sept/okt/nov 2011 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Friesland, welkom!
    Leuke foto ook!

Fmt, goed gesport? Ik ga vanavond weer.

Duckertje ik moet met 8 mnd, ze vroeg of ik dat goed vond misschien omdat ze een maand later met vakantietijd zitten in mijn geval. Geen idee.

Leuk dat sommige de lijst weer wat up to date maken!

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    zo hier weer even tussendoor thuis. Friesland: wat een prachtig mannetje! En wat een tanden al!
    Hier nog een tandenloos mondje...
    Duckertje: ik ga 18 juni weer, dus met 8 maanden. in je boekje staat wanneer de bezoeken ongeveer worden gedaan. en ze kijken natuurlijk ook hoe het uitkomt met de vakanties en zo. Hier een ware babyboom, dus het loopt absoluut niet volgens 'het boekje', maar daar zit ik niet zo mee...

Werd net gebeld door het KDV dat Yanna het wel goed doet, alleen die oogjes zitten echt steeds dicht. Ze willen niet dat ze andere kindjes aansteekt, maar die leidster vond het nog wel haalbaar om haar daar te laten, dus prima. Ik heb oppas achter de hand, dus ik kan ze ook ophalen, maar dat vond ze niet nodig. prima!
    ze adviseerde oogdruppels. Nou gaan we zondag op vakantie, dus ik ga meteen even advies vragen aan de dokter wat wijsheid is...
    maar Yanna houdt zich er dapper onder!
    Ze ging vanmorgen uitslapen, dacht ik, maar doordat haar ogen dicht zitten, viel ze steeds in slaap. Ze ging niet piepen of 'roepen' ofzo, maar haar ogen gingen nauwelijks open, dus ging ze maar weer slapen... gek kind. Omdat ze gisteren vroeg op bed was had ik ze op een gegeven moment maar gewekt en toen ik haar ogen schoon had was ze helemaal blij :)

maar nu krijgt ze ook droge plekjes op haar huid, ook een droge plek langs haar mondje en het is echt niet van het snot... Ben zo bang voor allergieën :( Dus ik hou het goed in de gaten.
    de leidsters vonden aan de ene kant dat ze wel al heel lang snottert, maar aan de andere kant is zo'n KDV natuurlijk een bron van bacterien.
    Ze blijft trouwens wel eten en drinken als een bouwvakker, was net begonnen aan dr 2e stuk fruit omdat ze nog trek had :D Gekkie :D

3. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Het eerste levensjaar zijn ze vaak ziek en snotterig. Is niet zo erg, is om goed weerstand op te bouwen. Schijnbaar hoort het bij de eerste 4 levensjaren, daarna zal het minder snotterig en ziekjes zijn allemaal

4. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Sahi, hopelijk gaat het snel beter met Yanna.....
    En hopelijk geen allergie, dat zou echt balen zijn........

Wij mochten de keer met 7,5 mnd overslaan op het CB, omdat het zo goed ging... Pas met 9 mnd terug dus!
    Ik dacht dat ze dit misschien bij meerdere CB deden....

5. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Past misschien mooi in het rijtje bezuinigingen... ;)

6. Jep

Jep Niet meer actief

Goedemiddag dames,

Ik ben er ook weer. Lekker druk bezig geweest en nu weer tijd om bij te lezen en te reageren.

@Sahi, zag dat er al heel wat tips zijn voorbij gekomen voor Yanna. Tim is nu ook heel verkouden, iedere ochtend is het zoeken naar zijn neusje zoveel snot er los komt.... Mij hebben ze verteld dat een gesneden uitje op de kamer 's nachts ook helpt om de neus vrij te houden. Voor het prutoogje heb ik laatst een topic geopend. Kreeg daar ook de tip om het schoon te maken met kamillethee. Of dat nou echt gewerkt heeft vraag ik me af...

@Goldduke, helaas geen tips voor de pap. Tim doet ongeveer 10 min over de pap, maak de pap altijd wel wat warmer dan ik de fles geef. Wat een mooi filmpje van F!

@ haren baby. Wij hebben Tim afgelopen weekend zijn haren al laten knippen. Bakkebaarden mooi recht en zijn lange lokken wat korter. Tim had bij de geboorte ook al veel en lang haar.

@Prutske, sommige mensen denken ook alles te mogen. Goed gedaan hoor. Ik zou mijn mond ook niet kunnen houden.

@Friesland, welkom! Wat een hoop tanden heeft jouw zoontje al. Tim had net na de 7 maanden zijn eerste tandje door (onderkant) 3 weken later zijn 2e. Nu wachten op de volgende, maar zie nog niets komen.

@Fietsen, moet bekennen dat ik al heel lang niet meer gefietst heb. En mijn fiets ook niet zo geschikt is voor een kinderzitje. Is mijn oude studentenfiets....

@Gejanne, fijn dat jullie gesetteld zijn. Lekker genieten van jullie nieuwe huis!

@SunshineM alles goed meid? Hoop niet dat er iets vervelends is omdat je emotionele dagen hebt gehad?

Ben zelf wel blij om vandaag vrij te zijn. Gisteren cursus gehad en 's avonds ook nog afspraken. Daarna snel naar mijn zus om Tim op te halen. Was pas rond 23:00 uur thuis... Gelukkig heeft Tim vanochtend lekker uitgeslapen tot 9:00 uur.

7. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Met warm water gaat het er goed af, is even worstelen, maar het lukt uiteindelijk wel.
    Huisarts vindt dat ik het even een paar dagen moet aankijken nog, het is pas sinds gisteren. Daar ben ik het wel mee eens, meteen druppels enzo vind ik wel overdreven. Maar dan mag ze dus morgen niet naar het KDV vanwege besmettingsgevaar...
    Dus morgen een halve dag oppas en dan verder thuis werken... En misschien op kantoor, maar dan vraag ik eerst aan mn teamleider of dat mag met een baby erbij... Wel een beetje raar natuurlijk, maar mn administratie loopt achter... of vanavond nog even naar kantoor? Ik denk nog even na...
    Dus Yanna heeft 2 weken om dr virus/bacterie uit dr lijf te werken en hopelijk is het dan een keer klaar. een weekje camperen zal dr ook goed doen hoop ik

8. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Alles me modem nou eens komt, kan ik het lijstje bijwerken.
    Ben net geweest nl.
    Maar inderdaad wat een verschillen.
    Collin is nog geen 6,5 kilo. Hij was wel weer minder hard gegroeid.
    Maar hij eet groente en fruit als een dijker en melk vind hij minder interessant.
    Heb daarom een menu voor een baby van 8 maanden gekregen.
    Kijken of dat gaat. Moet daarom wel die 7,5 maand afspraak nakomen.

9. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    #1269 FmT, 15 mei 2012
    Laatst bewerkt: 15 mei 2012
    @altijdvrolijk Collin is gewoon de kleinste, maar is niet aan hem te zien hoor, je hebt een knap ventje en als hij gelukkig is zijn wij dat allemaal toch :)!

@Duckertje ja toch gezellig dat er weer een leuke club is, het is jammer dat de oude club kapot gegaan is door een iemand hehe..

@sjoon succes met sporten, ik heb het er maar zwaar mee, daar waar ik vroeger met gemak op de crosstrainer 20 minuten lang stond kon ik het de 1e keer 4 minuten volhouden, 2e keer 7 minuten en vandaan 10 minuten. Dus er is verbetering. En dan zie je dus hoeveel calorieën je kwijt raakt en dan bedenk ik me ooh lekker chips straks hahah...

@sahi hebben jullie allergieën in de familie, zoja zou ik dan echt het schema aanhouden en niet te vroeg dingen geven. Snotteren is echt niet leuk, hopelijk is het snel voorbij. Wel zielig dat ze der oogje niet open kreeg hehe.

@Jep leuk naar de kapper, zal hier nog wel even duren :).

Edit : Vanavond naar de kerk voor laatste bijeenkomst, moet toch ook wel zeggen dat ik er een naar gevoel bij heb. Wij gaan een pastoor ontmoeten die Fae dus niet gaat dopen, leuk met kinderen omgaat en die pastoor die wij hebben (dezelfde parochie) heeft niets met kinderen, raffelt diensten snel af. En die gaan wij dus ook niet ontmoeten. Vind het allemaal maar gek. Ja kweet het niet hoor vind het gewoon gek. Zelfs de dame die de doopbijeenkomst deed wilde er liever geen uitspraak over doen. Zucht iemand ideën ?

10. Jep

Jep Niet meer actief

F. 08/09/2011 Sunshine mama
    4300 gr - 56 cm - geboorte
    5000 gr - 58 cm - 1 maanden
    6000 gr - 60 cm - 2 maanden
    6620 gr - 61,5 cm - 3 maanden
    7180 gr - 65,5 cm - 4 maanden
    7380 gr - 67,5 cm - 5 maanden
    7800 gr - 70 cm - 6 maanden
    8800 gr - 72 cm - 7 1/2 maanden
    9000 gr - 74,8 cm - 8 maanden
    Tim 10/09/2011 Jep
    3480 gr - 51 cm - geboorte
    4000 gr - 53,8 cm - 1 maand
    4295 gr - 56 cm - 2 maanden
    4890 gr - 59,2 cm - 3 maanden
    5450 gr - 62 cm - 4 maanden
    6720 gr - 66,5 cm - 6 maanden
    7420 gr - 69,3 cm - 7 maanden
    Lisa. 18/09/2011 Emma
    3360 gr - ?? cm - Geboorte
    4040 gr - 54 cm- 4 weken
    5140 gr - 58 cm - 9 weken
    5800 gr - 60 cm - 3 maanden
    6850 gr - 64 cm - 4 maanden
    7550 gr - 70 cm - 6 maanden
    Fae. 21/09/2011 Fmt
    2650 gr - 47 cm - geboorte
    3720 gr - 52 cm - 1 maanden
    4400 gr - 56 cm - 2 maanden
    4950 gr - 58 cm - 3 maanden
    5460 gr - 60 cm - 4 maanden
    5830 gr - 61 cm - 5 maanden
    6380 gr - 63 cm - 6 maanden
    6895 gr - 64 cm - 7 maanden
    Lucas. 30/09/2011 Lolly
    3960 gr - geboorte
    5166 gr - 56 cm - 6 weken
    5555 gr - 58 cm - 2 maanden
    6108 gr - 61 cm - 3 maanden
    6758 gr - 64 cm - 4 maanden
    8078 gr - 68 cm - 6 maanden
    Joël 01/10/2011 Misja
    3180 gr - 50 cm - Geboorte
    4165 gr - 52,5 cm - 1 maand
    5390 gr - 55,5 cm - 2 maanden
    6225 gr - 58,5 cm - 3 maanden
    6810 gr - 60,7 cm - 4 maanden
    7560 gr - 63,3 cm - 5 maanden
    8350 gr - 65 cm - 6 maanden
    Pepijn. 30/9/2011 Duckertje
    3764 gr - geboorte
    6800 gr - 68 cm - 4 maanden
    7850 gr - 71,5 cm - 6 maanden
    Florine. 09/10/2011 Goldduke
    3150 gr - 52 cm - geboorte
    4030 gr - 54 cm - 4 weken
    4795 gr - 56 cm - 8 weken
    5480 gr - 59 cm - 3 maanden
    6325 gr - 62 cm - 4 maanden
    7085 gr - 67 cm - 6 maanden
    Yanna. 14/10/2011 Sahi
    2580 gr - 46 cm - geboorte
    3025 gr - 50 cm - 2 weken
    3600 gr - 51 cm - 4 weken
    4395 gr - 53 cm - 8 weken
    5385 gr - 57 cm - 3 maanden
    6190 gr - 62 cm - 4 maanden
    7240 gr - 65 cm - 6 maanden
    Dinand. 19/10/2011 gejanne1
    4450 gr - 55 cm - geboorte
    5010 gr - 58 cm - 1 maand
    5755 gr - 61,3 cm - 2 maanden
    6385 gr - 63 cm - 3 maanden
    7075 gr - 66 cm - 4 1/2 maanden
    Collin. 03/11/2011 Altijdvrolijk
    3100 gr - 47 cm - geboorte
    4240 gr - 52 cm - 6 weken
    5180 gr - 57,5 cm - 2 maanden
    5780 gr - 59 cm - 3 maanden
    6020 gr - 62 cm - 4 maanden
    Elynn. 12/11/2011 Sjoon
    4370 gr - 53 cm - geboorte
    4760 gr - 54,5 cm - 4 weken
    5730 gr - 57,5 cm - 8 weken
    6660 gr - 60,5 cm - 3 maanden
    7085 gr - 62,5 cm - 4 maanden
    8195 gr - 67.5 cm - 6 maanden

11. Jep

Jep Niet meer actief

Ik heb Tim ook aan het lijstje toegevoegd. Klein maar fijn zullen we maar zeggen. Hij heeft ook nog wat in te halen doordat hij met 8 weken is geopereerd en in rond die tijd is afgevallen.

