@celientje, Het komt bij mijn familie niet voor. Is niet erfelijk. 1 op de 5000 kindjes heeft dat en jongetjes vaker dan meisjes. Meestal is dit bij de tenen! Ze heeft er geen last van, maar ze halen het wel los, omdat vingers heel belangrijk zijn. Tenen opereren ze over het algemeen niet. Ga nu CSI kijken en prison break. liefs Juud
heeee Atlantis haha... Hier kletsen we nu verder! Gezellig dat je mee komt kletsen! Ik ben alleen naar de babymassage geweest. Tijn sliep de hele tijd en als hij wakker was was hij aan het krijsen.. dus leek me geen goed idee dat ie mee ging. Toen ik weer thuis kwam net was hij weer de oude.. En maar lachen... Gelukkig maar... maar hij had er dus wel wat last van vandaag. Had Lynn ook wat last van de prikjes? Chacha, moeten ze bij de Bfreefles nog wel boertjes laten? Het gaat prima maar Tijn geeft bij mij nog wel wat melk terug... Als Bart m de fles geeft niet huh... misschien houd ik de fles wel neit helemaal goed... Maar hij laat geen boertjes meer, doet Lynn dat ook niet? ga zo lekker naar bed. Hopelijk slaapt Tijn vannacht goed..... Hij heeft vandaag al de hele dag geslapen dus ik vraag het me af... ach ja we zien het... trusten!
Hallo dames ! De resu is gelukkig weer een beetje wedergekeerd na de huil en hang dag van gisteren ! Gelukkig maar ! Alleen tegen de avond werd Thijs weer hangerig. Ik heb flink geknuffeld met hem en nu slaapt hij, maar voor hoe lang ? Soms meldt hij zich, maar ale sik dan even over zijn neusje aai slaapt hij weer. De rust heeft hij wel nodig. Vandaag zijn we voor het eerst naar het bureau gegaan. Ik was 3 minuten te laat, kreeg het onderstel van de wagen niet ingeklapt ... was die vrouw die hem woog en moest meten meteen kwaad ... nou zeg ! Hij weegt nu 4270 gram en is 54 cm groot ! Verder was alles ook prima in orde. 7-12 krijgt hij de eerste prik ... ben benieuwd, dan mag mijn man wel mee gaan ! Ik ben nog niet ongesteld geweest ... mijn bevalling was dan wel ook iets later dan die van jullie. Ik vloei nauwelijks meer. Gelukkig. Ben benieuwd wanneer het weer begint. Met bv kan het nog wel een tijdje duren. De kraamvisite van gisteren was achteraf heel gezellig ! Het is niet zo dat Thijs per se wakker moet zijn, maar als hij zich net meldt om te drinken als het bezoek pas hier is, vind ik dat sneu voor de mensen die komen. Als mijn man thuis is, is dat geen probleem, dan voed ik hem gewoon boven, maar als ik alleen ben is dat niet zo handig. Daarom moest ik hem wakker maken. Was wel sneu hoor ... hij vond het niet leuk ! Maar het drinken altijd wel ! Hij heeft altijd wel honger ! Ik heb nog even een nieuwe foto geplaatst, twee dagen geleden gemaakt ! Wie van jullie kan haar oude garderobe al aan ? Ik echt nog niet ... had eerst maat 34 in broeken, nu heb ik echt maat 38 nodig ... ik heb nog vel over op mijn buik, denk niet dat het echt vet is. Doen jullie speciale oefeningen om weer een beetje in vorm te komen of nog niet ? Groetjes en tot mails, Nikki F
@mir, Lynn heeft geen last gehad van de spuiten. Ze sliep heel veel. Moest haar voor de voedingen wakker maken. Ze had wel 37,8. De nacht heeft ze ook goed doorstaan. Om 3.00u werd ze wakker, fiep gegeven tot vanochtend 7.00u. @nikkiF, over het neusje wrijven helpt bij Lynn ook altijd. Haar oogjes gaan dan weer lekker dicht. Dadelijk komt de kraamhulp op bezoek. Gewoon gezellig kletsen. Ik ga nog maar even met de stofzuiger door de kamer. Fijn.....katten. Iemand interesse? Liefs Juud
