Ik was inderdaad wezen stappen zaterdag. Nikki was bij m'n ouders. Het was erg gezellig en ik heb me netjes gedragen; 3 drankjes! Met Nikki ging het ook prima bij m'n ouders, ze vonden het er leuk en willen dit wel vaker. Nikki slaapt de laatste paar dagen gelukkig weer lekker door tot een uur of 7. Vorige week was het bijna de hele week half 5. Mir; ik hoop dat het helpt als je de voeding anders klaarmaakt. Fijn dat Tijn nu al veel minder spuugt. Ik doe de voeding en de nutriton eerst door elkaar en dan pas doe ik het bij het water. Maar je gebruikt de jbpm al niet meer geloof ik? Ik denk ook al wéken dat Nikki tandjes krijgt, maar ik voel ook nog steeds niks. Misschien dat het inderdaad al zit te 'werken' zonder dat er iets te zien/voelen is. Pinguin; lekker dat je nu ook op 4 voedingen zit. ZIelig dat Quin weer zo'n last heeft. Ben benieuwd wat de huisarts gaat zeggen. Niek; spannend de laatste fles eraf! Ben benieuwd.
Chacha; heeft Lynn nog goed geslapen na de rommelige dag? Echt sneu voor zo'n kind; weggedaan door m'n moeder! Sinds ik moeder ben raken zulke dingen mij ook veel meer. Paddy; vervelend van die uitlag in Sean z'n nekje. Gelukkig lijkt hij er geen last van te hebben. Nikki reageert ook zo snel op dingen; heeft het gevoelige huidje van d'r mama ovrgenomen
Mir, zo moeilijk is het niet. Leg het je van de week wel uit. Haha. Ik doe de poeder in de fles, daarna tot 100 vullen met kokend water (lang leve de waterkoker), dan flink zwenken, kijken of alle poeder is opgelost en dan afvullen tot 200cc met koud water. Gaat echt prima. Ik doe de poeder er eerst in, want als ik het doe na het water erin gedaan te hebben, blijft alles plakken, ivm de hete lucht die omhoog komt. Je kunt ook met een lepeltje roeren. Dit heb ik ook een tijdje gedaan. Ik heb de fles van de hema met het kruidvat 3+ speentje, gaat heel goed. We zullen woensdag wel eens kijken, anders gaan we gewoon even shoppen, hihi. Hoelaat ben je bij mij? rond 11.00/11.30u? Doen we eerst een bakkie en dan flessen? En je auto leegladen natuurlijk! Paddy, smeer je iets op die uitslag? Ik heb er ook zin in. Neem aan dat je wel weer een beetje bij tijds terug wil rijden hè? Ik wacht wel op je pbtje. Chacha, haha, fijn hè. Waarom had je nou niet iets meer in de fles gedaan? Groot kans dat ze dan wel verzadigd was tot 16.00u. Dus jij komt echt niet volgende week. Jammer hoor. Kunnen de Lynnen elkaar nog niet ontmoeten. Dan de volgende keer maar. Niek, leuk hè, groentehapje, vond ze het wel lekker? Lynn had gisteren bloemkool, vond ze maar raar. De eerste hap had ze echt zo iets van: huh? toen tot hap 10 ging het goed en daarna begon ze te kokhalzen. Vandaag maar weer proberen hè. Mir, zou toch wat zijn hè, dat ie u niet meergaat spugen. Er zijn sommige beebjes( lees: Lynn) die niet tegen nutrilon kunnen, maar wel tegen Friso. Blupje, volgens mij heeft Nikki Lynn aangestookt. Lynn wordt nu iedere keer om 4.30 wakker. Wie zal het volgende week zijn? Haha. Paddy en Mir, ik heb er echt zin in. Verder eigenlijk niks gedaan gisteren. Saai.
