eslem heeft vandaag de hele dag geslapen haha..eerste keer 3 uurtjes..tweede keer 2.5 uur.. Goed he! En de tweede keer helemaal alleen in slaap gevallen in haar bedje. Hopelijk straks ook..ik ga haar nu in bad doe en dan gaat ze voor haar avond slaapje..ze is namelijk weer super moe en jengelt.. Ja ik ga naar mijn moeder toe..beetje kort dag is het..want het is over een maandje al..wou nog wat geld sparen om kleertjes enzo te kopen maarja hehe.. Eslem is vandaag trouwens 2 maandjes oud..jeetje wat gaat het snel joh..
oh en ik heb een maatje 56 van slaapzak en hij is veels te groot voor eslem! ze kan er zo in verdwijnen..en ik baker haar toch in dus tsja..gebruik het niet..
Hallo dames ! Gelukkig heeft Thijs vannacht beter geslapen ! We hebben hem gisteren om 22.30 nog in bad gedaan, na het voeden en hij heeft vanochtend tot 5.30 geslapen ! Heerlijk, ik voel me al een stuk fitter ... allen leken mijn borsten wel op die van Pamela Anderson ! Nu maar hopen dat het zo blijft ! ik voed inderdaad ook 's nachts liggend wat natuurlijk ervoor zorgt dat je sneller in slaap valt. Ik heb een Donald Duck meegenomen en daarin gekezen. Dat hielp wel ! Mir, ik heb de massage uitgeprobeerd ! Hij keek me eerst raar aan, maar vond het toch fijn, hij ontspande helemaal ! Ik heb je luier maar aan gelaten Vandaag naar het weegspreekuur geweest. Thijs weegt nu 4400 gram, was t.o.v. vorige week 130 gram bijgekomen wat prima was. Hij heeft last van krampjes de laatste dagen. Ik heb druppeltjes ervoor gehaald op advies van het cb. Nu hopen dat het werkt ! O ja, wie van jullie kijkt er ook zo tegenop om weer te gaan werken ? Vreselijk, dat idee om niet bij Thijs te kunnen zijn, ik kan wel janken als ik er aan denk ! Nou, dat was het weer ! Groetjes, Nikki F
oops heb eslem net in bed gelegd..maar ze had niet echt een boertje gelaten..ze was stil..maar nu begint ze te huilen..ik twijfel..even eruit halen en rechtop houden om te kijken of ze een boertje moet laten..of laten liggen..:-S
Gelukkig Juud, je bent er nog Klinkt dat Lynn goed reageert op Omneo, hopen dat het doorzet. Ik heb ook hoteldebotel besteld...ziet er leuk uit he! Ik vind wel dat ze je veel aan proberen te smeren van felicitas...Allerlei abbonnementen enzo. Ik heb het gehouden bij een fotoalbum en hoteldebotel. Heb je Younglife ook al gehad? Krijg je een leuke kindercd als dank voor de afspraak. Mir: Oké ik hoop dat ik het goed uit kan leggen: Ik leg Lynn op haar rug op een speelkleed (wel een dikke) op de grond. Ik zorg dat ze in het midden van het kleed ligt en ik ga zelf achter haar zitten (dus ik kijk tegen haar bolletje aan) Dan leg ik mijn handen op haar beide schouders en heb haar bovenarmen dan ook een beetje vast en dan ga ik haar rustig omrollen. Je hebt genoeg grip op de schouders, de rest van het lichaampje rolt mee (tenzij ze zich schrap zet) Je maakt zo een ritmische beweging en rolt steeds verder door. Je voelt zelf wel als het soepel gaat. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is en anders vraag je maar weer hoor...maakt niks uit. Is ook lastig uit te leggen. Ik heb een slaapzakje van de prenatal, maatje 70 Hij is te groot, maar ik heb de mouwen omgeslagen en de opening kleiner gemaakt met veiligheidspelden....wil prima. Ook de hoofdopening heb ik ingenomen met naald en draad. Ze zeggen dat zolang de handen vrij zijn het geen kwaad kan. Ik heb niet meegemaakt dat ze haar armen in de slaapzak had en anders kan ze nog met haar hoofd niet door de opening. Wat heerlijk NikkiF dat Thijs zo goed heeft geslapen. Ik moet er ook niet aan denken om Lynn straks naar het kdv te brengen....brrrr. Maar ik hoor ook dat als je eenmaal weer op je werk bent, het ook wel weer leuk is.... Nou ik ga lekker bij mijn ouders eten, heerlijk niet zelf te hoeven koken!
