September 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Allahinkulu, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik denk dat ik morgen toch maar ff de HA bel.
    Lynn is de hele avond al aan het spoken. Krijsen in bed. We hebben haar ff beneden gehad en dan ligt ze te kraaien van plezier (wel weer poepluiers gehad)

Ik weet het niet zo goed. Twijfel een beetje. Ze oogt niet ziek, heeft geen koorts, alleen die poepluiers beginnen me nu een beetje zorgen te baren.
    Nou ja ik bel gewoon en overleg wel met de assistente.
    Zoveel poepluiers kan toch niet goed zijn.

Ik reageer morgen weer op iedereen, ik duik mijn bedje in en hoop op een goede nacht

2. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Hoi meiden hier ben ik ook nog even snel voor ik mijn bedje in duik. Vanochtend is manlief met Seán naar de osteopaat geweest en dit keer vond ie het wel best. Het eindigde gelukkig niet weer in een huilfestijn. Hij vindt dat er wel degelijk vooruitgang is alhoewel wij dat nog maar nauwelijks zien. Hij lijkt overdag soms wel wat relaxter maar goed we merken het wel. Volgende week donderdag weer heen.

Voor de rest weinig nieuws te melden. Zijn boventandje wil nog steeds niet echt doorbreken alhoewel ik duidelijk een bobbeltje voel en ook een wit puntje zie.

Ik wil graag beginnen met afbouwen maar hij weigert pertinent uit de fles te drinken. Ik geef 'm pap met nutrilon maar hij vindt het nog niet helemaal geweldig. Meer dan 60ml eet ie echt niet. Hij drinkt water maar alleen als ie echt dorst of honger heeft. Diksap weigert ie en roosvicee ook. Bij zijn boterhammetje bied ik hem nutrilon aan maar ook dat wordt niet gewaardeerd. Ik heb alle Avent spenen en tuiten geprobeerd en zelfs gewoon uit het bekertje drinken maar hij houdt zijn mond stijf dicht. Zucht dit gaat echt een strijd worden. Heeft iemand nog tips voor deze mama?

Juud fijn dat jouw gebit er weer stralend 8) uitziet! Mir jij ook! In ieder geval fijn dat je nu al maatregelen kan nemen alvorens je over een paar jaar met een kunstgebit moet lopen :) .

Blup wat raar van die smeerkaas. Ik zou het in ieder geval niet meer geven als ze er echt zo op reageert. Er is gelukkig voldoende ander broodbeleg. Ik zou het over een tig aantal maanden misschien weer eens proberen.

Niek ik bedacht mij opeens dat ik nooit op jouw uitnodiging heb gereageerd :oops: ! Ik kom eigenlijk nooit meer in Wormerveer aangezien ik daar bijna geen familie meer heb. Mijn ouders waren er toevallig onlangs maar ik ben er sinds het overlijden van mijn oma niet meer geweest. Mocht ik in de buurt zijn dan komen we graag een keer een bakkie leuten.

Pinguin spannend de fiets! Dinsdag da's al snel. Ook fijn dat je hordeuren hebt gekocht. Wij hebben dat ook want vooral 's zomers wemelt het hier van de muggen. Voor de ramen heb ik gewoon horgaas gespannen en dat werkt eigenlijk perfect en is niet zo duur.

Chacha had Lynn verhoging omdat je haar een zetpil gaf? Ik denk toch tandjes? Daar hebben ze ook veel poepluiers van en gaan ze ook met hun hoofd heen en weer. Seán in ieder geval wel.

Oh en toch maar een vakantie geboekt. We zaten te twijfelen of we nou wel of niet moesten gaan met onze slapeloze nachten maar ja het is toch wel fijn om weg te zijn. We gaan niet al te ver - Frankrijk en gewoon met de auto. Ik zag het niet zitten om weer een hele volksverhuizing met het vliegtuig te regelen. Ik heb er nu toch wel zin in. We gaan dit weekend proefdraaien in Landal...

Goh dit wordt toch alweer een heel verhaal. Nou ik ga ervandoor!

3. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Haha chacha nu wij tegelijk - wat maf van Lynn

4. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    hoi hoi! Ik ga ook naar bed en morgen lees ik even goed bij

Niek, ja inderdaad teruggetrokken tandvlees, daar had hij het over... dat was echt iets waarvoor ik naar de mondhygieniste moest... hij had het er over dat ik daar echt wel iets aan moest doen. Niet dat mn tanden er gelijk uit zouden vallen hoor.. maar dat zou kunnen gebeuren als ik er nooit wat aan zou doen? De mondhyg gaat mij dan ook 'leren' poetsen? Wat zegt jouw tandarts ervan?

