September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Op de site van Lynn, nieuwe foto's van Lynn en Tijn.

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hoihoi,

Idd rustig hier. Ik heb niet zoveel leuke dingen gedaan, het huis opgeruimd, de berg was weggewerkt, boodschappen. Gister nog kraamvisite, die pas om 01.00 uur wegging.
    Ik voel me ook niet helemaal top. Ben ontzettend moe en hoeveel ik ook slaap, het helpt allemaal niks. Ik denk dat de 1e weken werk nu een beetje doorwerken. Ik heb ook nog niet zo'n goed ritme. Ben dus een beetje dipperig. Het weer werkt ook niet echt mee. , echt een depri weertje.

Vanmiddag een vriendin op visite, ff lekker van me af kletsen.

Mir en Juud fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad en wat een leuke foto's.

Mir weer katervrij? hihi. En toch aan de fruit- en groente hap? Blijft het een beetje binnen?

Juud dus je kan al snel in de USA zitten. Gaaf zeg, maar ook spannend zo'n reis. Volgens mij mag de maxicosi mee naar binnen als ie in de bagagebakken past.

Ezzie dus nu ook een hond. haha. Lynn kan ook zo hijgen wanneer ze iets leuk vindt.

Kira, ik hoop dat je het feestje overleefd hebt. Zal wel druk zijn geweest.
    En hoe is het met Seán nu, nog hoesterig?

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Oh en nokinee welkom! Ben benieuwd naar je verhalen, dus post maar snel eens een keer wat!

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
  5. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    juudje, hoe gaat het nu? Heb je nu veel info verzameld over het reizen? Ik kan me zoo goed voorstellen dat je er de zenuwen van krijgt. Heb je zelf alleen wel eens zover gevlogen? Pff T is me wat hoor en dan met een kleine. Over het flesgeven en het ritme, daar zou ik me ook druk om maken hoor. De tijd is daar anders, ik heb geen idee hoe Lynn daar op zal reageren. Misschien dat ze het vanzelf regelt. Maar t kan wel zijn dat ze de eerste twee dagen misschien wat van slag is. Maar als jij gewoon op bepaalde tijden gaat voeden daar, dan is ze er vast zo weer aan gewend! spannend hoor! Maar ook wel echt ontzettend GAAF! :D Gewoon naar The States! 8)

Een dipje chacha? Het werken vergt ook veel van je hoor. En als ik lees wat voor werk je doet, dan is dat niet niks hoor en echt wel vermoeiend! Lekker dat je straks even heerlijk alles van je af kunt zeuren! Vind ik ook altijd lekker... en voel me daarna ook toch wel een stuk beter. Maar het is geen zeuren hoor, t is allemaal nu een stuk zwaarder. Je kan nooit meer zeggen: Nu Even NIET!

Kira, leef je nog een beetje? Of val je om?

Ik ben hier begonnen met groente- en fruithapjes. Vond het nu een goede tijd. Alles blijft binnen :D
    Alleen vannacht was het weer gillen. Weer zn oogjes dicht en kreunen en gillen. Krampjes dus... En ik denk dat dat is van de hapjes... maar ja... hij moet er toch aan wennen? Ik heb hem net ook weer een fruithapje gegeven. En een groentehapje doe ik vanavond ook weer. Eens kijken, als hij dan weer zulke krampjes heeft, dan stop ik er maar weer mee... maar aan de andere kant denk ik dat hij er toch aan moet wennen, straks moet hij bijvoeding hebben en kan ik niet meer zeggen.. doe maar niet...

ik ben lui. Hopelijk komen mn ouders vanmiddag even op bezoek. Even gezellig nu is het saai. Ik ga maar eens Tijntje op bed leggen en dan maar aan de studie vanmiddag

Ik ben met Tijn aan het oefenen met rollen. Hij vindt het fantastisch! vooral als ik hem een zetje geef.. maar zelf issie wel erg lui hoor!
    Haha.. hij maakte zich net zo druk van de lol van het draaien dat er een beetje melk met fruithapje terug kwam.. maar dat was zoo dik net klontjes.. dus kon ik net op tijd opvangen, verder houdt hij het binnen. ben ik zo blij mee zeg

doeg!

6. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    hoi,

dimphy is weer beter. :p

gister zijn we naar de kindercarnaval in het wijkgebouw geweest.
    ze vond het pachtig, al die kinderen en alle aandacht.
    er staat een foto van pipo dimphy op haar site.
    onder dimphy 1.

juud, spannend! zo gaaf.

nokinee, welkom

dimphy heeft sinds een paar dagen een rode tepel. en als je erop drukt voelt het hard. het ziet eruit als een puist zeg maar. herkennen jullie dit.
    misschien is het iets door hormonen of groei.
    anders ga ik maar eens de dokter bellen.
    op het bureau zeiden ze er niet veel op, alleen als het droog was mocht ik er iets opsmeren. maar vind het raar.

allemaal een lekkere luie zondag.
    wij gaan straks even naar mijn schoonzusje, nog even na aimy kijken en daarna lekker bij mijn ouders patat eten.

7. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    heerlijk mamsie, dat Dimphy weer is opgeknapt.
    Gek, dat plekje bij haar tepeltje. Als ze klein zijn is dat wel vaker opgezwollen, maar dat komt door de hormonen. Maar Dimphy krijgt toch geen bv meer? Geen idee. Vast niets, maar zou als ik jou was wel even navragen, dat kan nooit kwaad.
    Ik heb hier trouwens ook soms iets geks bij Tijn. Dan is het rondom zn mondje en beetje zn lipjes blauw. Heel gek.. hij heeft het dan niet koud. Maar het kleurt dan gewoon blauw. Misschien ook hoe je er tegenaan kijkt. Hij heeft trouwens wel een dun huidje, dat dan snel blauw kleurt met adertjes. Nu zie ik het niet meer, maar als het nog eens terug komt ga ik ook eens vragen aan de ha. gek hoor.. blauw...

trouwens er zijn een paar baby's :baby: soort van 'jarig' hier! :whistle:

Gefeliciteerd Marno en Lynn!
    En Tijn
    En volgens mij nog een beeb..? wie was er nog meer 11 sept?

5 maandjes oud! gaat de tijd snel he joh!

8. nokinee

nokinee Actief lid

24 feb 2006
    226
    0
    0
    goedemiddag dames,

Juudje: Ik heb net even gelezen over je zorgen om met die kleine naar Amerika te gaan m.b.t. de voeding, maar ik kan je misschien een beetje gerust stellen want mijn broer is toevallig pas geleden ook naar Amerika geweest met zijn kindje van 6mnd en dat is allemaal goed gegaan!
    Ook kwa voeding was het geen probleem, op de een of andere manier passen die kleintjes zich toch sneller aan dan je denkt.

Ik ben ook al een tijdje geleden begonnen met het geven van fruithapjes en toe nu toe zonder veel problemen dus nu krijgt hij s'avonds een half potje groente. (gisteren bruine bonen en dat vond hij heerlijk)

Nog even en dan mogen we ook brood gaan geven en dat zal ook weer een hele nieuwe ervaring zijn.

Ik heb geprobeerd om foto's van de kleine in mijn album te zetten maar ze zijn te groot en ik weet niet hij ik ze kleiner moet krijgen dus dat moet ik nog even uitzoeken.

Wat geven jullie kwa drinken aan die kleintjes want Thijmen is er nog niet echt gek op.
    Water en diksap vind hij niet echt lekker dus misschien ga ik binnenkort wel thee proberen, want als ze bijvoorbeeld ziek zijn en niks willen eten kan je ze in ieder geval drinken geven.

9. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    hee nokinee,
    je kunt heel makkelijk bij www.fotoverkleinen.nl je foto's kleiner maken. Echt heel simpel en snel!
    Ben benieuwd naar Thijmen!

ik ga zo proberen Tijn een beetje sap te geven... Vindt Thijmen dat niet lekker?

dit mafkeesje slaapt al bijna 2 uur. Ik heb wel een keer de speenmethode moeten toepassen maar toch! Heb ik mooi bijna een afstudeeropdracht af kunnen tikken. Olé olé. Vanavond het laatste stukje en dan is dat klaar! Dan nog maar twee te gaan...

waar is iedereeeen? Niemand wat te vertellen? Onzin vertellen is ook leuk hoor! :D

10. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hai, hier even een kort berichtje : nog steeds snip verkouden, net als Deborah :cry:

net wel even een rondje in haar nieuwe wagen (de 2e) gereden en ze vond het prachtig!

11. nokinee

nokinee Actief lid

24 feb 2006
    226
    0
    0
    Mir: Thijmen is niet echt gek op diksap. Hij drinkt het meer omdat hij het leuk vind om het flesje zelf vast te houden en dan is het meer kliederen dan drinken.

Thijmen slaapt heel veel dus ik heb tussen de voedingen toch vaak even 2 uur voor mezelf en s avonds slaapt hij van 22:00 tot de volgende ochtend 09:00 uur dus dat is wel lekker

12. nokinee

nokinee Actief lid

24 feb 2006
    226
    0
    0
    Mir, het is gelukt met de foto's bedankt

13. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    ook al zo'n schatje die Thijmen!

Ja, je kunt zien dat het een septemberkindje is ;)

14. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Jaaaaa Tijn en Marno gefeliciteerd! Alweer 5 maandjes. Wat gaat het hard.

Ik ben benieuwd of Tijn de nacht doorkomt zonder krampjes, het kan ook gewoon stom toeval zijn geweest dat ie nu opeens kramp krijgt. En ze moeten er idd aan wennen, maar met 6 maanden schijnen de darmen er beter tegen te kunnen. Het is gewoon een kwestie van even aanzien, je merkt wel hoe Tijn er op reageert. Ik hoop over 2 weekjes te kunnen starten na overleg met de dietiste.

Hihi Tijn vindt het rollen leuk? Ze moeten even doorkrijgen hoe het werkt. Lynn is het soms ook even vergeten en dan kan ze het opeens weer zelf. Het verschilt per dag. Ze vindt de activitycentre nou ook opeens leuk.

En ik ben een slechte mama :oops: Lynn was weer erg druk aan het rollen. Wanneer ze dan op de rug ligt is het krijsen omdat ze weer op de buik wil. Ik was iets te enthousiast met het terugrollen op de buik. Kaboem met de hoofd tegen de spijlen van de box. Lynn natuurlijk huilen :oops:
    Nou ja als ze ouder worden wordt het nog erger....

Hoe is het gegaan met de diksap Mir?

Lynn is ook erg moe dit weekend. Vanmiddag van 12 tot half 2 geslapen. En nu ligt ze er vanaf 16 uur al weer in. Gisteren ging het net zo (heeft ze tot 18 uur geslapen), maar das eigenlijk mooi, want dan kan ik haar ophouden tot de laatste voeding.

DUs Tijn en Lynn doen een beetje hetzelfde.

Mamsie wat raar van dat rode opgezwollen plekje. Lynn heeft het vlak na de geboorte gehad (kwam door de hormonen, ze werd ook ongesteld :confused: ) Nu ken ik het eigenlijk niet. Misschien een kliertje ontstoken ofzo?

Mir Lynn kan ook blauw om de mond zijn. Is ook van de adertjes volgens mij. Ze heeft het ook wel eens op haar voorhoofd. Beebjes hebben dunne huidjes. Had ik vroeger als baby ook heel erg. Soms zie ik het en het volgende moment is het weer weg.

Met mijn dipje gaat het weer wat beter, het is gewoon weer een aanpassingsperiode, een nieuw ritme. Net gezellig gekletst met een vriendin (die alleenstaande moeder is van een jochie van 5 en nog eens 30 uur werkt, dus wat zeur ik eigenlijk) en een tobelerone opgegeten (he chocolade helpt erg goed).
    Ga zo maar eens spaghettisaus klaarmaken. Kan René aanvallen wanneer hij thuiskomt van de voetbal.