Hoi goedemorgen! deze slimmerik heeft nu de aanwijzingen van chacha opgevolgd voor het bereiden van de Friso.. Idd.. het wordt dikker en.. Tijn heeft nog niet echt gespuugd. Er kwam een piepbeetje terug na de voeding. Hij ligt nu weer in bed.. eens kijken hoe het is als hij weer wakker is. Weet je.. ik vind het altijd irritant (zal wel irritant van mij zijn dat ik dat vind..) dat ik de voeding dan weer op aparte wijze moet klaar maken ach dat is nu echt gezeur van mij.. maar toch... liefst gewoon hup in de flessenwarmer of magnetron.. waar heb ik die flessenwarmer nu voor gekocht dan?.. ahh haha ik STOP met zeiken! trouwens... kan je niet het water eerst drinkwarm maken en dan de voeding erin..? ok ok ok... ik kap ermee... Ach.. ik ga volgende week ook op cursus bij Juud... misschien een lesje kokkerellen, flesmaken....bankslapen haha... Ezzie, druk druk druk hoopjes werk Dan is er echt ineens veel geschreven he als je dan even niet kijkt. Als je de hele dag kunt kijken is het rustig... gaat het werken nu lekker? Geef je Marno nu met een gerust hart uit handen? gaat vast steeds makkelijker he Ja klopt he van die luchtbelletjes.. dacht dat ik dat ook had gehoord! Dus gewoon swenken dan maar.. Blupje, ja ben nu gewoon naar de Friso gegaan en geen gemier meer met JBPM. Lijkt wel of het helpt! OEFfff gelukkig.. was ook een fase.. denk je dan dat je voortaan om 5 uur wakker moet worden he.. word je ook niet vrolijk van.. gelukkig dacht Nikki dat ook ik ga snel aankleden en op de koffie bij mn schoonmama. groetjes!
Hihi Juud het was papadag gister. Ik had er ws wel meer in de fles gedaan, maar paps vond het nodig om de fles al om 11.00 uur te geven. Nee ik kom echt niet, vind het ook erg jammer. Het lijkt me erg leuk om jullie te zien. Volgende keer ben ik echt van de partij. Hihi Lynn aan het kokhalzen, aanstelster Bloemkool is toch lekker meid. Nu Lynn aan de 04.30 uur? Het is echt besmettelijk he? Mir hoe is het nu gegaan met de voeding? Ben benieuwd. Je hebt volgende week iig een consult met onze voedingsdeskundige Juud, das wel weer lekker. Lynn heeft een goede nacht gehad Alleen om 3 uur werd ze huilend wakker. Ik er heen, ligt ze over de breedte in bed Hoe heeft ze dat in hemelsnaam voor elkaar gekregen. Weer recht gelegd en lekker doorgeslapen tot half 9 vanmorgen (ja dat lukt ook wel met zo veel voeding in de maag ) Blupje wat lekker dat het zo goed ging bij je ouders. Ga je toch met een gerust hart weg. Ezzie druk he? 2 dagen achter elkaar werken. Dat heb ik ook op de donderdag en vrijdag. Die donderdag wil nog wel, maar die vrijdag....ik heb dan echt het gevoel Lynn veel te weinig te hebben gezien. Maar ach, dan is het ook al weer weekend.
Nee Mir, je kan het water niet eerst drinkwarm maken. Deze moet echt koken. Lees anders de doos van Friso eens. Daar staat het met grote letters op. Kook het water en giet de voorgeschreven hoeveelheid over in de fles. Het water is nu ongeveer 75-80 graden. Dat staat er. Maar om je kindje dan gekookt water te geven staat er: Voor een snelle bereidingswijze; gebruik 1/2 deel heet water (net van de kook), los het poeder hierin op en vul het aan met een 1/2 deel koud water.
