September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ja, de laatste fles wordt met rijstebloem. Ik deed altijd 1 eetlepel, maar doe nu maar iets meer. Gewoon het idee dat ze nu nog maar 1 x voeding krijgt vandaag is erg wennen :cry:
    Ik heb hara om half vier gegeven. ik had nog wel even kunnen wachten, maar het flesje was al klaar en koelde alweer af. Zal ik haar om half zes nog wat pap geven? of zou dat te veel zijn?

mir: ik vind het ook moeilijk om haar te laten huilen of mekkeren, maar soms kan het wel de beste oplossing zijn (heb ik van horen zeggen ;) ) ik ga er zelf te snel heen...

2. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Mir..

Misschien een sprongetje? Of misschien heeft hij krampjes ofzo..
    Ik zou hem niet laten huilen hoor..gewoon bij je nemen..je weet nooit wat er aan de hand kan zijn..
    Wellicht een nachtje bij je in bed nemen?

3. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Tijn huilt niet. Eerst begint ie te brabbelen. Aks het hem te lang duurt begint ie te huilen. Overdag oke, maar niet midden in de nacht. Lynn moest ook leren om weer zelf in slaap te vallen en het heeft gewerkt.

Niek, ik zou het vandaag even zonder doen. Gewoon de fles om 20.00u en dan kijken hoe ze het doet. Als ze nou wakker wordt oid, dan kun je morgen rijstebloem voor de fles geven.

4. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    juudje: zal ik doen, hopelijk houdt ze genoeg van mama om haar te laten slapen, aangezien mijn vriend werkt vannacht ;)

5. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    deborah is echt erg: nu wilde ze weer niet in haar bedje. althans, ze blijft erg praten en haar lutje kan niet natter en meer in haar mond. Omdat haar papa nachtdienst heeft, heeft ie haar maar naast hem neer gelegd. binnen een minuut was ze vertrokken... :(

6. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik vind het ook wel degelijk verschil maken of Tijn huilt omdat ie zin heeft in feestje of omdat ie pijn heeft of ziek is.

Als ie een feestje wil, doet ie dat maar in z;n eentje....heeft ie pijn of is ziek, dan kan je m troosten.

Haha die Deborah weet donders goed wat ze wil!

7. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Is het sprongetjestijd of zou het aan de prikken liggen. Lynn is zo verdrietig. Dikke tranen. Vechten tegen haar slaap. Heeft alleen vanmiddag van 14.30 tot 15.15 geslapen. En maar huilen. Weet niet wat ik moet doen. Dadelijk heeft ze ergens pijn.

Raar is dat hè. Ik maak me nergens zorgen over. Naar mijn weten, weet ik best veel (voeding enzo), maar als ze dan zo moet huilen word ik wel onzeker.

Heb al goed in haar mondje gevoeld, maar ik voel niks.

8. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    In het boek Oei ik groei staat dat er een sprong is tussen de 15 en 20 weken en dat deze echt lang duurt. Juud jouw Lynn is dan bijna 21 weken, maar ze is te vroeg geboren en die weken moet je er weer vanaf trekken. Dus ja het kan erg goed dat ze in een sprongetje zit. Tja en dan is de wereld opeens eng voor beebjes omdat ze nieuwe vaardigheden ontwikkelen. Troost haar maar lekker hoor, dan voelt ze zich weer veiliger.

Ik denk dat het niet aan de prikken ligt.

Ik snap dat wel hoor dat onzekere. Hoe vaak ik dat wel niet heb.....Is heel normaal, je word niet als moeder geboren. Als Lynn zoveel huilt word ik ook onzeker.....ik ga alles na....honger?moe?pijn? boertje? En dan als het dat allemaal niet is, weet ik het ook niet meer en ga ik lekker met haar knuffelen, speentje er bij en dan lekker tuttelen (werkt ook niet altijd)

9. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ooh en ze kunnen al last van hun mondje hebben, zonder een tandje te voelen hoor. Denk maar aan toen je verstandskiezen kreeg....wat een naar gevoel.

10. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    juudje: zijn het geen krampjes? Het kan ook zijn dat ze har slaap dus niet kan pakken omdat ze zo moe is en dan zo gaat huilen. Meestal als ik een blokje om ga met haar dan slaapt ze wel (hoewel het vandaag niet echt mooi weer is) hopelijk is het gauw over.

Mijn vriend moet zo werken, maar vond het helemaal niets om haar vanaf 20:00 uur geen voeding te geven, omdat ze anders altijd om 22:30 kreeg. Hij vond het verschil te groot in een keer. Dus ik haar net als een gek in bad gedaan en nu is hij haar aan het voeden (ben benieuwd hoeveel ze op krijgt!) ;)
    ik heb nu besloten, omdat ze overdag nooit vraagt om de voeding om haar eerst overdag te verlengen en wel 4 voedingen. Haar tijden worden dan: 7:00-12:00-17:00-22:00, en dan om 10:00 haar papje.

11. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    juudje: kun je je banner op beebiesite ook veranderen. (ik ben nu een site aan het aanmaken, maar heb een jongetje boven de banner!)

12. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    laat maar, was weer te vlug ;)

13. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ja als hij er een feestje van maakt dan is het inderdaad wat anders..
    Maar ik ben zelf niet zo van het snachts laten huilen..maar msischien zou ik ook wel anders denken hoor als ik haar gezellig zou horen kletsen snachts..

Chacha..wow dat sprongetje he..
    Wat staat daar bij voor symptonen zeg maar?
    Want eslem is echt al een paar weken vrij hangerig..wilt steeds bij me in de buurt zijn..en ze was vandaag zelfs zo dat ze echt bij mij wou zijn..en zodra ze bij mijn man zat dan wou ze zo snel mogelijk weer naar mij..ze houdt me ook de hele tijd goed in de gaten..ze heeft dit al een hele tijd en het is in nederland begonnen..
    Zou dit bij dat lange sprongetje kunnen horen?

Moet ook zeggen dat ik haar echt zie veranderen hoor..de geluiden die ze maakt..bewegingen..ze is duidelijk aan het groeien mentaal en fysiek..

Wat eslem nu ook doet, zoooo schattiggg, als ik haar in bed leg..dan gaat ze soort van zichzelf in slaap 'brabbelen' allaaa allaaa allaaa zegt ze heeel lieffff

14. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Gulay: symptomen van een sprongetje zijn: slecht slapen, hangerig zijn, veel bij mama willen zijn, soms eenkennigheid, slechter drinken of juist extra vaak aan de borst willen en vooral huilerig zijn.

Het klinkt alsof Eslem er ook last van heeft. Rond de 20 weken wordt het weer makkelijker en de volgende is er met 26 weken (dan beginnen we weer opnieuw)

Dat boek is echt een aanrader, dus als je de volgende keer in NL bent...

Hier gaat het af en aan. De ene dag beter dan de andere.

15. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Mir ik had opeens een ingeving net in de schuur (zelfs onder het genot van een sigaretje denk ik aan jullie, hoezo verslaafd)

Maar ik bedacht me.....Heeft Tijn niet gewoon honger? Je geeft toch 4x 200 cc? En als ik kijk naar de Lynnetjes die veel lichter zijn dan Tijn en ook al roepen om meer......

16. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hai meiden,

Jemig Mir ik hoop dat Tijn gauw weer zijn slaap snachts pakt. Wil hij ook niet bij jou slapen? of heb je dat al verteld en heb ik er over heen gelezen :oops:

klinkt lekker die pyamadagjes! Vroeger deed ik dat veel maar sinds Steven eigenlijk nooit meer. Weet ook niet waarom eigenlijk.

Leuke foto van Lynn trouwens Chacha.

