sept/okt/nov 2011 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Mijn meisje is vorige maand gaan logeren! En ik vond het HEERLIJK!
    Eerlijk waar. Iedere minuut die ze er niet was heb ik haar heel erg gemist, en mijn man ook.
    Wij hadden 'alleen' tijd gereserveerd bij hele goede vrienden.
    Ze hebben ons een leuk huwelijkskado gegeven, 5 weekenden oppassen wanneer wij dat willen.
    Helaas geen opa's of oma's die op kunnen passen, ook geen tantes of ooms, maar we hebben gelukkig heeeeele lieve vrienden :)

En ik kon toen heerlijk bijtanken en had het echt nodig, ook wij willen Florine aan dit soort situaties een beetje laten proeven, met beleid.

FmT wanneer ga je vliegen met Fae? :p

2. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @missxx zo jullie meisje heeft al veel tandjes. Fijn dat het slapen beter gaat.
    Wij gaan morgen een grote staal van de kleur van de nieuwe meubels bekijken en zondag moet ik werken.

@gejanne en al leuk behang gevonden. Hopelijk slaapt dinand vannacht beter.

@sm ik stuur je een pb.

@sahi ik heb hier ook heel lang af en toe een druppel melk verloren terwijl ik geen eens bv gegeven heb.

@logeren als ik door de weeks een dag dienst heb begin ik om 7.00 met werken en dan zou ik Lucas om 6.00 uit bed moeten halen. En de oma's moeten dan dus ook erg vroeg op vandaar dat wij de kinderen 's avonds al wegbrengen en dan haal ik ze 's middags weer op.

3. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Gold :p ! Nou ik denk dat Fae eerst eens zelf mag leren lopen zodat ik haar niet overal heen hoef te sjouwen ;). (haha)

4. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Is ook goed hoor dat jullie dat doen, zo wennen ze er al aan ja!

Ja hier veel tandjes ja, na 3 maanden de eerste al..
    Vond het eigenlijk wel jammer, want alles gaat al zo snel.
    Nu zeg ik wel eens gekscherend dat ze al bijna begint te wisselen.

5. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Fmt: kan me voorstellen dat het ook wel eens even lekker is hoor. Denk dat het scheelt dat ik 4 dagen werk en als Yanna dan bij t KDV of oppas is, ben ik tussendoor wel eens thuis en dan maak ik thuis ff meters. Na die 4 dagen mis ik Yanna gewoon te erg! Maar ik zit dus ook niet hele dagen alleen met haar.
    Lolly: ja wie weet is het heel normaal, maar had er nog nooit van gehoord.
    Mijn vriend is ook een mooie! Hij zei: als je weer bv geeft, val je wel makkelijker af! Nou ja! Hij wordt geloof ik een beetje gek van mijn gelijn, deze keer ben ik namelijk erg serieus.
    Maar ben niet van plan om alles weer op gang te brengen hoor, Yanna gaat die borst toch niet meer pakken en tegenwoordig kauwt ze overal op (tandjes) dus ik ga t echt niet eens proberen!

6. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Ik denk dat het wel anders is als je er ook nog bij werkt.
    Ik heb gekozen om thuis te zijn, voorlopig, voor Florine, en dan is een weekendje logeren (1 nachtje) echt wel eens lekker voor ons.

Tot 4 weken geleden verloor ik ook nog melk.

Wat een K weer is het vandaag, en we hebben een tuin feest bij vrienden :x Gelukkig hebben ze alles laten overdekken en een warmtekanon. Zou wat zijn ... sta je daar met je baby in de regen & kou eind april.....

Fijn weekend allemaal!

7. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Even snel....

FmT, welkom terug!

Sahi, ik verloor van de week ineens ook weer melk.....
    Heeft hier natuurlijk wel nog een zwangerschapje tussen gezeten, weet niet of dat uitmaakt!

8. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Boehoe, heb ik zo uitgekeken naar het weekend, ben ik hartstikke ziek!
    Dat is balen zeg!

In ieder een fijn weekend aan iedereen toegewenst!

9. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @misxx beterschap hoor, hier ook snotverkouden en hoesten. Voor jou lekker uitzieken dit weekend dus.

@duckertje thx :) hoe is het met jullie ? He bah zou er niet aan moeten denken dat ik ook melk verlies hoor, hopelijk is het iets eenmaligs en wie weet is je lichaam een beetje van slag, dat zou kunnen in jou geval.

