hoi Hoi Fijn om te lezen dat de kleintjes het weer een beetje beter doen, ach, we hebben zelf ook wel eens een dag dat het niet lekker zit bij jezelf, alleen is het bij zo'n kleintje zo zielig, ze kunnen niet vertellen wat er is, dus is het huilen en wakker zijn. Vinny is vanmorgen op het CB geweest. Hij was goed aangekomen, hij weegt nu 5580 gram en is 59,5 cm lang. Behoorlijk gegroeid dus, maar de arts was erg tevreden over hem. Hij mag ook gewoon de voeding hebben die hij nu heeft, hij mag zeker 6 flessen van 160 drinken, maar 5 zijn ook goed. Gelukkig maar. Ze houd wel de uitslag op zijn hoofdje in de gaten, hij had wel 4 echte babyacne pukkeltjes op zijn kin, maar de rest van de kleine pukkeltjes weet ze nog niet wat het is. Over 4 weken kijkt ze weer, zitten ze er dan nog, dan gaan we kijken of het toch koemelkallergie is ( mijn vermoeden is dat dat er wel mee te makenheeft, al hoop ik het niet). Ook heeft hij een voorkeurshouding met slapen en liggen. Ik heb nu wat oefeningen voor hem meegekregen. Mijn oudste heeft dit ook gehad, maar die kon niet de andere kant opdraaien met zijn hoofdje vanwege een te korte nekspier, en daar kwamen ze toen pas te laat achter toen zijn hoofdje al gedeeltjelijk afgeplat was, maar nu houden ze het op het CB ook goed in de gaten. Dus met een goedgekeurde zoon haha ging ik weer naar huis ! Hij is nu nog steeds wakker, hij heeft nog maar een halfuurtje geslapen. Hij heeft nu wel voor de 2e keer de hele nacht doorgeslapen, eergisteren van half 11 tot half 7, en afgelopen nacht van 2100 uur tot 0700 uur. Heerlijk hoor ! Maar dat kan vanavond zo weer omslaan hoor, we zien het wel. Verder kan ik nergens een leuk babymutsje vinden, ik ga morgen maar even naar prenatal, bij de gewone winkels zijn de mutsjes allemaal te groot en het word nu toch wel kouder. Ik haal Vinny ook niet uit bed voor de visite hoor, Meestal word hij vanzelf wel wakker, en anders kijkt de visite maar even rustig op de babykamer. Nou dat was het weer voor even, ik geloof dat Vinny honger krijgt, dus ik ga even een flesje maken groetjes celiene
ze zijden tegen mij ook als je er last van blijft houden moet je geopereerd worden gelukkig dat k er geen last meer van heb haha maar hoe gaat het strax bij een volgende zwangerschap(moet er nu nog nie aan denken) dan kun je er een gaasje erover heen plakken heb je minder kans dat ie weer aar buiten floept hebben jullie kindjes dat ook dat ze op schoot in slaap vallen en zogauw je ze neerlegt ze weer wakker worden k laat haar dan 10 min huilen k haal haar er niet uit geef een aai over de bol en sus maar dan schreeuwt ze alleen maar harder duz dan begint het hele ritueel weer k heb vanmorgen der 1e puistje ondekt en ze had zo'n mooi gaaf huidje snif snif zaterdag gaat ze uit logeren bij me zus want wij gaan togg ff proberen een avondje met z'n 2tjes weg tegaan en ze moet het ook leren om uit logeren te gaan beter vroeg dan laat togg nou ze slaapt eindelijk duzz k ga maar ff sigaret roken buiten en ff douchuh gr marline
Oh Marline, heb jij ZELF een navelbreuk? Ik dacht dat Youame een navelbreuk had... Oeps verkeerd begrepen! ... Dat is pas vervelend zeg!