Hey meiden, hier weer eens een berichtje van mij. Ben een paar dagen niet op het forum geweest. Had andere dingen te doen dus heb net even bijgelezen maar dus niet op jullie verhalen gereageerd.... Wat een verhalen allemaal zeg. Fiene heeft maandag haar eerste prikken gehad. Ze heeft wel even gehuild maar als je haar oppakte was het over. Ze heeft de hele middag in een diepe slaap gelegen. s Middags moest mijn mannetje naar de huisarts omdat ie door z'n knie was gegaan. In de wachtkamer werd Fiene huilend wakker, waarschijnlijk van de pijn in haar beentjes en ook honger denk ik. Dus heb haar in de wachtkamer maar even aangelegd en toen was ze stil. Zag je sommige mensen raar kijken. Ik vind het heel normaal hoor om in het openbaar te voeden en heb daar dus helemaal geen moeite mee. Als we aan het winkelen zijn en het is voedertijd dan duik ik ook ff de VD in om te voeden. Super handig. Na bijna 2 maanden heb ik er wel enige handigheid in gekregen om Fiene "discreet" aan te leggen. Fiene weegt inmiddels alweer 4700 gram en is 55 cm. (geb.gewicht 3320 en 48 cm. maar was afgevallen tot 2700 gr)Je merkt het wel met optillen dat ze lood in haar kont heeft, hahaha! Ik ben nog niet ongesteld geweest, maar zit er ook niet echt op te wachten hoor. We zien het wel. Moet volgende week naar de gyn voor de nacontrole. Heb alleen nog geen anticonceptie gevonden die ik wil gaan gebruiken. Misschien kan hij me advise3ren. Ook is m'n wond van de keizersnee nog niet helemaal dicht. Er komt elke dag wel wat vocht uit maar heb er helemaal geen last van, raar toch? Een paar weken geleden kwam er een stukje draad van een cm of 5 uit de wond. Heb het eruit getrokken tot het niet meer verder kon en afgeknipt. Had ik bij m'n oudste ook trouwens en heb toen het ziekenhuis gebeld en daar vroegen ze welke kleur het draadje had. Het was petrol-kleurig en het kon geen kwaad. Heb de fagelopen dagen dan eindelijk het nieuwe kamertje van m'n oudste geschilderd. Daar was ik al aan begonnen dat ik 35 weken zwanger was maar met 36 weken kwam Fiene en heb dat dus nooit afgemaakt. Nu is het bijna klaar en dan kan ze dan eidelijk in haar prinsessen bed gaan slapen in haar grote meiden kamertje. Dan heeft Fiene ook eidelijk haar eigen kamertje. (daar slaapt de oudste nu nog) Fiene slaapt overdag gewoon in haar wipstoeltje of in de box of in har wagen. Zo kan ze lekker aan geluiden om haar heen wennen. s Nachts slaapt ze meestal naast me in bed omdat dat makkelijker is met voeden. Als ik nog wakker ben na het voeden leg ik haar in de wieg maar meestal val ik toch echt in slaap, gelukkig. Zo kom ik toch lekker aan m'n nachtrust. Fiene wordt meestal nog maar 1 keer wakker om te drinken, maar soms ook nog 2 keer. Vind het niet zo erg hoor, het is allemaal mar tijdelijk. En als je dan toch elke keer een grote glimlach krijgt ben ik weer helemaal blij, ook al is het dan midden in de nacht. Ik heb van de week een thee gekocht die goed is voor de borstvoeding. Een soort kruidenmelange. En nog erg lekker ook. Ok gebruik ik een vitaminepreparaat voor als je pas bevallen bent en borstvoeding geeft. Bevalt erg goed. Geeft je meer energie en ondersteunt ook nog eens de borstvoeding. Ik ga maar eens een lekker bakkie thee zetten en m'n oudste een bordje pap geven. Tot later! Groetjes Suus Over 2 weken moet ik met Fiene naar het ziekenhuis om een echo van haar heupjes te laten maken omdat ze in stuit heeft gelegen.