@gold veel plezier in de (warme) tent!

Hier F ophalen en daarna na een verjaardag toe en ik moet nog 2 sollicitatiebrieven versturen..

Edit : @sahi ja je zit 24 uur per dag met een baby en dan de pijn in mijn handen/armen (nu weinig last) ben ik toch wel blij dat ze 2 nachtjes is wezen logeren in haar korte leventje.

@cos was je al bij de dokter geweest voor je handen ?

@gejanne het huis van je zus staat dat dan ook nog te koop ? Beetje ingewikkeld allemaal daar met al die verhuizingen haha

10. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    duckertje: ja kan ook door de miskraam komen, maar het stelt mij in ieder geval gerust dat het niet heel gek is.

missxx: beterschap!

fmt: ja ook nog die pijn van jou erbij, dan is het helemaal zwaar, zo'n kleintje

gejanne: wat zal jij blij zijn als het verhuizen klaar is :D

zo, weer lekker aan de slag geweest in huis, had er weer zin in. alleen nu wel last van het feit dat we geen droger hebben, want het wasrek en de wasmand zijn beide vol... :( Maar ja, morgen weer een dag. Het is duidelijk dat ik van de week moe en lui was, want alles liep achter :p
    zo mn broertje op visite, hij eet mee, gezellig :D Lekker een pizza in elkaar zetten, helemaal zin in :)

11. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Dank jullie wel!

FMT, ook beterschap!

Sahi, fijn hè je huis doen.. Wilde ik ook graag doen, maar komt nu niet veel van. Pizza lekker, eet smakelijk alvast!

12. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    MissXX: beterschap, balen hoor!! Gelukkig is het geen lekker weer buiten, dan is het niet zo'n 'straf' om binnen te moeten blijven. Maar ziek is nooit leuk natuurlijk!

FmT: jij ook beterschap met je verkoudheid. En nee, dit huis is al afgelopen september verkocht, maar stel wat er in komt komt er pas aankomende september in, stond dus anders heel de tijd leeg, dus nu huren wij het een tijdje van ze. Beetje ingewikkeld idd :D

Sahi: zal idd blij zijn als het achter de rug is. Afgelopen verhuizing heb ik bepaalde spullen maar snel uit het zicht opgeborgen, nu moet alles natuurlijk direct een goede plek hebben. Maar echt wel zin in onze defitieve plek hoor :D Gezellig dat je broertje komt! Lekker dat je weer ff aan de slag bent geweest, soms heb je zo'n bui he ;)

Nou, behang is uitgezocht voor Dinand, wordt denk ik erg leuk. Een muur met bootjes (donkerblauw met wit/rood bootjes), en letters er op. Zit een nis in de kamer van de kachelpijp, die wordt wit met donkerblauwe sterren en de andere muur wordt streep en sterren om en om. Echt een strandkamer, dus nu leuke accessoires gaan shoppen, heb al twee super leuke windlichten gekocht met jute er aan. Echt zin in :D

13. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Nou het is hier juist hartstikke mooi weer! Maar niet overal dus begrijp ik?

Ow ja, nu mag je weer een nieuwe babykamer gaan doen! Leuk!
    Wij ook over een paar maanden, maar zal dan wel vast rekening houden met peutertijd denk ik.. Wel moeilijk!

14. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Ok, hier regent het regelmatig en flink ook. Zonnetje komt er net een beetje door.

Nou, wordt geen babykamer, de boten zijn niet kinderachtig zeg maar. Kan in principe wel weer een heel aantal jaren mee. Resultaat hoop ik tzt wel even te showen :D

15. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ja ben benieuwd!
    Ook al ideeen voor jullie gewone interieur? Of blijft dat sowieso hetzelfde?

16. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    MissXX, beterschap!

Sahi, eet smakelijk! :)

Gejanne, klinkt leuk! Wat zullen jullie blij zijn als alles klaar is!!

