September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    Haaaaaai,

Ik was dus ook een september mama maar ben een oktober mama geworden !

Toch kom ik hier ook af en toe meekletsen, toch gezellig !

Hier gaat alles goed ze slaapt al door en is heel lief. Ze slaapt en eet goed gelukkig !

Groetjes en allemaal nog gefeliciteerd

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hoi Dames,

Ik moet zeggen dat ik me iets beter voel dan vanmorgen, hopen dat er een stijgende lijn in zit.

Lynn had ook veel last van berg. Op haar bolletje is het nu weg, maar het zit nog wel tussen haar wenkbrauwen.

Het is zo herkenbaar wat jullie meemaken wat betreft drukte, weinig slapen enzovoort. Lynn heeft een goede nacht gehad, vanmorgen om 10.00 uur wakker geworden en sindsdien alleen maar hazeslaapjes gedaan. Wanneer ze weinig slaapt wordt ze ook huilerig.
    Ik probeer regelmaat in te bouwen door het volgende schema: wakker worden, eten, knuffelen en nog ff alleen spelen en dan weer naar bed.
    Maar hierdoor heb ik het gevoel dat ik haar amper zie. En vanmiddag heeft ze een uur huilend in bed gelegen (ik ben er wel telkens naar toe geweest om te troosten na zo'n 5 a 10 minuten, maar oooo wat is dat moeilijk).
    Ook ik zie allerlei beren op de weg,wanneer Lynn anders is....maar ook dat gaat over wanneer ze heerlijk ontspannen in haar wippertje ligt.

3. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Jeeeeej, vannacht hoefde ik niet naar de magnetron te lopen. :whistle: \:D/ Ze heeft niet doorgeslapen. Werd om 3.00u wakker en heb haar lekker naast me neergelegd. Speen erin en slapen. :baby:

Heb gisteren 1,5 theelepeltje rijstebloem door haar laatste fles gedaan. Ze is er eigenlijk nog erg jong voor, maar de KA vond dat ze teveel voeding binnen kreeg. Lynn at 6x150cc=900cc per dag. Terwijl ze eigenlijk, voor haar gewicht, rond de 650/700cc moet zitten. En dan mag ze ook nog resten per fles. Dus nu 5x150cc=750cc per dag.

Lynn heeft beginnend spruw. Ik deed iedere keer met afgekoelde thee door haar mondje, maar nu heb ik een zalfje, daktarin. Ze heeft dit door mij gekregen, want ik ben namelijk heeeeeel ziek. Bleeeeegh. Griepje. En dan is het niet fijn om alleen te zijn. . :pale:

Vanavond moeten we naar de beurs. Mijn ouders hebben een meubelzaak en staan vanavond en het weekend op de beurs. Lekker eten!

Ik deed Lynn ook altijd inbakeren, met een hydrofiel luier. En dan alleen de armen, benen mochten niet. Ben daar vorige week in een keer mee gestopt en ze doet het goed. Heb hier nog een bakerzak liggen. Nooit gebruikt, omdat Lynn er te klein voor was. Dus..... Iemand interesse?

Hoe is het verder met jullie?

Liefs Juud

4. hoi!
    Het is dus de bedoeling dat de maanden opgesplitst gaan worden.. had ik nog niet geheel door, ik zat nog bij juli/aug/sep mamma's .. hihi..

Juudje, Esmee heeft ook al eens spruw gehad.. vies he dat zalfje! Geknoei vond ik het, maar goed, het ging wel gauw over gelukkig! Maar dat komt toch niet omdat jij ziek bent?

Oja, ik ben dorien, 24 jaar, samenwonend (ga in juni trouwen!) en blije mamma van Esmee. Alles gaat lekker, ze slaapt al door, tot zo'n 6u/half 7. Ze pruttelt daarvoor ook wel eens, dan lopen we heen en weer om de speen erin te doen.. maar dat gaan we nu proberen om niet meer te doen, ze moet eigenlijk zelf weer in slaap komen, zonder die speen. Anders blijven we bezig..

5. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    @dorien

Ik vind dat ze nog al veel van dat spul moet innemen. Zo'n halve lepel. Doe dit met een kleiner lepeltje in haar mond en het gezicht dat ze erbij trekt zegt: ik vind dit vies! Haha.

Ik ga even stomen.

Liefs Juud

6. ja ik vond het ook veel! Maar ik smeerde wat met m'n pink in haar mondje, dan kan je overal een beetje bij komen, en ik smeerde ook een klein beetje op haar speentje van fles.
    En Esmee krijgt sinds gisteren 5x200cc. Daar was ze aan toe vond ze zelf. Heb ff gevraagd op het CB (was even wegen, 5250gram) en dat was wel goed zeiden ze.
    Ik ga nu Smeetje even wassen! Stoomse!

7. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hoe kan je zien dat je kindje spruw heeft? Ik weet wel dat haar mondje dan wit is, maar dat kan ook melk zijn. Drinken ze dan minder goed?