Hey Meiden, Mijn kleine man lijkt een ritme gevonden te hebben waarbij wij redelijk goed aan onze nachtrust toekomen! Hij krijgt nu tussen 10 en 11 zijn laatste voeding en dan begint hij meestla tussen 5 en 6 een beetje te knorren. Ik leg hem dan nog even lekker tegen me aan en tussen 6 en 7 is het dan echt tijd om te drinken! Meestal kruipen Quinn en ik dan nog een paar uurtjes terug in bed. Helaas was dat vandaag niet het geval omdat meneer zijn halve voeding over mij uit gespuugd heeft Overdag slaapt Quinn ook alleen beneden. Meestal in de wagen want de box lijkt hij nog niet echt fijn te vinden. Soms ook gewoon lekker tegen mij of mijn man aan. Ik ben in de 7e week na mijn bevalling ongesteld geworden. Ben benieuwd of ik al echt een cyclus ga hebben. We zullen het zien. Ik gebruik nog geen pil of spiraal ofzo. Heb wel Cerazette in huis(minipil die je met borstvoeding gebruiken mag). Vooralsnog moeten we het met condooms doen. Ik had verwacht dat de "eerste"keer na de bevalling pijnlijk zou zijn, maar dat viel me reuze mee eigenlijk. Ik ga wat ruimen hier meiden. Fijn weekend!
Hoi Meiden, Hier ben ik weer. Lekker dat de prikken goed zijn gegaan. Ik kan dinsdag over een week mijn lol op. Mir las ik nou goed dat je alleen naar babymassage was geweest? Wie heb je dan gemasseerd . Hoe vond je het eigenlijk? En heb je het inbakeren al uitgeprobeerd? Hier gaat alles goed. Ik heb eigenlijk niks nieuws te melden. Het slapen in zijn wiegje is nog steeds hit en miss. Vandaag wil ie toevallig weer niet maar we zijn net terug van een wandeling dus Seán ligt nog lekker in de wagen te tukken. Wat me trouwens nu opvalt is dat meneertje graag in zijn wippertje slaapt. Dus als hij pertinent weigert om boven te slapen dan valt ie wel tevreden in zijn wippertje beneden in slaap. Maakt mij niet zoveel uit maar mijn oudste kan nogal luidruchtig zijn en dan zie je 'm toch telkens wakker schrikken dus hij slaapt niet zo rustig. Misschien dat ik 'm de volgende keer in wipper en al naar boven bonjour - kijken of dat wat is. Ik ben nog niet ongesteld gelukkig. Bij de eerste kwam het volgens mij pas toen ik met BV gestopt was dus hopelijk is dat nu ook zo want ik zit er niet bepaald op te wachten. Seán is trouwens zwaaaar. Ik kan 'm echt niet te lang op mijn arm meer houden. Onze weegschaal is niet helemaal betrouwbaar maar hij gaf toch al 7 kilo (!) aan. Toen ie 5,5 week was woog ie al 5 1/2 kilo en was ie 59cm dus ik vraag me af wat ie nu is. Het is echt een beer om te zien. Mensen die 'm 2 weken niet gezien hebben schrikken echt! Nou ja schrikken, enorm verbaasd in ieder geval. Hij gaat al bijna naar maatje 68 toe. Die borstvoeding moet 'm toch wel goed doen. Nou ik ga ff een bakkie thee zetten. Suus wat voor thee heb jij gekocht? Van welk merk is dat? Die vitaminepreparaat lijkt me ook wel wat. Kan je die gewoon bij de drogist krijgen? groetjes!
