AV; grappig dat hij geen KV wil. Die van mijn vriendin weigert ook KV. groente gaat nu redelijk, fruit wil hij ook niet echt, pap ook niet, want dat maakt ze met KV en dat wil hij dan niet... Maar wel 6 voedingen BV (hij is dus 9 maanden) ach, ze melden zich inderdaad wel als ze trek hebben. gejanne: gave behangetjes! wij zijn weer thuis, ik ben best een beetje gaar. dus vroeg naar bed vanavond! Fijne avond meiden!
en hier inderdaad nog geen tand te bekennen, terwijl ik al heel lang denk dat ze er aan komen. nou ja, we zien wel!
Ja daar heb ik ook last van mijn telefoon. Druk ik te snel op verzenden, staan er de meest rare dingen.. Ik zat ook nog niet zo lang geleden op 6 voedingen, en onlangs ook nog wel eens dagen gehad dat ze 6 of 7x aan de borst wilde. Had soms echt het idee met niets anders bezig te zijn. Maar omdat ik ook KV geef merk ik dat ze het daar langer op doet, dus dat scheelt ook wel.. Werk jij trouwens ook? Ik gaf over het algemeen volledige BV tot 2 maanden terug. Kolven op het werk ging niet heel goed (geen tsr met kolven, ook niet met spray), dagen dat ik dan wel thuis was had ik te weinig productie om de dag mee door te komen. Dus dit werkt nu wel heel goed voor ons! Maar nu merk ik dus ook dat ze, als ik thuis kom uit werk, minder behoefte heeft aan BV. Dus heb het idee weer een ander ritme te moeten gaan zoeken. Blijft lastig zo nu en dan..
ik werk 4 dagen. Weet niet hoe het gegaan was als ik BV had gegeven, dan was het best even zoeken met het plannen van het kolven. maar goed, dat is niet aan de orde. weet niet of je mijn verhaal kent van het fulltime kolven enzo, maar behoorlijk pittig. En nu er dus weer melk komt, krijg ik weer een beetje 'stress' (niet echt stress, maar weet niet hoe ik het noemen moet), van; zou het nog kunnen enzo? Maar Yanna gaat echt die borst niet meer pakken en ik ga het ook niet meer proberen.
Sahi, als je weer borstvoeding wilt gaan geven dan moet je dat toch gewoon lekker doen? Niemand die je tegen gaat houden. Het is in ieder geval beter dan ranja, pizzakorsten en taart als je begrijpt wat ik bedoel. Gisteren op het feestje sprak ik met een collega en ook mama die heeft al haar 4 kinderen met de borst groot gebracht EN heeft een zware functie binnen de uitgeverij, een andere mama van een tweeling die heeft borstvoeding gegeven tot die twee 1,5jr waren en er was nog een mama aan het live voeden (kleintje van 10 maanden) dus ..... Wat wilde ik ook alweer typen? Oh ja Sahi, GAAAAN met die BANAAN! Maar laat het je niet weer zoveel stress kosten svp, dat moet je jezelf niet aandoen, ok?
gold, ik snap hoe je het bedoelt, lief van je Ik durf het alleen niet zo aan, straks begint heel dat gedoe weer van voor af aan. En toen had ik nog verlof en nu ben ik 4 dagen per week aan het werk... Ik weet het niet En als ze nou live zou gaan drinken... Maar dat geloof ik dus niet meer, anders zou ik het zo weer proberen. tsja... en wat wilde je ook alweer typen Ik vind het in ieder geval super dat er zoveel borst-mama's in je omgeving zijn! Ik ben echt wel een borst-fan, maar na mijn ervaring zeker niet voor elke prijs
Sahi, ik ken jouw verhaal betreft fulltime kolven niet.. Maar dat heb je dus gedaan? Knap hoor! Als je twijfel hebt het te gaan proberen, misschien kan je een voeding per dag proberen, bijv avond of ochtend? Maar ik heb er niet zo heel veel verstand van hoor, hier ging toevallig alles heel goed met de BV. En ik ben ook van mening dat het niet ten koste van alles moet gaan. Je moet hier uiteraard zelf ook een goed gevoel bij hebben. Wel is het heel bijzonder mee te maken, wat dat betreft ben ik sowieso al heel blij dat het gelukt is. Vooral 's ochtends al we net wakker zijn (of nog half slapen haha) vind ik het zo mooi, dan liggen we beide op onze zij tegen elkaar aan, dat vind ik wel 1 van de mooiste dingen op dit moment!
