sept/okt/nov 2011 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Zo, ben ik weer.....
    Ik was net al begonnen, maar er kwam een ventje tussendoor dat honger had... En wel NU!! ;)
    Ik geef trouwens flesvoeding.... Was hier ook nogal een "ding", toch.... ;)

Ik zal wat meer over mezelf vertellen.....
    Ben dus Duckertje en 30 jaar oud. Ben april vorig jaar getrouwd met Duckertje-man. We wilden dolgraag met zijn drietjes trouwen. Het was even plannen, maar wel gelukt!
    Ik ben eigenlijk sinds bijna 4 jaar dierenarts, maar ben moeten stoppen. Ik heb namelijk atopisch eczeem en heb altijd jeuk ;) Dit wordt onder andere veroorzaakt door mijn allergie, voor dieren... :(
    We hebben dus een keuze moeten maken en we hebben voor onszelf gekozen.
    Nu ben ik eigenlijk heel blij dat ik lekker thuis mag zijn bij Pepijn en ik mis het "dierenarts-zijn" helemaal niet!

We hebben wel nog een hoop dieren hier. Vooral vissen, 4 schildpadden, 2 konijnen en een langharige Weimaraner, Duck!
    Een mens moet soms een beetje eigenwijs zijn, toch?! :)

Ik lees eigenlijk al heel lang mee met jullie. Ik denk toch al dik een jaar... :)
    Eerst "durfde" ik niet mee te schrijven. Ze dachten dat het een miskraam was op een echo en ik was toen dus niet echt in de stemming.....
    Later leken jullie toch een vrij hechte groep. Al was er een persoon waar ik zo ruzie mee zou kunnen hebben, heb dus altijd wijs m'n mond gehouden! ;)
    FmT, in mijn ogen lag dit niet aan jou! :)

Verder ben ik in hetzelfde ziekenhuis als FmT en Emma bevallen. Ik woon ook in deze stad....

En ik heb een test gedaan vanochtend, helaas nog geen streepje....
    Baal er nogal van.
    Door mijn eczeem zit ik aan de medicatie waar ik nu dus een jaar mee ben moeten stoppen. Het gaat nu redelijk, heb nog wel eens een hele slechte dag.
    Daarom willen we er niet te lang tussen hebben zitten. Eigenlijk heb ik die medicatie echt wel nodig.
    En een klein leeftijdsverschil lijkt ons gewoon leuk!

Ik weet niet precies wanneer m'n ei was, dus er is tot eind deze week hoop! Afgelopen woensdag is m'n temperatuur namelijk pas gestegen...

FmT, goede inkopper voor je sollicitatiebrief! Daar hou ik wel van!

Ik hoop dat we hier een gezellig groepje van kunnen maken!
    Tot nu toe bevalt het prima! :D

Groetjes, Duckertje

2. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @gejanne ooh verkouden is zeker niet leuk, Fae kan dan ook moeilijk slapen. Hopelijk is de snottebel van Dinand snel verdwenen. Fae doet het eigenlijk erg goed sinds we terug zijn naar de basis. Nu 4 flessen melk van 200 die ik aanbied, die drinkt ze aardig goed leeg. Ze huilt alleen als ze de fles ziet en honger heeft en tegenwoordig ook als ik haar in bedje leg is het 2 minuten huilen en dan gaat ze toch maar slapen.

@duckertje cool joh wonen we vlakbij elkaar dus, ik kom uit Moerdijk :). En wat leuk dat Pepijn op dezelfde plek is geboren als Fae en Lisa (wie weet hebben we elkaar ooit wel in de wachtkamer gezien bij Knolletje, daar heb ik Emma ook voor het eerst ontmoet). Ja kijk uit hier op het hele forum wat je zegt over fles/borstvoeding jeej daar zijn wat discussies over hoor. Gelukkig werd in het oude topic iedereen wel gerespecteerd met hun keuze.

En je mag nu niet meer wegblijven hoor natuurlijk zitten hier veel dames uit het oude topic maar je bent echt van harte welkom, ik denk dat de andere het zeker met mij eens zijn.

Die medicatie kan je daar weer mee beginnen zodra je 2e spruit geboren is ? Waren jullie snel zwanger van Pepijn ? Al die vragen haha sorry hoor :):D. Hopelijk lukt het allemaal snel en krijgt Pepijn er een lief broertje of zusje bij. Ik duim in ieder geval voor je.

