@fmt zo slecht eet Fae toch niet als ik het zo lees? Tim is ietjes ouder hij krijgt het volgende: 7:30 u 180cc melk, daarvan maak ik papje (fijne granen) 9:30 u 1 stuk fruit 12:30 u boterham + 120 cc melk (boterham eet hij zonder korst voor de helft op, soms wat meer) 16:00 u soepstengel/koekje met wat drinken 17:30 u groentehap 20:30 u 180 cc melk Door de groentehap doe ik soms ook een beetje opvolgmelk om het wat smeuiger te maken. Misschien een tip voor Fae? En wat Sahi zegt, niet dwingen met eten. Komt vanzelf. @Prutske fijn dat de eerste halve boterham erin zit! @ Nathalie, welkom! Ik klets ook nog niet zo lang mee.
FmT, ik liep even mee te denken en misschien heeft Sunshine Mama idd een punt! Zou F. niet te veel aan eten krijgen? Pepijn zit nu op 1 bordje pap met 200 cc melk en 2 flesjes 235cc. Toen hij 4 flesjes kreeg ging het op de een of andere manier ook iets lastiger als nu... Brood gaat nog niet echt super, maar fruit en groente gaat zo op. En nog lekker een toetje na.... (wat volle yoghurt). Maar wat goed zeg dat je bent weesten sporten! Beetje bevallen ook, buiten de spierpijn?! En ik zie leuke moederdagkado's voorbijkomen... Ik heb ook al iets gehad, een compacte digitale camera... We hebben een spiegelreflex, maar is vaak zo'n gesjouw.... Deze kan lekker in m'n jaszak! Enne FmT, 18 januari hoop ik bijna te bevallen.... Nathalie, welkom! Leuk dat je mee komt kletsen!! Altijdvrolijk, jammer dat het een beetje tegenvalt daar! Vooral als je je er zo op verheugd hebt.... Prutske, fijn dat hij z'n brood zo goed op heeft! Ga zo door!!
@duckertje heb je al positief gestest dan ? Heb ik ergens overheen gelezen ? En als ik dan kijk jullie kindjes de meeste zijn jonger en eten al brood, en groente en yoghurt, tussendoor stengels. Tussendoortje hoef ik geen stengel te geven want Fae gooit hem weg, bambix koekje likt ze 2 keer aan en dan weg ermee. Fae alleen 4 flessen melk en in de ochtend fruit uit een potje (die ze dus niet opeet volledig). Dus ja dan vind ik dat F weinig eet vergeleken met jullie kindjes toch ? Of ben ik gek hahaha.. Nou het maakt me wel aan het twijfelen allemaal en word er erg onzeker van. Ik ga maandag naar cb maarja ik denk dat ik alle tips al geprobeerd heb. Zelfs brood in melk dopen zodat het natter is (wat ik zelf eigenlijk absoluut niet wilde) en ook dat werkt niet. Verschillende tijdstippen geprobeerd. Korstjes in der hand geduwd daar knijpt ze in en dan weg ermee. En ja eerlijk gezegd ben ik er gewoon heel erg moe van. Moet je voorstellen vanaf 5 maanden ben ik begonnen met groente... hoeveel geduld moet ik hebben... En dan is het best frustrerend om te lezen hoe andere kindjes eten. Ook al moet je niet vergelijken en ik vraag me af of ik het wel goed doe allemaal. Zo dat is er uit
@FMT, hoeveel melk krijgt ze per keer? Het schema hier (nu is ze 8 maanden): 08:00 - Fles 200cc 10:00 - 1 stuk fruit (maak ikzelf) 12:00 - 2 x boterham en flesje 120cc 16:00 - (soms, niet altijd) klein broodkorstje. 18:00 - warm eten (maak ik ook zelf) 20:00 - 21:00 Laatste fles 200cc Gewoon advies vragen bij het CB idd. En even wegen. misschien groeit ze wel hard nu. En kindjes in een groeispurt eten meestal wat minder..?
Sunshine mama, sorry... Nu snap ik hem.... Maar ik bedoel dat F. van FmT misschien eerder toe is aan 3 flesjes en dan de rest beter gaat eten.... Sorry, ben ook een beetje verstrooid de laatste dagen! FmT, ik moet nog positief testen, maar zelfde klachten als 2 maanden terug! En ik denk echt niet dat je iets verkeerd doet hoor. Meer als proberen kun je toch ook niet.... Brood lukt hier ook niet super hoor! Niet gaan twijfelen aan jezelf, ze zouden allemaal eens zo'n moeder hebben die alles doet voor haar dochtertje! Kunnen er veel een voorbeeld aan nemen!!!
