September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    zohoo... wat een intelligent ventje die Quinn haha... leuke foto's zeg. Hij lijkt of is echt geïnteresseerd in die boekjes. :D

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    pstt Mir een seconde later lag hij met zn gezichtje in en op het boek te kwijlen :p
    Leuke fotot voor mijn schoonmoeder. Ze schrijft nl kinderboeken .

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Pinguin wat een leuke foto's van Quinnemans.
    Geweldig hoe hij dat boekje leest, het ziet er al erg geleerd uit.

Wat naar dat hij weer zo overstuur was. Gelukkig niet de hele dag vandaag. Slaapt ie nu lekker?

Ik merk dat sommige verhalen me behoorlijk raken. Ben ook wat gevoeliger geworden. Pinguin, meid rust lekker uit en doe het rustig aan.

Ja Mir ff goed drieten, das fijn :D Dat lucht zeker op, dus dat zal ook wel voor de kleintjes gelden.
    Hihi Tijn weet het al precies met het spuitje. Kleine stinkerd.

Ik kan ook niks meer verklaren hoor, snap ook niks meer van beebs. Heb het ook opgegeven om het te snappen. Ik doe maar gewoon wat en dan zien we wel of het helpt.

Lynn zat zo lief en tevreden te lachen na de fles....had al weer tranen in mijn ogen....pff word echt soms niet goed van mezelf. Zal ik altijd zo emo blijven?

4. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Hoi meiden, wat een activiteiten weer vandaag. Hier weer een rustig dagje. Seán en Tim werden om 7:30 wakker dus daar waren we erg blij mee. Inderdaad Juud 7:00 is een stuk beter dan 4:00.

Ezzie wij wilden vandaag ook naar Haarlem maar besloten uiteindelijk naar Beverwijk te gaan omdat daar een goede kinderschoenenwinkel zit. Hihi misschien had ik je dan wel op de Grote Markt gezien want ik denk dat ik Marno wel had herkend. Hebben jullie dat trouwens ook dat als je babietjes van ongeveer dezelfde leeftijd ziet je dan toch eventjes wat langer kijkt? Ik wel in ieder geval. Als ik alleen ben denken die moeders vast wat zit dat mens nou naar mijn baby te koekeloeren :D !

Hier soms ook rommelende darmen en dan denk ik inderdaad terug aan de tijd dat Seán nog in de buik zat. Grappig dat jullie dat trouwens ook hebben.

Juud bedoel je avondeten? Ik was van plan om niet zo gek lang te blijven. In ieder geval voor de avondspits weer terug. Tim is namelijk vrijdag jarig en gaat die donderdagochtend trakteren dus ik moet 's middags nog even zijn traktaties in elkaar flansen. Wat het ook moge worden. Doe vooral geen moeite om op te ruimen hoor. Wie weet spuugt Tijn de boel bij elkaar en Seán wil nog weleens een rammelaar gooien :D .

Mir wat super dat Tijn zo goed slaapt. Heerlijk toch. Ging ie vanavond ook goed slapen? Hoe ging het gisternacht eigenlijk? F***k ik ben vergeten die kopietjes te maken.. dom dom :oops: . Hopelijk denk ik er maandag of dinsdag nog aan..

Juud ik heb eens een hele domme actie gehad. We stonden buiten en ik deed Tim's sjaal even beter om. Ik draai me om en Seán was met wagen en al verdwenen en die ging richting een trappetje naar beneden. Nou gelukkig stond er een andere moeder in de buurt dus die had 'm net op tijd tegen gehouden. Echt ik was zo geschrokken en voelde me zooooo dom. Dat gebeurt me nooit meer. Nu altijd de rem erop.

Chacha wat fijn dat Lynn weer de oude is. Ze denkt waarschijnlijk van he daar is mama weer wat leuk! Hier ook een zijroller. Ik heb ook het idee dat het niet lang meer duurt voor ie door rolt. Weet je trouwens wat Seán nu helemaal geweldig vindt. Hij pakt mijn vingers en dan trekt ie zich van lig helemaal op tot staan. En dan lacht ie trots! Maar ja ik wil het niet te vaak doen want volgens mij is het niet helemaal goed voor zijn heupjes maar het is zo leuk om dat trotse toetje (nou ja.. toet) te zien.

Mir zo zie je maar weer dat iedere baby andere dingen bij zichzelf ontdekt! Lijkt me een goed plan dat Tijn even Seán gaat praten..

