sept/okt/nov 2011 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja je gaat op vakantie!

Geniet ervan!

2. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ja hallo wat is dit nu weer? IK kreeg gewoon geen mail meer en ik maar denken dat het hier rustig was.

@Gold en av van harte gefeliciteerd wat fijn man. Geniet ervan (weet echt niet meer of ik jullie al gefeliciteerd had oeps vandaar nog maar een keer)

@sahi vermoeiend he die kerels. Had je het idee dat iemand jou volgde dan?

@av dat vergget je nooit meer he de vk. zelfs de geur die er hangt weet ik nog precies. Ik heb trouwens tot 2 keer toe een inval kracht gehad bij de bevallingen.

@Prutske en was alles goed met de auto? En nog lekker geshopt?

@fmt hoi hoi. Lekker aan het genieten van jullie Fae-tje.

manlief wilde altijd al een aquarium en afgelopen week heeft hij er een gekocht. Lucas is er helemaal wild van zit er de hele dag voor te koekeloeren. hahaha.

De peuterspeelzaal waar Lucas op de wachtlijst staat gaat sluiten. Ze gaan nu naar 4 verschillende lokaties bij ons in het dorp waaronder de basisschool waar Lucas heen gaat als hij 4 is. Heerlijk vind ik het. Zitten F en L straks mooi in 1 gebouw en Lucas kent de school al een beetje als hij naar de basisschool gaat (dat klonkt dan nog wel heel ver weg ;)) Peuterspeelzaal is hier vanaf 2 jaar dus misschien mag hij eind september al wel beginnen.

Ik hoor iedereen al heerlijk over vakantie plannen maar ik moet nog 4 weken werken. bah ben zo toe aan vakantie, even tijd voor elkaar.

de eerste week van augustus komt de schilder ons huis schilderen. Voor de eerste keer dat we het laten doen. MAg ook eens een keertje.

Laatste week gaan we lekker op vakantie

3. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Helaas zit het probleem waarschijnlijk in de motor. Wordt een duur grapje waarschijnlijk. Hij staat nu bij de garage en ze nemen contact op met mijn ouders Als ze weten of opel wat gaat bijdragen In de kosten.

4. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Ik kom even zwaaien, bruut wezen stappen tot half 6 en nu kan ik niet meer slapen, maar een kater joh!

Lolly: heb in een vorige post gezet wat ik kwijt kon. T is ingewikkeld...

5. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @sahi nachtbraker hehe! Was Y. bij papa logeren ?

@lolly hier word de peuteropvang ook inkomensafhankelijk, ga net zoveel betalen als kinderopvang dus F. blijft tot haar 4e op het dagverblijf net als vele kindjes hier in onze woonplaats..

@gold was je echt met F. naar het ziekenhuis voor een rongtenfoto ?

@Pruts balen zeg van de auto.. mijne was ook kapot, 680 euro. Wij hebben besloten om een bijna nieuwe te kopen.

@vaccinatie's.. ik mag hopen dat ze dat toch wettelijk gaan verplichten, kijk dat hun bepaalde keuze's maken prima maar dat daar andere wellicht onder moeten lijden vind ik niet normaal hoor.
    Je zou daar maar als zwangere tussen die gelovige zitten.

Ik roep hier dus nadat we lange tijd niet hier geweest zijn dat alles goed gaat met F en mij. Nou vanaf zaterdag weer koorts, niet eten en drinken (eten doet ze nooit echt goed maar nu al za-zo bijna niets). Vlekken op der armen en benen.. blijkt ze een ontstoken bovenluchtweg te hebben iets met der amandelen.

Weet iemand hier iets vanaf, dokter heeft pcm geadviseerd (doen we ook al vanaf zaterdag) en morgen moeten we terugkomen.
    Wat kan er in een dag veranderen dan ?

Hopelijk weet iemand het?

6. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    FmT, volgens mij leven we nog altijd in een VRIJ land, zou verplicht vaccineren beetje raar zijn, niet?!

7. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er heb ervaring mee fmt. Is wel weer balen zeg.

Een vwb die vaccinaties, zit er dubbel in..
    We hebben ze niet voor niets en die ziektes zijn best heftig.
    Liefste zou ik iedereen vaccineren.
    Maar die mensen hebben blijkbaar hun reden ervoor om met niet te doen.

Tis een beetje moeilijk.

Pffff, wat zijn leuke peuterbedden duur, niet normaal joh.