he hallo! Vervelend, navelbreuken Hoe kan je eigenlijk zien dat het een navelbreuk is en hoe ontstaat dat? Jee goed gegroeid die Vinny zeg Celiene! Fijn dat alles goed gaat... alleen afwachten met die pukkeltjes. Hoe zien die er dan uit en hoe weet je dan dat het misschien samenhangt met koemelkallergie? @Marline, heb ik ook hoor! Tijn valt bij mij in slaap...maar zodra ik hem in zijn bedje leg is het ook brullen geblazen... Behalve savonds... dan gaat dat aardig goed. Dan valt hij ook meteen na het drinken in slaap... laat hij een boertje en dan slaapt ie weer verder op je buik en leg ik hem zo in bed.. Maar overdag no way dat meneer lekker verder slaapt in zijn eigen bedje... dat is een hele strijd nog... we houden vol... chacha.. ik denk ook een sprongetje! Tussen 8-9 weken is er weer een sprongetje! Heb je ook het boek ´Oei ik groei!' ? Zeg ik heb de Bfree flessen binnen! Had net borstvoeding maar om half 10 de laatste flesvoeding en dan ga ik m voor het eerst uitproberen. Ik ben heel benieuwd. Jeetje wat een fles is dat zeg... ziet er ff anders uit dan normaal, maar ik heb hoge verwachtingen... Ik zal je laten weten hoe t bevalt! Morgen 11.45 moet Tijn voor zijn eerste prik....Hopelijk gaat het goed en heeft hij er niet al te veel last van! Wel spannend eigenlijk best... Nou ik ga even lekker koffie drinken! tot gauw maar weer
@ Mir Ik heb het boek Oei ik groei kunnen lenen, staan toch wel herkenbare dingen in. Ik ben benieuwd wat jij van de Bfree fles vindt, mij bevalt ie nog steeds goed, het is inderdaad een behoorlijke fles met al die onderdelen. Succes morgen met de prikken, kan me voorstellen dat je het spannend vindt, dat zou ik ook hebben. Ga je nog wel naar de babymassage? Marline: wat lekker zeg een avondje alleen (nou ja met z'n tweetjes) Geniet ervan. En dat van op schoot in slaap vallen, is erg herkenbaar. Hier gebeurt het regelmatig net zo....Soms wel frustrerend he? Celientje: wat heb je al een grote vent, super zeg! Fijn dat je zoon weer door de APK-keuring heen is....
De Bfree fles die gebruikte ik eerst ook voor Iman, echt geweldig! Maar toen ze friso comfort kreeg, kreeg ze die dikke voeding niet meer door de speen heen Marline, idd zo moeder, zo dochter... Ik ben benieuwd of Iman er aan geholpen moet worden @Mir: een navelbreuk is als de navel zo naar buiten plopt, alle beebjes hebben dat in het begin, maar dat moet na een paar weken weggaan. Als je de navel indrukt voel je de ingewanden van je kindje 'rommelen' onder je vinger.
chacha ja echt als je dan bezig bent met iets en ze begint weer te krijzen dan weet je echt niet wat je moet doen je wilt der laten schreeuwen totdat je klaar bent maar k kan der niet laten huilen hoe moet dat strax met de operatie (lip sluiting) maar gelukkig dat k niet de enige ben dat je de hee dag met je kind op schoot moet zitten voordat ze slaapt sweetangel k hoop dat het overgaat want een operatie voor klein mensje vind k zo zielig mir veel succes morgen k heb gehoord dat de plek verzacht wordt als je het een beetje masseerd of een lauw washandje erop legt mensen ik ga de kleine meid ff voederen en dan lekker naar bed slaap lekker allemaal en k hoop voor iedereen een rustige nacht
heej Mir, Lynn krijgt straks ook haar eerste prikken, om 11.15u. Mijn moeder gaat mee, ik vind al die spuiten maar niks. Ik gebruik de difrax flessen. Moet binnenkort een andere kopen, die ik nu heb is helemaal zacht aan het worden. Naar mijn mening mag en kan dit eigenlijk niet! Een kennis van me heeft nog een cadeautje thuis staan voor me. Een starterspakket van de b-free flessen, maar volgens mij zit daar ook zo'n grote speen op. Net als bij de avent flessen. Lynn wordt voor dat ze 1 is, ook geopereerd. Ze heeft een vliesje tussen twee vingertjes. Waarschijnlijk moet ze ook een spreidbroekje. Ze is in stuit geboren en haar lijnen op haar beentjes lopen niet gelijk. Wat een feest! Dat vind ik zo zielig! Ga nog even vlug stofzuigen en koffie drinken. Liefs Juud
hee juud jij ook succes met de prikken! HOpelijk merken ze er niets van... Ik ga vanavond naar babymassage voor het eerst dus hoop niet dat Tijn zich dan niet lekker voelt... He ik wist niet dat je een stuitbevalling hebt gehad... pff... zwaar! En hoe is dat vliesje, zijn de vingertjes een beetje aan elkaar gegroeid? Thanx voor de uitleg van het navelbreukje... jeetje joh wist ik echt niet.. Marline, wanneer moet Youame aan haar mondje geopereerd worden? Vervelend! De B-free fles bevalt tot nu toe helemaal geweldig Tijn heeft gisteren van 19.00 uur tot half 2 snachts geslapen en daarna tot half acht Tjonge... Ik wilde hem eigenlijk wakker maken om elf uur... maar hij sliep zo vast. Allemaal kusjes..maar nee hoor hij sliep heerlijk door.. dus ik liet hem maar slapen... Maar ja dan moet je er om half 2 uit... gelukkig wilde Bart t flesje geven ga nu even naar m toe... Straks de prikken... spannend hoor..