Hier gaat het redelijk, maar heb zo'n hoofdpijn! Echt niet te doen....
    Als ik m'n menstruatie heb heb ik altijd zoveel klachten....
    Voor mij hoeft het de komende 9 maanden niet meer! :)
    Eigenlijk nooit meer.... ;)

17. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    MissXX: stijl van de inrichting die huidige bewoners hadden, vinden wij ook mooi, dus verder hoeven we qua schilderen niets te doen. Buitenboel is zwart/off white en in 2010 nog gedaan. Alleen onze slaapkamer nieuwe laminaat vloer, nieuw behang (ondergrond taupe met witte takken en zwarte/witte bladeren, paar zwarte banen en rest effen taupe). Jarno's kamer is nu effen grijs en grijs/wit geblokt, leuk, dus laten we zitten. Meubels willen we wel graag eea veranderen, meer de Riviera Maison stijl, maar voorlopig doen we het hier mee! Hebben nog geen RM-geld :D Gaan wel Jarno's bed (via mp gekocht) wit schilderen, zometeen een lampenvoet halen die we ook wit gaan maken en dan leuk een rieten kap erop, dat idee. Sorry voor t hele verhaal haha.

Duckertje: zullen idd blij zijn :D Vervelend dat je je zo naar voelt bij je menstruatie, hopelijk ben je er snel weer een tijdje vanaf ;)

18. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Even een ego-berichtje, maar misschien dat jullie kunnen helpen..
    Zoals ik al eerder schrijft heeft ons dochtertje al veel tanden, heb al eens een topic geopend over bijten. Maar nu bijt ze iedere keer tijdens het voeden. Op dit moment is ze huilerig, maar als ik haar wil aanleggen drinkt ze niet echt, maar bijt dus wel. Kan haar nu niet voeden, en ze blijft huilerig..

Weet echt niet wat ik nu moet doen. Op dit moment denk ik maar te moeten stoppen met BV, ook al wil ik dit eigenlijk niet. Ook weet ik niets van afbouwen en hoeveel FV ze mag hebben.. Ze krijgt nu wel een fles KV per dag, dus ben er niet helemaal onbekend mee. Maar zie het eigenlijk niet zo zitten om het weer opnieuw uit te moeten vinden.

Maar ja, dit is nu ook niet leuk voor beiden.

Anderzijds: Misschien heeft ze geen honger en huilt om een andere reden, lastig!

19. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien voeden met een tepelhoedje? Die zijn wat "langer" dan je tepel en daardoor minder kans dat ze hapt in jouw.
    Maar in principe horen ze tijden het "melken" niet hun tandjes te gebruiken.

En ik weet ook niets van kv, Collin spuugt het gewoon terug in me gezicht ;)

Edit:
    Ik vond dit op internet
    Wat je eraan kunt doen:
    - hard auw roepen wordt nogal eens gezegd maar het kan averechts werken. Sommige kindjes schrikken er enorm van en gaan huilen en soms borstweigeren(ook niet de bedoeling) en anderen vinden het leuk en gaan nóg een keer bijten om je weer te laten roepen.

- je kunt tijdens het voeden goed opletten wat hij doet met zijn tongetje. Normaal ligt dat bij het drinken óver de onderlip heen. Als hij bijt, dan moet hij eerst zijn tong intrekken, anders bijt hij in zijn tong. Dus als je (borst klein beetje opzij duwen) zijn tong in de gaten houdt, kun je het bijten zien aankomen, dan schuif je snel je vinger tussen zijn kaken en koppel je hem af.

- als hij bijt afkoppelen en even een time out geven. Bijten betekent: geen melk. De meeste kindjes leren dan heel snel dat bijten niet in hun voordeel is. Negeren en even wegleggen is dan meestal een goede oplossing.

- Om het bijten te voorkomen kan je kijken naar wanneer hij bijt. Is dat aan het begin van de voeding als hij de toeschietreflex nog op moet wekken? Of halverwege de voeding als de melk wat minder hard gaat stromen? Of aan het eind van de voeding als hij eigenlijk al klaar is maar nog wat wil na-sabbelen?

Het bijten aan het begin kan je proberen te voorkomen door voor het aanleggen alvast de toeschietreflex op te wekken. Bijvoorbeeld door je tepels te masseren, even te kolven of met behulp van de neusspray Syntocinon.

Bijt hij halverwege, dan kan je hem van de borst halen en de andere borst aanbieden.

Bijt hij aan het eind van de voeding, haal hem dan na het echte drinken meteen van de borst.

Vaak bijten ze tijdens het doorkomen van tandjes. Om de jeuk en pijn aan zijn tandvlees minder te laten worden, kan je voor het voeden even kort met een ijsblokje of tandenborstel over zijn tandvlees wrijven

20. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom straks op iedereen reageren hoor, maar tis weer eens rennen vliegen op me werk :(

Deel Deze Pagina