@ Juudje: Ik maak mijn Lynn voor de laatste voeding altijd wel wakker, omdat ik geen zin heb om dan 's nachts mijn bed uit te moeten. Verder laat ik haar wel zelf komen, ze eet ook beter wanneer ze uit zichzelf komt. Ik zorg wel dat ik op 5 voedingen uitkom. Maar de ene keer is ze een uur vroeger en de andere keer 3 kwartier later. Ik bied mijn Lynn dezelfde hoeveelheid aan, maar dit maakt ze eigenlijk nooit op, meestal tussen 140 en en 150 cc, maar dat schijnt ook voldoende te zijn. @ Gulay: Vitamine D is volgens mij tot een jaar of 3, vitamine K tot 3 maanden, dat werd mij verteld toen ik BV ging gegeven (ben helaas al gestopt). Het schijnt dat je zelf ook vit D moet nemen als je BV geeft. En hoe gaat het met de meiden hier? Allemaal een goed weekend gehad?
Ik wel hoor! Jij ook? Wat een gedoe soms hè met die voedingen... Ze hebben ook zo'n lekker eigen willetje Esmee ligt nu op bed, met de hik. Grrr, die duurt hier vaak wel 10 minuten! Is dat bij jullie ook zo? Je merkt echt dat ze er zelf ook vreselijk zat van wordt, hoe langer de hik duurt, ze begint steeds meer te mopperen, kreunen en soms huilen. Kijk es in m'n foto album! Leuke badderfoto's staan er bij !
Hallo allemaal ! PaddyKira, In het ziekenhuis legden ze hem zo aan. Ik ging op mijn zij liggen en hij met zijn buikje tegen mijn buik aan. De verpleegster pakte mijn borst toen, zodat hij goed kon drinken. In het begin vond ik deze houding erg lastig, kon hem niet goed aanleggen en ook niet goed zien of hij goed aangelegd was. Ik heb toen een hele tijd rechtop zittend gevoed. Toen dat goed ging heb ik dat liggen weer geprobeerd en ging het goed. Ik lig met mijn hoofd op het kussen, Thijs ligt een stuk lager. Ik leg hem op zijn zij, maar vaak draait hij vanzelf op zijn rug ... lijkt me niet prettig, maar hij heeft er geen probleem mee ! Ik lig ook een beetje schuin, een beetje van hem af zodat mijn borst iets omhoog komt. Dan kan hij goed happen en drinkt hij prima. Een arm sla ik om hem heen, de andere arm leg ik onder mijn hoofd op het kussen. Deze manier is super ! Eerst voedde ik hem 's avonds beneden op de bank, zittend. Dat vond ik gezelliger voor mijn man, maar nu gaan we met z'n drieën naar boven zodat ik liggend kan voeden en mijn man kijkt dan nog even boven tv ! Hoe lang heeft Seán last gehad van de acne ? Thijs toch zeker een dikke twee weken. De laatste pukkeltjes gaan nu weg, en ik hoop echt dat ze weg blijven. Hij had er zelf geen last van maar ik vond het enrom zielig. En ook met foto's maken, dat doe je dan ook niet zo veel en eigenlijk is dat jammer. Maar het is ook niet leuk als hij later foto's ziet met allemaal pukkeltjes ! We hadden een afspraak bij een fotograaf, die hebben we dan ook afgezegd. Als het nu helemaal weg is maken we een nieuwe afspraak, ik hoop voor volgende week zaterdag ! Verder is hier alles goed ! Ik denk dat mijn manneke zo wel weer lekkere honger heeft ! Hij slaapt nu in zijn bedje, al een hele tijd. Dat is wel eens prettig, ik heb de hele was weggestreken ! Verder heb ik zelf sinds vorige week een ontsteking in mijn knip ! Erg vervelend en heel pijnlijk. Ik heb het goed gespoeld en alles, maar toch is het gaan ontsteken. Ik moet nu twee keer per dag in de Badedas en heb van de HA een zalf gekregen. Dat helpt gelukkig goed, het gaat langzaam beter ... Ik begin gelukkig ook mijn draai te vinden, nu met Thijs alleen thuis. We hebben alleen nog erg veel kraambezoek ... wel gezellig, maar ik verlang ernaar dat de rust weer een beetje wederkeert ... Herkenbaar denk ik ... Ik ga eens kijken naar mijn kerelje ! Groetjes, Nikki F
Als ik haar dus wakker maak om 23.00u, wordt ze rond 3.00u weer wakker. Ze heeft dan geen honger, maar meer uit gewoonte. Moet ik minder in de fles van 19.00uur doen? Dat ze dus om 23.00u echte honger heeft! liefs Juud