Ow, ik heb helemaal geen BV-moeders in mijn omgeving, en degeen die geen kinderen hebben roepen zelfs al nooit aan BV te beginnen. Dat kan sommige momenten wel eens wat moeilijker maken..
Mijn meisje terroriseert de katten, i.p.v. aaien graait ze naar de katten wat resulteert in handjes vol met haren Voor wie katten heeft weet dat ze nu vol in de rui zitten (heb er echt een hekel aan) en aangezien die van ons niet buiten mogen komen .... altijd overal haren, ik stofzuig soms wel 3 keer per dag van ellende. BLEH Vraagje, hoe krijgen jullie de fruitvlekken uit de slabbertjes en kleding? Ik zet nu alles in de week, doe een voorwas maar het helpt niet :x De slabbertjes blijven vlekkerig en de kleding ook. Niets aan te doen? Zou wel jammer zijn. En zijn jullie kindjes ook zo snel afgeleid tijdens het fruit/groente/brood eten? Ik moet soms echt mijn stinkende best doen om haar bij de 'les' te houden Hier ook de Vtech bal trouwens, die krijgt veel klappen maar ik merk wel dat hij haar echt uitdaagt om te bewegen, lees proberen te kruipen. Ze raakt ook echt gefrustreerd als ze hem geen klap kan verkopen. Is dat bij jou ook zo FmT? Fijne maandag allemaal! En denk maar zo, 't weer bijna weekend
Goedemorgen, Nou meiden, jullie gaan hier ook hard! Hou het niet meer bij allemaal! Zo druk met werken, huishouden enz! Dus wil af en toe wel even langs! Lees mee. Maat reageren Schiet er dan vaak bij in! Vandaag dagje vrij en morgen weer werken. En dan gelukkig het weekend pas weer! Maar heb van di avond tot do avond wel alleen de zorg over mijn kleine ventje! Manlief is weg voor een voorjaarstraining op het werk! Pffff geen zin om wat te doen! Eerst joël maar uit bed en in bad! Moet eigenlijk echt schoonmaken maar de energie ontbreekt me echt! Fijne maandag allemaal!
@gold hier krijgt de vtech bal ook flinke rake klappen van Fae, we hadden hem trouwens 1 dag en mevrouw begon te rollen. Ze vind het ook leuk om tussen mijn benen te zitten, bal tussen haar benen en dan bovenop met dat lieveheersbeestje te spelen. Echt een geslaagde aankoop! Waar spelen jullie kindjes mee ? @misja wow pittig hoor zo lang alleen met je kleintje, werken en huishouden, begrijpelijk dat je energie ver op raakt!
@ Goldduke, hier hetzelfde met de katten, brrr kan ook moeilijk tegen de haren. Voor vlekken kan Vanish of ossegalzeep goed helpen. Wat ik vaak doe ik bij erge vlekken meteen de kleren in warm water leggen/uitspoelen, want wassen gebeurt niet altijd meteen. @ Misje, succes! Volgens mij hebben wij hier ook de Vtech bal (wist niet hoe die heet), en daar slaat ze ook steeds hard op. Toen ze er net mee speelde wilde ze er het lieveheersbeestje vanaf trekken, en begon te huilen dat het haar niet lukte.. Inderdaad een groot succes!
hey meiden lisa speelt met vanalles maar liefst lekker baldadig .. gooie en smijten en lekker bijten in alles ze tijgert nu ook de hele kamer rond en die is best flink ! wel in zijn achteruit haha en in de box kan ze zich afzetten komt ze wel in zijn vooruit maar kruipen is het nog niet hoor eten gaat ook super ! ze doet het beter op de 4 voedingen en het fruitje 7.45 melk 9.45 fruit 12.30 pap uit bordje van de lepel 15.30 diksap en berenkoekje maar dat koekje is geen succes 17.00 maaltje 19.30 papfles En een verhalen dat ze kan vertellen whahahaha echt vol overtuiging !! zo leuk .. ook spelen met tim is zooo leuk .. en andersom ook .. ze gaat in de loopkar ( jaja ik weet dat mag niet ) en lol dat ze heeft ze "loopt" al de hele kamer rond van mij hoeft het allemaal zo snel niet hoor sjeeees ze lijkt niet eens meer op een baby voor mijn gevoel maar dat komt mss omdat ze veel flinker is dan tim was ... tim lag volgensmij alleen nog maar voor zicht uit te kijken in deze periode .. verder druk .. man heeft mss nierstenen .. maar ze komen maar niet .. echt heeeeeel erg vervelend en dan nog werken .. huishouden ...ik ben blij dat ik kan douchen af en toe
hallo allemaal, Geen tijd om op iedereen te reageren.. Druk werk weekend gehad, en gisteravond feest van t werk van vriendlief.. Druk druk. Nu even het huishouden doen.. en bijtanken.... Dus ik ben er ook meteen weer weg van!
