sept/okt/nov 2011 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Wat lief van Gold dat ze zo aan jou/ jullie heeft gedacht!
    Fijn dat het nu alweer wat beter gaat. Hopelijk is de volgende kies er ook zo en is ze weer helemaal haar lieve ikkie.
    Klote van je auto zeg! en helemaal dat je er nu geen vertrouwen meer in hebt.
    Succes met je examens. Blijft nog wel even denk ik. Tenminste een vriendin van mij werkt ook bij jullie en die studeert volgens mij nog steeds.

Hier Ajax op de buis bah maar ja mannetje mag toch ook wel eens lekker voor de tv. (kan ik lekker zp-en en spelletjes doen op fb)
    Vanmiddag sinterklaas gehad bij schoonouders. Oh wat ben ik blij dat ik daar zo min mogelijk kom. Na een half uur al hoofdpijn van de irritatie. En het drukke gedoe daar. Ze weten dat ik wat af wil vallen en wat krijg ik: Een kilo kruidnoten en een chocoladeletter. :( Wel lekker maar niet zo goed. Oja Finn heeft ook een letter gekregen die zal ook wel in mijn maagje verdwijnen:). Verder 3 toet toet auto's (wel leuk), een knuffel beer, een woezel en pip pyama mt 110 (leuk voor over 1 a 2 jaar) 2 paar sokken mt 27-30 (kan gelijk met die pyama)
    Achja voorlopig alleen weer effe met kerst en verder kom ik er toch niet veel.

oja Finn heeft vanmiddag wel 15 stapjes alleen gedaan. Hopelijk snapt hij het nu!!!!!!!

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ik kom fmt eens even een dikke knuffel brengen, zo erg wat jou toen gebeurd is! Nachtmerrie voor iedere mama! Hele dikke knuffel hoor! Hoe gaat het vandaag?
    Super lief van Gold dat ze je even belde!
    Succes met leren meis
    oh wat betreft auto en bruiloft, wij gaan niet trouwen omdat we voor dat geld veel leukere dingen kunnen kopen, zoals een auto. dus ik zou gaan voor een mooie auto en een soberder feest, maar dat ben ik ;)

pruts: ik vind snoep op zich ook niet echt een kado... maar daar denken je schoonouders dus anders over ;)
    Wel leuk dat Finn verder nog goed verwend is. Maar kan me je irritatie wel voorstellen zeg

hier gisteren een butt dag, nu wel weer lekker. Alleen jammer dat het bij vriendje nog niet binnendringt dat hij altijd bezig is met zijn eigen dingen en dat ik altijd met Yanna ben. Hij doet echt weinig met Yanna, hij is steeds dingen voor anderen aan het doen, zoals auto's repareren enzo. hij vergeet daarbij ook zichzelf en Yanna en mij.
    hij vindt dat ik er dan met Yanna vaker uit moet, als ik het zo vervelend vind, maar dat is niet wat ik bedoel... We hebben nu geen ruzie ofzo hoor, maar ik ben weer een heel weekend met Yanna, zij probeert me enorm uit, dus ik ben vanavond helemaal uitgeblust.
    In de tijd dat ik dit stukje typte heeft ze de stofzuiger omgegooid en de koektrommel geplunderd. sjonge jonge. En als ik haar nu weer corrigeer is het weer een kwartier brullen. Gewoon niet leuk...

3. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Sahi, hier ook de uitprobeer fase maar soms kan ik het ook echt niet op brengen om de strijd aan te gaan dus net eten met de afstandsbediening in de hand helaas

4. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ja ik ben absoluut niet consequent (weet ik al jaren) en ik laat Yanna vaak ook maar gaan.
    mijn vriendin zegt altijd 'pick your battles'. dus wij gaan alleen de strijd aan om de belangrijke dingen. Maar Yanna is er wel een van per se iets willen en een sterke eigen wil. Op zich goed, maar wel heel vermoeiend de laatste dagen....

ze zeggen; makkelijke baby, lastige peuter. Ik zou het bijna gaan geloven :p

5. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    wat knap dat Finn loopt trouwens :D
    Yanna durft het nog steeds niet, probeert wel wat meer los te staan, maar ze durft niet. Naja, ze gaat t vanzelf wel ooit een keer doen :p

6. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Nou vandaag vind meneer kruipen weer goed genoeg dus echt doorzetten doet hij nog niet maar het was wel leuk gister

7. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    kruipen is ook echt nog veel makkelijker. En mijn petekind vond tot 2 jaar kruipen en over de grond dweilen met spelen ook veel leuker dan steeds netjes zitten en tussendoor lopen. Nu met 3 jaar nog wel eens.
    Maar de eerste stappen zijn een feit!

en nog een leuk feitje hier; Yanna en papa zijn eens met z'n 2tjes op stap :D Ik even mn handen vrij en papa en Yanna lekker buiten banjeren in het bos :D Yanna wil echt heel graag dingen met papa doen en nu was er geen excuus meer, hihi ;)

8. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Sjoon, hoe is het met je kleintje?

FmT knuffel! ;) Bruiloft/Auto ... Voor mij is de keuze makkelijk.
    Een auto is vervangbaar.
    Een bruiloft waar je altijd van gedroomd hebt niet. Het is wel de bedoeling dat je over 40 jaar de foto's terugkijkt en denkt .."wat een mooie dag was dat" :p
    Het is ook weer niet bedoeling dat je over 10 jaar je bruiloft pas hebt afbetaald ;)

We hebben de kerstboom gehaald. En toch weer voor zo'n dikke grote gegaan... Ik was eerst huiverig ivm mijn kleine draakje, maar we zien wel hoe het gaat.
    De little people kerststal ziet alle hoeken van de kamer, Maria ligt in een beker sap, kindje jezus is al kwijt en de engel ook geloof ik.

Nu pizza halen!

9. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Echt waar gold, heerlijk te lezen op de manier hoe je schrijft.

Met elynn gaat het sinds vandaag wel wat beter als je het over de pseudo kroep hebt. Alleen vandaag wilde ze niet heel veel eten. Gelukkig wel drinken en kwarktoetjes. Zou ze last van haar keeltje hebben? Lijkt mij wel als ze zo hees is. Ook heeft ze al een iets hees stemmetje van haarzelf.

Fmt, ik vindt dat gold gelijk heeft over bruiloft en de auto.
    Maar de keus blijft aan jullie zelf.

Sahi, ff alone time :) goed bevallen?

Prutske, knap van je kleine uk dat hij al stapjes zelf maakt.
    Elynn blijft wel steeds langer alleen staan, los dus. Maar nog geen stappen. Soms wel een paar stapjes aan 1 hand lopen.

10. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    @gold, leuk een grote kerstboom

@sjoon, wat vervelend dat elynn ziekjes is. Wat is pseudo kroep eigenlijk als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

@sahi, was het fijn effe lekker alleen thuis?

Wat lopen betreft ben ik stiekem wel blij dat jullie kindjes ook nog niet lopen:) want ik onze vriendengroep waren ze allemaal erg vlot hierin.en nu iedere keer: loopt hij nu al alleen die van ons........... nou ja jullie weten wel wat ik bedoel. Probeer hier niets van aan te trekken maar dat valt niet altijd mee.
    En die kindjex hebben ook wel dingen waarvan ik dan denk kan hij/zij dat nog niet maar daar probeer ik ook niks van te zeggen.

Hier een uitnodiging van vrienden voor oud en nieuw met vier stellen waarvan 3 met een kleintje en een homostel. Hetzelfde clubje als vorig jaar. Stiekem hoop ik wel dat het wat relaxter is als vorig jaar. Toen zaten de andere2 meiden heel de tijd met hun babyfoon aan hun oor. Wij hebben er niet eens een en ik vond het behoorlijk irritant. Wat zouden jullie doen? Heb al tegen man gezegd dat als het weer zo is we volgend jaar niet meer met dit groepje oud en nieuw vieren.

11. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Gold: hihi, wat breng je het toch leuk van de little people kerststal :D

sjoon: gelukkig gaat het iets beter met Elynn.

alone time: ja heb even lekker kunnen poetsen (ja dat vond ik even lekker :p) en even zonder iemand aan mn been de krant kunnen lezen

pruts: ja ik denk ook steeds dat Yanna langzaam is, omdat alle kindjes in onze omgeving liepen op hun verjaardag. Maar dat is natuurlijk helemaal niet de norm! En ieder kindje heeft zn eigen interesse, want Yanna kent al heel veel woorden qua begrip en zegt ook al wat dingetjes. Dat zien wij niet zo sterk bij die snelle lopers zeg maar. Geeft niet, maar dat lopen wordt dan toch weer sterker naar gekeken, heb ik het idee

hier gezellig avondje gehad, alleen ons vriendinnetje die ons zo steunt heeft nu zelf gedoe thuis :( Ze is 2 jaar terug bij haar vriend ingetrokken en hij doet nu ineens moeilijk dat het zijn huis is (koophuis) en niet van haar en dat hij haar zomaar op straat zou kunnen zetten. raar toch om zoiets ineens te zeggen? En daar hadden ze het dus over en toen vond hij dat zij teveel tijd in ons steekt en niet genoeg in hem... apart...
    Maar zij dus in zak en as, vind het zo zielig voor dr :(

12. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Prutske: ik zou het nog een jaartje proberen, als je het tenminste normaal gesproken wel gezellige vrienden vind. Kindjes zijn inmiddels jaartje ouder, dus hopelijk ook minder op gelet door de moeders.

Sjoon: gelukkig gaat t iets beter, hoe ist nu met je rug?

Gold: en ... sinterklaas bij je schoonzus overleeft?

FmT: jullie moeten doen wat goed voelt, maar een bruiloft is wel een bijzonder iets, wat in mijn ogen ook wel iets mag kosten. Hoewel een auto natuurlijk ook belangrijk is! Succes!

Sahi: Yanna blij dat ze met papa weg mocht :)?

Lopen: Dinand loopt ook nog niet hoor, is een bangerikje haha. Loopt wel steeds achter van alles en aan één handje gaat het ook redelijk, maar alleen vind hij het nog niks. Jarno liep met ruim 13 maanden, maar ieder kind heeft ook hier in zijn eigen tempo!

Nou, de sneeuw is weer helemaal verdwenen, vind t niet erg :)
    Kan niet zo tegen alle troep wat het geeft ;)

13. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Sahi: dat gevoel heb ik ook, dat mensen het enorm belangrijk vinden dat kleintjes snel lopen, maar dat ze qua woordenschat (in onze ogen) ver zijn, boeit ze vaak niet. Terwijl ik dat juist zo grappig vind, bij Dinand ook. Wijsneusjes! O en niet leuk voor je vriendin idd :( Rare opmerking hoor, van die vriend dat hij haar er zo uit kan zetten, lijkt me niet echt een lekkere basis!

14. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Pseodo kroep is een ontsteking in de keel, thv de stembanden. Waardoor ze dus (zeker als ze zich druk maken met huilen bv) en snachts in rust kortademig/ benauwd worden. Wat je dan het beste kunt doen is stomen, of in de buitenlucht. Als ze moeilijk aan adem komen moet je naar de HAP toe en dan worden ze vernevelt.
    Er wordt niet snel medicijnen voor gegeven.
    Oo internet lazen we ook dat er geen koorts bij hoorde. De dokter had het overdag wel gevraagd, maar toen had ze nog geen koorts. Donderdagavond had ze 39,6, dus hadden toen wij naar bed gingen even. Ter info wel de HAP gebeld. Was dus niet zo erg maar wel in de gaten gehouden. Gelukkig daarna geen koorts meer gehad.
    In de stoom van een hete douche heeft haar wel geholpen gelukkig.
    Het is dus een virus wat voor kan komen bij kindjes tussen de 1 en de 8 jaar. We kunnen dit dus nog vaker krijgen, hoeft niet persé.
    Gaat meestal vooraf aan een verkoudheid. En idd vanmiddag begon er een snotneusje te komen.