Nog even weer ... Ik heb even teruggelezen. Thijs slaapt nog lekker, dus ik kan nog even ! Thijs heeft soms dagen dat hij weinig slaapt. Dan kom ik inderdaad ook niet toe aan dingen voor mezelf. Dan is douchen soms nog lastig, want dan huilt hij ... en met mijn knip die nu ontstoken is moet ik ook nog eerst 5 minuten in de badedas met mijn kont ... heerlijk als hij dan ongeduldig is ! Ik neem nu dus maar een bad en douche als mijn man nog thuis is ... heb ik wat meer rust ! Huilen doet hij gelukkig niet zo vaak. Hij heeft soms momenten, dan lijkt hij ontroostbaar. Erg zielig, ik denk dat hij dat ook krampjes heeft, want na een scheetje is hij meteen een stuk rustiger ... Zielig toch ook weer ... Verder is het met de borstvoeding wel erg plannen om weg te gaan. Alles klaar zetten ... voeden ... Thijs inladen in de auto ... snel even ergens heen ... uiterlijk drie uur later weer thuis zijn. Soms mis ik het wel eens om op mijn gemak iets te doen, je voelt je steeds gehaast. Nu heb ik me voorgenomen gewoon minder te willen doen. Dan maar 's avonds boodschappen doen bijvoorbeeld, samen met mijn man. Dan wordt ik wel rustiger. Mir, ik hoop dat je je scriptie snel kunt afmaken. Welk onderwerp heb je gekozen ? Ik ben blij dat ik het eerste jaar maar twee dagen hoef te werken, pas op 12-12 hoef ik op woensdag te werken. Heerlijk. Liefst bleef ik helemaal thuis hoor, ik ben zo bang om bijzondere momenten met Thijs te missen ... stel je voor hij zet zijn eerste stapjes bij opa en oma, of zegt het eerste woord bij opa en oma ... dat zou ik toch wel erg vinden ... maar ... aan de andere kant, we willen graag verhuizen en Thijs alles geven wat hij wil en dan is het extra geld wel handig meegenomen. Maar dat is eigenlijk ook de enige reden waarom ik weer ga werken op 8 januari ... ik moet er niet aan denken ... kan zo janken als ik er aan denk dat ik mijn mannetje achter moet laten bij opa en oma ... ik ben nu alleen met Thijs bezig en alles om hem heen en ik vind dat heerlijk ... mag wel altijd zo blijven. Als ik naar de kapper ga, en dan een tijdje dus niet bij hem ben voel ik me al zo raar, zo alleen, zo vreemd ... O ja, ik heb nog iets wat wel vervelend is. Mijn zangerschapskleren zijn te groot (en ik heb het ook een beetje gehad met die kleren ...) en mijn gewone garderobe past nog niet. In ieder geval mijn broeken nog niet. Hoe lang heeft dat bij jullie geduurd voordat alles weer paste ? Ik denk dat ik maar eens ga kijken voor wat nieuwe kleren voor deze tussen-periode, bij H&M of zo. Ik vind het zonde om veel geld uit te geven en het past dadelijk niet meer. Nou, nu is mijn manneke wakker ! Tot de volgende keer ! Groetjes, Nikki F
@ Juudje: Hmm dat vind ik ook lastig juud. Bij mijn Lynn werkt het niet om minder te geven, dan wordt ze woest als ze nog honger heeft. Geef je haar 's nachts dan ook wat? Misschien kun je haar om 3 uur 's nachts sussen met een speen? En anders dan wat minder cc geven, zpdat ze aan went dat ze 's nachts moet slapen?
@chacha, ze krijgt 's nachts niks meer. En een speen werkt maar even. Ga vandaag maar eens kijken hoelaat ze wakker wordt en kijk wel wat ik vanavond doe. Wacht wel gewoon af. DOE MIJ EEN GEBRUIKSAANWIJZING! haha liefs Juud
Als je een gebruiksaanwijzing hebt, stuur m dan ff door.....kan ik ook wel gebruiken. Je zal kunnen proberen om om 19.00 uur bijvoorbeeld 130 te geven en dan om 23.00 uur 170 cc. Zo krijgt ze nog evenveel binnen maar dan anders verdeeld. Ik ben benieuwd hoe ze daar op gaat reageren... Iemand gister de babyfluisteraar nog gezien? Heel apart! Toch wel makkelijk als je de gedachten van een kind kan lezen!