Goedemiddag Hier alles goed! Tijn had best wel iets last hoor van zijn prikken. Hij sliep de hele tijd en als hij wakker werd dan ging hij krijsen.. gewoon echt krijsen zó zielig... Dus ik vond het maar beter dat hij niet mee ging daarheen.. ik had nog gebeld van te voren of het verstandig was. Ik had Tijn nl. getemperatuurd en was 38. Dus niet echt koorts. Hij kon gewoon mee... maar ik had er geen goed gevoel bij.. hij was niet lekker en ik wist niet precies wat ik nu moest verwachten en hoe hij zou reageren. Ik ben namelijk niet zomaar weer thuis, t is een half uurtje rijden... De eerste avond was met name kennis maken en uitleg over massage. Daarna 20 min masseren en ik had de stilste baby van allemaal (pop hihi) Vanmorgen heb ik Tijn gemasserd van wat ik gister had geleerd. Hij vond het echt geweldig Hij heeft me wel vier keer ondergeplast... Heb Tijn nog niet ingebakerd gehad. GIng iets mis met de bestelling van die inbakerzak grr... dus hebben we op het CB gevraagd hoe in te bakeren... nu gaan we het uitproberen.. maaaaar... we hebben nu ook zo´n beer met baarmoedergeluiden vandaag voor het eerst... en die werkt tot nu toe zééér goed Weetje... dat inbakeren lijkt me op zich echt super goed.. maar als het gewoon goed gaat dan liever gewoon zonder inbakeren... maar als hij van de week weer zo slecht slaapt overdag dan bakeren we hem in met doeken en vindt hij dat heerlijk dan doen we hem in de inbakerzak. Maar even kijken.. Op het CB sliep hij trouwens gelijk toen ze het even bij hem voordeed Kira, volgens mij is Seán net zo´n dikkertje als Tijn kan dat kloppen? Tijn is nu ruim 6 kilo en 57cm... Pinguin, lekker he dat quinn nu ook zijn ritme vindt! Tijn heeft precies hetzelfde ook tussen 10 en 11 laatste voeding en komt hij om half 6 weer.... Fijn zo he.... maar ja het kan ook ineens weer anders gaan... Tot nu toe gaat het hier elke keer nog goed... Alleen vannacht dacht ik dat ik eruit moest.. Om 3 uur lag Tijn heel erg te kreunen en te steunen. Speentje er in en hij sliep weer, maar kreunde wel de hele tijd... dus ik heb niet zo goed geslapen... was continu wakker, want vond het kreunen wel zorgelijk... was natuurlijk niets aan de hand... maar toen hij om half 6 ging huilen was hij wel helemaal gespannen en kreunde nog wel een beetje heel zielig, zn armpjes helemaal gespannen langs zn lichaampje... beentjes helemaal overstrekt en kreunen.. hij had misschien nog last van de prikjes..... en is ook vandaag nog slaperig!... nou weer een heel verhaal.. heb vandaag nog niets gedaan... na half 6 heeft Tijn bij ons geslapen tot half 10.. dus lekker lui... Daarna lekker gemasseerd... gedouched samen en weer gegeten, gelanterfanterd... en nu is het al half 3 en heb nog geen r**t gedaan nou tot later weer
Mijn internet deed het gisteren in ene niet meer, dus moest eerst even bijlezen. Fijn dat de prikken goed zijn gegaan. Zijn er nog tips en adviezen voor mij, want Lynn moet dinsdag. Hebben jullie je beebs nog wat gegeven? Mir: bij de Bfree fles laat ik Lynn nog altijd wel een boertje laten. Ze hapt toch via haar mondje nog wat lucht binnen, maar de boertjes zitten minder diep. Lynn was altijd een hele slechte "boerder" en nu gaat het wat gemakkelijker. Paddykira: Lynn vindt het ook heerlijk in haar wippertje te slapen, maar dan doet ze echt alleen maar hazeslaapjes, dus ik geef toch de voorkeur aan het bedje.....alleen zij jammergenoeg niet.... Ben wat aan het worstelen met een ritme....Het ritme dat ze had is verdwenen. Hoe doen jullie dat toch?
@chacha, ritme? wat is dat? Lynn heeft ook geen ritme. Ze weet nu onderhand, dat als ze de laatste fles krijgt ze dan 8 uurtjes moet slapen. Hoe ze weet dat ze de laatste fles krijgt? Daar doe ik stiekem rijstebloem in, hihi. Ik heb Lynn niks gegeven voor en tegen de prikken. Naar mijn weten heeft ze er ook verder geen last van gehad. Gelukkig. @paddykira, Sean is idd een flinkert, lekker hoor. Ik houd daar wel van. Lynn en kai (hond) zijn bij opa en oma. Ik ga vanavond op stap. Heb de hond ook maar gebracht. Hoef ik niet 's ochtends mijn bed uit. Kan ik mijn roed uitslapen, hihi. Ga nu douchen en kijken of ik krulspelden ingedraaid kan krijgen. Ben net bij de Konmar geweest. Alles 30% korting. Hij gaat namelijk weg en alles moet op. Ze hadden al niet veel meer. Heb nog wel een difrax fles kunnen scoren en 4 potjes, eerste hapje. Dit was het weer. Ik ga douchen. Iedereen een fijn weekend en als ik morgen niet reageer heb ik een kater, hahahaha. doei doei Liefs Juud