Heb trouwens een metaal smaak in me mond, gatver..
    Niets helpt.. Maar als dit, samen met op hol geslagen darmen alles is, teken ik ervoor hoor! Haha

8. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @gold hoe is het met Flo?

@fmt vaccineren verplichten? Ik vind het nogal dubbel. Ik heb er nooit over nagedacht om F en L niet te laten inenten maar ik snap ook dat er mensen zijn die er anders tegen aan kijken.

Geen idee wat het is. Hopelijk helpt de pcm snel. Wat wil de dokter Morgen gaan doen als het niet helpt?

Wij hebben gekeken naar de kdv in plaats van psz. maar omdat de psz bij ons in de basisschool komt waar L straks ook heen gaat leek me dat prettiger voor hem. Dan kent hij het gebouw al een beetje. En voor mij is het makkelijker omdat ik maar naar 1 locatie hoef te fietsen.

@av waarom kijk niet naar een 1 persoonsbed voor Collin? Daar heb je ook speciale rekjes voor dat ze er niet uitrollen. En dan zit je ook niet dat je over 2 jaar weer een ander matras en lakentjes en dekbed moet kopen.

Lucas heeft vannacht bij opa en oma geslapen omdat ik in de nachtdienst zat. Hij heeft tot 21 zitten roepen in bed. En vanmorgen was hij zo moe dat hij met z'n hoofd op een grote auto in slaap is gevallen.

Binnenkort met m'n zusje en zwager naar de zwarte markt in beverwijk. Ben er nog nooit geweest. Hebben ze daar echt leuke dingen? En waar moet ik op letten, behalve te dure nep spullen kopen?

9. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @gean we leven inderdaad in een vrij land daarom zeg ik dat ik nu terecht vind dat ze het wettelijk moeten verplichten.. een autogordel is toch ook wettelijk verplicht, vroeger gingen er een hoop mensen aan dood zonder die gordel, die kan je dus ook het leven redden wat nou als hun god nou net die datum voor hun had klaargelegd ? Begrijp je wat ik bedoel ;).

Verder niets tegen de mensen die geloven in wat dan ook hoor, ik geloof ook in mijn god.. maar dat wil nog niet zeggen dat ik het eens ben met het kindermisbruik in onze kerken, het gebruiken van geen condooms wat de paus altijd maar roept..

@AV natuurlijk mensen hebben keuze's maar om onschuldige mee te trekken in iets wat dus niet nodig hoeft te zijn. Ik vind het gruwelijk en laat er zelfs een traan om..

Balen dat jullie geen ervaring met keelamandelen hebben..

10. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @lolly, heey zwarte markt ben daar 20 jaar geleden weleens geweest.. toen was het groot en ik vond het geweldig. Tot 21 tellen super knap.
    Geen idee wat de dokter morgen wil, heb ik niet gevraagd eigenlijk, zoiezo haar in de gaten houden, ze heb al zoveel voor der kiezen gehad.. ze drinkt ook niet erg veel.

@av wij pakken een goedkoop bedje (69 euro met schaap) en matrasje van de ikea. Groot (mooi) bed krijgt ze als ze groot is en dat duurt nog wel even :D.

11. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Hier alles goed. Lekker warm.
    Finn heeft hier wel 2 dutjes nodig.
    Maar dat vind deze mama niet erg:)

12. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    fmt: yanna logeert niet bij papa, maar woont daar de helft van de tijd ;) Maar ik had dus een lekker weekend voor mezelf.

dat inenten; ik vind het belachelijk als ze dat gaan verplichten. Niemand gaat mij of mijn kind verplichten welke rommel ik in het lichaam laat spuiten. Ik heb bij de BMR ook getwijfeld, omdat deze prik ook heel schadelijk kan zijn voor kinderen. Dus niet uit geloofsovertuiging, maar vanwege de risico's voor de gezondheid.
    Je hebt met de inenting niet de garantie dat je de ziekte niet krijgt. Als je de ziekte wel krijgt, ben je wel voor het leven beschermt. En over het algemeen maak je de ziekte heel mild door. Ik weet de risico's, maar die kans is niet groot.
    Het is voor mij iets wat wij nederlanders zelf mogen beslissen.

Yanna heeft de BMR overigens wel gehad, omdat haar papa het wel belangrijk vond en mijn twijfels waren daardoor niet doorslaggevend.

13. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0

Hahaha ik dacht waar heeft ze het over tot 21 tellen? Ik bedoelde tot 21 uur. Was een paar letters vergeten.

14. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Ow haha lolly.. F. lijkt op te knappen ik ga lekker naar bed :)

15. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat ze iets opknapt. Weltruste

Prutske, lekker genieten hoor..

16. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    En vwb een 1 persoonsbed, hij is nog zo klein dat hij erin verdwijnt, Haha.

Aangezien hij moet verhuizen van kamer wil ik gewoon een hele leuke kamer voor hem.

17. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Je zou ook kunnen overwegen om de baby eerst een half jaartje bijv. in een wieg te leggen, misschien kan je die lenen, zodat C de eerste tijd nog gewoon in zijn ledikant in de andere kamer kan.
    Zo gaan wij het wel doen, is de planning. Tegen de tijd dat de baby uit de wieg gegroeid is, verwacht ik dat Dinand wel in een groot bed kan en gaan we waarschijnlijk voor een gaaf stapelbed voor de jongens samen!

18. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    F lag met 2 jaar en 3 maanden in het grote bed. Ging eigenlijk gelijk goed.

19. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is ook ern goede gean.. Kan ik misschien ook doen.
    Lolly, lag hij dan gelijk onder een dekbed of nog in een slaapzak?
    Ben echt een leek op dat hoor

20. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Haaai!

Flo blijft lekker in haar ledikant, met spijlen tot ik haar niet meer kan tillen, dan gaat 1 kant er uit en dan zo'n plank ervoor.
    Nr2 gaat in wiegje tot hij/zij eruit gegroeid is en dan bij Flo op de kamer in een ander ledikant...ofzo lol Heb er eigenlijk nog niet echt veel over nagedacht.

FmT, gaat het al weer wat beter met F? Het blijft op en neer gaan met virussen geloof ik tot ze de 3 gepasseerd zijn ...

Heeft iemand toevallig in de buurt een kindje met de waterpokken??? Wil dat Flo dat maar gehad heeft... Dan komen we even langs ;)

Afgelopen zondag was ik werken en belde mijn man me op.... De politie stond voor de deur en ze vroegen naar jou .....
    Hij dacht een beroerte te krijgen... Mijn man hè? Niet de politie ;)
    Heeft iemand mijn portemonnee gevonden en dat wilden ze zeggen + tel nummer geven. Goed, is al weer zo'n dikke 3 weken geleden, dus heb al alles nieuw moeten aanvragen en gekocht (140 euro voor 1 rijbewijs en 1 id kaart ... :x)
    Overal heb je oneerlijke mensen, maar gelukkig ook nog eerlijke!

En toen de politie weg was is mijn man gaan klussen, schilderijophang systeem maken..... Lang verhaal kort, ik kwam thuis en vond spijkers in haar broekzak... Toen zei mijn man, ja ik heb er zelfs 1 uit haar mond moeten halen .... Toen ik vroeg wat de kans was dat ze er 1 had doorgeslikt zei hij : 1% ...
    En al zei hij 0,00000001% dan was ik nog naar de 1e hulp gegaan!
    Dus eenmaal daar met een vrolijke dreumes, halfuur gewacht, kinderarts besloten een röntgen te maken, ik veilig achter een muurtje, en Flo was aan het lachen gieren brullen op die grote tafel ...
    Op de foto was niets te zien, wat we al dachten, maar die 1% was ook uitgesloten.

Goed. Eind goed alles goed.

Dit keer besloten NIET mee te doen met mvm... maar toch maar weer wel gedaan, teveel dames in mijn omgeving die moeilijk zwanger raken en mijn bloeddonatie staat nu ook weer stil tot eind 2014 ... DUS .... ;)

Ik was net als Sahi heel voorzichtig met de BMR, RIVM kon mij niet overtuigen over de 100% veiligheid, bof en mazelen heb ik als kind zelf nog gehad (kom uit 1975 weten jullie nog? ;)) En rode hond... tsja...
    Dus uiteindelijk toch wel blij dat ik het wel heb laten doen 2 maanden ofzo (?) geleden.
    Iedereen moet dat lekker zelf weten, maar het kost de gemeenschap heel veel geld, heel veel extra geld aan zorgkosten, maar datzelfde kan ik zeggen over mensen met obesitas, rokers, sporters met veel blessures, drinkers etc. Gelukkig leven we in een vrij land :p

Ok, lange lap tekst, maar heb dan ook al lang niets meer gemeld.

Ik voel me overigens PRIMA, grotere bh's zijn weer uit de kast gehaald en mijn lontje wordt weer korter.

En haar nieuwste hobby .... de TV

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina