lolly: thnx voor de info over de cyste, ik ga zelf niet googlen, omdat ik bang ben voor horror verhalen. Ik mag donderdag naar de ha en dan ga ik het eens goed overleggen en al mn vragen goed stellen. en wist niet dat een dekbed van een ledikantje zoveel kleiner was. het lijkt allemaal al zo groot fmt: ja die 1,5u is ook echt een max hoor! Maar dan zou Yanna het spelen allang zat zijn. ik zei al tegen lolly; donderdag ha, dan kan ik voorbereid al mn vragen stellen. lekker toch, dat je lekker simpel eet vanavond. wij gaan denk ik voor de pannenkoeken. duckertje: ja geeft natuurlijk niet dat je zo snel weer wil, ik zou gevoelsmatig ook wel weer willen, maar we hebben er even geen ruimte voor en lijkt me voor mn lijf niet goed, zo snel. maar ben al van meer principes afgestapt, dus wie weet, nu met die spiraal oeh je bent overtijd, spannend! grappig dat je al zo lang meeleest Yanna had gewoon om 15.30 alweer honger! En dat na een banaan en pyama papje, vreetzakje Nu ligt ze heerlijk te tukken
Sahi, het is soms goed om over je principes heen te stappen! Ik probeer tegenwoordig ook alles maar wat los te laten, het komt toch zoals het komt.... Smakelijk iedereen! Pannenkoeken had ik ook wel zin in..... Hier gebakken aardappeltjes met sla en ei.... Manlief kookt! Als morgen m'n temperatuur nog hoog is een testje wagen... Spannend! Tot morgen! Goed weekend iedereen!
Ik ga voor je duimen duckertje spannend!!! Net even bij de bieb geweest. Kan ik als we volgende week op vakantie gaan eens lekker lezen. Alleen hebben we een midweek geen i-net hoezo ik ben niet verslaafd
Haha lolly, ja erg he! Hadden wij in vennenbos dus ook geen gratis internet in de plaza... Pfff zat al te balen. Duckertje, wanneer wil je wel gaan testen?? Vindt het wel spannend voor je!
DAMES!!!!!! Ok er is hier vast niemand die mij niet kent 36jr, dochter Florine van 5 maanden, man van 32jr, woon in Haarlem ... soms gek in de kop en ik kan niet zo goed tekenen (he Sjoon?) Oh ja, ik werk voor een krant, maar voorlopig nog niet, of zoiets Anyways, ik lees mee en reageer ook, dank FmT voor het openen van dit nieuwe topic. Ik wist me bijna geen raad meer in dat andere ... Korte update van Flo, ze drinkt goed uit de flesjes (yuhuuu) borstvoeding klaar (yuhuuu) ligt de hele dag op d'r rug (yuhuuu?) weet sindskort dat ze niet 1 maar twee handjes heeft en stopt d'r voetjes in d'r mond en last but not least, op d'r buik liggen vind ze nu ook geweldig. Bijvoeding krijgt ze pas als ze 6 mnd en ouder is want dan kan ze hopelijk beter recht zitten en zijn d'r maagje en darmpjes er helemaal klaar voor. Wie gaf de baby al spinazie? Ik dacht dat ergens te lezen.... Sahi? Dat is toch heel slecht voor kleine baby's vanwege nitraat en mag pas vanaf een half jaar? Wat goed trouwens van Yanna dat ze bijna een kwart liter melk drinkt per fles! En dan nog bijna een hele banaan! Dat zal later wel een flinke meid worden Ik ben al blij als Florine 170ml naar binnen krijgt. Vanavond voor het eerst dat ik zoooo lang wakker ben... val nu om en ga tukken. Nog even wat draw something doen, in een deuk liggen en zzz.... ps. Lolly ik weet niet waar je heen gaat maar je hebt geen internet op je phone?
@gold zo modern ben ik nog niet heb nog gewone pfoon zonder I wij doen de fruithapjes in de kinderstoel die kan bij ons kantelen. Maar je zou het ook in de wipstoel of maxi cosi kunnen geven. En florine drinkt toch goed uit de fles dan maakt het toch niet uit hoeveel ze drinkt als ze maar tevreden is. Lucas drinkt met de fles van 13.00 gemakkelijk 240 weg maar de ochtend fles ben ik blij als hij 140 drinkt. Wat goed dat florine de buikligging nu wel leuk vind. Daar moeten ze echt wel even aan wennen.
