September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blupje

blupje Fanatiek lid

23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Ezzie; proost! Je had het bijna goed uitgelegd hoor!

Paddy; daar heeft zo'n KA dan zo lang voor gestudeerd......tips geven voor het eten en zeggen dat je kindje droomt :(
    Kan me nu helemaal kwaad maken om zulke adviezen!

Chacha; ik zou inderdaad nu niet meer zo snel naar de ha toegaan en dat is toch eigenlijk van de zotte?!
    Wanneer zijn ze het spugen bij Lynn dan wél serieus gaan nemen?

Nikki heeft ook nog steeds een romper zonder mouwen (of korte mouwtjes) en een truitje aan. Ik doe haar naar buiten ook nog steeds haar jasje aan. Twijfel altijd zo of ik dat nou moet doen, maar er staat soms best een windje.

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Paddy het is nu 20 graden op haar kamertje. Ze ligt met pyama in ongevoerde slaapzak met dun dekentje.Ik ga straks nog wel ff voelen hoe warm ze het heeft...dan kan ik altijd nog iets met het dekentje doen.

Blupje ze zijn het spugen hier serieus gaan nemen toen Lynn gewoon door bleef spugen door de comfort heen....tenminste toen ben ik doorgestuurd naar de KA. Die me toen weer vertelde dat ze er niks aan gingen doen. Het maagzuur kon geen kwaad volgens haar want die was maar kort in aanraking met de slokdarm. Ook geen medicatie want maagzuur heeft een functie. Het ergste wat kon gebeuren was voeding in de longen...en dan krijgen ze longontsteking en dat zou ik snel genoeg door hebben....tja werd er niet echt blij van.

Lynn heeft trouwens een spijkerjasje aan buiten...het kan hier behoorlijk waaien

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    hey meiden,

Hier ook geen testament of toeziend voogd ofzo. Ook geen doop vanwege niet religieus zijn. Ik ben wel gedoopt en katholiek opgevoed, maar Steven is verre van gelovig en ziet dat echt niet zitten.
    Ik ook niet trouwens. Het geeft wel een bepaald romantisch idee ofzo, maar de enige reden dat ik in een kerk kom is om hem te bezichtigen en daarbij als het kan een kaarsje te branden voor een ieder die het nodig heeft.

Steven en ik zijn ook geregistreerd als partner omdat ik perse wilde dat wij allebei de zelfde rechten en plichten zouden op het moment dat ons kindje geborenw erd. Een vriendin ( ze is verloskundige in een ziekenhuis) had me verteld dat het wel eens was voorgekomen dat de moeder was overleden tijdens de bevalling en de vader zijn kind toen niet mocht meenemen omdat hij officieel geen ouderlijk gezag had. Moet je toch niet aan denken!
    Gezellig onderwerp weer :(

Kira ik zit vaak te denken om je te helpen met iets met Sean maar zou niet weten wat. Vind het wel heel raar dat je eigenlijk zo weinig serieus genomen wordt. Is verdrietig eigenlijk!

Blupje ik zou je huisarts hier op aanspreken. Als je het niet mondeling durft dan maar schriftelijk. Wat een eikel!

Chacha klinkt als een boel geren vandaag. Volgens mij komen we in een eenkennige fase met onze kindjes. Steven heeft bijv meer moeite met Quinn voeden dan ik.

Mir geweldig die Tijn! Wat kan hij al goed zitten! Dat kan Quinn echt niet!

Vandaag lekker wezen sporten. Daarna een uurtje gewerkt en lekker gerommeld met Quinnemans.
    Kleine vent draait zich op zijn buik in bed :( Steven haalde hem er vanmiddag uit omdat hij zo lag te kreunen, lag hij op zijn buik en had hij flink gespuugd.
    Mannetje spuugt behoorlijk wat deze dagen.
    Toen ik net boven ging kijken lag meneer ook prinsheerlijk op zijn buik te ronken.
    We draaien hem maar terug omdat hij dit nog niet echt zelf kan. Wat zouden jullie doen?
    Hij slaapt op het moment weer heel veel trouwens en leek ook meer trek te hebben dus vanavond na zijn laatste fles nog 60 cc extra gegeven.
    Binnen 20 minuten lag die 60cc verdeels over Steven en de vloer :confused:
    Geen goed idee dus.