Pinguin, tuurlijk ben je niet te nieuwsgierig! Bart werkt als maritiem officier op een containerschip. Hij gaat nu als eerste man weg. Dus hij is nu verantwoordelijk voor de planning op het schip. Hij is zowel technisch als nautisch. Dus sturen op de brug en in de machinekamer werken. Hij vindt het geweldig werk. Mij lijkt het zo ingewikkeld met die radars en dan ook nog motors repareren... volgens mij zou ik er nooit wat van gaan begrijpen..
    Ik vind het nu wel steeds moeilijker worden als hij weggaat...maar ja voor de komende tijd is het zo...

Chacha, idd slim om even de ha te bellen. Dat zijn erg veel poepluiers zeg! ... hopelijk slaapt ze vannacht een beetje. Trouwens Tijn had dat ook een tijdje geleden zoveel poepluiers... daarna issie ziek geworden.. had ik geloof ik al verteld he.. dus misschien toch een voorbode? ik hoop het niet!

nou ik ga nu echt stoppen...en lekker slapen
    morgen reageer ik even bij en lees ik even goed :)

doeidoei!

5. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    hihi is het abonnement nu verplaatst naar PaddyKira? 8)

trusten!

6. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    goedemorgen, even snel want dan kan ik nog wat in huis doen..

paddy: de deur staat altijd open (voor iedereen hoor!)

mir: het is een beetje raar, want aan de ene kant wordt gezegd niet te hard poetsen en aan de andere kant ook weer niet te voorzichtig, want juist door tandsteen of plak kan het ook terug trekken.

tot straks

7. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    We hebben hier een zeer beroerde nacht gehad. Om 12 uur nog een poepluier en om 5 uur weer.
    Sinds vanmorgen koorts, 38.1 (valt nog mee, maar het is nog ochtend).

Mijn HA is er niet, dus heb de waarnemer gebeld. Van tandjes krijgen hebben ze geen dagenlang poepluiers, waarschijnlijk een virus.
    Ze hoefden haar niet te zien :evil: Kinderen hebben nooit 1 of 2 dagen diarree. Kom maar terug als het langer dan 2 weken aanhoudt of als koorts stijgt tot 41.
    Nou ja daar moeten we het maar mee doen :(

En daar hebben we weer een poepluier....kom straks weer

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Chacha er staat me iets bij dat Iman van sweetangel ook een tijd zo'n diaree enzo gehad heeft. Maar zij was er ook echt ziek bij geloof ik.

Jemig balen meid. Ik zou ook niet zo weten wat te doen.
    Misschien net als Tijn inderdaad een voorbode van echt ziek worden?

Hier een rustige nacht gehad. Gisterenavond was hij erg onrustig in zijn slaap. Veel huilen/draaien. Toen heb ik hem maar wakker gemaakt en na 20 minuutjes weer in zn bedje gelegd. Om 6 uur hoorde ik hem pas weer voor het eerst. Kan je vertellen dat ik me een stuk beter voel , zeker na dat soort nachten. Ik krijg dan de rust die ik nodig heb!
    Vanochtend voor het eerste en 8 maanden potje gegeven. Hij moest wel even wennen, maarhet potje is leeg.

Steven is al 3 uur bezig met 1! hordeur. pfff wat een werk.

Ik ga maar eens wat helpen hier :)

fijne dag meisjes het is zulk lekker weer!

9. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Het lijkt er op dat het idd een voorbode is.
    Iman van Sweetangel heeft het ook idd gehad, maar dat had toen verband met de KMA.
    Nou ja ik weet het ook niet meer. Ik ben maar wat extra lief voor haar :D Is niet niks in je jonge leventje en je dan de pleuris poepen.

Ze krijgt verder veel rijstebloem, banaan en gerechten met rijst. Ik hoop het zo binnen de perken te houden.

Jeee 3 uur met 1 hordeur :( Dat zou geen karwei voor mij zijn geweest.
    Lekker dat Quinn het 's nachts zo goed doet.