Yeaah ik ga in de kerstvakantie naar Nederland! Waarschijnlijk 22 december.. heb er zoooo'n zin in..lekker naar huis en lekker shoppen met eslem (eeh nouja heb geen geld eigenlijk maarja hihi) Heb er super zin in..mijn familie heeft Eslem nog niet gezien dus zie er echt naar uit Volgend weekend nemen we het vliegtuig naar Ankara en dan gaan we maandag naar het consulaat om voor Eslem een paspoort aan te vragen.. Kan niet wachten joh hihi..
Hoi Meiden, hier ben ik weer. Zo ik ben stijf van de nagym joh! Niet dus we hebben alleen maar zitten praten over hoe de bevallingen waren gegaan. Maar volgende week gaan we serieus beginnen dus ben benieuwd. Kan wel weer wat beweging gebruiken. Ben vandaag naar de dokter geweest voor Seán's spruw en die raadde aan om maar niks meer te gebruiken als hij er geen last van heeft. Ik mag wel blijven smeren als ik denk dat het weer pijn gaat doen. Nu hoop ik maar dat het niet erger wordt in zijn mondje want dat kan ook best gebeuren. Mir ik heb ook goede verhalen gehoord over die bakerzak die jij hebt besteld. Heb jij 'm al gebruikt? Misschien dat ik 'm ook ga kopen. Chacha lekker dat het nu beter gaat met het spugen. Fingers crossed dat het zo blijft. NikkiF misschien kun je 's nachts proberen te bedenken wat je de volgende dag allemaal moet doen, dan blijf je misschien wel wakker ! Of maak alvast een boodschappenlijstje Oh ja over die slaapzakken. Volgens mij is het niet zo erg als de armgaten iets te groot zijn als het koppie maar niet kan verdwijnen - dat kan wel gevaarlijk zijn. Dus dat gat mag niet te groot zijn. Atlantis vervelende situatie dat met je moeder. Het is natuurlijk allemaal goed bedoeld maar ik zou misschien op een vriendelijke manier laten weten dat je je misschien wat overdonderd voelt? Juud ik hoop dat het nu wat beter blijft gaan met die voeding. Ook met je eigen voeding . Heb je nog iets lekkers gekokkereld? groetjes.
Nou, het is hier maar rustig. @paddykira, rode kool, aardappelpuree en worst. Was goed te doen. Haha. @gulay, lekker zeg. Iets om naar uit te kijken. Ik wens je alvast heel veel plezier. Ik moet er nog niet aan denken om te gaan werken. Nou heb ik ook geen werk meer. Mijn contract is per 01-09 niet verlengd. Maar toch. Ben er geestelijk nog helemaal niet aan toe. Het gaat gelukkig de goede kant op met Lynn, maar dat heb ik vaker gezegd. Gisteren om 22.30 laatste fles en ze werd om 6.00u wakker. Dus ik heb heerlijk geslapen. Vanavond gaat ze bij mij zus logeren. Ga ik lekker op tijd naar bed en slaap ik lekker een keer uit. @chacha, osteopaat is dus een aanrader? Zit een beetje te twijfelen of ik wel of niet zal afbellen! Hoop dat mijn auto vandaag klaar is. Voel me een beetje invalide zonder auto. Hoe doen mensen zonder auto dat? Kan het me niet voorstellen om 24 uur per dag binnen te moeten zitten. Moet even mijn flessen gaan redden, het water kookt. Liefs Juud
Juudje: als ik jou was zou ik gewoon de afspraak door laten gaan met de Osteopaat. Gewoon de geschiedenis vertellen van Lynn en dan kan hij kijken of er nog ergens blokkades zitten. Is alles goed, dan maak je gewoon geen vervolgafspraak. Het kan geen kwaad als iemand eens vanuit een ander perspectief naar Lynn kijkt. Wanneer heb je die afspraak eigenlijk staan? Mijn Lynn kwam gister lekker overprikkeld thuis....opa en oma doen ook zo leuk....maar zien nog niet echt wanneer het genoeg is geweest voor Lynn. Verder gaat het hier goed. Alleen 's ochtends heeft Lynn weer wat nieuws. Ze drinkt de 1e voeding slecht....krijg amper 90 cc naar binnen. Ik hou haar na de voeding altijd een tijdje rechtop en tegen de tijd dat ik haar in bed wil leggen, is ze klaar wakker en wil ze volgens mij weer eten. Grrr. zo wordt het natuurlijk een ochtendvullend programma. Weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan....Geef ik haar nog een beetje? Of dan moet ze maar beter drinken bij de volgende voeding? Of laat ik haar 's ochtends langer liggen (ik maak haar wakker voor de ochtendvoeding omdat er dan al 8 uur tussen de voedingen zit)
wakker maken? waarom zou je? Laat haar eens liggen. Volgens mij mag er tegenwoordig 10 uur tussen de laatste en eerste voeding zitten. Maar dan kom je de rest van de dag natuurlijk niet uit. Wat als je de laatste fles iets eerder geeft? Of minder erin? Ik weet niet hoor! Lynn krijgt om 22.30 laatste fles en dan om 7.00u de eerste. Zit ook meer dan 8 uur tussen. Ik heb volgende week vrijdag de afspraak met de osteopaat. Als ie haar maar geen pijn doet! Anders wordt het tandjes tuffen, hihihi. liefs