ja mir, een stuitbevalling. Gelukkig was Lynn een minitje, anders had ik het niet aangedurfd. Maar van de andere kant. Als ze gewoon op gewicht was geweest..... Is hetzelfde als een gewone bevalling, alleen dan eerst de billen. Het moet er toch uit! En ja die vingertjes zijn wel ontwikkeld. Dus in allebei zitten botjes, alleen zit het aan de onderkant van de vingers vast. Het bovenste kootje is wel los. Snappie het nog? Zal proberen of ik er een foto van kan maken en deze in mijn album zetten. Ga nu Lynn in bad doen, dan de fles en dan naar de prikken! Liefs Juud
Succes meiden met de prikken, laat me weten hoe het is gegaan want ik moet dinsdag.... @ Juudje de spenen van de B-free zijn idd ook groot, tenminste Lynn hoeft haar mondje niet anders te houden om te drinken. Fijn, Mir, dat de B-free is bevallen, ik ben benieuwd of het doorzet! Marline, ik vind het ook lastig hoor het laten huilen, ik denk aan de ene kant moet Lynn het leren om zelfstandig in slaap te vallen, maar aan de andere kant vind ik het ook zo zielig. Ze klinkt soms ook zo zielig. Wat naar dat jullie kleintjes geopereerd moeten worden. Zo'n klein mensje op zo'n grote operatietafel. Maar uiteindelijk is het beter voor de kleintjes! Hier was het vanochtend huilen, toen ik haar na de 1 voeding terug in bed legde....normaal doet ze dat nooit. Is weer wat nieuws, zal wel lekker beneden willen blijven, maar dat feest gaat mooi niet door om half 7 's ochtends. Nu slaapt ze nog steeds, terwijl ze al toe is aan de voeding. Ik laat d'r nog maar ff slapen, misschien heeft ze dan straks reuzehonger en komen we op 5 voeding vandaag. Zijn jullie al weer ongesteld geweest na de bevalling? Ik ben echt heel erg ongesteld, lijkt ook wel of ik weer stolsels verlies. Is dat normaal?
Hoi meiden Hoe is het met de prikken gegaan? Ik hoop goed. Vinny moet over 4 weken, ik neem 2 koude doekjes mee, en een gaasje voor eromheen, dat doe ik dan gelijk erop, dit houd de zwelling tegen. Ik heb dit bij de oudsten ook gedaan, en die hadden nooit echt last van hun beentjes. Maar ik blijf het zielig vinden hoor, Bart gaat ook niet mee, die vind het al helemaal niets dat gedoe en geprik met vinny en andere beebies. wat vervelend dat jullie kleintjes geopereerd moeten worden. Ik kan me zo goed voorstellen dat je daar behoorlijk tegenop ziet, bah. Of het echt allergie is van Vinny dat weet ik niet zeker, maar Maik had ook zo;n uitslag op zijn gezichtje, al waren die plekken kleiner, en had hij ze ook op zijn lijfje. Maik is toen al vroeg geprikt en onderzocht en toen bleek dat hij een koemelkallergie had en later nog wat meer allergieen. Dus het komt me gewoon bekend voor. Het zijn eigenlijk allemaal kleine pukkeltjes bij elkaar over zijn hele huidje verspreid en ze gaan niet weg. |Hij heeft er gelukkig geen last van, het jeukt denk ik niet. Juist omdat hij een broer heeft met allergien ben ik er zo alert op. Wat is er eigenlijk speciaal aan die Bfree flessen? ik heb dat denk ik gemist haha. Ik gebruik avent flessen en dat gaat goed, al laat vinny wel regelmatig melk uit zijn mondje lopen als hij aan het drinken is, ik weet niet of dit misschien aan de speen ligt? Vinny bedacht vannacht dat 2 nachten doorslapen wel weer genoeg was, hij kwam gewoon lekker om half 4 voor zijn fles. Daarna om 7 uur, gelukkig ging Bart er uit, kon ik ff doortukken haha. Chacha, ik weet het niet zeker. Ik ben 2 weken geleden weer met