René is trouwens volgende week jarig, geen idee wat ik moet geven. Jullie nog leuke ideeen?

Niek beterschap! Hier gaat het beter met de verkoudheden. Ik snotter nog af en toe en Lynn hoest nog wat. Maar zo vervelend, er heerst weer van alles momenteel.

Nokinee, wat een schatje die Thijmen! En dus ook al behoorlijk aan de hapjes! Leuk zeg!

15. Es1981

Es1981 Actief lid

Wat leuk zeg, zo veel beebs al aan de hapjes, wat worden ze snel groot zeg.

Chacha, moeilijk alstijd he, cadeautjs verzinnen. Nieuwe sporttas? een mooi shirt? ehhh moeilijk hoor.

Berry en ik hebben gelukkig besloten om NIET aan valentijn te doen. Vind het zo'n onzin.

Gaan er trouwens nog mensen naar de 9maanden/ huishoudbeurs?

Alle snotteraars, beterschap.

16. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    OOOOH, chacha, ik vind dit ook altijd zo moeilijk. Vor iedereen hoor.

Marno, Tijnemans en Lynneke, gefeliciteerd. Let's have a party.

Mir, kan best hoor. Zijn darmen moeten er even aan wennen. Ik begon met Lynn met eten wat niet stopte. Dus geen banaan. Nu doet ze het heel goed. Op de naakte bloemkool na. Hahaha.
    Lynn heeft vrijdag en zaterdag weer llekker doorgeslapen. Zei ik toch. De ondeugd. Nu ligt ze in de wipper naar carlo en irene te kijken.

Chacha, hahahaha, geen slechte moeder hoor. Heb dit met Lynn gehad toen ze heel klein was. Had haar op de droger liggen en daarop staat een bak water voor de lucht. Ik draaide haar om en ze knalt zo met haar hoofdje op die bak. Brullen natuurlijk en een schaafwondje op haar hoofd. Zielig.
    Chocolade helpt heel goed tegen dipjes. Waarom weet ik niet. Was van de week wel iets over op de tv.

Mamsie, weet niet wat het is. Heb meteen bij lynn gekeken, maar zag niks, dus kan je niet helpen. Solly.

Nokinee, leuke foto hoor. Schatje.

Niek beterschap.

Lynn en ik hebben lekker tot 15.00u op de bank gelegen. ZZZZ. Zo fijn. Om half 10 werd ze wakker. Dus lekker mee naar beneden en fruithapje gehad. Daarna lekker op de bank gaan liggen en we hebben allebei geslapen tot 12.00u. We hadden het nodig. Vooral ik. Nu ga ik lynn de fles geven en dan ga ik dadelijk naar de buren. Spelletje doen.

Fijne avond.

17. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoiii

hier alles goed ben alleen steeds zo moe en gister had k steken links onderin me buik :(

youame begint nu beter te drinken drinkt nu 130 water en 4 en bijna half schepje op :D

ff vraagje ze heeft vanmiddag rond 4 uur paar hapjes fruit gehad en wou der zo voor het eerst bloemkool geven kan dat?

nokinee welkom en wat een schatje heb je
    :D

youame vind diksap heel lekker ze drinkt t zo op

tijn en marno gefelicteerd youame moet nog 8 daagjes
    :D

morgen gaan we ff wegen ben erg benieuwd en van de week gaan we voor het eerst zwemmen
    ze moet woensdag naar de dokter ze heeft allemaal droge plekjes op der benen en van de cb wordt k ook nie wijzer die zeggen alleen van oh ze heeft gevoelig huidje
    k weet wel dat k het vet moet houden met creme maar het lijkt wel erger te worden zo zielig

hier nog geen rollend kind ze maakt nu hele hoge geluiden enwil niet meer in de box slapen als ze moe is wordt ze boos en krijzen zo gauw ze in bed ligt is ze stil

wij gaan wel wat met valentijn doen maar weet nog nie wat want 14 februari is een speciale dag toen heb k de zwangerschaps test gedaan :D :D en was k al 8 weken zwanger :oops:

mamsie idd raar van dat plekje
    youame was ook ongesteld na der geboorte

ik ga ff tv kijken ben alweer moe en heb geen reet gedaan vandaag :oops:

18. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    ik ga even flessen met tijn... maar las net de berichtjes.. dus even snel een vraagje...
    hoe kan het dat er kindjes zijn die ongesteld zijn bij de geboorte? huh? ik heb veel geks gehoord maar dit nog niet?

19. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    mir: dit komt door de hormonen van e moeder, ze kunnen ook opgezette tepeltjes hebben en er kan zelfs wat uit komen. Deborah had ook de eerste dagen wat bloed in de luier door mij.

marline: leuk! Deborah gaat ook zwemmen van de week, wat doe jij: zwembroekje of zwemluier?

20. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Hallo allemaal ik heb het weer overleefd! Pfff het was gisteren echt een gezellige chaos. Iedereen kwam zo ongeveer tegelijkertijd aan en natuurlijk wilde Seán ook graag drinken dus arme manlief die had stress haha. Die moest voor iedereen koffie en gebak neerzetten terwijl de kleintjes de boel al begonnen af te breken :D . Het was erg gezellig maar ik denk toch dat we het volgend jaar anders gaan doen. Als je zoveel mensen hebt dan heb je bijna geen tijd om echt met iemand te praten.

Vandaag gaat het wel redelijk met Seán. Hij is alleen erg uit zijn ritme. Is nu erg vroeg wakker. Vanochtend was het al 6:15 en de hele dag wil ie niet langer dan 30 minuten per keer slapen (2 keer) met als gevolg dat ie zooo moe en sjaggie is 's avonds.

Mir ik vroeg mij af of je die lactose nog geeft? Wat je ook kan doen om Tijn's darmpjes een beetje te ontzien is het hapje 's middags net voor zijn fles te geven. Het is namelijk ook de bedoeling dat ze dan iets minder melk krijgen! En waren je ouders nog gekomen?

Juud probeer je niet al te druk te maken hoor. Ik weet dat is makkelijker dan gezegd. Over die voeding - volgens mij mag je gewoon meenemen hoeveel Lynn nodig heeft hoor. Ook vond ik dat ze op Schiphol vrij makkelijk waren. Ze waren niet super streng om maar niet over Dublin te spreken. Daar kon je echt gewoon een liter fles meenemen. Nu zullen ze op de vluchten naar de VS natuurlijk wel wat stricter zijn. Oh wat je moet doen is op tijd inchecken en als de vlucht niet vol is (moet je ff vragen bij de balie) of ze de stoelen naast je vasthouden. Dan kun je Lynn daar evt. ook nog neerleggen, anders moet ze helaas op schoot. Meestal zijn ze daar wel behulpzaam in maar je moet het wel vragen. Ik vind de draagzak ook makkelijk als je geen buggy mee wilt sjouwen. Lynn is niet supergroot en zwaar toch? Dus misschien ook een optie. 's Nachts vliegen is inderdaad een goed idee want dan slaapt Lynn waarschijnlijk gewoon lekker tijdens de vlucht. Oh en volgens mij in O'Hare kun je vrij dichtbij de gate door je kennissen worden opgehaald. Volgens mij zelfs al voor de bagagebanden maar misschien is dat alweer veranderd.

Nokinee leuk dat je ook meekletst. Leuke foto's! Echt een schatje hoor.

Euh 14 Februari? Volgens mij is manlief er dan niet eens.. dus dat wordt niks doen.

Chacha fijn dat je lekker met je vriendin hebt gekletst. Dat vind ik ook altijd helpen hoor. Als je het van je af hebt gepraat kan je alles toch weer beter relativeren. Oh en ik heb de kinderbescherming al gebeld :) .

Mamsie... mmmm zal wel niks zijn maar ik zou het gewoon eventjes navragen. Daar zijn die mensen voor :D !

Deel Deze Pagina