Blupje wat lekker dat je nu op 4 voedingen zit. Hopelijk blijft het zo! Gaf jij nou nog bv of was je er al mee gestopt. Sorry ben het even vergeten.. :oops:

Oh en ik ben ook nog steeds niet ongesteld geweest. Ole ole lang mag het zo blijven want ik mis het totaal niet.

He Pinguin slaap maar lekker uit morgen. Je zal inderdaad wel zijn geschrokken van zo'n berichtje. Als je zelf iets soortgelijks mee hebt gemaakt dan maakt dat toch altijd weer veel los. Toen Tim 10 dagen oud was heeft ie op de intensive care gelegen. Het is allemaal goed gekomen maar als ik er dan weer aan terug denk springen de tranen in mijn ogen. Dat hele wanhopige gevoel komt dan zo weer terug dat vergeet je nooit meer.

Jeetje Mir 25 kilo? Wow da's best veel toch? Ben je het allemaal alweer kwijt? Zal vast wel.

5. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    mir; hmmmm patat,.. je brengt me op een idee voor morgen! geloof dat die 3 kilo die ik kwijt was er alweer aan zit,. hihi :oops:

paddy; ha, was grappig geweest zeg al had je in haarlem rondgelopen en marno herkend,.. moet zeggen ik herken of zie nooit iemand hoor,. loop bv ook zo langs bekende nederlanders, dan trekt diegene met wie ik ben me aan de mouw zo van zag je dat! dat was die of die! uhh, nee, zag niks, sorry :oops: wat dat berteft loop ik met oogkleppen op,. hihi,.
    nog geslaagd in beverwijk?

ga nog ff naast mn grote mannetje liggen op de bank,,.,. dan kan ik al bijna naar boven voor mn kleine mannetje's voeding,.

vind het ook helemaal niet erg hoor om nog niet ongi te zijn! mag nog wel ff weg blijven,.

slaap lekker!

6. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Patat? Hihi heb toevallig in Beverwijk een patatje gescoord :oops: toen Tim zijn ijsje zat te verorberen. Ik kon het toen niet laten.

Ja we zijn geslaagd. Ik had het vermoeden dat z'n schoenen misschien aan de kleine kant waren en dat werd in de winkel bevestigd. Arme jongen liep met kromme tenen. Gelukkig was het nog uitverkoop. Schoenen zijn namelijk zo duur. Je bent zo 75 euro kwijt voor een paar..

7. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Mir ja ik geloof dat Eslem ook uit haar sprongetje is..het gaat al veel beter met haar..

en WOW wat is tijn veranderd zeg..hij slaapt nu heerlijk overdag..eslem is nog steeds van de max 45 minuutjes hehe..maarja zolang ze gezellig is is dat geen probleem..merk wel dat als ik haar niet op tijd op bed leg..ze echt overprikkeld raakt en alles bij elkaar huilt..

mir wat is dat eigenlijk dat lactulose?
    Eslem doet haar mond al open bij de vitamine D druppels uit Nederland..heeerlijk vindt ze die..die hier uit turkije vindt ze maar niets hehe

Blupje: hier geen bal in mijn buik ofzo..ook geen geschop hehe..heb wel dat mijn buik snel opzet..en ik heb ook niet meer zo'n strak buikje als vroeger..moet dat echt gaan trainen..

en wat goed een eigen voedingsritme zeg..

Meiden..merken jullie nou wanneer je kindje honger heeft..
    Ik schaam me echt diep..maar ik zie echt gewoon geen verschil bij eslem..moe of honger..ben ik nu een slechte moeder? hehe..

ezzie..ik ben wel weer gewoon ongesteld..eigenlijk al vrijwel meteen na de bevalling maar dat was heel raar heel weinig en kort enzo..maar sinds de vorige keer echt helemaal ongesteld..en nu moet ik het vandaag of morgen worden..en ik hoop dat ik het word hehe..

Wat eslem trouwens doet..als ik haar optil..bonkt ze met haar hoofd/mond tegen mijn schouder aan..en ook als ze (zoals nu) bij me op schoot zit bij de computer bonkt ze met haar hoofd naar achter of op mijn arm..en wat ze ook doet is mijn arm proberen op te eten haha..

Ik heb gister trouwens flesvoeding gekocht..maar denk dat ik verkeerd heb gekocht ofzo..
    heb geen opvolg melk maar een soort speciaal iets voor de nacht..met rijst en mais etc. er in allemaal..
    Ze vond het geloof ik niet echt denderend lekker..
    En..mevrouw wilt niet meer uit de fles drinken ze doet net alsof ze het niet snapt :(

Moet ik anders gewoon opvolg melk ofzo kopen ? ik weet het niet goed hoor..

ze heeft wel goed geslapen vannacht! is maar een keer geweest..maar ze lag er wel pas 8 uur in..

