sept/okt/nov 2011 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamachar

Mamachar Lid

4 jan 2013
    36
    0
    0
    Ik ben nieuw hier.. Maar ben mama geworden op 29 sept.. Van een wondertje.. Een prachtige dochter.. Maar ik zie dat iedereen schrijft ik meld me aan.. Is dat gewoon in deze blog mee schrijven..?

2. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @mamachar welkom hier. Hoe heet je dochtertje.

@fmt wat goed van je dat je het cb gevraagd hebt om eens thuis mee te kijken. Als het niet nodig is zou ik ze lekker laten zitten. Als de dokter echt een goede reden heeft zou ik erover na gaan denken.

Ik heb de afgelopen 2 weken al 2 moeders gesproken die allebei een dochtertje hebben van oktober '12 en die wegen allebei rond de 7,5 kilo en die komen dus ook maar niet in lengte en in gewicht.

@goldduke ja dan is ze inderdaad klaar met haar tanden ben je daar de komende 4 jaar vanaf. Dan gaan ze wisselen.

@av knap hoor zet h'm op.

@princi hoe bevalt je nieuwe baan?

@meeting ik ben er denk ik tussen 11 en 12 ligt er een beetje aan hoe de ochtend loopt.

Vanavond bij buren een nieuwjaarsborrel gehad. super gezellig met 12 volwassen en 5 kinderen. Iedereen had wat lekkers mee genomen. salades, stokbrood, toastjes, hapjes, sauzijzenbroodjes, bitterballen. Was echt leuk. En Lucas maar eten in koekjes en stokbrood.

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Fmt: knap dat je het cb thuis uitnodigt. toch een hele stap lijkt me, maar die kunnen je vast goeie tips geven! hopelijk kan je dan nu eena verder.
    en inderdaad, als ze zo weinig groeit, zou ik die melk lekkee blijven geven. hier is het cb ook erg voorstander van melk. en als ze het lekker vindt voor het slapen, heb je 2 vliegen in.1 klap.

Lolly: gezellig he, dat die kleintjes nu zo meedoen bij feestjes enzo :)

hier vroeg op voor yanna's begrippen, dus zit al bemeden. was toch al zelf wakker... ben weer lekker in de piekerstand, maar deze keer moet ik echt eens tegen vriendje zeggen wat er is. heb al via een.berichtje een voorzet eggevn, omdat ik er anders toch niet over durf te beginnen, dus ik moet zo wel...

4. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    @fmt, ik zal goed uitkijken. Wat goed van je dat je cb hebt uitgenodigd. Hopelijk wordt je ereen stuk wijzer van. En wat betreft melk als ze het toch lekker vind gewoon doen.

@av, succes vanaf maandag, ik wou dat ik al bij 70kg was haha

@lolly,gezellig zon feestje en fijn dat hetzo goed gegaan is.

@sahi, kop op! Spreek het uit en probeer het positieve vast te houden. Je was al zo goed bezig!

@mamachar, welkom! Gezellig dat je mee komt kletsen. (Volgens mij zit je wel een beetje verkeerd onze kindjes zijn van 2011 dus al ruim een jaar. Endacht in je welkom te lezen dat je meisje 3 maanden is).

Hier gaat het goed. Beetje jaloers ik weet het slechte eigenschap. Maar demeiden van mijn zwangerschapsgym groepje zijn alledrie alweer zwanger. En ik wil ook zo graag. Ach ja nog effe afwachten of in feb mijn contract verlengt wordt en dan gaan wij er ook voor! Dus als het meezit ben ik zwanger voordat zij bevallen zijn

5. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Pruts: ja het gaat nu vaak goed, maar soms toch van die baalmomenten. ik ben er nog lang niet, maar het begin is er.
    lijkt me inderdaad lastig als mensen om je heen alweer zeanher zijn als je zelf ook graag wilt... komt goed mies!

6. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
  7. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Dat is weinig geld!
    Heb er ook twee voor Florine een poos geleden gekocht.
    Voorlopig liggen ze nog in de kast want mevrouw kan er geen kant mee op in bed :p

Verder alles goed met iedereen?

8. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Hier alles wel goed hoor :) moe en druk, maar ik kan t aan ;)
    en met jou gold? en de rest?

9. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    hier gaat het inmiddels ook weer goed, iedereen weer zo goed als beter, school is weer begonnen en daarmee komt gelijk het ritme weer terug, wel zo prettig vind ik zelf!

Nu ff een paar wasjes wegwerken!

10. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @lolly Ooh hier toevallig van de week ook eentje gekocht combisleeper. F. verdwijnt er ook in hahaha..

Net bij de dokter geweest, ze heeft de hand, mond, voet ziekte.. kan tot 2 weken duren. Roodvonk waren ook nog wel symptomen van te zien (aardbeitong) dus daarvan is ze ook nog niet helemaal hersteld..

@gold hier hebben ze meldplicht bij 3 kinderen geven ze aan het op dagverblijf., Al met al zegt vriend ook hoe goed ze ook schoonmaken (speelgoed en handjes wassen etc), eentje hoeft er maar ziek te zijn te hoesten bovenop Fae en ze heeft het te pakken. Grote kans dat me nichtje dus ook ziek word..

11. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @fmt fijn dat er wat uitgekomen is. Heeft ze er een kuurtje voor gkregen? Je hoort het idd wel vaker dat hand voet en mond ziekte voorkomt op het kdv of psz.

De slaapzak was Lucas eerst nog wel te groot maar hij past er steeds beter in.

Hier zijn de scholen ook weer begonnen, heerlijk weer een beetje ritme in de dag.

12. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    FmT, nogmaals heel erg sneu voor kleine Fae :)
    Met al die ziektes daar kunnen de leidsters veel koffieleuten en speeltjes poetsen ;)

Ik kan heel slecht p**pen sinds jaar en dag, drink al de hele dag water en thee (voor de stoelgang) ik loop er bij alsof ik 4 maanden zwanger ben... :x

13. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Gold, voetreflex :)

Fmt, tjemig, fae treft het niet echt, is nog niet af an het een, komt het ander alweer de hoek om kijken. Liefs en een dikke knuffel voor fae!

14. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @sjoon thx voor je knuffel! Zit haar zeker niet mee.. Gelukkig heeft ze het nu en steekt ze niet bij ballorig al jullie kleintjes aan. Komt chiel ook mee ? En zie ik jou dan ook nog toch wel ?

@lolly ja eigenlijk elke keer als ik bij de dokter kom is er wel wat gelukkig. Voel ik me niet zo stom als ik daar zit. Ze had al wel een flink dossier in ieder geval.

@gold balen van die poeperd...ik zou gewoon wat laxeermiddel innemen keertje kan toch geen kwaad.

Wel even een leuk momentje. Gisteren heb ik de pop van Fae slofjes aan gedaan. Zo lopend door de woonkamer heen. Wat denk je kleine Fae werd jaloers en ze wilde ook slofjes aan. Mijn god wat een mooi moment :)... En ze heeft vandaag voor de 2e keer geproefd van onze pot, bami.. eerder een keer pasta spinazie.. waren maar 3 bamisliertjes maar toch :D

15. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Gold: ik ben sinds een aantal maanden gaan lijnen, minder brood en meer fruit, meer beweging. dit heeft bij mij echt wonderen gedaan voor mn stoelgang. Ik poepte voorheen altijd cactussen, nu is het redelijk normaal. in ieder geval niet meer pijnlijk en ongeveer dagelijks. weet natuurlijk jouw eetpatroon niet, maar wie weet kun je er wat mee.

fmt: arme fae weer :(
    schattig dat van die slofjes :D

lolly: lekker he, een beetje ritme en structuur ;)

16. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @fmt wat schattig van Fae dat zo ook slofjes aan wou.

@sahi structuur i love it.

Net bericht gekregen dat de zoon van een colega van manlief kanker heeft, 24 jaar. Zo oneerlijk heb er geen woorden voor.

17. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Haha gekke Fae! Slim dat je dat zo deed.

Lolly, tjee dat komt ff koud op je dak vallen. Is er nog wel aan te helpen??

18. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    @Lolly, jeetje wat heftig. Zou niet mogen gebeuren!

@Sahi, goed hoor dat je aan het lijnen bent. Knap, ik ben ook weer begonnen

@gold, bij mij hielp een kiwi op nuchtere maag altijd heel goed.

@Fmt, wat zielig voor jullie kleine meisje alweer ziek. Wel heel leuk dat ze haar slofjes nu ook aan houd! En super dat ze een beetje met jullie mee eet.

@Gejanne, fijn dat iedereen weer beter is.

@lolly, fijn he ritme

Hier een snotverkouden ventje. Hij is ook al 4 keer wakker geworden vanavond. En dat gebeurd echt nooit. Dus ik ben benieuwd vannacht. Morgen na 2 weken weer aan de slag. Ik heb er zin in.

19. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Haha Fmt, sliiiiim! Met die pop en de slofjes :).

Jemig Lolly, wat een bericht. Pfff.

Gold, ja vervelend!! Bij mij helpt vooral volkorenbrood eten, yakult drinken en veeeel water en bewegen. Ik haat dat opgeblazen gevoel...

Ja verkoudheden....ze heersen :(

20. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    lolly: wat een nieuws zeg, ben er stil van... erg he? :(

pruts: wat goed dat jij ook weer aan het lijnen bent!
    ik merkte dat ik minder eetlust had door het hele psychische gebeuren en door minder brood te eten voelde ik me lekkerder en toen ging ik ineens afvallen. En toen moest ik van de psych dus sporten en nu gaat het lekker.
    Het gaat niet meer zo hard als in het begin, maar dat vind ik echt niet erg. Ik ben nu al bijna bij een gezond gewicht, dus ik probeer wat minder hard eraan te werken, omdat het ook weer een keer moet stoppen, dat gewichts verlies. Ik zat op een kilo per week, dat kan natuurlijk niet lang doorgaan.
    nu een paar ons per week en soms even stabiel of ietsje erbij, maar het maakt me niet uit.
    hoe ben jij aan het lijnen?
    vervelend dat Finn zo verkouden is :(

hier ook nog steeds aardig verkouden allemaal. Alle collega's met kleine kinderen blijven maar snotteren...

Deel Deze Pagina