Paddy wat fijn dat het goed ging bij de Osteopaat. En als er idd vooruitgang in zit, zullen jullie dat snel genoeg merken
    En shit dat Seán nog steeds geen FV wil. Hij drinkt het ook echt niet wanneer hij omvalt van de honger?
    Je hebt het ook al gemengd toch? Misschien eens ergens anders mee vermengen (bloemkool ofzo)

10. blupje

blupje Fanatiek lid

23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    O gatver; ik heb het zo gehad met huisartsen! Bah! Eerst tegen mij zeggen dat het goed is dat m'n kindje spuugt en dan nu een kindje 2 weken met diarree laten lopen (nou ja, liggen dan in dit geval)
    :evil: :thumbdown: :x

Balen hoor chacha! Anders gewoon nog eens bellen als je eigen huisarts er weer is, of naar het cb bellen?
    Je hebt van roosvicee ook 'stop'; misschien is dat iets?

Heb het gevraagd aan kwebbeltje en zij zegt dat ik naar de huisarts moet gaan om te laten testen of het idd een allergie is wat Nikki heeft. Maar ik heb het echt ff gehad met die man.
    Ik wil volgende week ff naar het cb gaan om nikki te laten wegen; moet namelijk 2 juni pas weer en dat vind ik zo lang duren. Wil m'n zwaargewichtje wel even in de gaten houden, zodat ze niet te hard gaat met haar groei.
    Ik kaart het dan gelijk wel weer eens aan daar.

Pinguin; fijn dat je uitgerust bent! Quin lekker aan het smullen geweest. Nikki heeft ook het liefst iets om te kauwen.

Marline; nikki krijgt 3 flessen, brood, fruit en groente. Ze gaat om half 8 ongeveer naar bed.

Juudje; kreeg lynnhet krentje makkelijk weg? Ik durf het niet zo goed. Stom, want nikki eet ook brood en groente met stukjes.
    Drukke dag zeg, met 3 uks. Ben je weer een beetje bijgekomen?

paddy; vervelend dat sean geen fles(voeding) wil. Misschien eens een topic openen; wie weet heeft iemand tips.
    Heerlijk dat jullie op vakantie gaan.

11. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Nou blup, ik moest ook idd aan jouw HA denken :evil: Die artsen van tegenwoordig laten alles op zijn beloop....kijk het maar ff en kom dan maar terug als het echt niet gaat. Nou ik heb het juist aangekeken en daarom bel ik nu...nou ja grrr.
    CB heb ik gebeld en ze adviseren me de HA te bellen. Opletten op uitdroging (jakkes) en evt ORS. Maar HA raadt ORS af want dan blijft ze nog langer in de weer met poep (tenzij ze echt gaat uitdrogen maar dan moet ik aan de bel trekken)

Ze slaapt nu lekker, ff een pauze.

Blupje ik zal het ook idd bij het CB aankaarten. Die hebben daar meer mee te maken dan een HA.

12. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    GRRRR :evil: :evil: :evil: net een heel verhaal getypt gooit mijn firewall mij eruit - alles weg.

FF snel - Chacha ik denk ook dat het een virus is. Goed op Lynn letten en als jij het niet vertrouwt gewoon aan de bel trekken! Stomme huisartsen tegenwoordig.

Blup laat je niet uit het veld slaan door die HA van jou. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het hebt gehad met die man maar ik zou toch gewoon op een allergietest staan. Mocht ie weer achtelijke opmerkingen maken dan zou ik op een vriendelijke doch dringende toon verzoeken ermee op te houden.

:D :D Seán heeft zijn derde tandje rechts voor de kijkers lins boven!

Mir alles goed gegaan vanochtend? Hoe is het met Bart?

13. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik denk dat huisartsen te vaak denken van daar heb je weer zo'n bezorgd moedertje. Mijn ervaring met mijn huisarts wat Quinn betreft is gelukkig goed, maar voor mezelf minder.
    Wanneer is je eigen ha er weer chacha?

Kira heb je de brede spenen van Difrax al geprobeerd? Deze passen ook op een aventfles. Ik vind ze wat ronder en volgens mij is de speen iets korter dan die van Avent.

Blup het cb kan je inderdaad misschien ook wel helpen. Het inloopspreekuur is hier in ieder geval niet alleen om te wegen.