8:00 fles 175cc 10:30 fruit (1/2 - 3/4 pot 6 maanden) 11:00 - 12:00 slaapje 12:30 fles 175cc + brood 3 stukjes die ze zuigt/kauwt en uitspuugt 13:00 - 14:00 slaapje (soms) 14:00/15:00 koekje likt ze een keer aan 16:00/18:00 (eerst groente aanbieden daarna - fles 175cc 17:00 - 19:00 slaapje 19:30 douchen om de dag +/- 20:00 - 20:30 fles 175cc daarna slaapt ze door tot de volgende morgen tussen 7:00/8:00 Ik denk dat ik het maar los moet laten. Ze zal vast wel gaan eten als ze honger heeft toch..
@Fmt, bij ons is het zo dat we ook al weken proberen om er wat brood in te krijgen en dat is niet zon succes tot vandaag. Wat bij ons echt super goed gaat is tussen de middag de fles pap van maken ( zonnige ontbijtgranen van bambix, licht volkoren) en dat gaat er in als een speer nog sneller als de fles. Fruit is op het moment niet zon succes. Ach ja ik maak er geen strijd van hij is tot nog toe altijd gegroeid als we op het bureau komen dus.
Ons schema verschilt niet zo heel veel. 7.30 pap 200 (drinkt vaak maar 100) 9.30 slaapje 10.30 fruithapje 3/4 potje 6 maanden 12.30 brood met boter en fruithapje 13.30 fles 165 ( ging vandaag voor het eerst weer eens op) 13.45 slaapje 17.00 groente aardappels vlees en toetje kwark met restje fruithapje of diksap 19.30 fles 240 ( gaat vaak ook niet op) 20.00 slapen Ik geef ook geen extra's hoor eerst het eten en de fles de extra's komen later wel
Ik denk dat je het goed doet hoor probeer het los te laten e gaat van zelf een keer eten. Lucas drinkt de flessen juist slecht de laatste tijd . Ook weer zo iets hmm ook maar eens overleggen met het cb. Moet er over twee weken heen geloof ik.
fmt: oh wat kan ik me goed voorstellen dat je er doorheen zit met dat eten zeg! Snap dat je het idee hebt dat ze veel minder eet. maar 4 flessen en een fruithap is ook wat Yanna krijgt en sinds gisteren eet ze eindelijk goed haar fruit. dus zoveel verschilt het niet. Maar het gaat gewoon om de zorgen die je maakt, is gewoon niet leuk en ik ben er ook van overtuigd dat kindjes zich niet laten uithongeren. en dat het vanzelf wel een keer komt. of niet... mijn vriendinntje haar oudste is 2,5 en eet graag fruit, maar weigert gewoon groente. dus dan haalt hij daar zn vitamientjes maar uit... niet ideaal, maar je moet wat. zij legt er ook totaal geen druk op of wat ook, ze is zoooo relaxed daarmee, en dat scheelt zo veel denk ik dat zegt mijn vriend ook wel eens, dat mijn eten om uit te kotsen is, fijn... Ja je stopt in ieder geval genoeg energie in dat eten, dat zijn wel zo'n beetje alle tips die ik je zou geven... En hier is de poes ook een leuke afleiding maar ze krijgt op zich wel genoeg binnen, daar zou ik me niet druk om maken. hier kaas over de witlof heen gedaan vandaag en nu viel ze echt aan! jep: grappig, mijn familie van vaders kant wonen allemaal in horst sunshine: ja, sommige kindjes zijn gewoon vreetzakjes en anderen niet Yanna begon ook erg goed, nu eindelijk gaat de groente ook prima. dus na de vakantie maar eens beginnen met brood duckertje: mijn duimen blijven draaien hoor! ik zit op jou NOD alleen in het buitenland, dus kan het dan niet bijlezen... lolly: ja wie weet is hij gewoon wel toe aan steeds meer vast voedsel. Yanna heeft ook een periode gehad van minder flessen en heel veel fruit. en dat is weer voorbij gegaan. maar jij zit op 3 flessen, terug naar 2 lijkt me wel erg weinig nu al... misschien pap 's avonds?