Bij het cb zeiden ze dat ik de laatste fles veel eerder moest geven. Rond 21.30..... Dat ze dan nog niet in een diepe slaap zit. Maar dan zit er kort tussen en heeft mevrouwtje nog geen honger. Grrr. Zou de babyfluisteraar iets voor Lynn zijn?! Hihi. Liefs Juud
Tja dat kan je ook proberen....om 21.30 uur, maar dan heb je overdag een ander ritme....want er mag toch maar 8 uur tussen de flessen zitten? Stel ze slaapt door......dan sta je rond half 6 naast je bed Maar das altijd beter dan om 3uur 's nachts wakker worden
Hallo allemaal, Hier alles o.k. Wij zijn sinds afgelopen woensdag begonnen met inbakeren en onze meid slaapt al heel wat prettiger! Gelukkig! Grappig om te lezen hoeveel cc flessenvoeding er gegeven wordt. Als mijn vriend een fles afgekolfde melk geeft (vaak 's avonds) slobbert Helena in een keer 150-170 ml weg! Ik moet dan ook behoorlijk wat moeite doen om dat met 1 kolfbeurt weer bij elkaar te krijgen! Verder wil ze 's ochtends toch vaker drinken dan later op de dag! Dat is best onhandig met het inplannen van dingen. Ik moet er 's ochtends soms echt moeite voor doen om twee uur tussen de voedingen te krijgen! En..sinds ze ingebakerd is merk ik pas goed dat ze heel snel weer moe is! Eigenlijk na het drinken nog heel even in de box (soms niet eens) en dan weer slapen! Wauw... Nu nog een uur of drie tussen de voedingen 's morgens en dan ben ik helemaal blij. De tijd ertussen valt niet echt te rekken. Honger is honger en een speen gebruiken we niet. En ik ga niet elke keer met mijn pink in haar mond zitten hoor. Het zal (hopenlijk snel) wel loslopen. S nachts slaapt ze heerlijk. Meestal een uur of 5 ertussen. Als het goed uitkomt hoef ik er maar 1 keer uit. En anders nog een keer om een uur of 5. S Avonds wakker maken om nog een keer te drinken voor ik zelf ga slapen heeft geen zin. Ze drinkt dan niet goed.. Ik ben trouwens ook wat gammel.. Zou het in de lucht zitten. Helena moet regelmatig niesen en heeft een klein beetje een snotneus. Ach gos.. hopenlijk blijft het daarbij. Ben trouwens net aan het klooien geweest met mijn draagdoek (tricot slen) voor de eerste keer. Wat een geklooi in je eentje zeg voor de eerste keer. Helena vond het wel geslaagd. Die was lekker aan het lachen maar ze lag nog niet comfi. Vanavond nog maar een keer proberen als mijn vriend thuis is. Ik ga een bakkie thee maken (ik drink sloten Rooibosthee...ipv Venkelthee). groeten Narcissen
Jeetje..ik houd nooit bij hoeveel uur er tussen voedingen zit..ik geef gewoon wanneer ze wilt..soms is dat elke uur..en als ze slaapt gewoon zodra ze wakker is.. Wat heeft iedereen toch een geluk met dat doorslapen zeg jeminee.. Eslem slapat haar eerste avond slaapje 4 a 4.5 uur en dan kan ik het echt vergeten hoor..dan is het elke 2 uur Inbakeren doe ik al..hehe.. De speen pakt ze nu sinds 2 dagen..maar ik moet hem wel de hele tijd vasthouden anders valt ie eruit ....grrr
@juud, had je een pbtje gestuurd... ging ff wat mis, maar hopelijk heb je er wat aan en idd. wat cacha zegt even wat varieren met de inhoud hoop dat t lukt! chacha, ik heb de bfreefles besteld, ben heel benieuwd! Wow Gulay, dan ben je toch best veel aan het voeden zeg! Zal binnenkort ook wel gebeuren dat eslem ineens doorslaapt... ik dacht ook... dat gaat Tijn zeker de eerste drie maanden niet doen, druktemakertje en hongerlapje maar toch... het gaat al een tijdje goed.. hopelijk blijft dat zo... ah..narcissen... dus inbakeren helpt bij jou ook! Ik ga t binnenkort ook doen benieuwd... Donderdag naar het CB en ik heb zon zak besteld. Zeg, mag er echt niet meer dan 8 uur zitten tussen de voedingen? Laatst was het bij mij een keer 9,5 uur (was per ongeluk, Tijn was uitgeput geloof ik na en dag niet slapen en alleen maar huilen ) Kira... wil hij ineens niet meer in zijn wiegje liggen? Kan ook een sprongetje zijn Lastig he... Met Tijn gaat het nu weer beter.... alleen het liefst wil hij gewoon bij je zijn..... Ohh moe tzo oppassen op de buurkinderen... dat wordt ff megadruk... haha... twee koters van 5 en 8 dus gaat wel goed... alleen straks ook nog Tijn voeden... lekker druk en er zit ook nog ene was in de wasmachine... die moet er ook nog uit.. whaaa.. Nikki, ik doe het over coöperatief leren, super om te doen.. alleen nu ff niet.. haha... maar ik moet toch doorzetten.. Theorie is bijna af, nu ga ik een leerlijn uitzetten voor groep 7 Biologie... dus... dat moet ik allemaal nog verzinnen...en zo creatief ben ik niet op dit moment... Nou ik ga snel even kijken naar de - denk ik zekers te weten - poepbroek van Tijn... Hij denkt het zelf ook.... weehhh...
