sept/okt/nov 2011 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Oooh nu we het er zo over hebben, Fae kopieert dit gedrag van "het vervelend kind" van het dagverblijf. Precies de dingen die dat kind doet doet zij ook. Hij is ouder en vond hem van het begin af aan niet leuk...
    Woensdag eens op het kinderdagverblijf vragen hoe het zit daar..

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    gold: Flo kan vast ook van alles aan de anderen leren. Zoals kiezen krijgen, pfff :p
    Je kan het inderdaad zo grappig vertellen altijd :D

pruts: af en toe een ruzie hoort erbij hoor ;)
    lekker, zo'n dagje niksen :)
    Wat handig dat Finn bah zegt als hij gepoept heeft!

gejanne: yes, laatste keer logopedie! Lekker he :)

fmt: huh een pedagogische aanpak voor een meisje van net 1? Wist niet dat ze dat deden ;)
    naja, als er maar iets gebeurt aan die nachten!
    ooh wat stom van zo'n vervelend kind op het KDV! Zou het inderdaad eens navragen. Hier wordt 'het vervelende kind' juist een beetje van de groep gescheiden om dat te voorkomen, dat gekopieer.
    Dikke knuffel meis!

Yanna was vanmorgen helemaal gezellig, maar bij de oppas werd ze niet lekker wakker van haar middagdutje. Koorts, pijn in de mond, rode wangen en jengelig.
    Nu thuis helemaal aan me vast geplakt, wist niet wat ze met zichzelf aan moest, arm moppeke.
    Heb haar lekker met een zetpil op bed geliggen, koorts was al wel gezakt. We denken aan de kiezen, al zou het ook de prikken van vorige week kunnen zijn. Soms weet je het gewoon niet.
    Verklaart wel waarom ze gisteren zo jengelig was :( Arm schapie.

3. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Sahi, Hier ook zon "plakker" hoor op het moment. Gelukkig nog niet ziek hier. Zou nu kunnen gaan komen he van die prikken.

4. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ja we twijfelen echt tussen de prikken en de kiezen. En ze is volop aan het ontwikkelen, dus het kan ook best een combinatie met de sprong zijn.
    Vind het zo zielig he, ze heeft normaal ook nooit wat en dan ineens zo jammerig.

5. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Vind het ook heel zielig, maar het lange slapen mag hij er wel in houden:D. Vanmorgen was het kwart voor negen voordat hij wakker werd en ik denk zelfs als wij er nog niet uit gegaan waren en niet waren gaan douchen enzo dat hij nog wel langer had geslapen.

6. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ik hoor Yanna af en toe in haar slaap piepen door de babyfoon. Echt sneu.
    En ik wil gaan douchen, maar de douche is naast haar kamer, het is hier best gehorig, dus ben heel bang dat ze wakker wordt.
    ik denk dat ik het er toch maar op ga gokken, heb net zumba gedaan en stink echt :p

Yanna heeft eigenlijk altijd goed geslapen, dus daar maak ik me niet te druk om, god zij dank, als ik anderen hoor!

7. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Hier is er een kiesje door. Dat verklaart ook de koorts en het jengelen in de avonden en nachten. Maar er zit nog en bult. Dus hopelijk komt die ook snel door, dan hebben we 2 in 1...

Fmt, jeetje over 6 weken pas weer terug. Hopelijk helpt de ab-kuur haar wel. Sterkte meis

8. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Je zou maar mama zijn van 'het vervelende' kind op een kdv...
    Hoe ga je daar dan mee om?
    Vroeger op de peuterspeelzaal beet ik altijd kindjes ... En ik heb een keer mijn buurjongetje tegen de open haard geduwd, en ik gooide met stenen naar andere kindjes buiten...
    Ik weet het zelf niet meer, maar ik lees het terug in de boekjes die mijn moeder heeft geschreven...
    Wat erg als je zo'n kindje hebt. Ik was er zelf een...

9. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    gold; das ook zeker zo, je zal de mama maar zijn.
    mijn broertje was zo'n kind, later is gebleken waarom (autisme). Hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, jij mankeert ook niks verders :p
    maar steeds bij het ophalen van je kind bang zijn wat er nu weer is, en dan komt er weer een rotverhaal (ogen prikken met vorken, stoelen gooien).
    maar het legt voor de andere kinderen ook een stempel voor de sfeer.

de nacht is hier wel goed gegaan, Yanna sliep als een roos, met wat piepjes in dr slaap. Ikzelf sliep heel licht, ik denk omdat ik toch Yanna een beetje in de gaten hield. Dus elk geluidje die er was ben ik van wakker geworden.
    Gelukkig vanmorgen geen haast, dus niet helemaal vermoeid wakker geworden :)

10. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Ja en eigenlijk kan je het als kinderdagverblijf toch niet maken om die van de groep weg te houden, je zou inderdaad maar mama van dat kind zijn, zie haar nooit trouwens het is bij hun altijd de vader die hem ophaalt.

Hier vandaag een leuke dag gehad, F is ook doodmoe dus dat scheelt een hoop, is ze wat rustiger. Ze eet vrij aardig (3/4 fruit, ochtend 2 boterham, middag 1 kwart boterham, half avondpotje + fles melk). Antibiotica ging er goed in, benieuwd hoe dat morgen gaat.

Pedagogische hulp komt er niet in, heb van gold wat tips gekregen en die lijken vandaag al wel te werken, vind het ook fijn om te lezen hoe jullie met je kindjes omgaan, leer ik ook weer van. Tevens komt het cb wel eerste week van januari een kop koffie doen, dus mocht er dan nog geen verbetering zijn heeft zij misschien andere tips. Ik waardeer haar hulp super.

Het is duidelijk dat Fae gewoon gefrusteerd is omdat er zoveel gebeurd en zij ons iets duidelijk wil maken maar misschien gewoon niet weet hoe...

Ik houd van haar kleine donderstraal...

Als Fae jullie kindjes slaat of krabt met de date in januari ik ben niet verzekerd en omgaan met ons is op eigen risico hahahahah....

Wow heel verhaal, zie dat er eigenlijk niet veel mensen na mij geschreven heb..

Zou eten gaan koken dus nu maar echt doen.

11. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    De kleine F'jes gaan in januari in een hoekje zitten en kunnen ze elkaar aan de haren trekken en de hoofden bonken :D

Ik zal wel haarnageltjes knippen voor die tijd, ok?
    En verzekerd zijn wij ook niet, dus ik sta ook niet in voor mijn spookje ;) Gekheid. Florine heeft me sinds haar 11/12 maanden sprong nooit meer gebeten (tot drie keer toe bloede ik....) en bonken doet ze weer maar alleen op het dikke kleed in de woonkamer.

Ik heb een naaimachine en zo'n philips moodlight lamp gekregen van mijn man :D Lekkere combi, als ik in 'de mood' ben gaan we naaien:p

12. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    fmt: Yanna slaat terug hoor ;) Ze doet zelf niet zo vervelend, maar slaat wel terug als het moet ;) Dus Fae gaat lekker dr gang maar.
    Ze houden hier 'het vervelende kind' niet continu van de groep af, maar proberen het negatieve gedrag wel buiten de groep te houden en het positieve te belonen.
    Wat fijn dat de tips van Gold werken!
    En natuurlijk helpen we elkaar door gewoon onze ervaringen te delen :) Leuk he :D

gold: goeie om die ochtend even nagels te knippen, hihi!

hier lekker 3fm kijken en luisteren :)

13. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Ik ben blij!!!!!
    Toch nog kaartjes kunnen bemachtigen voor het schaatsen op 13 januari (die valt voor mij dus af) Echt super leuk.:D:D:D:D:D