Quinn heeft vanmiddag een halve boterham gegeten. Hij vond het harstikke lekker volgens mij. Zat alleen boter op en hij at het prima. Was flink aan het kauwen, maar niet stikken en kokhalzen enzo.
    Daarna nog zo'n 150 cc fles gedronken en tijdens het eten een paar slokjes roosvicee.
    Het begint al een echt mannetje te worden.
    Hij zit nu de post van pappa te lezen en verscheuren oops :oops:

Ik heb online trouwens krabwantjes gevonden van hetzelfde merk als zijn krabpakje. Heb gelijk 3 paar besteld zodat ik ze een beetje kan afwisselen.
    Wel lekker want dan hoeft hij dat dikke pak niet aan in deze warmte.

fijne dag nog meiden

xxxx

14. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Chacha Lynn staat toch ook onder behandeling bij een kinderarts? Kan je haar niet bellen en om advies vragen?

15. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Pinguin bedankt voor je tip. Ik had bij de Drogist al gevraagd of die pasten maar volgens hen paste dat niet op Avent. Toch even uitproberen.

En zit de tweede hordeur er al op? Je moet maar zo denken de 2e gaat sneller dan de 1e.

16. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    hahahaha nee geen 2e hordeur want steven staat nu op de golfbaan. Hij moet zondag examen doen voor zn GVB dus is nu nog ff flink aan het oefenen :)

Ik gebruik voor pap een aventfles met difraxspeen. Ook quinn zn sapflesje is er 1 van avent(met oortjes) en met difraxspeen.
    Past dus prima!
    3 tandjes al voor Sean he. Quinn pas 1 maar alles lijkt erop dat er nog 1 aankomt. Zie alleen nog niets. Bovenin zitten al heel lang 2 bobbels waar de hoektanden moeten komen, maar daar komt zeker nog niets denk ik.

17. PaddyKira

PaddyKira Bekend lid

28 sep 2006
    984
    0
    0
    NH
    Wat een troela's in de Drogist dan.. Ik ga ze snel uitproberen.

Hoera Seán slaapt al 1 uur! Wat een wonder.. Hihi hij is zeker door de hitte bezweken.

Ben vanochtend op kraamvisite geweest. Wat een minibaby vergeleken met Seán.. hihi.

18. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Was ik weer ff.
    De behandeling bij de KA is stopgezet, omdat alles goed ging. Maar ik hoorde dat je nog een jaar na je verwijzing er nog terecht kunt.
    Dus ik kijk het vandaag nog ff aan en anders bel ik het ziekenhuis wel om advies.

Ze heeft een hele tijd geslapen, daarna een flesje...160 cc dus niet slecht. Daarna wel direct weer gepoept, we zitten er nu op 4, dat valt mee.

Ik hoop dat dat vele slapen betekent dat ze aan de beterende hand is.
    Ze ligt nu op het kleed te spelen en gilletjes te maken. Ik hou haar wel binnen, die warmte zal niet prettig zijn voor haar.

Wat leuk dat Quinn zo goed z'n boterham heeft gegeten
    En wat goed van die krabwantjes

En hoera weer een tandje voor Seán :D En al een uur te slapen....jeeee! Wat goed van hem!

19. blupje

blupje Fanatiek lid

23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Ik geloof ook wel dat veel huisartsen gek worden van sommige patieenten, maar ze moeten dan wel een onderscheid maken. Er zojn ook mensen die haast nooit naar de ha gaan en die moeten ze dan wel serieus nemen vind ik.

Kira; irritant dat je bericht ineens weg was! :evil:
    Bij de drpgiste zeggen ze meestal da je fles en speen van hetzelfde merk moet hebben, maar dat is niet altijd zo. ik heb difrax-flessen en kruidvat-spenen en dat gaat ook prima.

Pinguin; quin lekker aan het smullen geweest! Leuk om te zien hoe die kindjes dat gewoon weg krijgen zonder tandjes vind ik.
    Fijn dat je krabwantjes hebt gevonden.

Chacha; dat zou wel fijn zijn als je nog in het ziekenhuis terecht kunt!

20. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik vind gewoon dat huisartsen iedereen serieus moeten nemen, dan hadden ze maar geen HA moeten worden.
    Ik krijg ook wel in mijn werk te maken met zeurende mensen en ik denk ook wel eens *zucht*, maar ik neem ze altijd serieus. Zelfs zeurende mensen kunnen eens een keer iets ernstigs hebben ;)

Ik ben in geen jaren bij de HA geweest (behalve dan voor het spiraaltje). Met Lynn al 3x in een half jaar.

Vandaag bel ik niet met de KA, ik wacht het nog ff af, en mijn eigen HA is er dinsdag pas weer. we zitten nog steeds op 4 poepluiers en ze is aardig vrolijk. Ze slaapt nu wel weer.
    De koorts is niet verder opgelopen.

Deel Deze Pagina