@FmT, dat is inderdaad raar. Zou toch verwachten dat de pastoor die de dienst doet jullie van te voren ontmoet. Ik weet niet in hoeverre er een persoonlijk tintje aan de doop zit? Maar dat lijkt me lastig worden als de pastoor Fae nog niet heeft gezien en jullie nog niet heeft gesproken.

@AV Vanaf dat Tim fruit en groente krijgt is hij ook meer aangekomen. Komt goed. Niet te veel focussen op de groeilijnen. Het zijn gemiddelde, dus er moeten er ook zijn die er onder zitten toch?

@Sahi, mag Yanna niet met een prutoogje naar het KDV? Bij Tim hebben ze er niets gezegd. Gelukkig maar, want ik had ook geen oppas achter de hand. Beterschap in ieder geval voor Yanna!!

12. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    FmT, ik denk dat wij getrouwd zijn en Pepijn gedoopt is door de leuke pastoor waar jij het over hebt. Ik kan je zeggen, hij is echt de moeite waard! Hij is hier zelfs op kraamvisite geweest.... Vonden we zo stoer!!

Wij hebben hem gewoon gevraagd of hij de doop wilde doen.....

Als je er echt geen goed gevoel bij hebt zou ik gewoon vragen of hij de dienst wilt doen... Eventueel op een andere dag....
    En Willemstad is echt een aanrader hoor. Ik geloof dat hij meestal in Fijnaart en Willemstad de diensten doet!

Ik heb het verder toen geregeld met hem zelf.....

Je mag me anders ook PB-en!!

Wel leuk trouwens. Volgend jaar mei doen ze een bijenkomst van alle kindjes die in 2012 gedoopt zijn... Komen we elkaar daar tegen! :)

13. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    FmT, worden er meerdere kindjes gedoopt tijdens de mis?
    Of is Fae alleen?

Als je er GEEN goed gevoel bij hebt, gewoon om die andere vragen. Een doop is toch iets wat je je de rest van Fae d'r leven nog zult herinneren, en die herinnering moet mooi zijn.
    Maar jou kennende komt het wel goed, je laat nooit over je heenlopen (dus deze keer ook niet! ok?:))

Sahi, ik vind het echt zielig voor kleine Yanna.
    Help het schoonmaken met een gaasje niet?
    Je zult wel blijven vegen he?
    Jeukt het haar niet heel erg? En heeft ze het aan beide oogjes (ik zit weer half te lezen geloof ik, sorry)?
    1 oogje is meestal een bacterie en 2 oogjes een virus en dan valt er inderdaad weinig te smeren met zalfjes ....

Kindjes van vriendinnen die vroeg naar een kdv/gastouder gingen zijn de eerste twee jaar bijna altijd ziek geweest, kindjes van mijn schoonzus ook. Ze zeggen dat het weerstand opbouwen is....

Vraagje, kindjes die niet of pas met 2jr ofzo naar een kdv gaan, halen die alle verkoudheid/ziekte/kwaaltjes in?
    Het lijkt net of ik het bij F. nu aan het uitstellen ben, snappen jullie wat ik bedoel?
    Ze heeft 1 x koorts gehad en verder niets ... en ik blijf hier maar lezen over zieke kindjes ....
    Moet ik haar meer onder de mensen brengen? Stoppen met steriliseren van flessen? Vloer minder poetsen? Zodat ze meer bacillen ofzo binnenkrijgt?
    Of is dat toch verschillend per kind? Sjoon, jij bent de mama expert, vanaf wanneer ging chiel naar het kdv? En was hij ook altijd/vaak ziek?

Zo genoeg geschreven, F. ligt op een oor en ik ga Diablo3 spelen ;)

14. Prutske

Prutske Fanatiek lid

9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    @CB Bij ons werd er de laatste controle met 6 maanden gezegd dat alles goed was en dat we de volgende controle van de CB arts niet hoefde te doen. Maandag hebben we wel weer een afspraak. Ben wel benieuwd of hij weer goed gegroeid is. Na de afspraak zal ik Finn zijn gewicht en lengte ook eens in de lijst erbij proberen te zetten.

@Sahi, Bij ons werd er door de kraamhulp verteld dat we het oogje met gekookt water en een watje moesten schoonmaken. En niet vaker als 2 a 3 keer wrijven ivm irritatie. Helaas hielp dat niet en moest er toch nog een zalfje aan te pas komen. Waarsschijnlijk kwam het door het nachtje ziekenhuis. Ook hier al lange tijd verkouden.