@juudje lekker zeg een avondje alleen wij gaan morgen naar een feest(house party) wij kunnen ook lekker uitslapen youame gaat uit logeren bij me zus en kan daar zondag middag ook nog blijven duzz lekker uitslapen hihi
Goed om te lezen wat jullie ervaringen zijn! Sofia moet dinsdag ook voor de prikken naar het cb, zie er best tegenop. Vind het zó zielig... Maar wil natuurlijk ook niet dat ze ziek wordt. Wij hebben ook niet echt een ritme. Met de borstvoeding is het helaas niet gelukt. De kraamverzorgster vertelde me dat ik een lekker rustige baby had die ik gewoon op verzoek kon voeden. Later bleek dat ze zo verzwakt was (omdat ze veel te weinig binnen kreeg) dat ze niet eens meer wakker kón zijn. Met koude washandjes probeerden we er nog wat leven in te krijgen om haar toch nog iets te laten drinken. Toen de verloskundige langskwam greep ze meteen in. Ben gaan kolven (productie liep toen heel erg terug, dus geen nu volledig flesvoeding) en Sofia knapte meteen enorm op. De vk vertelde dat ze bijna naar het ziekenhuis had gemoeten voor een infuus. Ik voelde me erg schuldig dat ik het zover had laten komen, maar ik wist natuurlijk ook niet beter; het is m'n eerste kindje. Heb dus een vette klacht ingediend bij de kraamzorg! Nu gaat het supergoed met mijn meisje! Ze huilt eigenlijk nooit, alleen als ik haar te lang op haar fles laat wachten of te lang naar haar zin in de wieg laat liggen. Ze krijgt (ongeveer) om de 4 uur een fles. Dat gaat prima, maar 's nachts komt ze ook nog om een voeding. Gelukkig slaapt ze dan een half uurtje later weer, zodat het ons nauwelijks nachtrust kost. Heb dus een moeilijke kraamperiode gehad, was helemaal van de kaart door dat gedoe met de voeding en kraamzorg enzo. Maar nu ben ik helemaal dolgelukkig en stapelverliefd. Ben ook weer ongesteld. Ben ik blij mee, want nu weet ik dat alles weer goed en 'normaal' werkt in m'n lichaam. Ik zei al tegen m'n man dat we nu voor een tweede kindje kunnen gaan.... Misschien niet nu meteen, maar zie het al helemaal zitten om snel weer zwanger te zijn. Iemand daar ervaringen mee (met twee kindjes heel dicht op elkaar dus)? Morgen passen m'n ouders op, dan gaan wij lekker uit eten, naar de film en biertjes drinken, hoera! Echt zin in... Sorry voor het lange verhaal! Vind het fijn om het van me af te kletsen tegen mensen die weten hoe het is. xxx
Hallo allemaal! ik heb nu net het topic van sep mamas ontdekt en alle paginas gelezen (was wel even bezig!) en wil nu ook graag mee kletsen en ervaringen uitwisselen,. want dat zijn er een hoop! met mijn ventje gaat het super ,. ook met keizersnee geboren,. geef borstvoeding en heb er een aardig ritme mee,. namelijk 4.00 7.00 11.00 15.00 19.00 en 23.00 natuurlijk kan er wel eens een half uur verschil in zitten. nou lees ik dat sommige wel ruim een half uur aan het voeden zijn,.. ik ben max 10 minuten bezig en dan heeft ie genoeg! (uit 1 borst) ga toch eens vragen of dat wel goed is op het CB. bij zn geboorte was ie 4116 gr en 58 cm met 4 weken en 4 dagen was ie al 5600 gr en 57 cm (gekrompen! hihi,. waarschijnlijk ruim gegokt in het ziekenhuis) dus behoorlijk in gewicht maar toch oogt ie niet zwaar,. 21 nov moet ik weer dus ben heel benieuwd waar hij dan op zit,. chacha&mir marno is ook van 11 sep! nikkiF ik zie er ook erg tegenop om hem voor het eerst achter te moeten laten bij mn schoonmoeder. terwijl het heus wel goed zal gaan,.. suusje over welke thee en welk vitmine preperaat heb je het? slapen gaat snachts goed, heel af en toe dat ie ligt te mopperen als ik hem weer terug leg maar vaak valt ie gelijk in slaap,. overdag niet echt een ritme wat tijden betreft sochtends tuk van een uurtje,. smiddags of een uur of 3 uur en laat in de middag vaak nog een uurtje, alleen die van laat in de middag in de box en verder in zn eigen bed. ik ga straks ook weer werken, 3 om 2 dagen,. groetjes!