Ik weet niet of je facebook hebt, als je vriendjes wil worden moet je het maar ff zeggen dan zie je af en toe ook een foto van Fae voorbij komen en dan zie je ook wie ik ben :).

En dan het laatste en dan ga ik ff afsluiten hier want ik ga een lekkere boterham met chocoladepasta eten (gewoon thuis in de keuken :p).
    Ik hoop dat ik ooit nog aan een baan kom haha, al ben ik al een soort van aangenomen maar die baan kan ik niet betalen :D (klote parkeergeld)

Owja mocht iemand zich irriteren aan mijn verhalen of mijn klaagzang over de pijn in mijn armen of iets wat ik zeg dan hoor ik het echt heel graag natuurlijk :).

Dan heb ik een vraag voor jullie allemaal :
    Waar spelen jullie kindjes mee op dit moment, ik denk dat Fae een beetje uitgespeeld is in de box en ik weet niet zo goed nu wat te kopen.

3. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Dani88 kom je meekletsen ? Gezellig hoor :p Ik stalk de meelezers niet ofso hahah... Maar je bent welkom.

4. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Hoi Hoi,

@Fmt: Mijn reactie op de ergernissen heb je al prive ontvangen! Heerlijk een boterham chocopasta! Ik heb heerlijk crackertjes kaas en salade!! Ook heerlijk!

@Duckertje: Gezellig dat je het hier wel aan durft om mee te kletsen! En wat heerlijk dat je gewoon thuisblijf mama kan zijn! Dat kan hier niet helemaal, al werk ik maar twaalf uur per week! Maar vind het ook heerlijk even eruit te zijn!!

@Gejanne: Gezellig dat je je hier ook meld!!! Al spreken wij elkaar ook wel veel vaker anders!!!

Zo nu lekker eten, vanmiddag nog maar even een sopdoek door de keuken en dan daarna heb ik avonddienst!!
    Morgen lekker vrij en donderdag en vrijdag weer werken!

Ow en Duckertje ik ben dus misja, 24 jaar oud. Mama van Joël gboren op 1 oktober lekker thuis na een hele vlotte bevalling van 2,5 uur! Het gaat heel goed met hem en hij groeit als kool!
    En ook ik zou het helemaal niet erg vinden als er al een broertje of zusje zou komen, ik slik er niks voor maar het zou ook niet erg zijn als het nog even zou duren! We hebben drie jaar moeten wachten totdat ik zwanger was van Joël , dus verwacht niet dat het nu snel zou gaan, maar je weet het nooit!

Fmt: De trema e is alt 137!! hahah! Hoef je niet te zoeken op google!!

5. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Gejanne: flauw hoor dat je nu geen draw something wilt spelen met mij ;)

Fmt, je weet, bij mij kan jij je klaagzang kwijt!

Duckertje, grappig dat jij in hetzelfde zh als emma en fmt bevallen bent!
    Jammer van het eczeem dat je je werk stop moest zetten, maar nu dus lekker optimaal genieten van je mannetje!

Misja: hier dus ook hetzelfde, gewoon bepaalde ergenissen in het andere topic, en ik neem aan dat jij wel weet wat ik bedoel, net als gejanne en fmt! :)
    We gaan gewoon lekker hier ook verder. Hoewel ik me ook wel op het andere topic gemeld heb, en daar is het naar mijn idee ook gezellig ( heel goed 'ken' ik ze natuurlijk nog niet) maar een warm welkom is daar wel :)
    Maar oude bekende in dit topic is ook gezellie!!

6. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @sjoon: Ja ik denk dat er veel mensen last van kregen en dat het daarom zo stil is daar!!! Ik had er gewoon geen zin meer in! Baalde er van en zette soms gewoon wat neer voor de vorm!
    Er werd bijna niet meer gereageerd op je verhalen en ergerde me vooral aan een bepaald persoon! Jammer, want het is ooit wel gezellig geweest!!

Ja gaan zeker hier verder, welk topic schrijf je nu nog meer dan? Maar je blijft toch ook wel gezellig hier he!!

7. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Leuk dat jullie zo enthousiast zijn hoor! :)

Ik wilde allereerst Tim nog even feliciteren!
    Hoe was het vandaag met hem op school Emma? Zal wel wennen zijn, zowel voor moeder als zoon! ;)

Toeval bestaat niet he! Idd wel heel leuk dat ze daar alle drie geboren zijn!
    Wij zijn trouwens getrouwd in gemeente Moerdijk, in Willemstad....