Dat is balen mamsie en ik ben er ook zo bang voor eigenlijk. Binnenkort dus de vuurdoop hier, maar heb Quinn nog nooit langer dan 2 uur bij iemand anders dan Steven of mij gelaten.

Quinn heeft best wat last gehad van de prikjes de agfgelopen dagen, of hij zit ook in een sprongetje. Hij had wat verhoging, erg hangerig, alleen bij mij willen zitten of liggen, van vrijdag op zaterdagnacht was hij flink aan het spoken dus al rond half 3 bij me genomen omdat hij steeds huilde. En dan ik die het 4 flessen van 200cc ging introduceren. :(
    Misschien niet helemaal het juiste moment, maar gisteren heeft hij om half 10 de laatste fles gehad en vancohtend was hij zo rond kwart over 7 echt wakker. Vandaag ook weer 4 flessen van 200. Denk soms dat hij een beetje te weinig krijgt, maar dit ligt meer in het feit dat hij gewoon maar 4 keer te drinken krijgt.
    Ik kolf ook 4 keer, maar helaas zit ik weer vlak voor mijn menstruatie en dan loopt mijn voeding zo hard terug :( Ik moet dus minimaal 800 per dag kolven en normaal gesproken lukt dat ook wel, maar zo'n 5 tot 10 dagen per maand ben ik al blij als ik tot de 700 cc kom. Ben nu dus een ingevroren hoeveelheid moedermelk aan het aanbreken en vrees, dat ik toch binnen afzienbare tijd aan de kunstvoeding zal moeten.

Vandaag was Quinn trouwens al wel weer een beetje beter te pas. Hij heeft trouwens een nieuw jammer huiltje en dat gaat echt van Aijayay.
    Weet niet of het door tandjes komt of wat dan ook.

Heb vanmiddag samen met hem zitten gamen op de gamecube (mario) en dat vond hij toch wel reuze interessant.

Op een paar plekjes na lijkt zijn huidje ook beter te worden. Zelfs zijn wekelijkse badje leek hij aangenaam te vinden vandaag! :)

Morgen werken en daarna weer 3 dagen vrij. Ga lekker lummelen met mijn kereltje, proberen het 4 flessen systeem er goed in te krijgen en hopelijk mijn productie weer een beetje op gang te brengen.

fijne avond en welterusten voor straks!

xx
    pinguin

17. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ja chacha (over tijn) daar zat ik ook al aan te denken!

Ik denk inderdaad dat het een sprongetje is van eslem..
    Ze is hangerig..wil veel bij mij zijn..drinkt inderdaad niet erg veel..slaapt (nog) wel gewoon goed.. en ze is heeft soms neiging tot eenkennig zijn..

Ja had ik dat boek maar gekocht joh..maar als ik de volgende keer in nedelrand ben is eslem al een jaar..dan heeft het toch niet zo veel zin meer denk ik?

weetje wat ik de laatste week merk..missschien is het heel stom..of heel erg laat..maar ik merk nu pas dat ik echt helemaal gewend aan mijn kindje ben en zij helemaal aan mij..misschien is het ook gewoon omdat ze groter wordt..en mij meer herkent en aan me hangt..ik ben echt haar mama..ik weet niet het voelt echt fijn als ze zo bij me zit of als ik haar optil en ze legt haar hoofdje zo tegen me aan en als mijn man bijv. naar haar lacht of gek doet dan draait ze haar hoofd en gooit ze van een soort verlegenheid en lacherigheid door elkaar haar hoofd zo in mijn nek..zoo lieff..

Maar het is niet zo dat ik nu pas heb dat ik gewend ben..maar nu echt gewend gewend zeg maar weet niet hoe ik het uit moet leggen..
    Ik had wel na een periode van een maand of anderhalf toen dat je inderdaad gewend raakt aan je nieuwe leven..je kindje..en in het ritme komt..maar nu voelt het opeens zo anders..
    herkenning?

18. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Hehehe Gulay ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt. Je leven verandert zo enorm en het duurt altijd eventjes voordat je helemaal aan elkaar gewaagd bent. Ik heb het nu ook met Seán. Ik weet nu precies wat ie leuk en niet leuk vindt. Wanneer ie honger, slaap etc heeft. Omgekeerd hetzelfde. Ik heb het gevoel dat ie mij ook begrijpt.

Mir ik zit idd ook aan een sprongetje te denken of gewoon regeldagen? Wie weet heeft Tijn zoals Chacha schreef inderdaad wel honger? Of heeft de switch van de voeding hier misschien mee te maken of was je nog niet begonnen? Ik vind elk uur wel erg vaak. Meestal als ze huilen en de oogjes zijn dicht dan is dat een teken dat ze wel willen slapen maar dat er iets is wat ze ervan weerhoudt. Dat kan idd pijn of honger zijn. Ik heb het zelf ook weleens als ik niet lekker ben dat je dan toch telkens even wakker wordt van bijv. een pijnscheut of misselijk of weet ik wat. Als het eenmalig blijkt te zijn dan heeft ie misschien gister toch teveel indrukken op gedaan en was ie oververmoeid. Ik merk het ook aan Tim als die oververmoeid is dat ie heel slecht slaapt en 's nachts ook gillend wakker wordt. Dat had ie als baby al en nu nog eigenlijk. Succes in ieder geval, ik hoop dat ie vannacht wel besluit weer te slapen!

Juud jij ook al. Ik word ook altijd ontzettend onzeker als ze maar blijven huilen en je al van alles hebt geprobeerd. Ik zou haar lekker dicht bij je houden en hopelijk is het snel weer over. Ze heeft geen verhoging?

Chacha hoe is het nu met Lynn?

Pinguin wat fijn dat Quinn's huidje beter lijkt! Vooral dat ie zijn badje ook fijn vond. Dat jammeren doet Seán dus ook echt zo van aiaiai en met zijn handje in zijn mond.

Seán is ook weer vrolijk overdag en wil weer graag eventjes in de box liggen. Niet te lang natuurlijk! Je merkt dat ie echt dingen bekijkt. Rammelaars en boekjes worden echt bestudeerd en hij doet ook echt moeite om ze te pakken. Leuk is dat. Hij moet ook alles zien en als ie op zijn rug in de wagen of box ligt dan tilt ie zijn hoofd telkens op en houdt het best lang vol. Hij moet alles echt zien! Vannacht had ie weder heerlijk doorgeslapen. Dus ik denk dat de sprong is genomen! Hoera voor onze beer.

Niek spannend met die voedingen. Hopelijk slaapt ze er goed op!

19. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    hallo!
    Wat heel erg fijn dat jullie even meedenken over wat er nu met Tijn zou kunnen zijn. Echt heel lief :) en heb alle opties even nagegaan. Idd. chacha ik dacht ook misschien honger.. maar hij lag net al weer zo te gillen als gisternacht. En dat was twee uur na zn laatste flesje. Oogjes dicht.. van ik wil wel slapen.. Ik heb hem geen speentje gegeven. Net weer gillen.. het is dus nu geen kletsen meer helaas.. dus geen feestjes.. :( En ikging even bij hem staan, bij spleetjes keek hij me aan en deed zn oogjes weer dicht en het is nu stil.. als ik dit zie is het geen honger en denk ik meer aan een sprongetje...
    Vannacht had ik ook helemaal niet het idee dat hij honger had. Maar ik ga er eens beter op letten (hopelijk hoeft dat niet...hehe..) vannacht. Omdat het nu zo ineens is.. misschien zoals jij zegt kira.. regeldagen en toch honger? In iedergeval dank je voor de tip, ik zal er extra op letten.. ik moet er toch niet aan denken dat ik mn mannetje ongewild honger laat lijden :(

Hoe gaat het nu met Lynn Juud? Niet meer huilen? Weet je nu of ze ergens last van had vanmiddag?hopelijk slaapt ze nu lekker