Thx lolly ! Ik heb op het forum ook gelezen dat brood nog niet zo heel belangrijk is dus die heb ik alvast losgelaten.. We gaan morgen toch nog maar een prakkie/hapje zelf maken maar dan met andere smaken en goed tot moes mengen. Misschien wel een lepel appelmoes erdoorheen (tip van me oma kreeg ik ook altijd, maar moet nog wel ff zoeken of F dat al wel mag). Ik moet 21 mei weer terug naar het cb ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
ik krijg ook steeds die appelmoes tip. ben er bij Yanna niet zo'n fan van, want die eet al zo graag fruit. mijn doel is groente lusten, niet dat er wat binnenkomt. maar dat is bij jou een ander verhaal
@Fmt, bij ons is bruine bonen met appel ook een hele grote favoriet. Al moet ik zeggen dat onze Finn van groenten eigenlijk alles heel erg lekker vind. Het fornuis staat weer vol om prakjes te maken voor de kleine man. Voor als wij frietjes of nasi o.i.d. eten Ons schema op dit moment: 7.30 150/5 10.30 fruit half stuk of een half potje 12.30 180/6 fijne granen pap/ 1/2 boterham en fles 180/6 na het slaapje +/- 15.30 rest van het fruit of een broodkorstje met wat water of slappe thee 17.30 groenten + toetje: yoghurt of griekse yoghurt en als we weg zijn een olvarit toetje 19.30 180/6 met een beetje rijstebloem
@prutske thx voor je schema, dat zou ik ook kunnen doen, na het slaapje nog het extra fruit wat ze heeft laten staan. Fijn schema heb je, naar zoiets wil ik ook met Fae naar toe. In grote lijnen al hetzelfde gelukkig. Ik ga ook even zoeken of F al stoofpeertjes mag.. En ik ben toch wel blij dat we hier door zijn gaan kletsen zonder caatje en met een hoop nieuwe gezellige dames erbij . Zo fijn om hier je onzekerheid kwijt te kunnen. Ontzettende zin in 9 juni en echt ik hoop dat lolly vrij kan krijgen of iemand met haar wil ruilen. (lolly kunnen we niet iemand omkopen op je werk met een lekkere taart van Sjoon hahaha)
@gold al weer ff niet gesproken ? Alles goed met F ? Leuke foto op facebook. @nathalie joehoee kom je nog wel meekletsen ?
Die F'jes toch ook! De ene teveel de andere te weinig Ik 'had' een schema voor mijn F. HAD. Nu vraag ik me af of ik nog wel een schema heb, iedere dag is totaal anders.... Soms slaapt ze 2 keer op een dag, de andere keer weer 3 keer. Soms 1 uurtje, en gisteren weer 3 uur achter elkaar.... De ene dag wil ze geen fruit, groente en brood, de andere dag eet ze alles op .... Geen pijl op te trekken. Het enige wat er altijd ingaat is de melk. En dat is het belangrijkste, hier halen ze nu nog al hun nodige voedingsstoffen uit. FmT, knoop dat maar in je oortjes Je ziet wat andere mama's incl. ik zelf schrijven, de ene maakt zich druk om het te weinig eten, de andere om teveel, ik heb geen schema, en ga zo maar door... Hier een F'je die absoluut geen idee meer heeft met wat ze moet doen met eten in haar hand. Ook hier wordt eraan gelikt en weggegooid. Soms zwaait ze er nog eens mee en dan met een ongecontroleerde zwiep wordt de korst brood of broccoli weggegooid. Terwijl ze 3 weken geleden wel fruit in d'r mond stopte. Vandaag was mijn schema dat geen schema is zo: 05:30 (!!!!!!!!!!! ik dacht dat ik gek werd toen ik zag hoe vroeg het was) 160ml en meteen weer in bed gelegd 09:00 150ml pap (voor het eerst zoveel!) + 50ml 12:00 2 boterhammen (zonder korst) met 1 hele mango + halve banaan + 170ml (ik doe tegenwoordig het brood mixen met het fruit) 15:00 halve banaan + 120ml 18:00 100gr spaghetti (POTJE! 6 maanden half op dus) 19:30 170ml
Hier tot nog toe geen klagen met eten. Lijkt wel een afval emmertje. Fruit en groenten gaan er hier goed in. Enne een taartje maken voor omkoperij hahaha (altijd tijd voor taart toch?) Gold, wat schrijf je dat leuk, "met een ongecontroleerde zwiep" net of ik een boek of column aan het lezen ben
Oh Gold herkenbaar wat je schrijft hahaha... en precies wat ik dacht al die F'jes populaire letter ...
@sjoon helemaal gelijk heb je , Goldman schreef ook zo leuk tijdens de zwangerschap. @gold misschien je eigen boek schrijven, krijg je misschien nog een bak met geld op je bank gestort.