Ik kan idd weer beginnen met m'n medicatie als de 2e spruit er zou zijn.
    Met Pepijn was het gelijk raak, maar wel met behulp van ovulatietesten.
    Deze cyclus hebben we getemperatuurd, gewoon om er weer wat zicht in te krijgen...
    Maar we willen het nu wel wat "losser" en minder geforceerd laten gebeuren... Wat komt dat komt! ;) Zou natuurlijk wel heel mooi zijn!

Speelgoed, is een hele goede! Ben ik ook wel benieuwd naar....

FmT, je klaagt niet hoor.... :)

Misja, het had bij jullie vrij lang geduurd he voordat je zwanger was?!
    Lijkt me wel heel mooi als je je ventje dan eindelijk lekker vast mag houden!
    Zou leuk zijn als het bij jullie nu ook snel raak mag zijn!
    Ik slik nu wel weer foliumzuur, voor het geval dat....

Ik vind het eigenlijk wel jammer voor jullie hoor...
    Iets wat als een leuke spontane groep begon door een persoon een beetje verziekt wordt.

Was eigenlijk ook duidelijk te zien hoor, als een "buitenstaander" die meeleest! :)
    Jammer, maar leuk dat we hier verder gaan!

Oja, facebook....
    Moet ik me nog eens in verdiepen... Ik loop denk ik nogal achter wat dat soort dingen betreft...:)
    Heb ik dan ook niet allemaal meelezers? Ik ben niet zo'n fan van m'n schoonfamilie....
    En hun niet van mij, dus dat scheelt! ;) :)

Groetjes, Duckertje

8. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @Duckertje: Ja het heeft drie jaar en een maand geduurd voor ik zwanger was van Joël! We liepen al voor onderzoeken in het dijkzicht ziekenhuis in Rotterdam! Zouden april vorig jaar starten met IVF, dat kon niet eerder daar omdat de ivf afdeling in verbouwing was! En toen we die dag groen licht daar voor kregen had ik een positieve test! Dus uiteindelijk zijn we gewoon spontaan zwanger geraakt en is er dus niets aan de hand! Er was namelijk uit de onderzoeken ook niets gekomen!! En mocht het nu wel vrij vlug gebeuren dan is het kindje heel hartelijk welkom! Als het nog wat langer duurt is het ook prima! Het is nu ook niet meer zo geforceerd!

Natuurlijk is het jammer, maar als er bepaalde personen alles naar hun hand zetten dan vind ik er niets meer aan! Dus hoop dat we het hier gezellig kunnen hebben en ik heb me net ook gemeld bij de andere groep! AL moet je iedereen wel weer opnieuw leren kennen!

Facebook kan je alles afschermen! Dus alleen je eigen vrienden kunnen je pagina zien! Dus als je dat zo insteld kan je schoonfam niet meelezen!

9. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @Fmt: Joël speelt met alles wat er in de box te vinden is! Dat vind hij tot nu toe heel leuk! Vooral het knisperboekje van Nijntje! Verder vind hij een bijtring erg fijn! Knuffels vliegen door de box! Dus hier nog niet het idee dat hij het zat is'!

@Duckertje: Zie net dat je in Willemstad getrouwd ben! Dat is niet zover hier vandaan waar ik woon!

10. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

gezellig!
    ik ben helemaal fb verslaafd geraakt.... had mijn hyves ook verwijderd. net als wordfeud en draw something... 3 dingen die ik leuk vind om te doen! haha

en het nadeel van de ipad, is dat je dat ding overal zo'n beetje mee naar toe kan slepen..... "gelukkig" hebben we de 3g versie niet gekocht hahaha

11. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @sjoon: Draw someting! Heel benieuwd naar maar hij doet et niet op me foon!!! snik snik!

12. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Goed te weten dat je Facebook af kunt schermen.... Dan ga ik daar binnenkort eens mee aan de gang!

Sjoon, Wordfeud en draw something liggen jou wel he...?? ;)
    Ik heb een simpele prepaid telefoon van lang geleden en een ipad is er ook nog niet van gekomen...

Misja, Willemstad is gezellig he!
    Wij vonden het een mooi en romantisch gemeentehuis. Beter als hier in Breda waar het op vrijdag ook nog eens markt is....