de pil begonnen, vergat gelijk in de eerste week 1 pil, later ingenomen, en een paar dagen later, en nu ook nog verlies ik wat bloed en slijm. Ik weet dus nu niet of dat door de pil komt of dat ik gewoon ongesteld ben geworden. Ik wacht maar even af tot de strip af is. En ik heb ergens gelezen dat je eerste menstruatie anders en erger kan zijn dan normaal, ook dat moet allemaal weer in orde komen. Nou, ik ga even aan de koffie ! Kom straks gauw weer leven hoe met met de prikken is gegaan ! groetjes celiene
Lynn heeft de prikken héél goed doorstaan. Ze gaf een kikje, maar zodra ze opgepakt werd, was het over. Ze ligt alweer lekker te slapen. Even een misverstand uit de wereld helpen. Er wordt nog niemand geopereerd aan een navelbreukje. Ik moet het navelbreukje overigens wel in de gaten houden, omdat het groter is geworden. Tegenwoordig doen ze het niet meer afplakken. Het zit onder de huid, dus heeft afplakken op de huid geen zin. Die spieren zijn niet gesloten en daardoor komen die darmpjes in het naveltje te zitten. Ben benieuwd hoe ze straks is. Maar even extra tempen vandaag! Hoe deed Tijn het Mir? @chacha, Lynn heeft nu difrax, met kleine speen. Heb de Avent geprobeerd, maar daar was haar mondje te klein voor. Die kreeg ze niet over de speen. Misschien dat ze het nu wel kan, nu ze wat groter is. Ze woog trouwens 4500gr en was 53 cm. Ze is al 2 kilo aangekomen sinds de geboorte en ze kwam nu netjes de curve binnen. Goed dus. Veel liefs Juud
hallo! Hier ook de prikken goed doortstaan Tijn was erg rustig de hele tijd al... dus dat verbaasde me al.. Hij zat lekker bij Bart op schoot en ook tijdens het wegen en meten was hij lekker rustig! Toen viel hij in slaap en moesten we m wakker maken voor de prikken .. Hij gilde eventjes maar t was ook zo weer over... HOpelijk heeft hij er verder geen last van vandaag.. Tijn weegt nu ruim 6 kilo en is 57 cm... tjonge echt een dikkertje hoor.... oh ga nu even naar tijn hij is wakker... tot later!
@mir moest je tijn wakker maken waarom volgens mij doen ze dat hier ook als ze slapen en youame wordt als het goed is tussen de 3 en 6 maand geopereerd en volgende week donderdag naar de plastisch chirurg dan krijgen we mischien al een datum k heb een keizersnede gehad (stuitligging) ben nog niet ongesteld k moet maandag weer met de pil beginnen gr marline
hier ook niet niet ongesteld.. heb geen idee hoelang dat gaat duren.. vind het eigenlijk wel best zo.. Ik hoefde Tijn niet perse wakker te maken, maar ik had m ingewikkeld in een doek (hij was nog niet aangekleed) en moest hem zo neerleggen dat hij geprikt kon worden en toen werd ie wakker... even gillen bij de prikjes, even huilen en het was voorbij... viel me dus reuze mee! Na wat gejengel hier thuis is hij nu in een diepe slaap! Oh dus Youame wordt al best snel geholpen! Fijn dat je dan zo snel al een datum hebt!
Fijn dat prikken meegevallen is bij de kleintjes ! Juudje ik heb even gekeken, ik heb dat nog nooit gezien, is het iets wat voor komt in de familie of kan zoiets spontaan ontstaan? Fijn inderdaad dat je zo snel een datum voor Youame krijgt, dan geeft dat ook duidelijkheid en kan je je er op voorbereiden. Zo, nu even eten koken, greetz celiene
Heeeee hier zijn jullie! Geen idee dat dit topic bestond. Ga zo even mijn achterstand weglezen. Gezellig! (ben ook september-mama, mijn dochter is vier dagen na de uitgerekende datum geboren op 8 september).