sept/okt/nov 2011 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    @Jep, jeetje wat heftig. Gelukkig dat het nu met je mannetje wat beter gaat.

@Sahi, Goed hoor dat je al 3kg kwijt bent

@ll, een fijne dag vandaag hier komt het zonnetje er al door!

2. sharon1989

30 nov 2011
    94
    0
    0
    de hele dag met me kleine engel
    alphen aan den rijn
    hallo kyara is nu 8 maanden precies vandaag en ik moet zeggen dat zij eigelijk al vrij snel zelf zat ongeveer van 6 1/2 maand maar goed het ene kind is het andere kind niet toch een ander kind kan met iets anders wel sneller zijn dan andere elk kind heeft iets unieks kyara vind het echt heerlijk op de fiets maar vind het soms nog wel een beetje eng omdat ik dan bang ben dat ze is slaap valt:((gelukkig nog nooit gebeurd)! helaas is het weer weer somber vandaag aan deze kant van het land dus maar geen ritje op de fiets vandaag! dan gaan we maar lekker binnen genieten van de kleine meid!
    allemaal een fijne dag vandaag en voor de moeders die moeten werken werkse!!:D

3. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @jep zo jullie hebben een heftige tijd gehad. Gelukkig gaat het nu beter met Tim en met jezelf.
    Ik open altijd twee schermen van zp. In de ene lees ik en in de andere reageer ik.

@sharon wij zijn nog niet aan het fietsen maar lucas is dan ook een maandje jonger. Hij zit nog echt niet stabiel en vooral drempels en gaten in de weg vind ik dood eng voor zijn nekje en rug.

Hier is het alweer lekker weer dat komt goed uit fabian z'n vriendin komt zo spelen kunnen ze lekker naar buiten toe.

Vanavond nog even naar een optocht kijken in een buur dorp waar m'n ouders wonen.

4. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Jeetje Jep, wat een verhaal....... :(

Hier idd voor de tweede bezig! Voelt echt weer heel leuk en spannend! :D

FmT, goed bezig!! Ik wacht nog maar met sporten tot na de volgende bevalling.... Met Pepijn de eerste drie maanden 10 kg afgevallen, dus wie weet....

Hier vanochtend lekker even weesten winkelen en nu lekker op het gemak. Zo lekker met de hond naar buiten!

5. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Zo wat een drukte zeg. Fabian en z'n vriendin zijn allebei super druk. Zijn vriendinmetje heeft ook een vorm van autisme. Er kwam nog een andere vriendin plus mama op de koffie dus het was gezellig druk hier.
    Nu even puin ruimen.

6. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @lolly Fabian doet het goed bij de vrouwen lees ik wel haha :) !

@jen jee wat een verhaal zeg, dat zal allemaal niet makkelijk zijn inderdaad.

@sharon ik heb nog niet gefietst maar wel een slaapkussentje voor Fae, misschien iets voor jullie ?

@duckertje have fun met de honden. Leuk winkelen goed geslaagd ?

zojuist ff een topic aangemaakt, help mijn vent is dus echt van de gebruiksaanwijzingen.. (dikke pffff want ik lees die dingen dus werkelijk nooit). Misschien dat jullie advies hebben ?
    http://www.zwangerschapspagina.nl/flesvoeding/355007-dr-brown-spenen-help.html#post12650033

Ook heb ik een kleine avent tuitbeker gehaald daar staat dus in die rot gebruiksaanwijzing dat je geen sap eruit mag uitdrinken, 10 minuten bij avent in de wacht gehangen om erachter te komen waarom niet maar was een 0900 nummer dus verbinding maar verbroken. Weet iemand het ?

Edit : Berg op het hoofdje van Fae kom er maar niet vanaf, nu maar weer ingesmeerd met olie (advies van cb) het word eventjes minder daarna maar het komt dus ook gewoon weer terug, zijn hier kindjes met berg (korstjes op het hoofd) of wat gebruiken jullie voor middeltjes, nu ik zwitsal en voor op haar hoofd olie van natusan maar wil onderhand dat ze er voorgoed vanaf komt.