Zijn in een dorpje vlakbij Willemstad in de koets gestapt....
    Zwijmel, zwijmel.... Wil nog wel een keer! ;)
    Wel met dezelfde man trouwens..... ;)

13. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

waarschijnlijk zijn zullen de ipad 2 snel iets goedkoper worden, de 3 komt binnenkort uit geloof ik :)

vind het wel ideaal, de laptop was stuk gegaan. toen gingen we kijken voor een nieuwe. maar kwamen met de ipad terug. ik doe daar de dingen mee waar ik de laptop voor zou gebruiken... dus was dit iets makkelijker!
    kreeg m toen van mijn vriend omdat ik binnekort moest bevallen, het bijna sinterklaas was, en gelijk dus mijn verjaardagskado hahaha! lief he

misja: jammer dat die het niet doet op je telefoon.
    heb al meerdere gehoord waarbij die niet op de telefoon goed werkt

14. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Zal me ook nog even voorstellen Duckertje:

Ik ben 26, mama van Jarno en Dinand (zoals in de handtekening staat ;)) en werk nog 20 uur als boekhoudkundig medewerkster op een school (paar uurtjes vanuit huis). Gaan binnenkort voor de tweede x in zo'n 5 maanden verhuizen, dus er komt nog een drukke tijd aan! Leuk dat jullie weer een kindje willen, bij ons zit er ruim 3 jaar tussen, het lukte niet eerder! Maar achteraf ook wel ideaal, Jarno is al zo zelfstandig, dus nu gewoon weer opnieuw beginnen met alles, ben zoveel vergeten ;)

Sjoon: nou, vooruit, heb er net één getekend :D Lastig soms hoor!! Ik heb denk ik dezelfde interesses als jij, wordfeud (wordt wel wat minder), FB en nu dit tekenen. Daarnaast doe ik nog vaak een spel op Hyves :)

Misja: idd gezellig hier!! Spreek jou uiteraard veeel vaker :) Heb zin in april!!

Ben op mijn werk, megadruk, maar opt moment loopt mn hoofd een beetje over. Over twee weken komen de accountants hier en dan moet ik mijn werk klaar hebben (boekhouding 2011), saai voor jullie waarschijnlijk ;), dus zal verder niet uitweiden :D!

15. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Misja: apart dat hij het bij jou doet, met dezelfde foon? Hier doet hij het wel, alleen wel een keer opnieuw geïnstalleerd, omdat hij vast bleef lopen!

Ik wil ook een iPAD!!! Ben een echte gadgetfan :D

16. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Gejanne: Heb hem al wel tien keer opnieuw geinstaleerd!!! Maar hij blijft steeds melden creating account!! Kword er niet goed van! Ik wil ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!! grrrrrrrr

17. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

voor Duckertje:

ik ben 30 jaar, mama van een zoontje Chiel, die in juni 4 wordt, en van een meisje Elynn.

en wat gejanne zegt: ideaal het leeftijdsverschil omdat ze al veel zelf willen, kunnen en ook doen. en graag helpen.
    wij waren weer begonnen aan een brusje toen hij 1 was, maar dus pas na dik anderhalf jaar zwanger geworden van ons meisje....

@gejanne: ja, wf is ook iets minder, maar goed er reageren ook weer wat minder mensen sneller terug haha

hier vooral een kerel die gadgetfan is, dus ook door hem aangestoken ;)

18. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben een ergere gadgetfan dan manlief, alhoewel hij ook wel graag een iPAD wil. Eerst maar eens verhuizen en de boel inrichten, dan hebben we weer geld over voor zulke dingen :)

Ja klopt, mensen reageren op WF ook minder, wel prima ook!!

Misja: balen!!!!! Nou ja, t is wel verslavend hoor :)

19. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

hup gejanne: NU AAN HET WERK!!! hahaha ;)

wanneer ga je over??

20. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Erg, heb eerst een half uur zitten kletsen met de meiden op mn werk, vervolgens ben ik al minimaal een half uur aan het ZP-en enz. :(

12 mei willen we over zijn, we krijgen 27 april de sleutel. Hoeven alleen hier een daar een behangetje en iets nieuws op de vloer op onze kamer! Verder is het helemaal mooi geschilderd enzo, precies onze smaak. Zijn er zaterdagavond nog op visite geweest, we zijn echt helemaal verliefd op het huis :D Zo'n zin in!!

Deel Deze Pagina