8. blupje

blupje Fanatiek lid

23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Nikki werd gistere n uit haarzelf wakker om 200 uur. We hebben een fles gegeven en toen heeft ze geslapen tot vanorgen 7 uur! Wauw; echt knap van m'n meisje! En dat dus met 4 flessen!
    Het gekke is dat ze nu ineens wel weer gaat spugen, terwijl ze daar weken vanaf was!
    Maar ik heb sterk het idee dat er een tandje aankomt en dan kunnen ze ook gaan spugen toch? Ik hoop maar dat het daaraan ligt.

Wow; wat hebben jullie gisteravond veel zitten schrijven zeg!

Ezzie; ik ben al 2 keer ongeteld geweest. Sta ik van te kijken, want na het stoppen met de pil duurde het een jaar.

Mir; ik vond dat voeden op verzoek in het begin ook eng hoor. Maar een schema werkte bij Nikki totaal niet! Nou ja, eigenlijk wel, maar dat moet dan een door haar zelfgemaakt schema zijn. Nikki heeft nu al de broek aan in huis :(
    Lekker dat Tijn zo slaapt. Inderdaad is het misschien toch de voeding.
    IK heb even gemist waar die lactulose voor is?

Patat?! Ow hou op schei uit! Ik luste nooit patat (nou ja, niet lusten is een groot woord, maar ik hield er niet zo van). Tijdens de laatste weken van m'n zwangerschap is het begonnen en kon ik er geen genoeg van krijgen! En nu dus nog steeds elke week! Vanavond is het weer patatjes-dag :)

Chacha; Lynn gaat het dus ook zelf regelen? Knap hoor! Tja; als ze nu maar 1 poepluier per dag heeft, zit die dus wel extra vol! (pers het richting je navel Lynn)
    Ik kan soms ook zo volschieten hoor, als ik naar Nikki kijk! En ik was echt totaal niet zo voor m'n zwangerschap.

Pinguin; dat zal destijds wel schrikken geweest zijn toen je zo ging bloeden! Gelukkig is er toen niks gebeurt en heb je nu een heerlijk mannetje! Leuke foto's zeg! Ik vind die ronddraaiende foto's op je home erg leuk!

Jullie hebben dus soms ook darmen die verdacht veel op een baby lijken? Gek dat je daar voor de zwangerschap nooit bij stilstond en nu reageer ik op elk beweginkje in m'n buik! Misschien moet ik er iets minder op focussen :rolleyes:

Paddy; lekker dat je kids pas om half 8 wakker werden! Hoe ou wordt Tim vrijdag?
    :confused: Sean bijna een trapje af! Kan me voorstellen dat je nu goed oplet of de wagen op de rem staat!
    Ik geef geen bv meer; ben ik na 3 weken al mee gestopt. Het deed zoooooveel pijn.

Gulay; je bent geen slechte moeder zeg! Is ook moeilijk om het verschil in huiltjes te herkennen. Ik zie het verschil tussen moe en honger, omdat Nikki knalrode wangetjes krijgt als ze moe is. En als ze een uurtje na de fles al huilt weet ik dat het geen honger kan zijn.
    Nikki eet m'n nek vaak op! :)
    Die melk met rijst enzo is volgens mij voor wat oudere kindjes.

9. ezzie

ezzie Fanatiek lid

5 jan 2006
    1.387
    0
    0
    N.H
    phew,.. gister na de borst van 22.30 met marno in slaap gevallen,. lagen zo knus,.. maar vervolg daarvan is dat ik niet diep slaap want elke beweging van hem voel ik en vervolgens om 1.30 was ie zo aan het bewegen dat ik er toen toch uitgegaan ben om hem in zn eigen bed te leggen,. dat kan ik dan toch beter gelijk na de borst doen, ook al liggen we nog zo lekker! dan heb ik tenminste een volle nacht slaap,.
    ach ja, zo blijf je leren he,.

gulay; lactulose is een drankje zodat ze makkelijker kunnen poepen,.
    grappig dat eslem die druppels zo leker vind,. marno namelijk niet,. trekt er echt een vies gezicht bij!

blubje; lekker dat ze het goed deed op 4 flessen! en dat je nu wel patat lust,. gek he dat dat zo kan veranderen!

gaat ff knuffen met mn ventje,.

10. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Blupje..op het pak stond vanaf 5 maanden..en ach dat is ze bijna dus..die ene week maakt ook niet meer uit..
    Ja eigenlijk krijgt eslem inderdaad ook hele rode wangetjes als ze moe is..