Marline, Atlantis en Juudje: Veel plezier op jullie stapavondjes! Geniet ervan! Atlantis: Wat een naar verhaal over je kraamperiode! Lijkt me vreselijk om zo te merken dat je kindje al die tijd niet genoeg voeding heeft binnengekregen. Dat de kraamverzorgster dat ook niet opgemerkt heeft. Echt heel slecht!
Hoi Meiden, Hier ben ik weer. Juudje en Marline lekker hoor een avondje stappen! En jullie kunnen heerlijk uitslapen! Geniet er maar van. Sinds Seán is geboren (9 sept) zijn wij 1 keertje uit eten geweest maar dat is voor herhaling vatbaar. Een nachtje logeren zit er helaas voorlopig niet in want het kolven wil nog niet zo (ook vanwege de spruw) en de oudste is in een 'ik wil bij mama blijven!' fase dus daar kom ik ook niet van af! Ach het komt wel weer. Oh en pas maar op met je kater - niks is zo erg om een kater te hebben en een baby die je aandacht wil. Ik kan er over mee praten - haha. Atlantis wat erg dat verhaal over je kraamperiode maar fijn om te horen dat het nu goed gaat. Ik hoop inderdaad dat je een flinke klacht hebt ingediend - slecht hoor. Ik vind ook dat de VK een klacht daarover moet indienen. Het gaat toch over de nazorg. Ezzie gezellig dat je ook meekletst. Ik zou me geen zorgen maken over die 10 minuten hoor. Aan zijn gewicht te zien komt ie niet te kort. Ik ben zo ongeveer 20 minuten bezig. 10 minuten aan iedere borst en overdag zit er bijna nooit 3 uur tussen. Meestal ietsje minder. De laatste nachten slaapt ie van 20:00 tot 3:00 - best lang dus. Maar daarna komt ie alweer na 3 uur en dan is het overdag dus een beetje een rommeltje. Chacha - welk ritme? Overdag hebben we niet echt een ritme. Ik merk wel dat ie vanaf het moment dat ie 's ochtends wakker wordt (meestal rond een uur of half 8) dat ie maar 1,5 wakker kan blijven en dan zie ik dat ie moe wordt. Nou meestal dan lukt het wel om 'm in zijn bedje in slaap te krijgen. Ik denk dat de truc is om 'm op tijd erin te krijgen. Als ie te moe is dan wil ie niet meer slapen. Soms lukt het beter dan de andere keer. Of vaak zijn we toch 's ochtends op pad en dan slaapt ie in de wagen of auto. Of soms dan vecht ie zoooo tegen de slaap dat ie alleen maar hazeslaapjes doet. Tenzij hij op mijn borst op de bank slaapt - dan kan ie uuuren slapen. Helaas heb ik daar nauwelijks de tijd voor. Shit zie net dat het weer voor morgen niet veel goeds voorspelt. Mijn oudste wil zoooo graag met z'n lampionnetje langs de deuren voor Sint Maarten dus ik hoop dat het niet al te hard waait en regent want dan is het ook niet leuk. Vooral niet voor de moeder die waarschijnlijk alle liedjes moet zingen. Oh en Mir volgens mij lijken de heren inderdaad op elkaar. Ik zag die foto van Tijn, genaamd hamster en dat zou Seán kunnen zijn. Ik moet eens even kijken hoe je foto's kunt uploaden hier. groetjes!
@paddykira, als je het over een hamster hebt..... kijk eens in mijn album..... zal er snel een nieuwe foto inzetten....nog meer hamster!haha Ik word nu opgehaald. tot morgen meiden liefs juud
wow..jullie hebben veel geschreven ben al tijdje niet geweest hier hehe.. Ik had even een vraagje.. Ik ben van de week voor na controle bij mijn dokter geweest..alles was overigen goed en het zag eruit alsof ik nooit bevallen was hehe.. Heb het toen ook over anti conceptie gehad..de mini pil schijnt er wel te zijn in turkije maar ze wil hem niet voorschrijven ivm de slechte bijwerkingen? Nu raad ze een spiraal aan maar daar sta ik dus helemaal niet achter.. Ze had het over haar uitval..tussentijdse bloedingen of lange bloedingen etc. etc. (bij de minipil) Gebruikt iemand de mini pil hier? En hoe bevalt het?