Mevrouwtje werd dus om 13.30 wakker en heb haar in de wipstoel gelegd. Fiep erin. Om 14.15 flesje gemaakt en nu zie ik wel hoelaat ze komt straks. Denk dat ik zelf maar vroeg naar bed ga en maar zie hoelaat ze komt. Ze heeft dan maar 4 flessen gehad. Als dit dus niet werkt, probeer ik morgen wel weer iets anders. De KA raadde het me af om de fles eerder te geven, omdat ze dan dus geen honger heeft. allemaal verschillende dingen krijg ik te horen.pffff Slapen jullie kids allemaal door? zou ik iets verkeerd doen dan? liefs
nee joh juud je doet niets verkeerd! T is gewoon nu even zo en vast dat Lynn binnenkort een ritme krijgt en gaat het vanzelf... vast! zeg.. ik ga donderdag voor het eerst babymassage doen... maar die dag krijgt Tijn ook zijn eerste prik... Is het dan wel verstandig om dan savonds dat babymassage te doen of worden ze er niet erg ziek van?
mir youame heeft laast 11 ur achter elkar geslapen zolang ze tevreden zijn en goed groeien is het een x nie erg hoor gr
Op het CB zeiden ze dat er niet meer dan 8 uur tussen mag zitten i.v.m. een suikerdip, maar ik hoor steeds meer verhalen dat mensen er wel meer tussen laten zitten. Die suikerdip schijnt ook wel achterhaald te zijn, maar op een of andere manier durf ik er nog niet meer tussen te laten zitten. Juudje je doet echt niks verkeerd hoor, die kleintjes regelen hun ritme zelf wel hoor. Nog even en dan slaapt ze vast door. Mir, ik ben heel benieuwd wat jij van die fles vindt. Hier gaat het nog steeds goed qua boeren en spugen. Zou het dan toch aan de fles liggen? Ik geniet ervan, want mijn meisje is tevreden na het eten en niet meer zo onrustig. Ik hoor trouwens dat kinderen bijna niet meer ziek worden van de prikken. Ik zou gewoon naar de babymassage gaan, afzeggen kan altijd nog wanneer Tijn zich toch niet lekker blijkt te voelen. Ik hoor wel dat de kleintjes meer slapen na een prik. Narcissen ik hoop dat je dochter niet zieker wordt. Lynn is erg verkouden, zoooo zielig, er gaat ook de hele tijd zo'n reuteltje slijm op en neer in haar keel. Ik denk...kind hoest toch eens dan ben je er van af....maar nee blijft op en neer gaan. Ik heb een zoutoplossing en luuf, dan kunnen we het weer een aantal uurtjes redden....andere tips zijn ook welkom. NikkiF wat vervelend van die knip...ik hoop dat het snel hersteld. Ik kan ook nog steeds niet in mijn oude maat. Ik heb een aantal broeken in een grotere maat gekocht, maar dat begint nu ook ruim te zitten....Zo blijven we bezig....