Jeetje wat is Esmee al groot! Lynn weegt een kilo minder.
    Waar ik wel benieuwd naar ben, is hoeveel jullie kindjes al gegroeid zijn.
    Wat was het geboortegewicht en hoeveel wegen ze nu?

Lynn woog bij de geboorte 3260 gram, is afgevallen naar 3050 en weegt nu 4210 gram.

8. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Mijn Lynn woog bij de geboorte 2440 gr. Nog meer mini dus. Heeft haar achterstand goed ingehaald.

Spruw is idd witte aanslag. Melk blijft niet zitten. Lynn steekt iedere keer haar tongetje naar buiten. Zo van: Kijk eens mam wat er op mijn tong zit! Je ziet dat verschil wel.

Liefs Juud

9. Es1981

Es1981 Actief lid

Juudje. vervelend dat je ziek ben :( zeker als je alleen bent. En dan vanaaf weg :(
    nou, Lote besloot gister maar 4 voedingen te nemen. Ze kreeg haar vierde om 7 uur en kwam daarna gewoon niet meer. Misschien had ik haar wakken moeten maken? de laatste voeding kreeg ze wel meer dan normaal. 150 ipv 120 cc. Net als Dorien vond ik ook wel dat ze eraan toe was. Nou ze zat wel erg vol denk ik.

10. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Goedemorgen allemaal,

Wat vervelend zeg als je last van spruw hebt! Wat merk je als eerste als je zelf en je kind spruw heeft? Succes met de middeltjes. Hopenlijk werken ze snel. Beterschap!

We zijn de nacht goed doorgekomen! Om half 9 flesje borstvoeding, toen weer om half2 vannacht en vanmorgen om half 7.... Daarna weer slapen tot 9 uur. Heb haar laten liggen in de hoop dat ze nog door zou slapen. Ben ondertussen onder de douche gegaan. Maar...ze bleef huilen, stil,huilen stil...dus om 10 voor half 10 borst gegeven.

Het inbakeren is even wennen. Gisteren had ze bij de eerste keer al een arm eruit gewurmd. Dus het moest nog strakker. Lastig hoor want je wilt het ook niet te strak doen.
    Net maar heel even beneden in de box (5 min) toen begon ze alweer te jengelen dus weer ingebakerd en naar bed. Daar begint ze dan keihard hartverscheurend te huilen om na 5 minuten in slaap te vallen..

Hopenlijk slaapt ze tot half 1!

Helena was bij geboorte 4010 gram en 53 cm
    Eergisteren bij het cb was ze alweer 4950 g en 54 cm (in lengte niet zo gegroeid?).
    Fijn om te zien dat ze zo toeneemd in gewicht. Dan weet je dat de voeding die ze krijgt goed is!

Wie van jullie geeft er borstvoeding? Merken jullie het aan je kind als je bepaalde voedingsmiddelen eet?

Goed, ik ga een boodschappenlijstje in elkaar vogelen voor mijn vriend.
    Hopenlijk blijft het vandaag droog dan ik nog even fietsen of wandelen.

Groeten Narcissem

11. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    he goedemorgen, iedereen hier van die vroege vogels :D

oh juud, hopelijk voel je je snel weer beter... :( T heerst wel geloof ik!
    Vervelend dat lynn spruw heeft. Dat goedje Daktarin heb ik ook voor Tijn gebruikt toen hij spruw had. Toen was hij iets van twee weken oud.. nou eng dat ik dat spul vond! Het was gelei achtig en er stond op de verpakking: pas op voor verstikking.. ieehhh... :( Dus wij met een wattenstaafje in zn mondje smeren... was niet echt fijn. Nou idd ook nog veel dat je erin moet stoppen ook! Hoe reageert Lynn als je dat gelei in haar mondje stopt?
    Zeg... rijstebloem? Tijn drinkt nu ook het maximale. Hij is nu al 5800 gram.. dus best behoorlijk voor 7,5 week... Dus ik wil eigenlijk niet al meer gaan geven in zijn fles! Zijn ze sneller verzadigd daar door? Ik heb er nl. geen ervaring mee... maar ben wel benieuwd...
    Wat bedoel je met ´resten per fles´? Tijn drinkt nu 160cc per keer en dan ook nog twee keer borstvoeding met en flesje na van 60 of 90cc... Maar als ik met borstvoeding stop... weet ik niet hoe ik het dan moet gaan verdelen zodat hij wel gewoon verzadigd is en ik niet over de max heen ga...

dorien welkom hier bij de september mama´s Ik zag je al bij de aug sept okt mama´s.... leuk om hier ook mee te kletsen!
    Gabje! Welkom ook hier! Net geen septembermama meer geworden he! Maar gezellig dat je hier mee komt kletsen :)

Oh Kira, ik las je berichtje bij het inbakeren. Is het echt zo dat als ze ingebakerd liggen dat ze dan niet hun hoofdje opzij kunnen draaien? Dan vind ik het ook best eng, want Tijn spuugt ook wel eens in zijn slaap.. Heb zon bakerzak besteld... ben benieuwd, daar kan hij wel redelijk in bewegen, dus miss is dat wel beter?

