sept/okt/nov 2011 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, jullie hebben inderdaad die 2 % gehad.
    Nou mijn ouders hebben noodgewongen hun huis moeten verkopen (schuldsanering), het is gelukkig nog maar een jaar.

Maar qua opletten, soms scheelt het echt heel erg veel hoor.
    Ga er niet speciaal ver voor rijden, meeste is op loop of fiets afstand.

2. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @gold au gossie die f. Hopelijk slaapt ze nu lekker door.

@money wij zijn vorig jaar overgestapt naar een andere energie leverancier dat scheelt behoorlijk. Zorgverzekering betalen we altijd een keer per jaar. Het is wel een flinke klap geld maar het scheelt wel weer in de kosten. Ook bellen, internet, en tv proberen we zo goedkoop mogelijk te houden. We betalen nu 40 euro per maand.

Verder let ik wel op aanbiedingen maar ik ga niet drie supermarkten bij langs om 20 cent te besparen. Alleen voor de luiers ga ik speciaal naar de aldi.

Lucas heeft me toch net overgegeven niet normaal hoeveel zo zielig. Hij slaapt nu maar nog wel wat onrustig hopelijk slaapt hij de nacht rustig door.

3. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    @AV wat erg voor je ouders. Dat is wel een van de dingen waar ik bang voor ben. Dat we ook ons huidige huis moeten verkopen. Gelukkig komt voor je ouders het einde in zicht.

@goldduke, wat zielig, hopelijk slaapt ze nu lekker verder

@lolly, goed zeg dat je er zo op let met de energie en zo. en wat zielig dat Lucas ziek is.

Ben naar Derek ogilvie aan het kijken. toch blijft het apart!

4. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Ja energie maatschappij is er echt een waar je op kunt bezuinigen.

AV : die eigen risico gaat misschien wel verplicht worden was daarstraks op het nieuws. Vervelende situatie voor je ouders.

@prutske dubbele lasten zo lang pff ik zou er niet van slapen hoor.

Laten we hopen dat deze ellende snel voorbij is zodat we allemaal weer bakken met geld aan onze kindjes uit kunnen geven hehe :p !

Rosada ligt ook vlakbij mij, ik woon in gemeente moerdijk kleine 10 minuten met de auto.

5. Jep

Jep Niet meer actief

@AV rotte situatie voor je ouders. Gelukkig is het eind in zicht en kunnen ze hopelijk weer iets gaan opbouwen.
    @ Lolly, beterschap met Lucas!

Al die bezuinigingen, kan het allemaal niet meer bij houden. Ben wel blij dat de ovb op 2% blijft. Niet dat daardoor de woningmarkt een boost krijgt, maar alle beetjes helpen. Ik werk als hypotheekadviseur en zag wel dat klanten die willen kopen overhaast een beslissing wilden nemen om nog te profiteren van het lage tarief.
    Zelf let ik wel op de aanbiedingen in de supermarkt, maar ik ga er niet voor naar een andere winkel. Verder is het gewoon keuzes maken. We gaan van de zomer niet op vakantie. We gaan over twee weken met onze tuin beginnen. Hebben een vijver en die willen we dicht en we gaan opnieuw bestrating. Mochten we na ons tuinproject nog wat overhouden dan misschien een weekje in eigen land. Maar ik ga er maar vanuit dat dat er niet meer aan zit.

Ik ga slapen nu, morgen om 6:00 de wekker. Nog 1 dagje werken en dan weekend! Welterusten

6. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @jep werkse morgen.

Manlief heeft per 1 mei een vastcontract gekregen daar zijn we dan ook erg blij mee. We hebben ook een klein feestje gevierd toen we hoorden dat hij een vast aanstelling kreeg.

Lucas heeft vannacht goed geslapen. Hij was af en toe aan het pruttelen. Net nog wel even getempt 37.9. Hij is verder alert genoeg dus het zal wel los lopen.

7. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Lolly fijn dat Lucas vannacht goed heeft geslapen. En een vast contract in deze tijden is goud waard.
    Hoewel er bij een vriendin op het werk ook mensen met een vast contract weg moeten ... Last in, first out, vast contract of niet (wel met UWV ontslag vergunning) Maar dat zal wel een uitzondering zijn.
    Ik heb in geen 10 jaar meer een vast contract gehad bedenk ik me net :p (jobhoppen was 'toen' nog hip)
    Overstappen naar andere energieleverancier ... ik ben er een beetje huiverig voor, toch bang aan het einde van het contract bij te moeten betalen. Hebben jullie hier iets van gemerkt?
    Ik zit al jaren hier in 023 bij Nuon, en betaalde eerst in mijn up 90 euro per maand, toen kwam mijn man erbij, 120 euro, en nu met de kleine is het opgehoogd naar 140 euro per maand. Zo groot wonen we niet, 75m2, als ik het koud vind gaat de verwarming aan, we douchen uiteraard geen uren, wassen wel heel veel.....

Florine was aan het knarsetanden vanochtend :$ Verschrikkelijk geluid! Schijnt geen kwaad te kunnen en ze doet het om de druk te verminderen van de andere tandjes die doorkomen (heb de huisarts gebeld :p) Hhhmmpff

8. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    lolly: die temp maakte ik me inderdaad ook nooit zorgen om. wel even in de gaten houden natuurlijk ;)
    Beterschap voor kleine Lucas!
    zeker fijn dat je man een vaste baan heeft! Dat is tenminste nog wat zekerheid!

@bezuinigingen: ik heb altijd gezegd dat het logisch is dat we moeten inleveren, maar sinds deze week vind ik het echt te gek worden!
    Wij wilden deze maand de mogelijkheden bekijken voor verhuizen, maar ik ben bang dat het er niet in zit. En in dit huis is eigenlijk geen plaats voor nog een kindje. Dus dan zijn we gedwongen te verbouwen, maar bij verbouwen zijn we ook gedwongen de komende 40 jaar hier te wonen (dat geld haal je er namelijk nooit meer uit)
    dus wij zitten aan een klein huis in een niet-kindvriendelijke buurt vast de komende 40 jaar, omdat Rutte en zn kliekje lekker kaviaar wil blijven eten...
    Dat is even mijn stemming ;)

fmt: laten we inderdaad hopen dat het allemaal snel voorbij is en dat we ons er goed doorheen slaan.
    'gelukkig' heb ik genoeg voorbeelden in mijn omgeving die het nog veel moeilijker hebben dan ik, dat relativeert wel goed voor mij.

prutske: ik vond Derek ook altijd leuk, maar de laatste tijd niet meer zo... Vooral dat kinderfluister gedoe, dat is gewoon pedagogiek, niks boven-natuurlijks... Dus ik vind het niet meer zo geloofwaardig...

ik heb gisteren gekeken naar 'Draagmoeder gezocht'. Wat een bijzonder programma is dat! Dat ga ik echt volgen!

AV: jeetje, ook niet niks voor je ouders zeg!
    Aard van het beestje, dat is zeker de beste omschrijving :)

gejanne: mijn vriend vindt het altijd van belang dat je beter 1x goed kan investeren, dan na een jaar alweer dat soort dingetjes moet vervangen. maar ik schrik ook altijd enorm van die bedragen zeg :(
    klinkt wel alsof wij inderdaad een beetje hetzelfde zijn, dat opgejaagde. en ik neem me altijd voor om het me niet te laten gebeuren, maar het gebeurt dan toch...

Jeetje, wat is Yanna aan het mopperen zeg! Vanmorgen ook na de fles bij me in slaap gevallen op het grote bed. Wel lekker, maar ze is zo onrustig. Weet niet of het door mijn stemming (nu inclusief hoofdpijn) komt, of dat er iets is... Ze is niet warm, maar wel rode wangen en kapotte billen. Maar die tanden zijn er nog steeds niet, ze is al 2 maandjes zo aan het rommelen...
    Er zijn zeker hele goede dagen en weken tussen, maar gisteren heeft ze de halve dag geslapen en nu dus de mopperstand... Vervelend hoor, vind het zo sneu voor dr.
    Ik ga zo lekker naar de stad lopen. Is wel een eindje, maar voor mezelf en Yanna alleen maar goed. En mn moeder woont in de stad, dus ik kan altijd daar thuis crashen voor een pauze of wat dan ook. Komt goed. Hopelijk wordt Yanna er ook vrolijker van.
    Bij de buren is het ook weer erg gezellig, dus het zal wel weer onweren vannacht :p

9. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    gold: ik ben ook heel de dag bezig met laders uit de stopcontacten trekken (mn vriend vind het overdreven, maar het schijnt echt veel te schelen) en verder zoveel mogelijk 's nachts wassen en in de weekenden en de verwarming uit als we weg zijn en alleen aan als we het echt koud hebben.
    Overstappen: iemand die er hier verstand van heeft? Ik ben er ook erg huiverig voor, maar geld besparen is nooit verkeerd natuurlijk.
    Ik hoor ook veel over dat energie collectief... Ik weet het niet hoor...

10. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @gold manlief is 1,5 jaar terug ook ontslagen ondanks zijn vaste contract dus ik weet dat het niks zegt maar goed ze kunnen in iedergeval niet zo makkelijk van je af als met een tijdelijk contract.

@sahi hoe is het nu met Yanna? Nog lekker naar de stad geweest?

@besparen wij hebben dag/nacht stroom dat scheelt ook weer een beetje. Wassen en drogen doe ik alleen 's nachts of in het weekend.

Een klokthermostaat levert ook behoorlijk wat op als je het goed ingesteld hebt staan.
    Wij hebben de kamer op het zuiden n we hebben veel ramen in de kamer dus de kamer is zo warm. Volgens mij is de hele week de verwarming nog niet aangesprongen.

Als je denkt aan overstappen moet je een kijken op Energie- Advies en overstappen bij PrizeWize wij zijn via deze site overgestapt en het scheelt behoorlijk. Bij de nuon zouden we 140 euro moeten betalen per maand en bij essent 96 euro per maand. Ik heb wel het maand bedrag wat hoger aan gehouden. Ik betaal liever nu iets meer en dat ik geld terug krijg dan dat ik achteraf moet bijbetalen.

11. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    @ energie, wij zijn een paar jaar terug van essent overgestapt naar EON zou veel goedkoper zijn per maand. Dat klopte ook maar na het tweede jaar moesten we ineens een gigantisch bedrag bij betalen. Dus nun zijn we gewoon weer bij essent.

@derek. Sahi je bevestigd mijn gedachten. Zeker nadat ik het stukje had gezien met de jongen met autisme ( waar komt draagmoeder gezocht op misschien een idee voor volgende week)

@ Sahi, wandel ze en ik hoop dat je er lekker van opfrist en je daarna weer wat beter in je vel voelt. Dat Yanna ook al een tijdje zo onrustig is ken ik. Ik denk ook steeds oh het zal wel komen doordat Finn tandjes krijgt maar hier is nog niks te zien.

Waar ik wel benieuwd naar ben is wat jullie kindjes eten op een dag?
    Zo is ons schema nu:
    7.30 fles 150/5 gaat niet vaak helemaal op
    10.30 fruit 1 stuk ongeveer
    12.30 180/6 hiervan fijne granen pap maken en dan van een bordje eten
    na het slapen nog wat fruit of een broodkorstje met wat afgekoelde thee of water
    17.30 warme hap (gelijk met ons. soms van de pot en anders iets wat ik voor hem heb gemaakt
    19.30 fles 210/7 met 5 theelepels rijstebloem
    en dan slapen tot de volgende dag

12. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @sahi ik heb een voorstukje gezien van draagmoeder gezocht. Vanmidddag maar eens bekijken.

@prutske ik wil per jaar of twee jaar bekijken wie voor ons de goedkoopste is. We hebben nu een abo voor 1 jaar.

Schema is nu ongeveer.
    7.30 200cc papfles fijne granen
    10.30 fruithapje
    12.30 boterham
    13.00 200 cc fles
    17.00 warm eten + kwark
    19.30 240 cc fles

13. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    lolly: thnx voor de link, later vandaag eens naar kijken.

prutske: komt om nl1 op donderdag avond, gisteren 1e aflevering

ik wordt zo opgehaald door vriendinnetje om naar de stad te gaan, Yanna heeft heel de ochtend liggen tukken, dus wilde haar nog niet mee nemen. En mn vriendinnetje wilde ook nog, dus komt goed uit. Ze komt er nu aan, dus ben er vandoor ;)

14. Sunshine Mama

Sunshine Mama Actief lid

2 jun 2011
    395
    0
    0
    Verpleegkundige Ziekenhuis
    Eindhoven
    hoi allemaal,

Zo flink wat geschreven, heb regelmatig meegelezen.
    Maar druk druk druk gehad deze week. VL is heel de week bijna niet thuis geweest door zijn werk. Dus stond er echt alleen voor. Moest zelf ook werken, F was nog niet helemaal beter. Dus jullie kunnen je voorstellen dat het nogal rennen en vliegen was. :D
    Maar vandaag lekker ontspannen dagje.