Wat ik wel heel goed herken trouwens is haar zeur huiltje..als iets haar niet zind dan gaat ze schreeuwiger zeurderig huilen..hehe..

Ze ligt nu lekker te slapen..al 25 minuutjes..dus het zal niet zo lang meer duren..
    Ik heb trouwens zo'n vreselijke spijt dat ik haar dus altijd in slaap liet huilen..ik heb haar er vreselijk mee verpest..en ik denk dat het nog lang duurt voordat ze slapen en huilen gaat scheiden..
    Ik wieg nu haar bedje..en terwijl deze methode zo'n twee weken ofzo zou moeten duren zonder te huilen kan eslem nog steeds niet zonder te huilen slapen..niet dat het lang duurt hoor..maar als ik bijv. weg ga of niet wieg wordt het wel erg..maarja langzaam afbouwen.. vind het erg jammer maar heb er wel veel van geleerd..
    Ze huilt iniedergeval niet meer zodra ik haar in bed leg..en heel vaak heeft ze al wel gewoon enkel het inslaap huiltje..dat is zo voorbij zeg maar..en heel soms nog raakt ze volledig overstuur..

11. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    hoi,

DIMPHY HEEFT EEN NICHTJE!
    mijn schoonzusje is bevallen. een meisje, ze heet Amy. 49 cm en ruim 7 pond. helemaal gezond, maar wel een zware bevalling geweest.
    mijn schoonzusje is helemaal kapot en slaapt vandaag eerst bij. dus we wachten nog even met Amy bewonderen. was wel een spannende nacht.

het oppassen ging weer goed. ze komt inderdaad weer uit het sprongetje.
    slapen gaat weer goed en ze is weer lekker vrolijk.

ik leer ook elke keer weer. haar driftbuien zo snel mogelijk rustig krijgen en dat ze nu niet meer op de arm in slaap wil vallen. maar gewoon in bed.

mijn buik flubbert ook en de rest ook nog. maar ben druk aan het sporten en let op wat ik eet. val wel af en mijn buik wordt minder. anderen valt het nu ook op. ik heb geen weegschaal (wil ik ook niet) weet dus ook niet precieswat ik kwijt ben.

fijne zondag

12. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Er is zoveel geschreven, dat ik niet weet op wie ik allemaal moet reageren.

Ga zo met mijn hondje en lynn naar het bos.

Een ding wil ik jullie niet onthouden. We hebben weer een mijlpaal erbij. LYNN IS VANDAAG 5 MAANDEN.

13. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Gefeliciteerd mamsie met je nichtje Amy

14. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Gulay, je bent echt geen slechte moeder hoor. Bij Lynn is het verschil tussen honger en moe ook moeilijk te horen. Alleen bij moeheid gaat ze in haar oogjes wrijven en maakt ze geen contact meer. Bij honger maakt ze overduidelijk contact. Zo kan ik het meestal zien. Aan de huiltjes hoor ik het niet.

Volgens mij is mais nog niet zo best voor die kleintjes. Maar in Turkije zullen er ws andere regels gelden dan in NL. Hebben ze geen gewone flesvoeding?
    Opvolgmelk zou ik ook nog niet doen, dat is hier pas vanaf 6 maanden en pas als je kindje minder dan 600 cc drinkt (dus de rest uit de bijvoeding haalt) Heeft volgens mij te maken met de hoeveelheid eiwitten.

Lynn gefeliciteerd met je 5 maanden verjaardag. Juud wat heeft ze nou gisteren gedaaaaaaaaaaan?

Dimphy gefeliciteerd met je nichtje, ook voor je schoonzusje. Leuke naam ook AMY.....
    Fijn dat Dimphy uit haar sprongetje raakt. Hoe ga je eigenlijk met de driftbuien om, misschien heb ik er nog wat aan?

Mir, heeft Tijn vannacht nog een beetje geslapen? Of heeft ie feestje gebouwd omdat hij lekker uitgerust was?

Wat goed dat Nikki zo lekker geslapen heeft! En wat fijn voor jullie dat het zo goed werkt. Lynn was vanmorgen ook om half 8 wakker.

Ezzie het is wel lekker om met je mannetje in slaap te vallen he? Maar als je er daarna wakker door gehouden wordt, is het toch weer minder....Ach ja als moeder ben je nooit uitgeleerd.

Nog meer mensen hier dus met een patat manie, hihi. Ik was tijdens de zwangerschap ook helemaal verzot op tosti's. Yummie.