En prutske, ik vind het niet erg dat je nieuwsgierig bent hoor! ;)
    Ik had er wel eens van gehoord, maar dan alleen het woord. Wist ook niet wat het in hield

15. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Gejanne, met mijn rug gaat het beter. Donderdag had ik geen diclofenac meer gehad, alleen een paracetamolletje, vrijdag ook. Nu 2 dagen zonder pijnstilling. Ik voel nog wel iets maar niet zo erg dat het hinderlijk is. Wel kijk ik nog uit met tillen.

Lief dat het het vraagt

Sahi. Ach wat sneu voor je vriendin, en ook dat haar vriend dat zo ineens zegt...

Over lopen. Bij chiel hebben ze tegen mij op het cb gezegd toentertijd dat het gemiddelde tussen de 14 en 19 maanden ligt.
    Als ze met 2 jaar nog niet lopen gaan ze verdere stappen ondernemen.

16. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hé dames,

Vwb lopen, hier wel een mannetje wat door heel de kamer rent.
    Pffff en snel, jeetje. maar ieder kind doet het op zijn eigen tempo, is toch ook niet erg?
    @ sjoon: ahhhh arm meisje
    @ fmt: ik zou zelf voor de bruiloft gaan die je wilt, een auto kon toch evt ook wat 'goedkoper' ook die zijn goed.
    @ sahi: soms is dat ook lekker, ff wat voor jezelf doen.
    @ de rest: hoi :D

Wat kunnen mensen irri zijn zeg.
    Ik krijg na een week een mail naar aanleiding van onze eerdere mail berichten omtrent een tafel. Stuur ze, je kan hem evt vandaag op komen halen.
    Dus ik gelijk gestuurd dat is goed, hoor ik gewoon niets.. Pffff

Hier ook een klein ventje die van alles uit probeert enz. volgens mij komt er ook weet een sprong aan nl

17. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Oh ja, bezoekje aan mijn schoonzus... dat had ik al weer verdrongen ;)
    Was ok. Ik heb weer aan mijn verplichting gedaan. Sinterklaas vind ik echt een kinderfeest, kerst is voor volwassenen...

Mijn kleine meid heeft in totaal 5 uur in de auto gezeten gisteren om 4 uurtjes daar te zijn.... De nieuwe grote autostoel is overigens een groot succes. Had ik gemeld dat wij een Kiddy hebben? Zo een zonder 5 punt gordel? 't Ziet er gek uit, maar ze vindt het heerlijk.

De woonkamer van mijn schoonzus is trouwens verandert in een soort van kleuter/peuter teken paradijs .... op ALLE muren is "getekend' door haar kids
    "Wen er maar vast aan" zei ze tegen mij toen ik vroeg of ze daar niet 'verdrietig' van werd ....

IS TOCH NIET NORMAAL?! Of ben ik gekke henkie? Kindjes doen dit toch uit verveling? Of omdat mama & papa de stiften niet goed opbergen?

Sjoon, ik kan me nog herinneren dat mijn ouders altijd een stoomketel van het groene kruis kregen voor op mijn kamer. Tijdens de wintermaanden had ik bijna ALTIJD de kroep. Ik zie die ketel nog boven mijn bed hangen. En mijn vader kon in het voorjaar mijn kamer opnieuw behangen :p

18. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Sjoon: kijk idd maar uit, niet te snel weer alles willen!

Gold: pardon? Wat een onnozele opmerking van haar, wen er maar vast aan. Veel kinderen proberen het idd wel uit, Jarno in ons appartement met potlood (kreeg ik er nog redelijk afgegumt, maar ben ontzettend boos geworden) en begin van dit jaar in het tijdelijke huis ook, maar dan met stift! Maar dat doet hij niet meer hoor, hij krijgt stiften alleen onder toezicht! En inmiddels snapt hij ook wel dat het niet mag.
    Ach, je hebt het 'feest' weer achter de rug :)

19. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    @Sjoon, lief dat je mij niet nieuwsgierig vind en het even uitlegt. En gelukkig gaat het al weer wat beter met je rug.