Wilde het net zeggen.....het staat ook op de verpakking, en op het stickertje: Let op speciale bereidingswijze (o.i.d.) Gewoon op die manier Mir en als je er eenmaal handigheid in hebt, ben je nog sneller dan met een flessenwarmer.
ja 8) heb het ook gelezen.. gisteren toen chacha ermee kwam. Stom he dat ik het niet had gelezen, ging er gewoon vanuit dat het hetzelfde was okkeeee hihi.. geen flessenwarmer...en idd ik denk dat ik sneller klaar ben op deze manier xx
flessenproblemen opgelost? Ik ben zo blij dat ik borstvoeding geef hihi..dan heb ik dat gedoe niet met opwarmen enzo.. Ik merk trouwens wel dat Eslem ons soms het eten uit de mond kijkt..we geven haar soms wel likjes..yogurt en chocolade pasta vindt ze erg lekker haha.. Ik word een beetje moe van eslem..ze wilt steeds bij me zitten..en in de box zit ze nooit meer..als ze al alleen wil spelen moet het wel zo zijn dat ze me kan zien..dus naast me op de grond.. Wat doen jullie hieraan? er aan toe geven en steeds bij je in de buurt houden of gewoon even laten zeuren? Alhoewel..eslem krijst al snel alles bij elkaar.. Vannochtend was ze ook boos want mijn man gaf zijn telefoon niet aan haar..ze wou er mee spelen.. Wat een eigen willetje he hahahahaha hoop dat deze periode snel voorbij is.. Had vannacht een rot nacht..eslem werd steeds weer wakker als ik haar op bed legde..en ik kon ook niet ind e woonkamer met haar ziten want daar sliep de visite..en ook haar speeltjes waren daar..pff..uiteindelijk heb ik haar toch weer in slaap gekregen en in bed gelegd.. dit heeft ze dus de laatste tijd..dat ze steeds wakker wordt nadat je haar in bed hebt gelegd snachts..heeeeel vervelend..maar ik ga daar nu wel wat aan proberen te doen.. Hoelaat liggen jullie kindjes op bed? en hoe vaak komen ze nog tot de volgende ochtend?
Lynn kijkt het eten ook bij ons uit de mond hoor, ik waag me er alleen nog niet aan. Over 2 weken bel ik de diëtiste voor een afspraak en dan gaan we eens rustig met bijvoeding beginnen. Vermoeiend he, die beebjes die mama willen zien. Ik weet ook nog niet zo goed hoe er mee om te gaan hoor, maar soms ben ik het gewoon zat en denk ik "je speelt maar ff in je eentje". (wat natuurlijk niet werkt, gaat ze eigenlijk alleen maar harder krijsen). Soms neem ik haar ook gewoon bij me om lekker te knuffelen. Lynn gaat 's avonds om half 7 naar bed, ik haal haar om 21.00 uur er uit voor een voeding en dan slaapt ze tot half 8 's ochtends (als we in ons normale ritme zitten) Hoe vaak komt Eslem nog 's nachts?
Zo fftjes snel want ons haasje heeft er 20 minuten op zitten dus die zal zo wel ontwaken . Ik ga altijd om 19:15 naar boven en dan geef ik 'm nog eventjes de borst en meestal slaapt ie om 19:30. Dan maak ik 'm rond 23:00 wakker voor nog een voeding en dan slaapt ie tot 9:00 of soms iets eerder of later. Ja om een persoonlijke entertainer te zijn is vermoeiend. Maar inderdaad het alternatief, gehuil, is ook niet leuk. Ik moet zeggen dat de wipstoel elk hoekje van het huis heeft gezien. Ik heb er boven ook eentje staan. Soms dan moet ie me gewoon kunnen zien en dan is het goed. Jeetje er zit er hier eentje zijn buik- en nekspieren te trainen joh! Als ie op zijn rug ligt dan blijft z'n hoofd hoog omhoog komen. Erg makkelijk op het aankleedkussen moet ik zeggen . En hier ook iemand die het eten van je bord grist. Ook ik wacht nog totdat ie 6 maanden is. Ik vind het wel sneu maar volgens mij is het toch beter voor 'm. Ik smeer overigens niks op zijn nekje. Het zit er nu toch alweer een paar dagen.. Mmmm misschien toch maar naar de HA want het ziet er toch wel naar uit. Oh en hier is het echt afwisseling van de wacht. Komt Seán 's nachts niet dan is het Tim wel . Pfff het was hier al vanaf 2:30 feest. Oh onze beer is wakker. Tot later
Nikki gaat meestal om 18 uur naar bed (soms zelfs half 6), dan maken we haar om 22 uur wakker voor een voeding en dan slaapt ze meestal door tot een uur of 7. Nikki tilde al heel snel haar hoofd op als ze op haar buik ligt. Wat dat betreft is ze heel snel, maar verder gebeurt er nog niks hoor. Nog geen rollen ofzo. Inderdaad vermoeiend soms hoor, zo'n kindje wat heel veel bezig gehouden wil worden. Bij Nikki is te zo wisselend; de ene keer wil ze me steeds zien en aandacht, maar gisteren heeft ze bijvoorbeeld bijna een uur in de box liggen spelen in haar eentje!