Blupje ik heb geen idee of ze meer gaan spugen als ze tandjes krijgen, ik ken het niet als symptoom van tandjes, wel diarree. Heb je iets anders gedaan met de FV? Minder JBPM? Of is ze misschien verkouden? Of geef je nu meer in de fles, de maag moet daar ook ff aan wennen.
    Misschien is het eenmalig?
    Ik hoop voor je dat ze er snel weer mee ophoudt.

Lynn kan wat nieuws, bellen blazen door de neus. Ze is zo verkouden en wanneer ze huilt heeft ze dikke bellen op haar neus. Agossie. Ik vind het wel een grappig gezicht :D

Lynn is nog niet helemaal klaar met haar sprongetje. Ze is wel stukken vrolijker, maar vindt alles nog steeds maar even leuk. Dat moeten we toch eens afleren.

15. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    He he he! Onze beer ligt al 45 minuten plat! Voor hem is dat best lang. Zou het dan toch.....? Please please blijf slapen Seán :whistle: !

16. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Applaus voor Seán! :D :D
    Slaap je nog seán?

Gefeliciteerd mamsie en Dimphy met jullie nieuwe nichtje! Fijn dat alles goed is!

Gulay, kan je in Turkije nergens heen met je vragen? Krijg je geen voedingsadviezen enzo? Lastig hoor! Het is natuurlijk allemaal anders dan in Nederland, dus dan is het een heel gezoek naar het juiste...

Ja Juud! Wat heeft Lynn nu gister voor leuks gedaan? Ben zo benieuwd!
    Ennehh.. gefeliciteerd Lynn, met je 5 maanden! Was je misschien daarvoor door je tante meegenomen.. voor iets leuks om het te vieren?

Iewww. Blupje, hoop dat Nikki niet vaker weer gaat spugen..... kan idd zijn hoor, bij tandjes dat ze dan meer gaan spugen.... in combinatie met ook wat koortsig zijn..

haha... lijkt me een leuk gezicht.. bellenblazen via de neus! :D Lynn is al heel lang verkouden he? Een soort van chronisch? of niet?

Tijn is zekers te weten uit zn sprongetje :D En het lijkt of hij ineens veel meer kan, vrolijker is ennnnn jaaaa... beter slaapt! :D Zowel overdag als snachts. Vannacht maar 1 keer wakker geweest. Geen speen gedaan, hij werd zelf weer stil, olé! En nu ligt hij weer bijna 2 uur te slapen. Hoe kan het he?

Ik ga straks naar vrienden om te eten. Ben nu bij mijn ouders. Ga eens lekker chippiezz eten en toastjes... mmmm......

groetjes!

17. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    dimphy gefeliciteerd met je nichtje!

hoe lang heeft seán nou geslapen?

Deborah moet al lang haar voeding, maar ligt nog lekker te pitten!

verschrikkelijk dat verhaal van dat kindje, een halve kilo! zo klein, hopelijk gaat ze het redden...

wij gaan vanavond uit eten met mijn schoonfamilie bij de griek, heerlijk, heb alleen niet voor niets deze week sonja bakker gedaan, hihi :oops: nou, ik zal er wel op gaan letten..

fijne avond allemaal!

18. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    o ja, Lynn gefeliciteerd! morgen is het de beurt aan Deborah ;)

19. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Goed zo Seán, ben benieuwd hoe lang je in je bedje hebt gelegen.

Lynn is niet achter elkaar verkouden, maar het lijkt wel of ze iedere verkoudheid mee pikt. Haar vader heeft dat ook, die is al maanden verkouden (ook met tussenpauzes). Ach bouwt ze weerstand op.

Wat lekker dat Tijn het zo goed doet. Ook lekker dat hij niet in ruil daarvoor 's nachts gaat spoken.

Veel plezier Niek bij de griek.

Hier ook een mijlpaal: Lynn rolt van buik naar rug! Ze deed het vanmiddag wel 10x achter elkaar. Zo leuk. Ze kan het alleen linksom, maar ze doet het. En de voetjes zijn ook helemaal ontdekt, constant vastgrijpen.

Vanmiddag verjaardag gehad. Beetje saaie verjaardag. En allemaal oudjes die allemaal adviezen gaven. Lynn had de hik. Zegt zo'n mevrouw: "Volgens mij moet ze braken". Hihi

20. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Chacha, eigenlijk niks. Ze zijn naar de stad geweest en heeft 3 truitjes en 2 broekjes gekregen. Ze vroeg wel of ze een keer met lynn mocht gaan zwemmen en dat was het eerste wat bij me op kwam, toen ze lynn mee vroeg, maar dat heeft ze dus niet gedaan.

Oh de frietjes zijn er. Reageer straks.

Doei doei

Deel Deze Pagina