Volgens mij gaat nu iedereen hier dan zo'n beetje door een sprongetje heen, ieder beebje op zn eigen manier dan... of lees ik dat nu verkeerd.. lijkt wel of we allemaal een beetje zitten met wat strubbelingen... Ten minste dat denk ik...
    Misschien is het wel de voeding ook... ik mix nu nog.. ga morgen helemaal over op de Friso.
    Ik hoop dat het een fase is... vast wel.
    Zal nu ophouden te zeuren he... :oops:

Jammer joh pinguin dat de bv niet meer toereikend genoeg is. Ik vind het heel erg knap van je dat je dit al zoo lang doet. Elke keer kolven en alle ontstekingen ed...
    Blij dat Quinn zn huidje minder geïrriteerd is! :)

Gulay, ik merk het ook hoor! Dat Tijn nu meer aan mij hangt. Hij kijkt anders naar mij dan naar anderen. Fijn gevoel ook he, dat je zo met je kindje op schoot kunt zitten en dan echt genieten van: dit is mijn kindje en dat je kindje ook van jou geniet!

Oeff fijn kira dat seán weer wat de oude aan het worden is. Dus misschien idd echt een sprongetje geweest..
    Leuk he dat je nu echt ziet dat ze vanalles aan het ontdekken zijn! Tijn pakt nu ook alles beet en bestudeerd het grondig. Hij wil het liefst zitten, zn hoofd komt continu omhoog. Heb je hem al in de buggy geprobeerd?
    Hoe is het trouwens nu met Tim? Is hij weer wat vrolijker.. geen driftbuitjes meer gehad?

Chacha hoe gaat het met Lynn? Haasje? of gaat ze echt beter slapen overdag? Hoopt het!

Meiden ik wil t nog even zeggen: super dank je wel voor jullie reacties en dat ik hier even mocht zeuren.
    Tijn hoor ik nu niet meer en ik hoop echt dat dat zo blijft.

20. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hoera voor Seán :D Lekker zeg dat hij weer vrolijk is. Dat maakt het allemaal een stukje makkelijker. Wat leuk dat ie ook alles moet zien.

Lynn heeft een huiltje met een rrrrrrrrr. Kan het nog niet goed plaatsen, maar vind het grappig klinken

Met Lynn gaat het eigenlijk goed. Aan het eind van de dag was ze al weer een stuk vrolijker. Dat sjaggie-gedoe was over en ze begon weer te babbelen en te kraaien. Ze slaapt al 2 dagen goed overdag. De voeding gaat nog steeds goed, spuugt eigenlijk niet (op natte boertjes na) en op 4 voedingen doet ze het super. Vanmiddag had ik 10cc extra aan de fles toegevoegd en ja je raadt het al.....ze wilde het niet. Hoe hou ik mijn mama bezig? Ik heb me nu voorgenomen wanneer ze nog krijst haar dan wat extra's te geven, maar niet meer op voorhand....want zo blijven we bezig, hihi. Ik heb eigenlijk helemaal geen klagen, het gaat lekker zo.

Pinguin, tja misschien het verkeerde moment voor 4 flessen. Zeker na de prikjes en misschien een sprongetje. Ach je hebt de komende week lekker de tijd om het uit te gaan proberen. En lekker dat het beter gaat met z'n huidje, ik vond het vrijdag er al goed uit zien.
    Ik hoop voor je dat het nog lukt met de BV, rottig is dat, je wil wel maar je lijf doet moeilijk.

Gulay ik herken het ook, de eerste maanden is het echt wennen en je raakt ook steeds meer gewend. Maar nu is het echt of het kwartje valt. Alsof ze er altijd al is geweest. Ik zou ook echt niet meer zonder haar kunnen.
    Volgens mij gaat het boek wel verder dan 1 jaar, maar ik denk dat het niet meer de moeite is...je hebt het lastigste dan al gehad volgens mij.

Deel Deze Pagina