Ik zal het eens proberen juudje, gewoon zelf laten komen (zal voor mij ook wel lekker zijn) Hier zei de cb-arts dat er niet meer tussen mocht zitten. Maar ja het cb geeft wel vaker vreemde adviezen. Wat heerlijk dat je morgen uit kan slapen (ik hoop voor je dat je niet om 06.00 uur uit jezelf wakker wordt). De Osteopaat doet haar echt geen pijn. Sommige kinderen huilen wel bij de behandeling....maar dat heeft meer te maken met de blokkades die vrij worden gemaakt. Bij Lynn deed hij heel zachtaardig en ze heeft niet 1x keer gehuild. Ze vond het allemaal best. Gewoon gaan en doet hij iets wat je niet bevalt, gewoon zeggen; het is tenslotte jouw kind. Ik vond het woensdag ook spannend om er heen te gaan,maar het is me 100 % meegevallen.
ARghhh! ben zwaar geirriteerd.. Hardstikke leuk dat eslem nu overdag goed slaapt..maar nu komt ze snachts weer doodleuk om de 3 uur! Hel dus! En ik heb net weer besloten weer aan het werk te gaan (thuiswerk) en dat doe ik savonds..juist omdat ik dacht dat ik snachts weer lekker kon slapen.. En het leuke is..nu is ze geloof ik weer wakker (hoorde haar) en ze heeft maar 1.5 uur geslapen bah Ik ben ook nog eens doodop..heb net een uur in bed gelegen maar ik val niet in slaap.. het zit allemaal weer lekker tegen haha.. enige positieve: ben weer 700 gram afgevallen
Hoihoi Hier ben ik ook weer even.. Wat gaat dit topic hard zeg, ik krijg amper de kans om bij te lezen, laat staan te posten... Hier gaat het inmiddels ietsje beter met Isabelle.. ze heeft last van koemelkallergie, reflux en erg veel 'gewone' darmkrampjes.. Nou ja, gewoon, ze poepte er ook niet bij, alles hoopte op, en dan kwam er 1x in de 4 a 5 dagen een flinke ontploffing .. Ondanks dat ze borstvoeding krijgt, was dit volgens de huisarts ook niet normaal.. Maar, ik heb een oplossing voor het probleem gevonden, ik ga hem hier alleen niet neerzetten (kijk maar op mijn site anders, bij "Isabelle"..) omdat het 'illegaal' is, hihi..Maar het werkt hardstikke goed.. Sinds een week slaapt Isabelle ook goed door 's nachts.. Ik moet zeggen dat ik het elke ochtend weer eng vind hoor.. ze sliep zo'n 7 á 8 uur, de afgelopen dagen wat minder (maar dat was als ik haar voor haar laatste voeding uit een diepe slaap had gehaald), en vanochtend werd ik wakker om 7.15, ze had gister om 22.15 haar laatste voeding gehad en ze was nog steeds stil.. Vind het dan altijd wat eng om de deur open te doen.. maar goed, ik deed de deur open en madame werd net een beetje wakker... Ze had er dus 9 uur tussen zitten! Heerlijk.. zo kom je tenminste een beetje bij.. Overdag slaapt ze verder ook prima, 's avonds heeft ze daar geen zin meer in en is ze er liever bij.. We passen hier de Ria Blom methode toe, maar 's avonds ben ik daar niet zo streng in.. overdag is het verschonen, eten, spelen (maar hooguit een paar minuutjes) en weer slapen.. 's avonds is ze gewoon wat wakkerder, dus ik leg haar dan braaf na het spelen wel weer weg, maar als ze dan langer dan 20 minuten jammert (en dan is het echt mekkeren, er is dan eigenlijk niets aan de hand.. nou ja, ze wil dus gewoon aandacht..) haal ik haar er zo weer bij.. Goed.. ik ga weer even verder lezen
Ik heb voor de zekerheid gemaild met het CB en de verpleegkundige zei dat wanneer Lynn goed groeit, poept en plast en tevreden is, ze dan 10 uur tussen de voedingen mag hebben....Gaan we morgen gelijk uittesten.... Joh ik zal nog eens uitgerust raken....(zul je zien zit er morgen 6 uur tussen ) @ Mirjanne; Wat een problemen heeft jouw kleine meid in haar jonge leventje, gelukkig dat het nu al weer wat beter gaat. Wij passen een combinatie van Ria Blom en Tracy Hogg toe en een beetje van onszelf. Lynn wordt wakker, wordt verschoond, krijgt eten, we knuffelen, ze speelt nog wat en bij de 1e verschijnselen van moeheid (gapen, overstrekken) gaat ze naar bed (alleen bij de 1e en laatste voeding gaat ze niet spelen) dan huilt ze 3 minuutjes en dan gaat ze slapen.....Oké het gaat niet iedere dag zo (ik ben ook wel op pad met haar), maar in principe werkt dit erg goed. Ik vind opeens dat mijn dochter veel slaapt. @ Mir: Ik heb goed opgelet hoe ik dat rollen nou doe....Als je haar bij schouders/bovenarmen vasthebt, zit haar hoofdje tussen je polsen en daar heeft ze ondersteuning van bij het rollen.