Ik wil het ook nog niet hoor..ik wil echt wachten totdat ze 6 maanden is..toen we in Nederland waren heb ik het geprobeerd dat drink fruit en een banen hapje nou daar kreeg ze echt last van..dus ik wacht gewoon nog even.. Ze is overigens dik genoeg dus haha.. En ik snap er allemaal niets van joh..over die hapjes enzo..wat ik dan moet geven enzo..en hoe dat zit met voedingen..ik neem aan dat er voedingen af gaan dan? Nou ik zie haar dus nog echt niet minder aan de borst eigenlijk..ze is best wel borstverslaafd ja ik vind het dus ook heel moeilijk..wil haar ook niet laten huilen dus ze zit heel veel bij ons..gelukkig is mijn man nu ook thuis hij heeft 2 weken vakantie..dus dat scheelt..maar ik ben zo bang dat ik haar verwen ofzo dat ze nooit meer alleen wilt zitten.maar als ik het zo van jullie ook hoor is het dus echt duidelijk een sprongetje.. Eslem en ritme komen eigenlijk niet in een zin voor.. maar..de laatste paar dagen (behalve gister dan) ligt ze rond 7 uur in haar bedje..en dan komt ze rond 1 uur en dan of nog een keer rond 4 of 5..en soms 6 uur.. als ze om 6 uur komt is het cht klaar dan is ze wakker.. In nederland sliep ze vaak tot 8 uur..omdat het veel langer donker bleef daar..hie ris het super licht om 6 uur en is ze gewoon wakker..helaas..
Tot 6 maanden hebben ze echt genoeg aan alleen melk, bijvoeding is eigenlijk niet nodig. Daarna weet ik het eigenlijk ook niet. Gulay best pittig dat ze nog zo regelmatig komt of niet? En we hebben hier alleen 's nachts een ritme hoor, overdag krijg ik het er ook niet in. Hihi paddy ik sleep Lynn ook het hele huis door, ze gaat mee de was doen, ze gaat mee als ik onder de douche sta, of als ik boven aan het opruimen ben. Als ze me kan zien is het meestal goed ja. Aaah slaapt Seán lekker, moet je nog wakker worden voor Tim. Hebben jullie kleintjes dat ook, dat ze een hele periode iets doen en dan opeens niet meer. Zo had Lynn een periode dat ze veel kabaal produceerde....heel veel gillen en geluiden maken. Ik vind haar nu maar stil hoor, de gilletjes lijken weer verdwenen. Ze is nu veel te druk met alles in haar mond te stoppen en haar hele lijf te bewegen. Vond dat gegil en lawaai altijd wel gezellig
Mmmmm... ik zie net Velsen op het nieuws. Niks gemerkt van de brand en gevaarlijke rook. De wind waait denk ik de goede kant op . Heb jij nog wat gemerkt in zaanstad? Chacha Seán heeft nu een hele actieve periode. Benen die constant in beweging zijn. Handjes die maar blijven grijpen en in de mond zitten. Kraaien van plezier en jammeren 'aiaiaiai' nog steeds. Hij pakt ook mijn vingers vast en dan kan ik 'm zo omhoog in zit trekken en soms tot staan maar dat vind ik toch niet zo goed voor 'm. Vindt ie geweldig trouwens. Ik merk wel dat ie nu iets meer eenkennig wordt. Van mijn vader moest ie vandaag niet veel hebben . Mmmm.. mijn oudste viel voor het avondeten op de bank in slaap. Hij is niet helemaal lekker. Maar goed hij was niet wakker te krijgen en nu ligt ie nog steeds voor pampus. Zit te twijfelen of ik 'm zo in bed zal leggen of dat ie toch eerst moet eten.. Dilemma dilemma .. Tot later