@duckertje, ik kom er ineens achter dat je volgens mij redelijk bij mij in de buurt woont.

@kapper, Mijn nichtje, Finn zijn peettante, is kapster en die was hier gisteren en vond dat ze toch maar komende maandag als ze ons komt knippen ook Finn maar eens netjes moest maken. Er springen nog al wat lange pijlen alle kanten uit enzo.

@ Friesland, wauw wat een hoop tandjes al! Hier nog geen tandjes. Wel wordt er heel wat afgekwijlt en gisteren hadden we een aantal hele dunne poep luiers.

verder weet ik het effe niet meer. Vanavond lekker bankhangen. Veel te slecht weer om te gaan hardlopen.

15. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Gold, chiel was zijn eerste levensjaar wel wat meer ziek, vanaf anderhalf jaar tot nu is hij maar 1x ziek geweest. Hij ging vanaf 3 maand naar het kdv toe. Meneertje was met 8 maanden goed ziek geweest, hij hield niks binnen en wou toen ook geen ors drinken dus had hij 3 nachten in het zh gelegen met sondevoeding.

Ik kan er best bij zijn als ze een slangetje inbrengen bij een kind, maar niet bij mijn eigen kind. Had toen wel ff een traantje gelaten bah....

16. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    @Ziek, zo zielig voor die kleintjes als ze ziek en snotterig zijn.. Noah is ook nog niet ziek geweest. 1 keer een beetje verhoging na een verkeerde vaccinatie bij het consultatiebureau. Verder nog helemaal niks..!! Hopelijk gaan ze het niet inhalen dan.. Ik kom wel op openbare plekken en naar verjaardagen gaat hij altijd mee etc. Komt ook wel in aanmerking met andere kindjes..

@bezoek cb, bij ons is het bezoek van 7 maanden eruit. Je hoeft alleen nog maar met 7 maanden langs te komen als dit echt noodzakelijk is en anders niet. Wij gaan dus met 9 maanden pas weer en de laatste keer was met 6 maanden. Ik vind het niet erg, denk wel dat ik binnenkort even langs ga om te wegen en meten. Ben erg benieuwd hoe groot hij nu is..

17. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @gold Fabian is ook altijd weinig ziek geweest ook niet toen hij naar de psz ging. De flessen steriliseren doe ik eigenlijk al een hele poos niet meer. ;)

@cb bij ons mag je kiezen of je wel of niet komt met 7,5 maand. Ik doe het wel ben wel weer benieuwd hoeveel hij gegroeid is. En als ik geen afspraak heb staan ga ik toch niet naar het cb om te wegen. Ik ken mezelf.

@friesland leuke foto. Lucas heeft net 4 tandjes.

@fmt en hoe was de bijeenkomst? Worden er meer kindjes gedoopt?

Ik heb vandaag voorjaars schoonmaak gehouden. Ik geloof ik ieder kastje leeg gepakt en dingen weggegooid die we toch niet meer gebruiken. In totaal 3 wasmanden vol. Dat ruimt lekker op. Morgen nog even stofzuigen en dweilen en dan lekker een paar dagen vrij met z'n allen.

Heeft er iemand nog leuke plannen voor hemelvaartsdag?

18. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Gold: Jarno is echt zelden ziek, de eerste keer dat hij in pyama bleef omdat hij koorts had was een paar weken geleden. Hij wordt bijna 4. Komt wel in contact met genoeg andere kindjes, maar geen KDV/PSZ. Dinand is ook nog niet ziek geweest, hooguit een beetje snotterig. En ik ben wel schoon, maar niet overdreven schoon. Zal hier best wel eens een vuiltje liggen ;) En flessen steriliseer ik zelf al maanden niet meer :) Overigens zijn we zelf ook zelden of nooit ziek, laatste x was ook een paar jaar geleden. Niet iedereen is even vatbaar denk ik :)

19. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    Hee wat grappig, een samengevoegd topic!
    Ik vond t al zo raar dat er al zo lang niet meer gepost was op t oktobermamatopic:D
    Hoe is t met alle moeders en ukkels?

20. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Anz, we zijn daar eigenlijk om 1 reden gestopt. Waarschijnlijk zul je het wel weten :D

Hoe is het met jou?

Deel Deze Pagina