hoi allemaal, Vinny vond het gewoon toch weer lekker om 's nachts een fles te drinken, dus om 3 uur zaten we weer gezellig in de woonkamer. En hij had om half 11 's avonds ook nog een grote fles leeggedronken. Wel 'snachts eerst geprobeerd met alleen een speentje, misschien dat hij dan verder sliep, maar nee hoor, hij wil gewoon zijn fles. Vanmorgen om 7.15 uur meldde hij zich weer, flesje, daarna lekker geslapen tot 9.15 uur, flesje 10.15 uur, en nu ligt hij lekker rond te kijken in zijn wipstoeltje. Ik hoop dat hij zo zijn flesje wil en dan lekker wil slapen, dan kan ik ook even naar bed. Heb de hele nacht niet kunnen slapen omdat mijn onderkaak zo zeer deed, dus vanmorgen toch maar even naar de tandarts geweest. Joepie, werd gelijk een wortelkanaalbehandeling, en ik heb koorts, dus bleek ik ook nog een kaakontsteking te hebben. lekker, antibiotica en pijnstillers, en dat net in het weekend dat de jongens zouden komen. Maandag weer terug, dan maakt hij het af, dus het weekend zal nog wel pijnlijk zijn. Ga zo maar een bakje pap maken, als ik nog melk ik huis heb.,... groetjes celiene
he hallo! Hier weer een goede nacht gehad Heerlijk hoor. Tijn kwam pas om 7.00 uur en als ik dan bij zijn bedje kom en het licht aan doe... dan wrijft hij eens in zijn oogjes en dan komt er een heel brede lach Heerlijk! Tijn kreeg de fles en ik stopte hem weer in bed... dat duurt een half uurtje en dan is hij er weer bij *zucht*, toen maar weer even tussen ons in en hij sliep tot half 11! Ik had maar een beetje tv gekeken in bed... heerlijk relaxed! Gisteren babymassage, was ook geweldig. Ik ben zo blij dat Tijn niet zo veel meer krijst/ huilt... hij is gewoon veel vaker vrolijk. Een aantal weken geleden was dat helemaal niet zo.. was hij snel verveeld en zette hij het op een huilen. De huil van Tijn is gelijk een luchtalarm.... serieus.. mensen schrikken ervan.. dus ik ben nu heel blij dat hij wat vrolijker is! @PaddyKira, wat betreft inbakeren! Ja, ik had zo´n inbakerzak besteld... maar had de verkeerde maat besteld... lekker dom... Deze heeft nu een kennis van mij en ik zou weer een nieuwe gaan bestellen... Maar ik wilde eerst nog maar weer eens proberen zonder inbakeren... een paar weken aanzien.. omdat ik zo zat met het weer afbouwen enzo..... maar ok.. resultaat.... druk mannetje-Tijn die toch maar hazeslaapjes doet en niet in slaap kan komen door zijn drukke gedoe... Gisteren was ik bij de babymassage en sprak een vrouwtje die had nog een inbakerdoek van Pacco die nog te groot was voor haar zoontje. Ik probeer hem net uit voor het eerst en.... HIJ SLAAPT als een roosje en snel joh! Eerst even mekkeren... 2 minuutjes (ik bleef er naast zitten) en toen vielen (met enige tegenzin...-open, dicht, open, dicht -) zijn oogjes dicht De inbakerZAK heb ik dus geen ervaring nog mee. Mijn kennisje wel en zij zweert erbij.... maar dan zitten ze niet zo heel strak he! Die doek van Pacco ga ik een weekje proberen.. wat ik dan ga kopen weet ik nog niet.. zo´n doek of een inbakerzak, waar hij meer ruimte heeft.. moet nog even kijken. Maar.. ik denk dat Seán er wel baat bij heeft als hij druk is en hazeslaapjes overdag doet en niet in zijn bed wil slapen. Seán lijkt volgens mij erg op Tijn, dus ik denk dat het goed is om eens te proberen @chacha wow 10 uur tussen de voedingen? Dan kan je bijna wel