Las ook dat er een kleintje niet lekker was (weet even niet meer wie) veel beterschapsknuffels..

7. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Philips - Philips AVENT Beker met drinktuit SCF750/00 200 ml 6m+ zachte drinktuit beoordelingen van klanten - productbeoordelingen - lees de hoogste scores van consumenten

Ik heb even gegoogled voor je onder de tweede reactie staat een stukje geschreven door philips.

Avent bekers lekken wel vrij snel vind ik. Mepal is een goede antilek beker maar die heeft weer een harde tuit.

Fabian speelt idd veel met meisjes. Het zit er al vroeg in.

Lucas heeft vanmorgen heerlijk in de schommel gezeten hij vind het prachtig.

8. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @lolly thx al antwoord op 1 van mijn vragen. Leuk lucas in de schommel.

9. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Oeps had over je vraag van berg heen gelezen. Idd insmeren met olie en dan de haren wassen en voor je het uitspoeld met een kammetje voorzichtig proberen de korstjes los te kammen.

Dat werkte hier tenminste goed.

10. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    @FmT, Mijn nichtje is kapster en zij raadde mij aan om de olie wel even goed in te laten trekken en dan na een half uurtje of een uur door kammen tegen de groeirichting van het haar in zachtjes eruit kammen.
    Daarna de haartjes wassen. Bij ons was het er na 2 of 3 keer helemaal uit en daarna geen last meer van gehad

11. Jep

Jep Niet meer actief

@Fmt hier ook flink last van berg. Heb van de huisarts speciale schampoo gekregen. Hierdoor komt het minder snel terug. Bij Tim werkt het het beste met olie. Nachtje laten intrekken en 's ochtends tegen de haarrichting kammen.

12. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Jep: Laat welkom, maar ben druk met ons nieuwe huis! Heftige tijd hebben jullie doorgemaakt zeg!!

FmT: jooo, goed van je, dat je gaat sporten. Heb ook een abbo, maar verzin TE vaak een smoes om niet te hoeven gaan :(

Sahi: lekker hoor, al 3 kg er af. Ik blijf op 5,3 hangen, maar moet zeggen dat ik er nu ook even niet echt mee bezig ben, als we weer gesetteld zijn wil ik echt weer streng zijn!

Sjoon: fijn dat je nieuwe kapsel zo goed bevalt!!

FmT: berg, hier ook nog steeds, kom er ook maar niet vanaf. Niets helpt, ook niet als ik gewoon alleen met water was. Nu lijkt het weer iets beter te gaan, maar kan ineens weer terugkomen, helaas dus ook geen tips :( Avent, tja, heb ook een tuitbeker gekocht waar bij staat dat je geen sap mag gebruiken, maar zal vast wel kunnen hoor, ga het iig wel doen. Alleen moet hij daar echt uit leren drinken, vrij zwaar zuigen volgens mij!

Lolly: balen haha, zie net dat ik de beker heb gekocht waar alle slechte reviews over gaan! Heb hem nog niet echt gebruikt, maar wordt volgens mij ook niks dus. Had bij Jarno destijds ook al eens een dure rietjesbeker van Avent gekocht, zelfs wij zelf kregen daar met heel veel moeite iets drinken door, maar heb ik nu natuurlijk nooit meer aan gedacht! Leuk dat Lucas zo leuk met de meiden speelt!

Heerlijk, de slaapkamers zijn al behangen, nu zaterdag alle muren in de woonkamer een fris sausje geven, maandagavond de nieuwe laminaatvloer in onze slaapkamer leggen en de voorlopig grootste klussen zijn klaar!
    Nu ff lekker relaxen op de bank :)

13. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Weg met de BERG hahah... echt vervelend, waar komt het vandaan toch.. Probeer het gewoon nog een aantal dagen met die olie en kammen en als dat niet werkt ga ik ook even de dokter bellen.

Hier poept dus steeds een kat in de tuin bij ons, geen kleine poepjes nee hele grotte drollen, eerst vond ik het niet zo erg (wij hebben ook katten maar komen niet buiten loslopend) maar nu pffff straks gaat Fae in die tuin spelen dus ik ga komende weken mijn tuin aanpakken en emmers water klaar zetten, zodra ik het zie krijgt die kat een emmer water over zijn donder heen ben er wel klaar mee om de poep van een ander weg te scheppen steeds.