Ohhw en ik heb een testje gedaan, maar ben niet zwanger. Dus even afwachten tot de menstruatie gaat komen..
    bedankt voor jullie reactie's!

Derek, sjah heb er lang in geloofd. heb zelfs gesprekken met hem gehad, maar ik weet het niet. ben wel klaar met alle commercie eromheen. Kijk het ook maar niet meer... Draagmoeder gezocht, kijk het nog wel terug op uitzending gemist, ben nu toch wel benieuwd! :)

Besparen, wij proberen wel goed op te letten. Energie gaan we ook voor overstappen. betalen nu veel te veel volgens mij. verder doen we minder extra dingen. uiteten, dagjes weg etc. In het bos kun je ook een leuke (gratis) dag hebben...

@Lolly, gefeliciteerd! Dat is toch fijn he! Hoe is het met kleine Lucas?

@Sahi, fijne middag! Lekker ook even bijkomen... Je kan ook proberen om je huisje zonder makelaar te verkopen. scheelt voor beide partijen in de kosten.... mijn schoonouders hebben pas het huisje van hun overleden zoon (mijn schoonbroer) verkocht. Stond pas 10 maanden te koop..

15. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    jep: goeie tip!

nog een leuke bezuiniging: de reiskosten worden niet meer helemaal vergoed, er wordt nu belasting over geheven (vanaf 2013). Lekker dan, ik rijd 200km per week voor mn werk, 300 a 400 euro pm, in de toekomst dus nog maar 180 :O!!! Dat scheelt mij dus heeeeel veel geld :(

Wij gaan nu serieus overwegen dat ik minder ga werken of helemaal ga stoppen met werken, auto's eruit... Is goedkoper dan blijven werken lijkt het wel...
    Misschien fietsend werken op de oppas-dagen...

16. Sunshine Mama

Sunshine Mama Actief lid

2 jun 2011
    395
    0
    0
    Verpleegkundige Ziekenhuis
    Eindhoven
    @Sahi, waar werk jij dan? Ik als VPK in de thuiszorg maar heb er nog niks over gehoord nu..

17. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ik werk als ambulant begeleider van verstandelijk beperkten. Dus ik kom bij mensen thuis langs, die zelfstandig wonen.

18. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Sahi ik zag het ook op het nieuws, helemaal afhankelijk van je werkgever ook he, maar ik snap je helemaal. Ik dacht dus net komt het ooit nog goed haha.. UWV kan nu wel begrijpen dat ik dus echt geen 70 km van huis ga werken, dikke oempa loempa. Hier eigenlijk ook dikke twijfel of ik mijn auto er ook gewoon niet uit ga doen maar of dat nu echt scheelt.. Ik denk dat NL dik aan het bezuinigen gaat. Ik moet er ook niet aan denken dat ik vandaag een heel mooi setje heb gekocht van Jottum, een jurkje, vestje, rompertje, sokken en hoedje hehe :p!

Verder nog niet teruggelezen...

19. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even zwaaien vanaf het werk, het is super druk.

Maar hier ook een hoop dingen waar mijn werkgever op bezuinigd hoor. En rijksambtenaren staan al 3 jaar op de 0 lijn, dat zal zo ook nog wel blijven terwijl alles duurder wordt :(

20. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ik heb nooit echt kritiek gehad op de overheid, bezuinigen moet nou eenmaal, maar dit wordt te gek. Mijn vriend en ik werken allebei fulltime en we houden er gewoon nauwelijks iets aan over. Ik vind dat wij niet eens mogen klagen, maar 'Henk en Ingrid' worden nu aan alle kanten kaal geplukt! Echt niet normaal!
    Ga het maandag meteen navragen op mijn werk hoe het bij mijn werkgever is.

Deel Deze Pagina