Omdat ik niks beters te doen heb in de nachtdienst op dit moment even gegoogled en gepost alla ******* Als er trouwens nog meiden zijn die kilootjes kwijt willen kom bij mij in de nachtdienst. Eerder hadden we alle bewoners op 1 verdieping igeen nu liggen ze op 3 verdiepingen. En de lift mag ik niet gebruiken omdat ik alleen ben. dus ik heb al behoorlijk trap gelopen vannacht. Nitraatrijke groenten zijn: Andijvie Bietjes, rode Bleekselderij Chinese Kool Koolrabi Paksoi Postelein Raapstelen Sla, alle soorten Snijbiet Spinazie Spitskool Venkel Waterkers Nitraatarme groenten zijn: Asperges Aubergine Bloemkool Broccoli Doperwten Knolselderij Komkommer Kool, rode, witte, savooien- Koolraap Paprika Prei Schorseneren Snijbonen Sperziebonen Spruiten Tomaten Tuinbonen Uien Witlof Wortelen Voor diepvriesgroenten en potjes babyvoeding wordt meestal gekozen voor nitraatarme rassen. Babys jonger dan 6 maanden hebben een lage maagzuurproductie waardoor ze op basis van het voedsel meer nitriet vormen in hun lichaam. Ook bindt nitriet bij babys beter aan eiwitten die voor zuurstoftransport zorgen. Het gevolg kan een zuurstoftekort zijn. Geef kinderen jonger dan 6 maanden daarom liever geen nitraatrijke groenten en geef het vanaf 6 maanden niet vaker dan 2 keer per week. Geef het liever niet tegelijkertijd met vis. Ook de spinazie verwerkt in diepvriesproducten, heeft een lager nitraatgehalte dan verse spinazie uit de winkel. Voor het invriezen wordt deze spinazie heel snel geblancheerd en gekoeld. Hierdoor wordt er later minder nitriet gevormd. Het nitraatgehalte in groente kan stijgen door gebruik van een grote hoeveelheid (kunst)mest tijdens de groei. Ook het ras van de groente kan het nitraatgehalte bepalen. Zomergroenten bevatten minder nitraat dan wintergroenten. Het nitraatgehalte stijgt namelijk door weinig zonlicht tijdens de groei. Om die reden mag in Nederlandse spinazie in de winter iets meer nitraat voorkomen dan de eigenlijke norm. Nitraatrijke groenten kunnen gemiddeld per portie van 200 gram meer dan de aanvaardbare norm bevatten. Door niet vaker dan 2 keer per week nitraatrijke groenten te eten, is het gezondheidsrisico beperkt. 4 keer per week een schaaltje salade als bijgerecht of een kom soep van nitraatrijke groenten telt daarbij mee als 1 keer. Water uit privé-bronnen kan door bemesting van omliggende velden hogere concentraties nitraat bevatten.
Jeeee gold, jij bent er ook! Wat vertel je leuk over Flo! Fijn dat t zo goed gaat! Ik heb nog geen spinazie gegeven, t leek me handig, maar ik wacht er wel even mee zie ik Jeetje lolly wat een nachtdienst! Steeds trappen lopen! Ik werkte vroeger op een ouderwetse woning, ook allemaal trappen, toen was ik nog dun. Iedereen zeurt trouwens steeds over mn blackberry, iedereen heeft iphone behalve ik en dat is onhandig, maar ben nu bezig op de iphone van vriendje en ik kan er echt niet mee omgaan. Steeds verkeerde knopjes en letters enzo, pfoe Ben trouwens zooo opgelucht dat ik niet naar scouting hoef, er is echt een last van me afgevallen.
Even snel...... Goldduke, leuk dat je er ook bent! Net getest.... Kruidvat negatief, ultragevoelige zwanger en kids een heel licht streepje na 2/3 minuten.... Als afgelopen donderdag mijn NOD was had het toch veel duidelijker moeten zijn??!! We weten het niet meer.... Zou het dan nog goed kunnen zitten?? Afgelopen dinsdag stond er op "zwanger en kids" nog geen streepje trouwens.... Er is dus wel een stijging toch?! Help!! Groetjes, Duckertje
meiden ik lig plat met de griep ... lisa is ook net een zeehondje .. spuugd zich dan onder door het slijm.. tim is net opgehaald door mijn pa .. die gaat logeren en ik snel naar bed nu lisa er ook op ligt ! duck ik duim voor je !! en dan zou er idd stijging zijn !!
nou duckertje, jou houdt jezelf en ons wel in spanning zo! haha Gold: welkom meid! maar het tekenen gaat goed, we zijn toch al een aantal rondes ver!