@Sahi, wat ontzettend rot voor je vriendin! Wat een rare opmerking ook van haar vriend. Snap dat je het erg zielig vind. Maar zorg dat je zelf niet terug in die cirkel beland (ja kan en mag haar natuurlijk wel steunen, maar niet ten koste van jezelf bedoel ik he)

@Gejanne, we proberen het ook nog wel hoor want normaal is het erg gezellig. En een van de kindjes is een jaar ouder als Finn en De ander is ruim 2 maanden ouder. En misschien komt het ook wel omdat wij nooit een babyfoon hebben gebruikt dat het me meer stoort. Vond het alleen zo jammer vorig jaar dat de avond zo beheerst werd door de kindjes. Was voor ons een van de eerste keren weer weg. En de kindjes lagen lekker te slapen boven. Dus eindelijk eens lekker tijd om bij te kletsen. Zal wel goed komen dit jaar hoor.

@AV, wat leuk dat jullie mannetje al lekker door de kamer rent.

Merk hier dat ik gewoon onzeker ben over een aantal dingen. bv dat met oudjaar. Ook heb ik dat met onze maatjes, we hebben ze in alle drukte al even niet meer gesproken (in real life) en dat maakt mij dan weer onzeker of ze boos zijn ofzo. En ik weet wel dat het flauwekul is maar het is een kwaaltje uit het verleden. Bij mijn ex heb ik alles en iedereen opgegeven voor hem en dacht ik altijd dat mensen alleen met mij omgingen omdat ik met hem was. Bleek het uiteindelijk met de vriendengroep/ corsogroep, andersom te zijn. ;)
    Maar af en toe steekt het weer even de kop op.

20. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @gold volgens mij heb je niet verteld dat je een kiddy autostoel hebt. Is dat die stoel met een blad ervoor?
    Kleuren op de muren heeft F hier nog nooit gedaan volgens mij ook nooit geprobeerd. Viltstiften heeft hij pas sinds z'n vierde verjaardag binnen handbereik en daar mag hij alleen mee spelen als ik een kleed op tafel leg. Ik heb een speelkleed en die gaat op tafel bij het knutselen.
    Behang trekken heeft F wel 1x gedaan toen hij nog in het ledikantje lag. Ben toen goed boos geworden en hij heeft het nooit weer gedaan.

@fmt hoe gaat het nu met F slapt ze al wat beter?

@prutske niet echt een tactisch kado. Die auto's van toet toet zijn wel erg leuk. De pyama zou f net aan kunnen dus die kan nog wel 3 jaar de kast in. Sokken kunnen ze vaak wel eerder aan dus die hoeven maar 2 jaar in de kast.:D
    Wat goed dat Finn zelf geloopt.
    Al heb je een babyfoon dan hoor je je kindje nog huilen hoor als om 12uur al dat vuurwerk de lucht in knalt.

@sahi idd op je strepen staan en regels zijn regels. Als iets niet mag dan mag gewoon niet klaar punt. Dan maar even een boos kind maar duidelijkheid is wel heel belangrijk.
    Lucas vind de stofzuiger ook heel erg leuk dus die laat ik wel eens in de kamer staan is die zo een tijdje zoet mee:D

@sjoon dat klinkt wel alsof ze last heeft van haar keel dan voelt drinken natuurlijk ook wel prettiger als eten.

@lopen Lucas kan een paar pasjes lopen maar gaat dan weer verder kruipen want dat is wat hij goed kan. Komt vanzelf wel.

@cb van de week bij het cb geweest. Lucas groeit goed 10 040 gram, 76 cm. Hij heeft 2 prikjes gehad. Qua ontwikkeling volgt hij z'n lijn. De cb arts verwacht dat hij de komende tijd meer gaat praten. Bij z'n broer duurde dat tot hij 2 jaar was dus het zal mij benieuwen.

@oud en nieuw vraagje aan moeders met oudere kinderen. Maken jullie de kids wakker om vuurwerk te kijken? Wij hebben Fabian nog nooit wakker gemaakt en hij is ook nooit wakker geworden. Maar nu hij op school zit word er wel over gepraat natuurlijk. Ik twijfel nog.

Deel Deze Pagina