Hoi Meiden, Ik heb niet echt een ritme met Fiene. Slapen doet ze gewoon beneden in de box, wagen of wippertje. Maar het liefst valt ze lekker op m'n schouder in slaap na het drinken.. Maar met een peuter van bijna 3 om je heen gaat dat natuurlijk niet altijd. Hoewel ze het allemaal heel erg goed oppakt. Ze is helemaal niet jaloers gelukkig en in mamma's grote hulp met de verzorging van Fiene. Voeden doe ik in principe gewoon op verzoek maar meestal komt ze toch wel om de 3 á 4 uur voor een flinke slok mammamelk. Ze drinkt meestal 10 a'15 min aan een borst en dan heeft ze genoeg. Gistermiddag heeft ze van half 1 tot 18.00 uur geslapen, op haar buik! Dan slaapt ze het lekkerst. Ik heb haar maar wakker gemaakt omdat ik een heleboel "spuitpoepgeluiden" uit de box hoorde. Ik gauw haar luier verschonen maar het was al te laat.......ál haar kleren zaten al onder de poep Tijdens het verschonen viel m'n oudste op d'r snufferd toen ze uit haar bedje klom. Huilen natuurlijk en vlak erna begon ze ste spugen. D'r hele kamer onder de spuug. Dus het bad vol laten lopen en haar erin gezet. Fiene begon te huilen om voeding, dus het was ff een gekkenhuis. Gelukkig was m'n moeder er en heeft Fiene opgevangen. Had even geen tijd om te voeden natuurlijk dus heb ik maar even een flesje met kant en klare nutrilon in een flesje gedaan zodat m'n moeder Fiene even stil kon krijgen. Pfffffffffff.Was even hectisch. M'n oudste weer uit bad gehaald en een bedje voor haar op de bank gemaakt. Voor het geval ze weer zou moeten spugen had ik er een bedzeiltje onder gelegd die in je kraampakket zaten. Het bedzeiltje was niet voor niks want nog een 5 minuten later had ze mij helemaal ondergekotst. s Nachts heeft ze gelukkig niet meer gespuugd. Fiene is wel 2 keer wakker geworden om te drinken. Vanmorgen was Fiene aan het drinken en tegelijkertijd was m'n oudste aan het spugen in de emmer die ik vast hield voor haar. (zie je het al voor je : ) @Ezzie, de thee heb ik via internet besteld op www.kruidenkruidje.nl. De vitaminepreparaten zijn van Etos voor de jonge moeder.(d.w.z. voor na je bevalling) @Marline, Atlantis en Juud, hopelijk hebben jullie een hele leuke avond/nacht gehad. En, zijn jullie lekker teut geworden?HIhihi. @Gulay, ik heb geen ervaring met de minipil. Maar voor Fiene had ik een Mirena spiraal. Ideaal. Het eerste halfjaar heb je alleen nog wel last van wat bruinverlies maar daarna ben je dus helemaal niet meer ongesteld. Het enige nadeel wat ik er aan ondervond is dat m'n libido ver beneden peil was gezakt... Ik merkte het meteen toen die eruit was gehaald. Dus voor mij geen Mirena meer. Ook de gewone pil is geen optie omdat ik toch zwanger ben geraakt van m'n eerste. Wat ik wel ga gebruiken weet ik nog niet. Over 2 weken moet ik voor nacontrole naar de gyn. Misschien dat hij me wat kan adviseren. Nou meiden het was weer een heel verhaal. Groetjes Suus
Gulay Ik heb Cerazette in huis, maar heb hem nog niet gebruikt. Kijk anders eens op het borstvoedingsforum, daar hebben ze een aantal topics daarover. Welkom Ezzie. Jouw kindje is inderdaad een flinkerd. Ben zo nieuwsgierig wat Quinn weegt. Hij lijkt een flinke groeispurt te maken op het moment. Hij eet meer en lijkt wat steviger te worden. Meiden ik ehb niet de puf op anderen te reageren. Ben behoorlijk grieperig en Quinn lijkt er ook wat last van te hebben. Ik zal blij zijn als mijn man zo terug is, dan kruip ik mijn bedje nog eens in. xxx pinguin