@emma beterschap voor je man heeft hij er veel pijn aan? @gold ik krijg de vlekken niet uit de slabbertjes. Ik wil nog steeds eens kijken naar silly billyz daar schijn je de vlekken wel uit te kunnen krijgen. @spelen lucas vind het leuk om de kamer door te kruipen. Ook met fabian spelen vind hij leuk lucas zit dan ook wel eens in de loopkar hoor emma. Net een bijeenkomst gehad op het werk men wat word je daar loom van. De eetkamer tafel hebben we verkocht via mp zijn we daar mooi vanaf. De salontafel is onder voorbehoud ook verkocht. Hebben we weer een paar cent voor gebeurt.
Goede middag dames, Zo, nog maar een paar daagjes werken de komende 2 weken in het vooruitzicht en dan lekker een midweekje cp. Wat heb ik daar zin in zeg! Vandaag via marktplaats een bumbo stoeltje gekocht met tafeltje. Is makkelijker om Collin in te voeden denk ik dan zijn wipstoel. Voor de grote kinderstoel is hij nog net te klein. @ Sahi: Nou ja, hij wil geen kunstvoeding. Wel groente en fruit, daar gaat hij ineens om roepen. @ MissXX: Ik werk 3 dagen in de week, kolven gaat wel aardig. Gewoon de borst geven gaat wel makkelijker. Ik heb gewoon ineens weer een hongerlapje, want gisteren wou hij ook weer 7x eten. Ik heb me er maar bij neer gelegt dat ik een soort campina fabriekje ben. @ Gold: Collin is ook snel afgeleid hoor. Ik neem dan zijn lievelingsbeestje bij het eten en ga daar dan mee "spelen" als hij ineens weer wat anders gevonden heeft om naar te kijken. Die vlekken krijg ik er ook niet uit. Heb simpele witte slabbertjes en die gaan eens in de zoveel tijd in de witmaker @ Fmt: Hier speelt Collin met echt de simpelte dingen, zoals een rammelaar. De rest is alleen leuk om op te eten, hahaha @ Emma: Wat leuk zeg! Gelukkig gaat het nu beter dan vorige x dat je postte @ SM: Haai @ Misja: Soms is lekker zitten ook wel eens goed hoor @ Lolly: Mooi dat je dat verkocht hebt. Is inderdaad lekker dat je weer wat centen hebt.
gold: hier worden de katten ook lieftallig geknepen door Yanna. gelukkig vinden de katten het niet erg. en ik maar haren wegpoetsem ik spoel de slabben direct na de fruit en groente hap uit en dan zsm wassen. maar toch wel wat vlekkerig nog... en alle dingen die aan tafel gebeuren zijn interessant, de kat, iets buiten, echt alles... misja: lekker rustig aan doen joh! @spelen: hier vooral knuffeltjes en rammel en knisper dingen. ik hou niet zo van speelgoed met muziekjes, maar zo te lezen stimuleert het dus wel? en de speelboog van ikea wordt inmiddels gemolesteerd emma: wauw al tijgeren! he balen van die nierstenen zeg sterkte voor je man! AV: grappig, dat eigen willetje met eten enzo he? sunshine: zwaai! lolly: beter, spullen verkopen is altijd beter! Hier ging Yanna bij de oppas oefenen met loszitten. ze wilde echt zelf zitten! Ze hangt nog wel als een zoutzak, maar toch! Knapperd!