naar vier voedingen gaan.... Wanneer mag dat eigenlijk? Want als ik Tijn na 19.00 uur zijn één na laatste voeding geef is dat eigenlijk te laat... want dan is hij al in zijn diepe slaap....Hij heeft namelijk eens een keer van 19.30 uur tot 6.00 uur geslapen.. dus maar 4 voedingen gehad... wie weet wanneer je naar 4 mag? @Mirjanne, fijn dat het nu weer wat beter gaat. Jeetje koemelk allergie, dat is niet niets en hoe moet je dat nu met je borstvoeding doen? Mag jij zeker ook heel veel niet eten? Ik zal es op je site kijken @Juud... heerlijk joh... lekker een goede nacht tegemoet gaan! Oh over auto´s gesproken. Bart is nu aan het kijken voor een nieuwe... nou ja nieuw niet natuurlijk.. maar een andere Wij hadden een uit 96.. hij valt denk ik bijna uit elkaar.. valt wel mee.. maar hij is oud.. Whaaaahhh Bart belt net... We hebben een nieuwe auto! Hij moe talleen nog rijklaar gemaakt worden! Geweldig! Nu nog ergens goedkoop winterbanden scoren en dan kunnen we op wintersport met een veilige auto! Oeps Tijn wordt al weer wakker Dat was dus een half uur... mm.... kijken of ik hem nog weer even in slaap kan krijgen.... xxx oh chacha.. ik ga vanmiddag t rollen ff uitproberen Ik laat bart ook ff je beschrijving lezen,, heb t uitgeprint.. ik ben n beetje een dommertje wat dat betreft hihi... je hoort het van me!
je kunt beter de doek nemen mir.. Ik heb dus de swaddle me maar ik ben er dus eigenlijk niet tevreden mee..ze wringt zich er zo uit.. Hij past alleen goed als ie net uit de was is..het is rekbaar spul dus een keer inwikkelen en ik kan dat ding een paar keer rond haar lichaam slaan (bij wijze van) en daar zit het plak gedeelte dus niet.. Ik gebruik nu gewoon een groot soort laken.. En dat bevalt me nu prima..en ook daar is ze elke ochtend uit hoor! hehe dat krengetje.. Vind het echt jammer want ik was super enthousiast over die SwaddleMe..maar hij valt erg tegen..
gulay even een vraagje. Tijn kwam heel snel in slaap met die inbakerdoek.. naar een half uurtje weer wakker Ik had het idee dat er een boertje dwars zat. Ik kreeg hem ook niet meer in slaap... toen ik hem dus uit die doek deed.. spuugde hij wel drie keer een golf : Is het zo dat dat inbakeren het spugen onderdrukt ofzo? Hoe spuugt Eslem als ze ingebakerd is, wel of niet of spuugt ze überhaupt niet...? Tijn zit nu bij mij op schoot hahah.. hij vindt dat tikgeluid wel interessant geloof ik tot later weer!
nee hoor eslem spuugt gewoon..maar wordt wel altijd huilend wakker als ze gespuugd heeft.. ligt dus niet an het inbakeren hoor..!
Pff ik word er gek van.. het ging hardstikke goed met eslem..en weer gaat het fout..dit heb ik dus steeds..3 dagen gaat het goed en dan huppakee.. En het lijkt ook wel alsof ik steeds na 3 dagen bezwijk.. Had haar in bed gelegd maar ze heeft bijna 3 kwartier liggen huilen en er zat geen eind aan te komen..ik heb haar eruit gehaald..ja erg fout ik weet het..maar ik kon het niet meer aan hoor..ze lag zo zielig te huilen..maar ze was echt moe..ik snap het gewoon niet.. Ze was ook niet meer te troosten toen ik naast haar zat.. maar het punt is..ze huilt ook een uur als ik er bij zit..dus inprincipe maakt het gewoon niet uit..echt moeilijk.. super fout dat ik haaar eruit heb gehaald denk ik..maarja..straks maar weer proberen hoor vind het zo moeilijk. hoelang laten jullie je kindje huilen?