Juudje..naar wat ik gelezen heb op het internet etc. is het eigenlijk 'normaler' dat een kindje snachts nog komt..dan dat het doorslaapt..het is eigenlijk niet natuurlijk dat een kindje van deze leeftijd al doorslaapt...dit heb ik begrepen uit alles wat ik gelezen heb erover.. Troost je..Eslem slaapt ook niet door..verre van ze komt elke 2 a 2.5 uur snachts.. Mir, ik voed inderdaad veel.. Ik heb een week gehad dat Eslem super goed ging en heel veel sliep overdag..toen zat ik op 6 a 7 voedingen ik denk dat ik er nu weer op de 10 zit zekers.. Maar ik moet ook zeggen dat ik ook vaak de borst aanbied als troost hoor..gewoon om te lebberen
Hallo ! Mir, ik kan me voorstellen dat je met veel plezier aan de scriptie werkt ! Maar ik kan me ook voorstellen dat je nu gewoon even lekker van Tijn wilt genieten. Doen hoor ! Chacha, het is inderdaad erg vervelend van de knip. Vooral omdat ik er toch veel zorg aan heb besteed. Nu doet het gelukkig een stuk minder pijn. Maar de eerste dagen was het vreselijk. De kleren is inderdaad een ramp, en ik heb geen zin om veel geld uit te geven aan kleren die over een tijd toch weer veel te groot zijn ... Een luxeprobleem eigenlijk ... Thijs meldt zich heel regelmatig om te drinken. Overdag om de 3 uur. Het lijkt wel alsof hij een ingebouwd wekkertje heeft ! 's Nachts slaapt hij meestal een eerste stuk van 4 a 5 uur en dan meldt hij zich weer na ongeveer 4 uur. We mogen niet klagen dus ! Groetjes, Nikki F
Hoi meiden, Hier zijn we weer! Nikki, mmm ik probeer een plaatje in mijn hoofd te krijgen hoe jij liggend voedt maar het lukt niet helemaal . Dus als ik het goed begrijp ligt Thijs half op zijn rug met jouw arm eromheen? Leg je dan ook nog een kussen in jouw rug of lig je dan zo half op je zij? Ligt Thijs dan echt net zo parallel als jij of iets schuiner? Ik vond bij Seán namelijk dat zijn neus zo in mijn borst kwam en moeilijk kon ademen.. Seán's acne is trouwens niet helemaal weg. Het zit nog een heel klein beetje bij zijn mondje en op z'n wangetje maar je ziet het nauwelijks. Bij mijn 1e zoontje duurde het trouwens wel een paar weken hoor en Seán heeft het ook alweer 3 weken volgens mij. Vandaag heb ik Daktarin gel voor Seán's spruw gekregen dus ik ben benieuwd of dat aan slaat. Ik hoop niet dat hij last van bijwerkingen krijgt maar we zien het wel. Ik las inderdaad ook over het stikkings gevaar - lijkt me eng. Ik ga morgen beginnen.. we zien het wel. Na 8 weken begin ik hier eindelijk een soort routine te krijgen. Vooral 's ochtends vind ik het moeilijk om op gang komen met de twee heertjes. Het lukt me niet om op tijd de deur uit te gaan als ik geen hulp van mijn man krijg. Gelukkig kan hij vaak laat beginnen zodat ik snel kan douchen voor de ontbijtmanie begint. Nikki voed jij niet buitenshuis? Ik had er in het begin moeite mee maar nu vind ik het niet zo erg meer. Ik kan het nu vrij discreet. Narcissen bij ons is het eigenlijk zo'n beetje hetzelfde. 's Ochtends wil ie vaker drinken dan in de middag. Ik ben zowieso blij als ik er 3 uur tussen krijg. Speentje wil ie niet. Ik wou dat die spruw weg was dan kan ik ook gaan kolven. Hoe baker jij Helena in? Welke doeken gebruik jij? Seán slaapt echt zo slecht nu overdag dat ik het toch maar overweeg. Buikslapen vind ik toch te eng dus dat doe ik niet. He Gulay niet iedereen z'n beeb slaapt door hoor! Ik zou er een moord voor doen! Mir nou volgens mij gaat Seán nu elke paar dagen dan door een sprongetje! Hij wil gewoon lekker bij me liggen maar helaas gaat dat niet. Ik zou het heerlijk vinden om tegelijkertijd met hem plat te gaan maar dat pikt mijn andere zoontje niet. Die heeft zoveel energie! He ik zag net de foto's van Tijn. Lekkere bolle toet heeft ie! Hij lijkt wel wat op Seán! Over die prik, tja de een heeft er wel last van en de ander niet. Tim had van zijn eerste prikken wel last.. maar ik weet van anderen dat ze nergens last van hadden. Nou ik ga ervandoor. Tot later!