Gold: ik krijg de vlekken er idd ook niet uit, drapeer tegenwoordig dus vaak een oude theedoek om hem heen En die bal hebben we hier ook nog van Jarno, geen idee waar hij is alleen, hopelijk komen we hem met de verhuizing weer tegen, kon hem nu niet vinden! FmT: Dinand is nog altijd tevreden met knisperboekjes en knuffels en bijtringen! Heb nog een paar speeltjes van Jarno gevonden met geluiden, alleen alle batterijen zijn leeg, maar misschien gaat hij dat wel interessant vinden Heb nog steeds een speelboog in de box, maar leg hem tegenwoordig vaak op het kleed op de grond! Emma: leuk he, dat spelen met grote broer, hier ook favoriet, Dinand lacht al als hij Jarno alleen maar hoort! Geweldig! Lolly: ideaal he, MP. Ben nu een leuke handgemaakte schouw aan het proberen te verkopen en mn lampen staan er ook op, maar daar is niet veel interesse voor, helaas! Al andere meubels uitgezocht toch? AV: grappig dat jij juist de Bumbo Seat hebt gekocht, ik heb hem een paar weken geleden verkocht met tafeltje. Dinand spuugde altijd vrij snel, dus als hij de fles ophad en daarna in de Bumbo ging dan spuugde hij zeker! Heerlijk zo'n vakantie in het vooruitzicht, dan gaan die werkweekjes nog wel snel! Sahi: leuk dat ze los wil zitten, hier ook nog een zoutzakje, maar hij kan het al wel een beetje! Dinand heeft trouwens eindelijk het omrollen ontdekt Deed het zaterdag voor het eerst, maar kreeg toen zij arm niet niet goed onder zn buik vandaan, vanmiddag lukte dat wel! Maar hij vind het ook heerlijk om gewoon lekker sloom op zn rug te liggen, af en toe een ander speeltje grijpend! Wel schattig, zijn speen kan hij zelf in zn mond doen, ideaal Vanmorgen bakkie bij mn ouders gedaan, waren 36 jaar getrouwd! Vanavond lekker even gesport en nu nog even voor mn werk aan de gang! Heerlijk nog één dag werken, dan hoef ik 15 mei pas weer, heerlijk ruim 2 1/2 week vrij om te klussen en te verhuizen!
Ok, ik heb nu 10 slabben bij de Zeeman gekocht, van die hele grote lappen van badstof voor 1 euro per stuk. Zien ze er niet meer uit, dan gooi ik ze weg en koop ik nieuwe Mijn theedoeken houd ik liever wit! Sahi: ik was ook niet zo van speeltjes waar muziek uitkomt, ik riep altijd "Overal waar batterijen inzitten, gooi ik weg!" echter ...... Muziek en geluidjes stimuleren de spraak en taalontwikkeling en de motoriek wordt ermee geoefend (klappen in de handjes, bewegen en dansen op muziek) Hun zintuigen worden geprikkeld, het is gewoon echt leuk voor zo'n kleintje. Florine 'danst' als liggend op de buik als de grote Nijntje muziek maakt. Het is dus echt geen slecht idee om te investeren in speeltjes met muziek. Zelf zingen is natuurlijk 100X leuker YAY Dinand draait! Je hebt behoorlijke pittige weken voor de boeg Gejanne, met dat inpakken en verhuizen en weer uitpakken ... veel succes daarmee, daarna begint het echte genieten. Vandaag voor het eerst gebeten in mijn vinger door mijn dochter! Een stukje pruim hing op haar kin, dus dat wilde ik met mijn vinger naar binnen swoopen .... HAP! En een kracht dat zo'n kleintje heeft! Ik had 4 kleine tand afdrukjes in mijn wijsvinger staan. Het stukje pruim heeft ze overigens netjes opgegeten.
Ik heb inderdaad ook goedkope slabben, heb er al een aantal ook weggegooid. En zo kom ik tenminste van mn oude (lees: lelijke) theedoeken af En al die geluiden overal in vond ik in het begin bij Jarno ook niks, maar hij vond het geweldig! Alleen is het zijn spraak niet echt ten goede gekomen (zit iedere week met hem bij de logopedist). Ja, worden drukke weken, 'gelukkig' hebben we al een keer proef kunnen draaien met het verhuizen, komt goed. Manlief is gelukkig de hele tweede week ook vrij! Sta je idd van te kijken hoe hard ze kunnen bijten, ze hebben zelf (natuurlijk) nog niet in de gaten hoeveel kracht ze hebben.