Emma, heel veel beterschap voor jullie!! Enne, bedankt voor het duimen......!! Hoop dat de stijging dan goed door blijft zetten...... Groetjes, Duckertje
@emma: heel veel beterschap voor jullie. wij zijn hier ook allemaal ziek geweest, een beetje vanaf de carnaval aan het wisselen. elynn is gisteravond wakker geworden met een ontstoken oogje, helemaal rood en dik en er komt pus uit. zo zielig. ik hoop voor haar dat dit het laatste is, en dan zijn we er allemaal weer door heen zo ongeveer.
duckertje: hoe was het bij je zwangerschap van pepijn? Want sommige meiden testen pas later goed positief. Geen bloed is goed en gewoon nog even een paar dagen wachten. Maar wel erg spannend zo he? emma: beterschap!! sjoon: ach, arme Elynn. heeft ze er veel last van? Zo'n prutoogje is niet lekker zo boodschappen alweer binnen, weer eens lekker met de draagdoek gegaan, wat is dat toch heerlijk en wat een bekijks, haha en de oppashondjes alweer opgehaald en uitgelaten, dus verder nog even in huis aan de gang (niet te veel natuurlijk, haha) en vanavond mn broertje en een vriendinnetje te eten. Gezellig dagje dus
Sjoon, zielig he als die kleintjes ergens last van hebben..... Hopelijk gaat het snel beter en zijn jullie er eindelijk eens vanaf! Enne.... Heel veel plezier vanavond bij de film! Sahi, jij bent ook lekker druk zeg. Hier ook hoor.... Boodschapjes zijn weer binnen, bedje verschoond en gestreken! En een paar keer naar m'n test getuurd.... Een streep is een streep denk ik dan.... Bij Pepijn heb ik drie dagen voor m'n NOD positief getest met die van zwanger en kids.... Begon wel ook met zo'n streepje als nu! Idd, zolang er geen bloed is! Ik blijf gewoon temperaturen en doe volgende week nog een keer een test. Kijken of hij donkerder is! Jij ook veel plezier vanavond!!
ik hoop idd dat ik naar de film kan, want vriendje kwam gisteren met de mededeling dat er de afgelopen 4 weken alleen maar storigen in het weekend waren geweest. en hij is vanmorgen ook weer naar een toe gegaan.... dus hoop dat hij thuis is straks! maar goed, we zullen zien idd, een streep is een streep!
duckertje: spannend!! sjoon: ow hopelijk kan je wel weg vanavond. is er geen ander die de kindjes kan opvangen?
@duckertje: spannend!! Hopelijk volgende week een dikke streep!! Ik duim voor jullie. zo manlief naar de avonddienst. Zo komen mijn ouders gezellig. Ben ik een ieder geval niet helemaal alleen met me kleine ventje. Al vind ik dat helemaal niet erg hoor. Maar in het weekend is het wel gezellig als er meer mensen zijn. Joël slaapt lekker. Net nog wat wasjes weggevouwen. Vanavond alleen nog de handdoeken. Maar die zitten nu nog in de droger! verder geen plannen meer. Lekker van mijn vrije weekend genieten. Fijne weekend allemaal.
@sahi hier ook nog geen i phone hoor. Je hebt een goede beslissing gemaakt met de scouting denk ik. Fijn dat die last van je afgevalen is. @duckertje oh wat spannend. Is je temp nog steeds hoog? Misschien maandag nog een testen? @emma beterschap voor julie. @misja fijn weekend. @sjoon en ben je bij de film? Ik heb vannacht zo'n beetje de marathon gelopen. Ik denk dat ik tussen de 50 en 75 keer de trap op en neer ben geweest a 16 treden ik had geen benen meer over aan het eind van de nacht. Ik ben ook als een blok in slaap gevallen. Manlief heeft vandaag een trampoline op gehaald. Ik ben benieuwd wat fabian er van vind hij staat nog niet op. Lucas eet het groente hapje steeds beter. Gisteren en vandaag een half potje van 4 maanden schoon op. Morgen eens een heel potje proberen.