Maar ja ik weet het nog niet hoor dat inbakeren... heb namelijk gister weer wat ontdekt. Tijn slaapt gewoon absoluut niet als hij in zijn bedje ligt. Ik heb zijn handjes onder de dekens gestopt en hij haalt ze er niet onder vandaan maar blijft toch wakker *zucht* dus het is niet zozeer zijn vliegende armpjes dat hem wakker houdt...
    Gisteren was echt drama. Hele dag niet geslapen en op een gegeven moment zo vreselijk moe dat het alleen maar huilen was.

Om kwart voor 8 een voeding.. daarna ging hij nog niet slapen... om 10 uur eindelijk in slaap....na veel huilen... En hij komt pas weer om half 6 :(: :(: Nou ja zeg! Dus hij had zijn hele avondvoeding gemist net als Lotte bij jou Es... En ik vraag me ook af.. had ik Tijn wakker moeten maken... want nu heeft hij behoorlijk lang zonder voeding gedaan..bijna 10 uur is dat niet te lang? En de voeding was nog eens borstvoeding, licht verteerbaar met maar een klein beetje flesvoeding erna... dus niet zo heel veel als zijn laatste fles (180cc) die groter is dan normaal (160cc)
    Maar betekent wel dat Tijn dus maar 5 voedingen meer nodig heeft ipv 6 dus...
    Juud...en dorien dat ga ik ook proberen.. als Tijn snachts komt.. .niet gelijk een flesje maken maar gewoon zijn speen even in zn mond kijken of hij verder slaapt...

Vandaag is Tijn lekker rustig, na half 6 heeft hij weer doorgeslapen tot 900 uur... Ik snap er werkelijk niets van... gisteren nog zo dwarsig... nu weer rustig... :( Fijn daar niet van... maar ja...
    Zou het kunnen zijn dat hij weer in een sprongetje zat. Tijn is nu bijna 8 weken... dan komt er toch weer een sprongetje aan? Ik haal het boek er eens bij... ;)

Nou weer een hele lap zitten tikken! :oops:
    liefs

12. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    goeiemorgen dames

mijn dochter heeft ook steeds een wit tongetje k geef geen borstvoeding meer (5 weken) heb het toen met de fles gegeven maar ze heeft nu nog steeds een witte tong is dat spruw dan?

groetjes

13. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    ja kan best zijn hoor! Hoe voelen jouw tepels? Het is meestal ook zo dat jij ook spruw hebt op je tepels..
    Heeft youame er last van? Trekt ze terug als ze drinkt? Hoeft nl. niet dat ze er last van heeft.. Maar als het witte plekje niet weggaat dan kan het heel goed spruw zijn.. Even melden bij de HA en bij de apotheek een goedje halen ook even op je tepels smeren en dan gaat het wel weg

xx

14. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    ohhh brrrr is nog vroeg.. je geeft GEEN borstvoeding meer.. las het verekeerd... sorry :oops:
    ehh ja... kan toch spruw zijn hoor denk ik...

15. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    k heb geen last van me tepels ze zijn niet wit of kapot youame drinkt rustig door maar ze heeft nog steeds wat rode plekjes op der wangen nek en keeltje kan dat daar ook van komen wou vanmorgen de huisarts bellen maar die is er niet op vrijdag en daar heeft ze ook geen last van

16. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    als ze er geen last van lijkt te hebben en ze heeft ook geen koorts dan is het niet zo erg denk ik hoor...
    Als het wel aanhoudt het weekend en ook die rode plekjes, dan zou ik de huisarts maandag wel even bellen als ik je was

17. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    is goed thnx voor je reactie

mijn dochtertje drinkt van sochtens 10.00 de fles van 130 ml helemaal leeg tot savonds 22.00
    ze heeft 2 dagen gehad dat ze van 17.00 tot 5.00 sliep stond er wel van te kijken vroeg me ook af of dat wel goed was
    snachts drinkt ze de fles niet helemaal leeg laat ze 30 ml staan ong
    wie heeft dat ook

18. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Mir, je kindje kan wel zijn hoofdje draaien hoor als hij ingebakerd ligt..Eslem baker ik ook in en zij heeft dus een voorkeurshouding naar rechts..
    Maar ik leg haar nu een heel klein beetje scheef in de zijligger en nu slaapt ze overdag steeds daar in en dus met haar hoofdje naar links :D

19. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Dus het helpt een beetje Gulay, met haar hoofdje naar de andere kant? Gelukkig zeg! HEb je haar dan overdag niet ingebakerd?

Ja ik zit te denken over inbakeren, maar hoor elke keer verschillende verhalen weer... maar de meeste zijn positief dus, ga zon inbakerzak gebruiken

20. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    jawel hoor gewoon ingebakerd overdag..:)

Ik raad het je wel aan als hij echt zo zwaait met zijn armen..dat heeft Eslem ook..

Deel Deze Pagina