Fae slaapt vanavond filmpje kijken met mijn vriendje, mochten jullie trouwens op een legale manier kunnen downloaden ;) dan is de serie games of thrones een hele mooie serie... Is niet echt een serie voor mietjes :p

14. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede avond dames,
    We zijn hier een beetje begonnen met het plafond in de badkamer.
    Het rasterwerk zit er nu in, volgende maand dan de gipsplaten ertegen.
    Dan is eidelijk de badkamer eens af! Daar waren we vorig jaar aan begonnen,
    stond ik daar, kotsmisselijk te tegelen!
    @ Sahi: Rust!!! Soms loopt het niet zoals jij wilt. Jeeee, 3 kilo al!
    Goed zeg. Iedere kilo is er eentje!
    @ Gejanne: Hoe gaat het met verhuizen?
    @ MissXX: Niet stressen, is niet zo goed voor je. Je moet kijken waar jij je
    goed bij voelt, 1x is niet zo erg, maar doorslapen is voor jou ook wel
    weer eens lekker he.
    @ Jep: Welkom! Phoe, dat is wel heftig ja!
    @ Lolly: Dat kan wel kloppen, fruit uit een potje is op een of andere manier
    zoeter!
    @ Sharon: Ook jij welkom!
    @ LM: Collin kan ook nog niet zelfstandig zitten hoor, rollen doet hij
    alleen van zijn buik naar zijn rug. Ach, ieder kindje doet het op zijn
    eigen tempo en wanneer hij/zij zelf wilt
    @ SM: Kan wel even duren voordat het weer regelmatig is hoor.
    Ik ben het nog steeds niet geweest, maar dat is door de bv.
    @ Duckertje: Voor moederdag, mmmm, heb geen idee. Sorry
    @ Fmt: Toemaar, de sportschool! Daar ben ik gewoon te lui voor, hahaha.
    Las net je topic, maar ik zou het niet weten. Zou wel de speen
    gebruiken voor 6maanden. Maar mag ze dan niet meer drinken? Misschien
    heeft ze gewoon nog honger. Je schijnt speciale bergpads te hebben ;)

15. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    AV: lekker om de badkamer gewoon helemaal af te hebben lijkt me! En gaat prima hoor, met alles. Hoefde vandaag zelf niet naar t huis, mn vader en zus hebben onze slaapkamer behangen, dus heb ik op de kids van mn zus gepast, tussen de middag waren ze er wel met eten. Maar de oudste 3 waren eigenlijk steeds buiten, alleen de jongste en Jarno en Dinand waren binnen, dus dat ging prima!

16. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @gejanne fijn dat het goed gaat volgens schieten jullie al behoorlijk op.

@av lekker hoor dat de badkamer bijna af is. Hoe gaat het met Collin? Dat kan wel eens kloppen dat dat zoeter is. Ik maak het fruit wat ik in heb op en dan ga ik over op de potjes. De groente gaat zelf gemaakt wel goed.

@duckertje moederdag denk, denk parfum, bloemen een etentje.

@tuitbeker wij haalden bij Fabian destijds de antilek er nog wel eens uit om te oefenen. Als ze het door hebben hoe ze eruit moeten drinken dan de anti lek er weer in doen.

17. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Slapen gaat echt goed nu.
    Hoef echt maar 1x zijn speen te geven en verder slapen tot 8.
    En ja daar ben ik ook wel blij mee als hij nu eens af is.
    Zo, gejanne, dat schiet op.