Hier flink aan het werk en nu dus effe lekker bijtanken voor morgen weer.
    Gelukkig heeft Finn helemaal geen last gehad van zijn prikken is toch al ongeveer 10 dagen geleden dus ik denk niet dat het nog komt.( hoop het niet te minste):)

14. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Wiehoe, dit is mijn week
    Vandaag op het werk een supercompliment gehad. Dat het zo goed gaat en dat ze me eigenlijk niet hebben hoeven inwerken. En dat ik nu met kerst zo goed mee over kan en weet wat er moet gebeuren. Super tof toch.
    Oja ze hebben ook nieuwe bedrijfskleding voor mij besteld dus het ziet er wel naar uit dat mijn contract in februari wel verlengt wordt.:D

Met Finn alles goed alleen een blauw oog gevallen:(

15. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    zo we leven nog allemaal! ;)

16. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Pruts: das zeker een compliment en een goed teken voor je contract!

hier ziekjes geweest, of eigenlijk nog steeds een beetje. yanna had 3 dagen 40 graden koorts, sinds gisteren eindelijk koortsvrij, zo nog even checken. ik ben zelf ook vreselijk verkouden en gisteren rillerig, dus dat is vast wat yanna ook had, in combi met een kiesje. ze zit namelijk weer overal op te kauwen.
    vabdaag lekker naar de kapper, dat gaat wel lukken en daarna helpt mn broertje me met de weekend boodschappen.
    Vanavind date-night. dat ide had ik van gold geloof ik en vriendje vind het een leuke verrasssing. en t zorgt er vast voor dat ik me andere avonden minder rot voel als hij wel weg is.
    en volgende week ga ik shoppen en stappen met een vriendinnetje en dan is
    hhij lekker thuis met yanna. hij vindt wel gezellig, hij kijkt er zelfs naar uit. met haar lekker eten en spelen en dan lekker naar bed en hij de avond voor zichzelf.
    ben benieuwd of we deze goeie vibes gaan vast houden. positief blijven :p

17. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    @Sahi, Leuke avond gehad gisteren?;)

Hier weinig nieuws. Vanavond naar een verjaardag en morgen naar "winterwonderland" is een winkeliersactie hier.
    maandag nog effe werken en dan 2 weken vrij!!
    Genieten van mijn kleine manneke. Ook van mijn grote manneke trouwens:D

18. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    #3778 lolly, 22 dec 2012
    Laatst bewerkt: 22 dec 2012
    @prutske wat is er gebeurd dat Finn een blauw oog heeft? Super dat je zo'n compliment hebt gekregen je contract word vast verlengd.

@sahi hoe gaat het je niet ziek geworden hopelijk? Hebben jullie een leuke date night gehad?

@meeting het laatste weekend van januari moet ik werken. Als de meeting dan gehouden word ga ik proberen om m'n dienst te ruilen ik wil er heel graag bij zijn bij de meeting. Heeft er iemand al een lokatie gevonden? Misschien is ballorig in houten een idee? Is dat qua afstand goed te doen voor iedereen?

Ik zit nu in m'n werk weekend morgen nog een vroege dienst en dan morgenavond nog 1 nachtje en dan lekker een paar dagen vrij. Ik vind het altijd wel lekker om de kerst vrij te zijn. Oud en nieuwe moet ik wel werken maar tot 23.00 dus dan ben ik precies op tijd weer huis.

Met lucas gaat alles super goed. Hij heeft donderdag z'n eerste officieele diploma in ontvangt genomen.

19. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Ballorig Houten is wat mij betreft prima.
    Hoe staat het eigenlijk met een datum vinden?

20. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Finn was tegen de hoek van de keuken gevallen bij mijn tante. Ach het is alweer weggetrokken. En hij is ook goed hard voor zichzelf hij huilt maar zelden als hij valt.

Nu lekker slapen en uitslapen:D

Deel Deze Pagina