Vanmiddag een proefrit op de mammafiets wezen maken. Wat fietst hij lekker! Ben eigenlijk al wel verkocht. Ze hadden er een fietstoeltje opgehangen en het was echt goed rijden , ook met dat extra grote stuur.
    We twijfelen nu alleen over waar we hem gaan aanschaffen. Via t net wat zo'n 200 euro goedkoper is, maar waar de service dan ontbreekt of hier op t winkelcentrum waar ik 175 voor mijn oude fiets terug krijg en ik dan wel service heb.

Ach komt wel goed.

heb zin in het weekend lekker weer en wil lekker fietsen!

later meiden!
    xxx

4. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Weet je ik begon vandaag al te denken dat het aan mij lag dat ik me onnodig veel druk zat te maken.. Bedankt voor jullie steun. Nu heb ik iets over de 'poepkliniek' in het AMC gehoord. Ik ga ze morgen eens bellen om te vragen wat je nodig hebt om daar een afspraak te krijgen. Het is toch niet normaal dat je darmen niet reageren op 10ml lactulose? Ik mag de HA pas volgende week terugbellen. Nou ze wordt bedankt.

Hier heeft Seán ook nog een soort vliesvestje aan hoor. Ik vind de wind nog te koud. In de tuin uit de wind wel zonder .. In de auto doe ik 'm of uit of los want als ze dan in de auto zitten te zweten en daarna dan weer in de koude wind dan krijgen ze het juist te pakken..

He Mir waar ben je vanavond?

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Oh ja Quinn slaapt nog in de voleldige combisleeper met romper en krabpakje . Overdag heeft hij alleen een spijkerbroekje en een romper lange mouw aangehad.
    Was bloedje heet hier in de achterhoek :)

6. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    hihi bedoel je een kruippakje? Of bestaat een krabpakje ook?

7. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Oh en pinguin ik zou denk ik voor de service gaan - ik heb denk ik pech want ik heb altijd wel wat. Ook met onderhoudsbeurten vind ik het wel makkelijk.

Ik zou 'm ook terug rollen hoor. Tja ik blijf buikslapen eng vinden, vooral als ie zo spuugt..

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Kira een krabpakje is tegen het krabben.
    het scheelt een boel als hij hem aanheeft, maar ik smeer om de dag met hormoonzalf :oops:

Staat een foto in mijn album van het krabpakje.

9. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Heb je nog de binnenzak in de combisleeper? Hoe warm is het op Quinn's kamertje dan?
    Ik merk het aan mezelf....als ik volledig onder mij dekbed lig, word ik zwetend wakker....en René ligt er al helemaal niet meer onder (gaat leuk worden deze zomer)

Pinguin ik zou ook voor service gaan

Paddy ik denk dat je heel goed aanvoelt of er iets is met je mannetje. En als het nou een weekje was geweest dan had je het misschien ff kunnen aanzien....maar dit duurt nu al zolang....Je HA is ook maar weinig betrokken hoor.

Ik moet zeggen dat mijn HA heel wisselend is. Toen Lynn 5 weekjes was,, spuugde ze zoveel. Wij naar de HA en daar spuugde ze werkelijk alles onder. En alleen maar water....HA vond het ook maar raar, maar moesten het toch even aanzien. Ik moest na 2 dagen weer bellen (en toen was het ook nog niet veel verbeterd) Hij is onaangekondigd toen op huisbezoek gekomen om Lynn nog eens na te kijken. Vond ik echt top.
    Maar hij gelooft dus niet in koemelkallergie en is daar ook heel stellig in.
    Dus tja rare knakkers die HA.

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Als ik de binnenzak eruit haal is het te koud Chacha.
    Als de zon er opstaat is het hardstikke warm, maar anders koelt het wel redelijk snel weer af.
    Ik s;aap zelf nog onder mijn winterdekbed en kan het dan nog koud hebben.
    Stom he!
    Overdag niet koud alleen snachts.

Mijn huisarts zijn zoon is geloof ik allergisch voor koemelk. Dat scheelt wel weer als iemand ervaring heeft.

11. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hmm ga straks toch maar ff checken bij Lynn of ze het nu niet te koud heeft.... :(

12. blupje

blupje Fanatiek lid

23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Moeilijk is dat hoor, wat je nou je kindje aan moet doen 's nachts en overdag.

Ik zit hier ook weleens aan koemelkallergie te denken. Nikki heeft best veel symptomen, maar het kan natuurlijk ook toeval zijn, Die symptomen hebben kindjes soms ook zonder dat er iets is.

Afgelopen dinsdag en vandaag had Nikki uitslag rond haar mondje en dinsdag en vandaag heeft nikki smeerkaas op. Ik vind het maar erdacht en ga even uittesten of het idd van de smeerkaas is.

Pinguinl ik zou de fiets ook in een winkel kopen. Kost misschien iets meer, maar dan kun je altijd terug als er iets is.

13. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    en ik bij Seán of ie het niet te warm heeft want het is nog 22 graden op zijn kamertje

14. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    haha Paddy lekker twijfelweertje is het he?
    Wordt tijd dat ze het zelf kunnen beslissen.

Blupje het zou best kunnen hoor bij Nikki. Het hoeft natuurlijk niet, maar ik heb er ook heel lang over getwijfeld. En in smeerkaas zit koemelk.
    Dus misschien toch ff uittesten met de smeerkaas en als daar toch een reactie op is zou je eventueel kunnen proberen om andere melk te geven en dan kijken of Nikki nog zo spuugt. Ik had ook voor de zekerheid JBPM gehaald, maar helemaal niet nodig gehad.

heb je al eens op babyallergie.nl gekeken? Daar staan de symptomen op.

15. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    wat een klote huisartsen zeg. Ik moet zeggen dat ik zelf ook niet zo'n hoge pet op heb van mijn huisarts(en).. ik heb er twee.. maar de assistente is helemaal een irritante miep :(
    Nou ja.. het belangrijkste: luister naar je gevoel en dan gewoon aan de bel blíjven trekken en ook goed Kira dat je zelf op zoektocht gaat!

Op Tijn zn kamertje is het ook warm, kamertje op het zuiden. Dus een zomerslaapzak en eenpyamaatje aan.. ik zal zo eens checken hoe warm hij het heeft. het is natuurlijk vandaag best warm geweest.

Pinguin, ik zou ook gaan voor de service! Je zult net zien... !

brr... hier hoofdpijn... :( ga straks lekker naar bed

In de tuin hier is het echt warm, dus had ik hem een kort pakje met korte mouwtjes aangedaan, ging prima, en insmeren.

chacha.. nog steeds hieperdepieper.. of al wat relaxter... 8)
    Morgen vrij of werken?

16. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    ja blupje, ik zou het ook eens in de gaten gaan houden bij Nikki! Kijken of de smeerkaas echt een reacite opwekt en dan zeker eens met andere voeding gaan experimenteren.. Lijkt het verhaal een beetje op die van Lynn? Of niet? Als ik het zo lees.
    Tijn spuugt met de Comfort helemaal niet meer dus daardoor had ik allergie uitgesloten...

hier is het ook denk ik wel 22 graden.. ik ga zo maar eens checken of ie het niet te warm heeft inderdaad...

17. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hmmm ben nog niet echt aanspreekbaar voor René, dus nog steeds een beetje aan het bijkomen....
    Morgen werken....brrr vrijdag de 13e

Mir hoofdpijn is vervelend....is je oog al wel weer beter?

Hier is het ook warm in de tuin...ook op het zuiden...Lynn ligt op het noorden, maar toch trekt die warmte aardig door. Nou ze is nog niet wakker geweest, dus te koud heeft ze het iig niet.

18. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    mn oog is weer geslonken.. gelukkig maar.. ik dacht iets van make-up daardoor geïrriteerd. T zag er echt niet uit zeg....

19. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    owww getsie.. morgen vrijdag de 13e? hmm... ik ben niet bijgelovig!... toch?.. neeeeehhhh

20. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    gelukkig maar....heb dat ook regelmatig gehad...maar dan een reactie op een muggebult...helemaal dik (René noemde mij de gebochelde van de Notre dame, zo eng was ik ;) )

En natuurlijk gewoon werken en aan iedereen maar uitleggen wat ik had.

Deel Deze Pagina