Oh, vwb meten, misschien gaan princi (oude topic) ook mee.
    Als dat goed is ;)

18. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    lolly: wat een drukte in huis :) Nu weer rustig lijkt me?

fmt: ik denk dat ze nog steeds 20 minuten over de fles 'moet' doen, Yanna is ook snel, maar soms ook pieperig, omdat ze dan nog trek of zuigbehoefte heeft. Meer melk zorgt bij haar voor spugen, dus dat is niet de oplossing...
    hoop dat er meiden zijn die advies hebben, want ik weet het ook niet zo goed.
    Yanna heeft ook wat berg, ik doe het met badderen en na het badderen proberen weg te halen met haar borsteltje. En verder krabt ze nu zelf op haar hoofd, omdat ze daar nu bij kan, dus ze doet het nu zelf ;) MIjn vriendinnetje gebruikt ook wel eens een pinpasje om het weg te krabben (heeeel voorzichtig natuurlijk!)
    maar heb wel het idee dat het terug blijft komen.
    over die tuitbeker heb ik ook geen advies, ik heb een hema beker en vind die prima
    en voor die kat; misschien cacao-doppen in je tuin strooien?

gejanne: lekker dat het zo opschiet thuis!

AV: Yes, de badkamer klaar! Eindelijk ;) En wat geweldig dat het slapen zo goed gaat!! :D
    hihi, wat kan ik me toch druk maken he? ;)
    Natuurlijk mag Princi ook mee (wat mij betreft dan he)

zo, druk dagje weer gehad, prima overleefd hoor ;)
    aan het rommelen met de wandelwagen, echt balen :( Het zit gedeelte zakt steeds naar beneden. Dat is sinds het weekend, ik denk omdat Yanna nu beter zit en daardoor ook zwaarder gaat hangen als ze wat moe wordt.
    lees op reviews dat het na een tijdje nou eenmaal lam wordt :( Echt balen zeg :( Buggy kan ze echt nog niet in en een nieuwe wagen is duur :(
    mja, de rest komt allemaal wel goed! :D
    Yanna had eindelijk goed gegeten van de broccoli prak :D En ze ging zelf uit de tuitbeker drinken! ze probeert het al heel lang, maar nu lukt het haar om het omhoog te houden, zodat ze ook echt kan drinken. En ze krijgt toch behoorlijk wat water binnen op die manier ze lijkt het wel lekker te vinden.
    Gaat dus fantastisch hier, mama en papa zijn trots en dat is natuurlijk het beste :D

Nou meiden, weltrusten! Ik taai alweer af vandaag ;)

19. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @bloemetjes hoe is het met jullie ?

@AV fijn hoor nog maar 1 x een tutje derin duwen, over een tijdje schrik je wakker omdat hij niet geweest is in de nacht zul je zien. Lekker dat de badkamer af is.

@moederdag laat ik me verrassen, hopelijk mag ik uitslapen haha...

@gejanne fijn dat de familie klust en jij ff niets hoeft te doen. Het schiet wel op zo te lezen.

@sahi met een pinpas heb ik gelezen hier op het forum maar dat vind ik niet zo babyaardig haha... balen van die kinderwagen misschien op marktplaats een op de kop tikken ?

Wat betreft die speen heb ik cb gebeld, advies is om te starten met de fase 2 speen en zodra ze gaat weigeren even wachten, daarna fase 3 speen plaatsen, hopelijk gaat dat wel beter, maakte me echt wel ff zorgen vanochtend dronk ze maar 50cc. Het feit dat ze nog geen brood doorslikt of groente eet en dan ook nog zo weinig melk pffff.. Maar volgens cb hoef ik me geen zorgen te maken en zal het vanzelf goedkomen.

Sportschool bleeeh heb er ook echt geen zin in en moet mezelf der ook echt heen slepen. Als het lekker weer is ga ik natuurlijk op de fiets (half uurtje fietsen) heb ik de warming up al gehad :).

Voor nu ga ik naar bed want ik kan echt wel zeggen dat ik oververmoeid ben. Ook wel weer wat last van mijn armen/handen en ik vermoed echt dat het aan de laptop/houding ligt.

Slaap lekker allemaal :)

@princi waarom kom je hier ook niet meekletsen?, heb gisteren nog via gold de groetjes gedaan (mocht ze dat vergeten te zeggen, we zijn ten slotte allemaal drukke mamma's).

20. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké, note aan mezelf, niet zeggen daar het goed gaat.

Ben nl nu alweer ff in de weer, Collin is ontzettend onrustig door het onweer.
    Hoop toch echt dat hij zo gaat slapen.

Deel Deze Pagina