)

8. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @AV jaa baby uggs zijn er ik heb voor Fae ook ballerina's van ugg van 0 tot 3 maanden, die past ze nu nog steeds lol... duurde ff voordat ze ze aan kon.

@all probeer snel weer op iedereen te reageren. Nu eerst nog ff paar uurtjes leren, en dan hopelijk haal ik mijn examen vanavond.

Heb zojuist ook ff een berekening gemaakt van de zorgverzekering, wij zijn dus gigantisch de lul en mogen straks 480 euro gaan betalen... lekker *&*&^%$ dus.. (dat is er dan ook ff uit).

9. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    fmt: gadver, zoveel gaan betalen? Ik dacht dat het pas in 2014 ging gebeuren en dat het dan ook pas definitief werd, die bedragen.

net gebeld met mijn verzekering voor dat psychologen-gedoe, komt lekker kut uit.
    ik moet 20 euro per zitting betalen, max 5 zittingen en ik moet het eigen risico betalen. daar ben ik dit jaar door heen, maar als ik in 2013 langs ga, moet ik die hele 350 betalen! Echt gaar :( Ik denk niet dat ze me in 2 maanden volledig 5 keer hebben gezien...
    de psycholoog gaat me terugbellen voor een afspraak en meteen dit verhaal, misschien kunnen ze het wel op 2012 factureren.

10. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    fmt: ik zat net te zoeken naar dat premie-verhaal, die 480 euro geld voor mensen met een inkomen van 70.000 in een jaar. Weet natuurlijk niet wat jullie verdienen, maar wij gaan met ons bagger-inkomen 140 in de maand betalen. dus ik vind het eigenlijk wel meevallen.

11. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Sahi, ik ging elke week naar de psycholoog dus dan zijn vijf keer in 2 maanden wel lukken.
    Overigens toen ik vorige week zei dat ik me nog steeds niet dezelfde voelde had ik het over de hormonen van de zwangerschap. De hulp van de psycholoog vond ik heel fijn en hebben me toen (vijf jaar geleden) echt geholpen om alles wat ik meegemaakt had (verhuizing, relatie uit, burn-out...ja alles kwam tegelijk) een plek te geven.

Fmt, succes met je examen.

Wij hebben vandaag de crematie van mijn oma. Toch heftig allemaal. Mara noemde het net een 'huilfesst' mooi gevonden wel :).
    En als klap op de vuurpeil heb ik morgen een sollicitatiegesprek. Pffff.

12. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @princi heel veel sterkte met het verlies van je oma. Wat bijzonder bedacht het huilfeest. Ook succes bij de sollicitatie, geef het anders gewoon aan, we zijn allemaal mensen toch.

@sahi jaa ik had mijn jaarsalaris ingevuld in die berekening terwijl ze om maandsalaris vroegen. Nu verdienen wij best veel, maar ik las ook al van Gejanne dat het om het verzamelinkomen gaat, volgens mij is dat weer minder dan het bruto inkomen (maar dat weet ik niet zeker), hier balen omdat we een lease auto prive rijden maar die dus ook (volgens mij) bijgeteld word op het bruto inkomen (begrijp ik het goed?)

Wel balen want van de week was ik dus al met de hypotheek bezig. Onze normale spaarpot word dus steeds kleiner wat me wel nerveus maakt.. Wij lossen nu niets af aan het gedeelte wat aflossingsvrij is. Dit is bijna de helft van onze hypotheek. De andere helft is banksparen. Nu hebben wij wel nog wel een ander potje met veel spaargeld maar daar kunnen we niet aan staat vast voor lange tijd dus nu aflossen daarmee is geen optie. Maar stel dat je 1000 euro inlegt op je aflossingsvrije hypotheek scheelt dat dan aanzienlijk op je maandkosten of gaat dat om een paar tientjes ? Onze rente is 4.8..

Hopelijk weet iemand het. Mocht niemand het hier weten ga ik mijn adviseur maar even bellen als die ooit tijd heeft.

Sahi volgens mij ga je wekelijks naar de psycholoog. En als hij/zij niet kan gewoon een andere benaderen en bij wachttijden je verzekering benaderen en zeggen dat je de hulp DRINGEND nodig hebt. Des noods een uur er voor rijden. Mijn psycholoog was 1.5 uur van huis rijden maar wel een goede *ik heb er niets aan gehad trouwens dus zonde van de benzine, prijs is betaald door mijn baas* misschien jouw baas hierover aanspreken ? Zeggen dat de problemen werkgerelateerd zijn ?

13. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    442 euro per maand gaan wij betalen aan de zorgverzekering.
    Samen.
    Ik schreef het al op FB, 2 verdieners met 2 kinderen en koophuis worden het hardst genaaid.

Dit hebben we aan de PvdA te danken.

Princi, veel sterkte vandaag.

Sahi, ik heb in het verleden bij een klinisch psychiater 'gelopen' ik had 1 sessie in de week. Mijn klachten waren van hormonale aard, ik was binnen het ziekenhuis doorverwezen. Na 12 sessies was ik 'normaal' verklaard :p

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    princi: wat mooi bedacht van mara, een huilfeest. Wat een slimme meid is het toch!
    en zo'n sollicitatie na zo'n heftige dag, best even veel nu op je bordje zeg!
    ik ben benieuwd wat een psycholoog voor me kan betekenen, ik wordt nog terug gebeld.

hebben jullie een linkje waar je zoiets berekent? Want ik geloof dat ik dan niet helemaal goed ben geinformeerd. Dan kan ik beter minder of niet meer gaan werken, als ik jullie zo lees!
    Ik had juist het idee dat het voor de hoge inkomens geld, niet voor de modale inkomens, maar wij verdienen samen ook bar slecht, dus misschien geld het voor ons ook minder...
    waarom pakken ze nou niet eens die rijke lui aan, die echt tonnen per jaar verdienen? O wacht, dat zijn de ministers zelf, dat willen ze natuurlijk niet...

15. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Effe klagen hoor:

Mannetje is helemaal van slag sinds de klok is verzet. Snachts allemaal wakker. Niet huilen maar wel hele verhalen vertellen.

Gisteren 4 keer gepoept op een dag steeds dunner en nu snot verkouden en ook wat verhoging. Gelukkig eet het mannetje wel goed En nu ligt hij lekker te slapen hopelijk nu wel heel de nacht.

Kan ik ook een nachtje door slapen na gtst maar lekker naar bed want ook mama is snot verkouden:p

16. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @prutske hoe is het nu met de kleine man ? Zielig he als ze iets onder de leden hebben. Hopelijk heeft hij lekker doorgeslapen.

@sahi op rtl nieuws kan je het uitrekenen.

Oooh ik ben zo blij dat ik geslaagd ben voor dat eerste examen. Best pittig hoor, meerkeuze vragen waarbij er meerdere goed kunnen zijn, daar ben ik niet zo goed in.

Vandaag ongesteld worden denk ik, flinke buikpijn :x. Dus asperine en ik duik nog ff terug in bed. Fae is naar de opvang en vriend aan het werk, huis is nog een bende maar dat komt volgende week wel. Zolang ik Fae kan terugvinden tussen haar speelgoed hahahaa...

17. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
  18. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Hier gaat het een stuk beter met finn. Hjj heeft tot acht uur geslapen! Nog wel verkouden maaf das niet zo erg.

Alleen nu ben ik de pineut,ontzettende keelpijn hier. Dus maar mijn gemak houden vandaag.

@Fmt, beterschap en lekker uitrusten vandaag

19. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    fmt: thnx voor de link. Wat ik al dacht, wij gaan er dan ook op vooruit. Ik vind de commotie echt overdreven, maar ik ben ook wel een 'rooie', als ik genoeg heb, waarom zou ik dan niet wat inleveren voor de armeren? ik kan er niet goed tegen dat de 'rijkeren' nu boos zijn dat ze moeten inleveren, terwijl ze het dus hartstikke goed hebben!
    maar goed :p
    balen dat je ongesteld moet worden en er zoveel last van hebt :( Maar je huisje lekker laten gaan joh, zolang er geen schimmel groeit is het wel best toch :p hahah!

prutske: alweer wat beter?
    oh niet dus :( Balen :(

hier weer lange dag gehad, maar voel me verder wel aardig vandaag :)

20. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is wel fijn dat jullie erop vooruit gaan, maar bijna iedereen hier (als ik het goed gelezen had) gaan er dik op achteruit.
    Kan alleen over mezelf spreken, maar wij zijn echt geen "rijkere" en vind het commentaar wat er gegeven/ of de commotie wordt ook echt terecht.. Vooral de "gewone" 2 verdieners die worden al getroffen, aangezien het aannemelijk is dat het gaat om het verzamel inkomen. Ik werk 3 dagen en mijn vriend full time, ambtenaren, maar ook wij zitten dan in het dure sigment.

Zo dat was ff het laatste wat ik erover zeg!

Deel Deze Pagina