nou, het groentehapje gaat al beter hier, ze hapt nu echt! We hebben haar vanmorgen om 7 uur wakker gemaakt en toen dronk ze maar 150cc. De rest van de dag heb ik haar 210/7 gegeven en net om half 8 ook met nutrix erbij. En nu maar kijken hoe laat ze komt ben bang dat het een gerboken nacht gaat worden maar we moeten het een keer proberen. Ik vind alleen de luier zo lang omzitten? Hebben jullie daar problemen mee? ik wil haar niet wakker maken om de luier, want dan wil ze ook drinken.
mir; ik geef hem idd makkelijker uit handen nu hoor,. een kus en ik ga maar als ik er bij ben wil ik hem het liefst zelf vasthouden, slaat nergens op maar ja, kan ik niks aan doen hihi,. chacha; nou he, busy zo 2 dg achter elkaar,. blij dat ik morgen vrij ben,. donderdag dan wel weer een dagje maar dan is het weekend, \/ . ben ook echt blij dat ik niet elke week 3 dg werk, snap ook niet zo goed dat er moeders zijn die 4 of 5 dagen blijven werken,.(tenzij het een financieel moetje is) ieder voor zich natuurlijk maar ik zou het in elk geval echt niet kunnen,. marno heeft ook een klets periode gehad,. toen een stille periode en nu zit ie in zn gil periode,. haha,. maar als je dat gewend ben is het inderdaad stil als er geen geluid meer komt! hij gaat om 7.15 naar boven, rond 7.30 slaapt ie vaak wel,. 22.30 eruit voor de borst dan door tot normaal 7 uur maar de laatste tijd vind hij 6 uur fijner! voordeel daarvan is is dat ie na de tiet wel nog een uurtje slaapt,. laatste 3 dagen vind ie een uur slaap overdag bij elkaar wel genoeg,.. slelt toch niks voor! nou ja, hij is verder vrolijk dus ach,... kolven gaat momenteel wat moeizamer, haal er geen twee voedingen meer uit,.. komt misschien omdat ik ziek ben geweest,.. maar raak er weer gefrustreerd van en dat is natuurlijk ook niet goed want dan lukt het helemaal niet ,. en wil het nu toch echt 6 mnd vol gaan houden! helemaal als ik die flesverhalen lees! wat een gezoek en getob hebben sommige van jullie toch,.. moelijk hoor,. dan is de borst idd wel weer makkelijker lijkt me,. zo maar languit op de bank,. ben uitgepoept,..
Lynn ligt rustig zo'n 11 uur in een luier....hij is topzwaar 's ochtends, maar verder geen problemen mee. Ik zou lekker die luier om laten hoor, als ze ouder zijn liggen ze er ook gerust 12 uur in. Succes en ik hoop dat Deborah als een roosje slaapt, ze heeft iig genoeg voeding binnen gezien over 24 uur.
Ezzie ik wil ook die gil-periode weer....dat was leuk....ben jaloers Ik zou zelfs wel minder willen werken, 20 uur ofzo, maar mag niet van de baas Ennuh niet frusty raken hoor, dat werkt echt niet met BV (maar das makkelijk zeggen van mij) Anders wat extra vaak kolven, zodat de productie weer op gang komt.